Actorul principal al seriei "Fii Designer" de la Automarket din aceasta saptamana este proaspat-lansatul Dacia Duster. Primul SUV din Mioveni are dimensiuni generoase si un design nou. Cu toate acestea, nu toti au apreciat aspectul acestui model, asa ca Automarket va realiza o versiune modificata a SUV-ului Dacia, care va fi realizata in functie de dorintele voastre.
Dacia Duster are un caracter care aminteste de vechile modele Jeep Cherokee si confirma capacitatile sale off-road. Dupa cum stiti, Duster beneficiaza de un sistem de tractiune integrala de la Nissan, iar motorizarile sunt de provenienta Renault.
La fel ca pana acum, te invitam sa ne lasi sugestiile proprii de design la sectiunea de comentarii, Automarket urmand sa selectioneze cele mai interesante propuneri de design exterior care vor fi aplicate pe Duster.
2.Farurile sa fie ceva de genu http://te.stiu.info/wp-content/uploads/2007/08/suv2.jpg
3 Stopurile sa"urce"" pana sus...si sa fie cu led
2.Stopurile sa se continue si la nivelul usii portbagajului..gen Q7sau Tiguan..mai exact becurile de la masarier si cele de pozitie sa fie incadrate in usa portbagajului,iar becurile de semnalizare,frana si ceatza sa fie incadrate in caroserie.
3.Doua tevi de esapament ...gen 335i..
4.Un eleron deasupra portbagajului
5.Roti:215/65 R 19
6.Succes!
farurile gen range rover
partea de jos a ultimului geam lateral sa continuie linia celorlalte(orizontala):)
2.Jantele musai schimbate, seamana cu Chevrolet Bralez, model din anii '80. In plus un capac central sa nu se mai vada prezoanele.
3.Neaparat alta culoare. Chiar daca e un banal argintiu ar fi mult mai ok.
4.Stalpii intre usile laterale si geam spate sa fie cat mai putin vizibili.Eventual culoare negru.
5.Sa dispara plasticele de la pragurile laterale si cat mai putin crom, oricum se vede ca nu e calitate, e doar plastic vopsit.mai bine ornamente in culoarea caroseriei.
6.Semnalizarea laterala e prost amplasata, sigur nu e vizibila din cauza aripii fata foarte evazate.
7.Pe spate ar fi f ok, spatiul gol de pe hayon sa fie stop in prelungire. Oricum sa dispaga gaura aceea, fara rost..La fel ca si la scutul motor, fara suruburi la vedere si cat mai putin crom.
Locul de tractare spate sa fie acoperit.
8.Stopuri gen Volvo XC90/XC60.
Sper ca nu am plictisit, dar desi nu a fost prezentata inca, sunt multe de schimbat/imbunatatit.
Sunteti deja obositori de-a dreptu..........
Uneori, asa va arata si masina rezultata din ideile - UNELE CHIAR EXCELENTE, asa cum am mai spus - trimise de cititori.
Vreau sa spun: la fel de "intresanta" si bine "desenta" si , cu siguranta, fara obiect precum indemnul "Spune-ne ce ai schimba la modelul si ti-l desenam asa cum vrei!"
Cu stima,
LM
Scz pt fanii inraiti Dacia (daca ai cap ia-ti alta), dar pt mine e un esec total. Am o fotografie de cand s-ar fi zvonit despre noul Dacia Duster si chiar eram foarte uimit de ceea ce am vazut, si cand au aparut primele fotografii oficiale, mi-a lasat un gust foarte amar. Cei de la Dacia merg in continuare pe principul prost si ieftin, pt ca la asemenea calitate a materialelor asa si pretul. Merg pe ideea ca romanul necunascator va cumpara acest model, exact cum s-a intamplat si cu Dacia Logan. Am lucrat ca, consilier auto si multi ziceau ca-s prea scumpe masinile care le avem (venea si-mi comparau Dacia cu Seat ) si ca merg la Dacia, dupa care se intorceau si-mi ziceau " Sa stiti ca ati avut dreptate, e pretul mic, dar si calitatea lasa de dorit" .
Ar trebui modificata fata si grila in primul rand pt ca e jalnica(asemanatoare cu cea de la primul model hyundai santa fe), apoi oglinzile care nu se potrivesc nici in ruptul capului pe o asemenea masina, jantele sunt groaznice, ca sa nu mai vb de bandourile laterale. Ar trebui redesenata si sa primeasca un aspect mai aerodinamic daca vor sa intre pe piata si sa faca fata provocarilor. Parerea mea este ca dau un ban in plus, dar stiu ca se merita...
Si uitasem sa precizez ca stopurile ar trebui sa suporte modificari masive. E masina rece cu niste linii prea exacte si o forma patratoasa.
Stopuri lungi, gen Volvo XC60.
Scut spoiler/bara spate care sa urce mai mult, culoare negru sablat-carbon.
Antena sa dispara, sa fie gen coada de randunica (*BMW, VOLVO, PEUGEOT 407).
Jante negre, de offroad, cauciucuri pe masura
Oglinzi cu "guler" ce se uneste la baza parbrizului, in gen Opel Vectra C.
"Bumper Bar" ca la offroad-ele Nissan din '2000, fie negru carbon fie in culoarea caroseriei (depinde si de barele fata/spate).
Proiectoare ovale, gen Opel Tigra A, spre colturi; Daylights cu leduri albe incastrate in faruri; $guri de esapament, cuplate 2 cate 2, de forma patrata/dreptunghiulara.
Eleron pentru hayon cu stop pe leduri rosii, patrate.
@Redactia Automarket: Daca voi va comportati asa si vreti sa schimbati designul la o masina care nici n-a aparut pe piata atunci ce pretentii sa ai de la oamenii obisnuiti sa le placa marca nationala.
