Proiectul Fii Designer trece astazi la cel de-al patrulea episod. Dupa ce ati fost invitati sa criticati si sa propuneti noi forme si noi elemente de design pentru BMW Seria 3, Dacia Logan si VW Golf 6, Automarket va arunca astazi o noua provocare: redesenati Renault Laguna!
Laguna a fost modelul Renault care a inaugurat noua filosofie de design a marcii franceze, aceasta stand la baza exteriorului noii generatii Megane, Scenic si Clio si urmand sa faca parte din logica creativa a familiei Renault in viitorul apropiat. Desenata sub indrumarea lui Patrick Le Quement, designerul-sef al celor de la Renault, noua generatie Laguna a reprezentat un punct de cotitura in viziunea marcii franceze. "Noua Laguna e diferita fata de ceea ce am facut pana acum, este un produs cu adevarat premium", spunea Carlos Ghosn, prezedintele Renault-Nissan, la acea ora.
Designul noului Laguna nu s-a bucurat insa de aprobarea masei publicului, succesul modelului francez fiind unul mediu. Patrick Le Quement a recunoscut la vremea lansarii faptul ca Laguna dispune de un design placut pentru unii si mai putin placut pentru altii, considerand insa ca elementul care primeaza in constructia noului Laguna este calitatea: "Laguna este un model putin conservator ca design, insa era foarte important sa ne asiguram ca il ridicam la calitatea pe care o doream cu totii. Vom lucra in continuare la capitolul aspect", spunea Le Quement intr-un interviu acordat presei britanice.
Provocarea noastra este simpla: daca ati putea, ce ati schimba la designul exterior al lui Renault Laguna? Aveti la dispozitie imaginatia si ochii, noi punem la bataie creionul designerului Andrei Avarvarii. Cele mai bune propuneri vor fi luate in considerare la desenarea unui Renault Laguna pe care il dorim ceva mai atragator ca design.
TU CE AI SCHIMBA LA DESIGNUL EXTERIOR AL LUI RENAULT LAGUNA?
- intreaga parte de sus a farurilor sa fie coborata, cam aproape pana la linia imaginara ce ar pleca din cele doua colturi laterale ale logo-ului romb, si intrega lor pozitie sa fie mai coborata, pentru a nu lasa spoilerul sa urce asa de mult sub acele alungiri laterale ce inglobeaza semnalizarea.
- sigla un picut mai mica
- acea "gura" din spoiler, linia rotunjita din partea de sus sa fie coborata pana in partea de jos a acelei baghete cromate, care automat ar disparea.
- si intreaga partea din fata, colturile, si mai ales cele de jos sa fie duse un pic mai spre exterior, sa nu mai para masina cumva trasa din ambele parti pentru o imagine cumva ingusta.
In partea din spate:
- acea nervura laterala care se intinde pe caroserie, spre partea posterioara sa coboara mai spre zona decupajului rotilor, sa urmeze conturul acestora, si automat si pe haion sa fie mai jos, pentru ca spoilerul sa nu urce pe cele doua parti atata de mult sub stopuri.
- stopurile pozitionate astfel mai jos, si sa aiba ca forma exact conturul acela pe care il are tabla actualmente chiar sub zona becurilor de marcharrier.
- rombul pozitionat un pic mai jos
- luneta sa nu aiba acea rotunjime la partea de jos, si ca coboare inca un pic, pana la partea de sus a stopurilor, urmand linia actuala a deschizaturii haionului.
calumea
cred ca nu sar supara nime ca cei de la bmw sa produca asa ceva si in serie limitata
cumpar io 1
la fel si farurile putin mai rotunjite la imbinarea cu bara parasoc.Se anuleaza coltul acela din bara.
oglinzile se impreuna cu bara fata la fel ca si la opel vectra 1998 2000
manerele usii vor fi amplasate sus la fel ca si la alfa 147 sau seat leon.Geamurile spate de la usi vor fi dintr-o bucata mai mare si una mai mica doar pentru maner lasat.
Jenti pe 17 cu multe spite si pe culoare neagra
Tot la faruri din fata vor avea fond negru si semnalizarea intre far si bara parasoc pe toata lungimea farului si de culoare alba
La stopuri in doua nuante un rosu rubiniu inchis si alb fumuriu
Doua randuri de esapamente cu iesire trapezoidala
Partea din fata de la bara parasoc se va inlatura grila aceea de sub numar si vor fi 3 una mare in mijloc si doua in forma de S in care se va ingloba farurile de ceata tot in forma de S.
