Cred ca ai uitat de faptul ca Logan-ul nu atinge in trapta intai 100 Km/h, daca ar face asta ar trebui ca motorul sa ajunga la 13.800 rpm.
Am facut un calcul (daca vrei il pot scrie aici) si am ajuns la 9.72 secunde timpul 0-100 pentru un Logan 1.4 MPI, considerand un cuplu constant pana la 5500rpm de 104 Nm (masina are la 3000 rpm 112 Nm iar la 5500 are 97 Nm, 5500 rpm este turatia de putere maxima).
Pare un timp prea bun, dar in acest calcul nu am luat in considerare pierderile din transmisie (care de obicei sunt de 10-15%), care ar duce timpul acesta pe la 11s, cele doua schimbari de viteze (1->2 si 2->3) si frecarea cu aerul. In fisa tehnica aceasta masina are un timp 0 - 100 Km/h de 13 secunde, asa ca sunt foarte sigur pe calculele mele.
@Dutzu - nu am zis ca as fi si nici nu ma consider specialist, asta pentru ca nu sunt. Sunt o persoana careia i-a placut fizica din clasa a 9-a.
@Mowgli - sunt de acord cu tine, masinile electrice care folosesc baterii pentru stocarea energiei nu sunt viitorul.
Cuplul motor la roata se calculeaza in modul urmator:
(cuplul de la axul motorului) * (raport de demultiplicare al treptei de viteze) * (raport de demultiplicare final - cel de la diferential)
Mai sus am folosit un artificiu, deoarece nu aveam valorile acestor rapoarte de demultiplicare, si am calculat:
(raport de demultiplicare al treptei intai) * (raport de demultiplicare final) = 16
daca vrei poti lua in calcul si diferentialul, care imparte cuplul intre cele doua roti motoare, deci fiecare roata are cate 900 Nm (la Logan)
Sincer, nu am gasit nici rapoartele de viteza la Logan, dar am gasit un site pe care spunea ca un treapta 1 Logan-ul pe benzina (1.4 si 1.6 MPI) are 7.24 Km/h la 1000 rpm.
Luand in considerare dimensiunea rotii, 185/65 R15, rezulta ca are o circunferinta de ~1.95 m ( http://www.miata.net/garage/tirecalc.html ), iar viteza de 7.24 Km.h este ~2.01 m/s, adica ~120.7 metri/minut, de aici rezulta aproximativ 61-62 rotatii ale rotii pe minut. impartind 1000 la 61 rezultatul este aproximativ 16 - deci 16 este raportul total (raport cutie viteze in treapta 1 inmultit cu raport final)
Cum cuplul maxim la un 1.4 MPI este de 112 Nm, rezulta ca la roata cuplul maxim este 16 * 112 = 1792 Nm
Din toate datele pe care le-ati publicat aici, mi se pare putin 4500 Nm. Din cate am inteles cele 4 motoare sunt conectate direct la axul fiecarei roti,iar un R8 V10 are cuplul maxim la roata, in treapta a 6-a, de ~1600 Nm (din pacate nu am gasit valoarea raportului primei trepte de viteza). In prima treapta de viteze un Logan 1.4 MPI are aceiasi valoare, 1600 NM cuplul la roata.
@unu
1. are 4 usi si haion, este hatchback, deci nici sedan nu este
2. considerand ca este "coupe cu 4 usi", inseamna ca intra in aceiasi categorie cu Aston Martin Rapide (nu DB9), Maserati Quattroporte, Mercedes CLS (considerand preturile de care vorbim, trebuie sa fie cel putin un 63 AMG, daca nu ceva de la Brabus, cu un V12 biturbo), oricare dintre aceste masini arata mai bine la exterior, iar pana la pretul Bugatti-ului poti sa iti faci interiorul pe comanda oricum vrei, "limita e cerul".
pentru toti cei care au zis ca este o masina cu "stil, clasa, frumos genial" sau ce ati mai zis (fie de interior, exterior sau toata masina) - in momentul in care i-au pus 8 tevi de esapament, s-a dus totul. Iar interiorul, sa fim sinceri acum, sunt o gramada de masini care au interor mult mai frumos, stilat sau cu clasa, si nu neaparat masini contemporane.
@illy - esti definitia snobismului. Sa-ti cumperi o masina pentru ca iti place, sau face ceva ce vrei tu (si aici exclus sau ), si nu te intereseaza pretul, este bine, dar sa iti cumperi o masina numai pentru ca e mai scumpa, trebuie sa ai probleme grave la mansarda.
Ultimele comentarii
572 in total