Multi vreti BeaMVeu iCS1 TeDeI la pret de Dacie! Vai de voi!
Este un simplu exercitiu. Relaxeaza-te :)
Rusine Automarket !
http://www.channel4.com/4car/media/features/2008/future-car-drawings-4/03-large/dacia-sandero-suv-11.jpg
Evident sunt limitari impuse de costuri, functionalitate, conservatorismul unor posibil clienti...samd care nu permit lucrul asta, dar pe cat se poate.
In nici un caz hidosenia asta...
Deci schimbata toata caroseria...
Sigla veche era frumoasa, ...aia cu albastru.
Daca tot vroiau sa fie in trend cu ceilalti producatori o faceau argintie sau cromata,
Dar probabil studiul s-a facut in timpul unei pauze de bere... :D
Si fontul cu care e srcis numele "DACIA" e cam copilaresc.
Tot mai potrivit era cel vechi http://calota.net/?p=40
Schimbari: Capetele evacuarii sa fie de forma paralelogramului, pe hayon sa fie plasata roata de rezerva ca la un adevarat SUV. stergatorul sa fie plasat sus pe luneta . Semnalizatoarele de pe aripi sa fie pe oglinzi.
IAR CA NOUTATE : Emblema sa fie pozitionata partea stanga a grilei :D
Fata:
- trebuie schimbat de urgenta acel ansamblu de care am vorbit. Farurile asemanatoare cu cele de pe Sandero, tridimensionale, mai fine ca forma si mult alungite pe aripi s-ar lega superb cu o masca frontala derivata din cea a lui Sandero. Ar merge o combinatie a acesteia cu stilul mastii prototipului Steppe, mai ales din punct de vedere al combinatiei coloristice. Formele mastii de la Sandero cumva subliniate cu contururi mai ferme, mai evidente, poate chiar usor exagerate, "V"-ul creat de lamele sa fie mai accentuat, cam in linia mastii originale de la Logan inaintea faceliftului, totul intr-o forma proeminenta care sa induca putere si soliditate
- Calandrul are o linie interesanta, dar din cauza reliefului aproape imperceptibil nu este bine pus in valoare, deci ar trebui sa fie mai evident, poate ceva mai inalt si mai reliefat
- Farurile suplimentare din spoiler sunt mici, meschine chiar cu tot cu alveolele acelea discrete. Vorbim de un SUV, asa ca unele exagerari formale dau bine si scot in evidenta caracterul
Lateral:
- Sunt esentiale jantele mai mari, cu un desen adecvat, simplu dar nu banal, poate ceva forme tridimensionale si mai pline nu ar da rau, dar atentie la proportii sa nu mai vedem ceva in genul modificarilor lui Yeti care a iesit o caricatura din punctul asta de vedere.
Spatele:
- foarte frumoasa intentia continuarii stopurilor cu relieful trapezoidal de pe hayon, dar complet gratuita si fara rost in forma actuala. Fie dam o continuitate transversala acelui relief justificandu-l cumva prin asocierea cu scobitura pentru numarul de inmatriculare, fie desfintam ornementul respectiv, fie il transformam in catadioprii, sau io zona stop decorativa, ceva de genul. Aceasta ultima formula s-ar sustine bine prin redesenarea compozitiei stopului si introducerea unor "siraguri" de leduri.
- la marginea superioara a hayonului desenul actual cere un eleron mai pe masura, nu neaparat ceva impozant cu aspect oribil de piesa de tuning, dar un eleron bine dimensionat care sa sustina vizual masivitatea ansamblului, astfel incat sa nu mai para ca luneta nu se termina undeva...
- mi se pare exagerata inscriptia "Duster" pe ornamentul acela de plastic negru, este uriasa si de prost gust. In rest spatele nu e asa rau ca fata, ba chiar are proportii ok.
Oricum, faceti ceva cu partea frontala va rog mult... Succes!
Craciun fericit! La multi ani!
1. Grila fata si farurile schimbate. Grila unica si faruri cu o singura margine catre grila.
2. Acoperirea "gaurilor" de langa farurile din spate cu niste stopuri, eventual farurile din spate sa fie ca la volvo xc90. Geamul din spate sa fie patrat.
3. Geamul lateral spate sa se continue mai mult spre posterior si aiba forma patrata, nu trapezoidala ca acum.
4. A 5-a usa sa se deschida fractionat.
5. Trapa sau acoperis panoramic.
farurile ar trebui mai mici si ma simpliste iar stopurile mai mari si mai elegante cu tenta sportiva
Sa vedem noi concepte chineze puse pe masini suedeze..^_^
Gen comenzi asezate mai comod de actionat, un bord fie el si din plastic chior dar sa aiba o forma mai si o compartimentare practica si comoda, scaune mai late, un computer de bord si lista poate continua mult mai mult dar nu cred ca ar avea vrun efect.
Cu bine si Sarbatori Fericite!!!
2. Proiectoare de ceata de forma decuparilor din bara.
3. Semnalizari laterale inglobate in carcasele oglinzilor.
4. Manere usi si grila radiator in genul celor de la Laguna2.
5. Faruri mai alungite.
Cat despre pozele aparute cu interiorul...crunta dezamagire. Speram ca,macar la acest model, sa se faca o diferentiere notabila, dar se pare ca politica de reducere a costurilor e prea drastica.
Si totusi... La multi ani! Sper ca anul viitor sa va tineti de cuvant!
eu mas lua cateva lucruri ex; jantele de la duster
linia de caroserie de la x6
faruri cu led
faruri ca la noul audi a8
sa fie alb masina pentru ca e mai extravagant
Un an nou fericit va urez pentru toti!!