Stergatoarele vor fi ca la Seat Leon
In rest atat
-Grila de sub emblema sa fie mai pronuntata
-Proiectoarele scoase mai in afara si o idee mai mari
-Oglinzile ar trebui sa fie mai mici si cu o forma mai ascutita
-Spatele mai coborat
-Stopurile sa fie situate deasupra barii si fara sa fie prelungite pe latereal
-farurile mai ingustat,ma refer la partea de sus,iar semnalizarile sa fie in linie cu farurile,ma gandesc la modelul de la BMW E46.
-grila fata gen vw golf GTI
-oglinzile in aceeasi culoare cu caroseria,iar ca forma ceva asemanator Audi A5.
-jante gen audi r8
de restul se ocupa altii:))) asteptam si ideile lor
Bafta;)
(n-am nimic cu nici una din firme, dar suna bine ca "target").
Spor la treaba!
Nu cred ca designul e cel care nu vinde ..............................
Unde e mini grila aia fata dintre sigla si locul pentru numar, sa se coboare numarul putin mai jos, sa se mareasca grila aia suficient cat sa integreze sigla in ea.
1.Fata sa semene cu vw scirocco mai precis grila radiatorului,iar sigla sa fie fix in centru ei ca la VW
2.Bara fata unde se afla farurile de ceata sa fie exact ca al opel insignia...si dunga aceea de pe portiere
3.Un spate de seat exeo (hayonul si stopurile mai exact)
4. Oglinzile de la mercedes benz clasa C...succes la desenat
Acum la spate : stopurile ar fi trebuit unite in zona de sus (zona rosie); esapamentul de forma triunghiulara s-ar integra mai bine cu liniile masinii, iar lampile de ceata mutate in interiorul stopurilor spre interior.
Sa trecem la subiect....
La partea frontala as modifica farurile sa fie putin mai agresive,mai pline de viatza si nu vreau sa mai dau exemple de la alte masini pt a nu mai copia ideile altora...Incercati sa le modificati pe astea, sa fie totul cat mai original.
Apoi grila radiatorului, si ea ar trebui modificata, e prea dreapta. Incercati sa ii prelungiti colturile un pic in sus si aici mentionez ca la noul Megan ca sa ma fac mai inteles.Cam atat pt partea din fata. Sa trecem acum la partea din spate.
In primul rand stopurile.Sunt foarte urate si ridicate prea sus.Coboratile mai jos si modificatile un pic, sa fie mai patratoase. Incercati sa puneti deaupra portbagajului si un mic spoiler, iar pe partea laterala redesenati jantele. Sa fie mai mari si cu multe spite.
Spor la treaba.
-in fata jos, grila si proiectoarele.
multumesc
- Blocurile optice mi se par mai potrivite de la Noul Megane
- Capota ar mai trebui lasa iar forma ei ar trebui sa mearga "in jurul" farurilor, ca la Laguna coupe
- Parbrizul ar trebui inclinat la un unghi mai mare
- Grila de sub faruri este mul mai frumoasa la laguna coupe
- In spate i-ar sta perfect cu prelungirea lunetei finalizata cu eleronul de la Laguna Coupe.
- baza mica si cele doua laturi ale trapezului sa formeze liniile "continue" incepute de liniile interioare ale farurilor
- dispare grila aia neagra lunga si ingusta de jos
- astfel se pot pastra liniile alinginte ale botulul... si eventual in partea de jos (fata) o mic "spoiler" sau cum se cheama aia...
- toate cele de mai sus chiar daca seamana cu liniile de audi a se face cu linii Renault, adica mai patratoase.
- SPATELE, sa ramana doar stopurile (triunghiul) care nu este pe usa de la portbagaj. dar putin mai aranjate (defapt mult mai aranjate, sa nu mai fie triunghiuri ci dreptunghiuri) si mai jos, sub linia aia orizontala.
- si exact unde este acea linie orizontala frumoasa in spate, doar pana acolo sa fie fundu masini... nu mai sus.
- si inca ceva. semnul renault fata sa fie in mijlocul grilei despre care vorbeam mai sus si mare... Bafta.
