Episodul seriei Fii Designer din aceasta saptamana se opreste in curtea germanilor de la BMW. Automarket si BMWBlog va invita sa veniti cu propuneri pentru redesenarea lui Seria 6, model considerat, in momentul lansarii ultimei generatii, unul dintre exponentii liniei dinamice din designul auto al lumii.
Principalul adversar de piata al lui Mercedes SL, BMW Seria 6 a aparut pe piata in forma pe care o stim astazi in 2003, cu mici modificari stilistice prezentate in 2008. In aceste conditii, noua generatie asteptata in mai putin de doi ani starneste deja imaginatia designerilor, a publicului si mai ales a fanilor BMW.
Foarte probabil, noul Seria 6 va intra pe piata evidentiindu-se prin forme dinamice de top integrate in liniile recent promovate de BMW odata cu lansarea noii generatii Seria 5 si Seria 5 GT, modele pe a caror platforma este de altfel construit coupe-ul german.
Pana la prezentarea noului design al lui Seria 6, Automarket va provoaca sa redesenati modelul german conform propriilor gusturi si opinii. Asteptam propunerile voastre in sectiunea de comentarii pana duminica, 24 ianuarie, urmand ca miercuri, 27 ianuarie, sa va prezentam modelul asa cum il doriti voi.
Ca de obicei atunci cand redesenam un model BMW, prietenii nostri americani de la BMWBlog.com iau si ei parte la experiment, propunerile cititorilor de peste Ocean si rezultatul acestora fiind disponibile oricand pe pagina speciala a proiectului.
Pentru o restilizare care sa ii ofere acel look pe care cred ca il merita eu va sugerez inglobarea unor idei mai mult decat actuale pe vechea caroserie. Hai sa incercam sa privim mai departe in viitor decat ceea ce se intampla acum cu designul auto sufocat de omniprezentele leduri...
Ideea de baza din partea mea ar fi sa incercati sa redesenati cu totul diferit tot ceea ce inseamna identitatea bmw, fara sa apelati la integrarea unor piese de pe modelele mai noi ale grupului pe vechea caroserie a seriei 6...
In primul rand cred ca ar fi oportuna o reinterpretare completa a grilei fata, mult mai alungita spre exterior si ascutita in sus taind putin din linia capotei iar farurile bixenon, fara angel eyes, urcate in continuare pe colt, inspre montantul A al caroseriei. Si repet: no leds!!!
Continuand la reimprospatarea partii frontale, imi imaginez gurile de aerisire pentru radiator mult mai agresive, imprumutand linia noilor X5M si X6M...
La partea din spate nu vad multe modificari de operat, in general considerand un design superb cel actual, poate doar un nou set de stopuri in stilul noilor serii 5 si 7...
Va urez mult succes!!!
- oglizi mai pe rotund ( prea patratzoase)
- jante 2 X 7 spite
- plafonul geam in culoarea caroseriei ( daca se poate )
- proiectoare ceata mai spre mijlocul masinii ( sub faruri ) ...daca se poate tip LED ..
- farurile de zi tip LED ( de deasupra Xenoanelor) ....daca se poate sa prinda conturul farurilor pe ext. de jur imprejur pana la contactul cu capota ...
- triplele spate - o forma de U cat de cat k la noua skoda octavia
- a treia lampa stop ..undeva in geam ( sus / jos) pare prea incarcat de stopuri portbagajul ;)); ))
- geamuri cu tenta
- farurile dinspre mijlocul masinii cu o lumina de contur albastra
- grila radiator putim mai marita si lateral si in jos un pic
Mult succes fratilor,!! stiu k o sa faceti o treaba buna !
In schimb as avea mai multe idei pentru plansa de bord. :)
Asta da tema generoasa! Desi asteptam cat de curand o noua generatie, un face-lift al seriei 6 este o tema oricand provocatoare, mai ales ca este vorba despre a "corecta" liniile bangleistice controversate si, nu de putine ori, urate. Oricum, fata de seria 7 precedenta, care, in opinia mea, a fost maximul de uratenie si disproportionalitate al curentului inventat de american, pe care, totusi, il consider un geniu al designului, Seria 6 s-a descurcat bine la capitolul linie si stil, chiar daca a fost acuzata ca ar fi avut ceva imprumuturi de pe la porche, mai ales la spate.
Fata
- cred ca ar fi oportuna adoptarea unei masti frontale si blocuri optice asemanatoare conceptelor M Hommage si Vision ED, poate chiar o combinatie a celor doua, foarte frumoase, agresive si expresive
- as face neoanele "angel eye" trapezoidale (cercuri turtite orizontal), da un plus de agresivitate si "mister")
- forma blocurilor optice trebuie sa fie ascendenta spre aripi si nu dreapta sau descendenta
- "rinichii" trebuie sa fie mult mai mari si mai coborati in spoiler
- aerisirile spoilerului sa arate asemenator celor de la CS
Lateral
- pragurile mai evidente, marcate printr-o curba larga, ondulata, ascendenta spre spate, aerodinamica si sportiva
- roti mai mari cu desen spectaculos, daca se poate cu cat mai putine linii curbe, taios, diamantat si tridimensional, fumurii
- linia mediana care schimba planul luminii longitudinal sa fie franta, astfel ca partea de pe aripa spate sa fie mai inalta si mai curbata, in genul conceptului CS
- retrovizoare mai aerodinamice, mai rotunjite si agresive cu semnale led integrate (moda asta...)
- neaparat pavilion total vitrat
Spate
- linia portbagajului, a eleronului integrat, ar trebui cumintita; personal as adopta o formula apropiata ca stil lui Opel Insignia, care a rezolvat foarte frumos un aspect similar al capacului portbagajului
- stopurile acestea plangacioase trebuie sa dispara in favoarea unora gen CS, dar mai calme ca forma, fara "torturile" acelea dinspre portbagaj, evident ledurile nu trebuie sa lipseasca
- spoilerul ar putea adopta o forma similara noului Z4, cu un difuzor mare (frate e un coupe sport, au pseudo-difuzoare mari pana si modele ca Fiesta)
- as muta evacuarea esapamentului central, as imparti-o in doua iesiri cu forme trapezoidale plate, integrate in "lama" inferioara a difuzorului
Cam asta ar fi de modificat dupa mine. Spor la treba si succes! Sper sa iasa ceva cu adevarat frumos ca e o tema generoasa.
si nu mai sunt de acord cu ultima adaugare a lui DaSilva in legatura cu evacuarea trapezoidala plata deoarece nu a stat niciodata la baza designului bavarez; eventual sa fie pozitionate semicentral (spre dreapta) si impartita in doua ca la vechiul 635CSI, bineinteles rotunde
Jante: Alpina Classic sau Dynamic
Dar daca vorbim de BMW si motor de campion e nevoie si un design de campion.
Sper sa nu se faca modificari aiurea,mult succes.
Asa ca, cu tot respectul pentru domnul amintit mai sus, cred ca totusi ar trebui sa ne limitam la idei mai simple si mai realiste pe tema data si sa lasam fabulatiile de-o parte...
De obicei majoritatea companiilor auto atunci cand apeleaza la un facelift pentru improspatarea designului unui model din gama, opereaza modificari minuscule, care nu altereaza prea mult imaginea respectivului model ci doar ii ofera un refreshing pentru a mai impulsiona vanzarile in asteptarea urmatorului model... Si prin asta intelegem modificari la nivelul farurilor, spoilerelor fata/spate si al stopurilor.Punct.