-farurile mai subtiate si putin mai agresive(stil laguna 2);
-grila pozitionata mult mai sus (la contactul cu capota);
-pe spatiul unde este acum pozitionata grila (si care va ramane gol) ar trebui inca un decupaj pentru intrarea aerului, ceva mai agresiv si cele doua proiectoare incastrate mai spre laterale;
-sigla din fata ar trebui mutata in mijlocul grilei undeva mai jos;
-stopuri dispuse vertical in lateralele portbagajului (eventual in stilui lui citroen c6) cu posobile prelungiri pe portbagaj;
-schimb de locuri intre sigla renault si "laguna" pe portbagaj.
- stape: stergeto de tot stopurile astea ridicole, si sa puneti exact unde este linia acea frumoasa orizontala o dunga subtinre de stopuri pe toata latimea masinii... (ca la Ford Scorpion, DAR nu jos la spoiler si exact pe linia de care vb), si cat se poate de ingust... 2 jejete MAX.
consola spate mai masiva si mai profilata si un element cromat in spate ori ca la jaguar xf, ori ca la noul pasat ceva
stopurile sa fie ceva mai masive (nu mult) complet rosii iar pentru lumina alba (marsarier) si semnalizare sa aiba integrate discrest o bageta fina alba (in genul bmw x6)
- farurile sa fie asezate mai pe coltul barii fatza si mult mai ingustate de la mijloc, sa aiba aspect mult mai ascutit.
- capota motorului sa fie asemanatoare cu cea de pe honda accord, cu acea bombare in fata.
stopurile sa aiba forma unui boomerang astfel incat sa formeze un U sau V si sa se prelinga de-alungul masinii ca la seria 5.
-portbagajul sa fie mai jos pt a se potrivi cu stopurile , iar luneta sa fie mai mare putin
-bandoul lateral OUT.
- linia aceea de-alungul masinii sa fie mai pronuntzata , pt ca dak se va lasa portbagajul mai jos ...si linia se va duce la fel, mai jos si va arata suuuper.
sper sa va placa ideile ! :)
Si totusi...
Fata:
- necesita o usoara inaltare, capota mai plonjata, o zona mai solida la imbinarea montantului frontal cu capota
- imblanzirea si micsorarea farurilor, poate ceva in stil Megane
- spoilerul cu taietura clara, eventual ascendenta sau foarte clar descendenta pe laterale
- masca frontala mai ingusta si mai inalta, ciu o forma mai ferma, nu "moale" si "plangacioasa", eventual din mai multe parti ca la Megane
- leduri la pozitii sau/si la luminile auxiliare din spoiler
- sa se apropie stilistic de Megane care are o linie unitara, reusita
- nu cred ca ar strica un caracter usor mai sportiv care ar putea fi imprimat de niste linii in "V" ce s-ar mixa frumos cu sigla
Spate"
- Spoilerul asemanator cu cel al lui "Megane" coupe
- Stopurile rotunjite, eventual plasate vertical, sau si mai bine in genul celor de la noul Megane Estate, sub forma de bumerang, eventual dispus invers ca la Megane
- linia unduita a lateralului sa se continue mai lin pe spate nu de parca ar fi rupta
- aparitia unui eleron discret, mai inalt in mijloc si mai plat pe laterale, cu forma de arc larg de cerc
Lateral:
- roti mai mari si un ecartament ceva mai lat
- pragurile profilate ascendent spre spate pentru a imprima dinamism
- ornamentul cu rol de protectie al usilor sa dispara pentru ca nu se incadreaza cu linia mediana unduita
- eventual o micsorare a inaltimii geamurilor (linia inferioara ar putea urmari linia unduita)
Cam asta ar fi... SUCCES!
Nu sunt de loc un fan al modelului. prea putine modele mi-au placut de la cei de la Renault. In majoritate concepturi. Nu as vrea nici sa-i jignesc dar nici sa-i flatez pe cei de la Renault. Mai au mult de lucrat ca sa ajunga din urma masinile germane gen BMW(fan) sau WV(detinator WV Golf 5 GTI) sau pe cele italiane. O masina care sa imi placa nui vreau sa fie copiata dupa alte masini cum am vazut pe altii de pe forum (no ofence). Vreau ceva original (de aceea nu ador masina noastra nationala) si sport. Cam asta as dori de la un Renault perfect. Succes in continuare dar nu o tineti tot asa.
masina trebuie redesenata complet
va rog trimitetimi poze pe mail cu poze dupa ce masina a fost redesenata de dumneavoastra
va multumesc!
precizez ca desi nu-mi plac modelele renault acesta e totusi modelul cel mai reusit!
problema lagunei este ca ea se vrea o masina mai ieftina dar apropiata ca performante, finisaje si dotari de cei care domina in clasa premium: bmw, mercedes, audi, jaguar, lexus etc.
ori, clientul unei asemenea masini isi doreste in special prestigiu chiar daca da un ban in plus.
laguna este urmasa modelului renault 25 care mie mi-a placut mult la vremea ei.haideti sa deducem cui s-ar adresa aceasta masina. probabil unei familii cu copii, trecuti de 40 ani, cu venituri din clasa de mijloc. numai ca aceeasi potentiali clienti se pot orienta spre megane care e mai ieftin, mai manevrabil, poate avea un portbagaj la fel de mare daca se opteaza pt. break etc.
masinile din clasa medie au crescut in dimensiuni in ultimii ani, unele ajungand acum la standardele clasei mari din urma cu ceva timp. este cazul lagunei, fordului mondeo etc.
(marcile premium merg pe o delimitare clara a celor doua clase, in timp ce ceilalti doresc sa impinga in sus modelele medii pt a suplini lipsa din gama a modelelor mari - vezi colapsurile unor modele precum ford scorpio, opel omega si chiar toyota camry in europa). numai ca modele cu asemenea dimensiuni sunt dorite in special de clientii modelelor premium. daca presupunem ca cineva care s-ar "mula"pe un model mare premium nu are bani de achizitie si intretinere pt acel model, atunci in mod logic acel cineva se va orienta in" jos "tot in gama premium ... sau va opta pentru ceva asemanator dar nu la fel de prestigios(aici se incadreaza laguna, mondeo etc.). daca acceptam ca aceste modele ofera (cum am aratat la inceput) cam tot acelesi performante, confort s.a. ca cele premium si ne asumam renuntarea la prestigiu, atunci designul va fi cel care ne va face sa cumparam sau nu o astfel de masina, iar un om serios trecut de 40 nu isi doreste o masina mickey mouse (...eventual colorata in roz...) in concluzie totul ar fi bine daca modelul s-ar adresa clientilor de megane. mie imi plac stopurile dar cred ca ar trebui redesenate pe gustul unora mai "seriosi". de asemenea farurile ... mai in stilul celor dinainte de facelift... spoilerul din fata imprima o nota trista (linia aceea convexa in raport cu proiectoarele de ceata) si contrasteaza cu aspectul oarecum juvenil din spate...
Cand ai in istorie o masina superba, decat sa faci rahaturi mai bine copiaz-o din 30 in 30 ani.La fel si Citroen cu DS, la fel si Peugeot cu 304 sau 504. Oamenii astia nu gandesc?Sa vedeti numai ce chifla o sa dea si citroenul cu noile DS uri, de-o sa ne faca sa uitam de acest nume.
STIU CA NU VA CONVINE SI O SA STERGETI COMENTARIUL , DAR ASTA E PAREREA MEA !
http://www.automarket.ro/stiri/asa-va-arata-noul-renault-megane-10907.html
daca tot n-au mai facut asa meganul, probabil din ratiuni de costuri s-ar putea pune pe laguna care n-ar trebui sa aibe astfel de probleme.
- triple spate....ceva mai pe rotund...gen VW Golf 6
- sigla Renault ceva mai micutza
- capota dintre faruri, partea cu sigla, ceva mai inaltata,
- triplele spate ceva mai jos,... sigla spate la fel .... si a treia tripla spate deasupra siglei,...ceva gen Seat Cordoba
- oglinzi ceva gen VW golf 5 ..cu semnalizatoare
- plafonul in continuarea parbrizului fata....ca la Citroen
- linia laterala sa dispara sau cel putin sa fie mai pe rotund .... prea '' patratoasa'' ...
- jenti ceva mai late
- incepand de la jumatatea masinii pana spre portbagaj ceva mai inaltata, prea joasa (ca la Symbol) ,,...
Mult succes Automarket !!! Sunteti cei mai tari ...Bv. voua !!!!!!!