Noul episod al seriei Fii Designer ne duce astazi in curtea celor de la Renault. Automarket va arunca in brate noua generatie a modelului compact Megane, al carui redesign este la dispozitia voastra. Va oferim oportunitatea de a regandi si redesena Renault Megane, urmand ca cele mai inspirate opinii si propuneri de redesign sa fie luate in considerare la desenarea unui Megane pe placul vostru, pe care il vom publica miercuri, 9 septembrie.
Noul Renault Megane a fost primit cu opinii impartite de catre publicul larg, modelul fiind un pariu pe care Renault l-a pus cu piata si mai ales cu criza economica in timpul careia a fost lansat noul sau model. Daca versiunea cu trei usi - botezata oficial Megane Coupe - a reunit cele mai multe laude, varianta hatchback cu cinci usi a ramas oarecum in spatele coupe-ului la capitolul laude. Si totusi, Megane a fost facut pentru a placea ochiului, fapt reliefat de declaratiile responsabililor de design ai Grupului Renault.
"Noile linii ale lui Megane sunt fructul unui pariu in urma caruia vrem sa producem un design care atrage imediat privirile. Nu vorbim de un design care e doar dinamic si sportiv, cu de unul care inspira robustete, calitate si soliditate. Personalitatea sa puternica este imediat vizibila prin partea frontala sportiva pe care se detaseaza liniile de forta care merg pe capota dinspre montantii parbrizului si converg in zona logo-ului Renault. Influenta latina din designului noului Renault Megane este vizibila si ea, prin curbele senzuale vizibile mai ales din profil. proportiile flancurilor sunt atat armonioase, cat si dinamice, sugerand irezistibil o miscare inspre inainte", declara Fabio Filippini, responsabilul de design al modelelor compacte Renault, inaintea dezvelirii oficiale a modelului francez.
Automarket te provoaca: daca ai putea, ce ai vrea sa schimbi la designul exterior al lui Renault Megane? Voi puneti la bataie imaginatia, iar noi vom redesena masina in functie de preferintele voastre de design.
TU CE AI SCHIMBA LA DESIGNUL EXTERIOR AL LUI RENAULT MEGANE?
2. Stopurile micsorate putin si da-te 10 cm mai jos
3. "gura" de sub nr de inmatriculare sa fie micsorata cu 5-6 cm
4. Farurile de ceata vreo 5 cm spre centru
5. Si daca tot suntem la capitolul schimbari puneti si un motor de 2000 Cm3 cu macar 200 Cp pe ea si cam atat. :D
- farurile "scurtate", ca sa nu se mai intinda atat de mult peste aripa.
- farurile ingustate in zona in care fac contact cu capota.
- consola scurtata semnificativ ( presupunem ca au loc sa impinga motorul peste puntea fata).
- linia capotei lasta mai jos in punctul de racordare cu montantul A
Spate:
- stopurile lasate mai jos vre-o 15 cm
- stopurile taiate drept (fara acel arc de cerc dinspre luneta), de la aproximativ 50% din panta pe care o au pe bara spate exterior, pana la marginea superioara interioara.
- luneta taiata mai drept in zona interioara, astfel incat sa se portiveasca cu linia stopurile
General:
- masina putin mai joasa
- jante mai mari (cred ca in poze are 16, ar trebui puse macar pe 18)
auzi exprimare ! cica " presupunem ca au loc sa impinga motorul peste puntea fata" ...dar tu ai "vre-o" treaba cu domeniul auto?
Spatele (ca aici e mai simplu)
- Stopurile trebuie complet redesenate, mult micsorate (parca se holbeaza un sasiu dintos cand privesti masina din spate). Cel mai bun sfat: folosirea stopurilor versiunii break, eventual puse invers si usor remodelate...
- implementarea unui caracter usor mai sportiv, eventual aparitia unui pseudo-difuzor aerodinamic, ceva mai pronuntat, dar nu copiat de la coupé
- un eleron curbat, ceva mai proeminent nu ar strica la marginea superioara a hayonului
Fata (aici e mai greu pentru ca intreaga personalitate a masini e contruita pe expresia "holbata" a farurilor)
- farurile ar putea integra la partea inferioara lumini de zi cu led-uri
- ar trebui facut ceva cu grila inferioara, un spatiu mare, drept si putin speculat din punct de vedere al designului, poate o aripa curbata, oarecum similara modelului RS
- micuta grila superioara sa fie mai "legata" cu restul elementelor, poate urcata ceva mai sus in linia farurilor, sau renuntat definitiv la prezenta ei...
In plus nu ar strica niste roti mai mari si mai spectaculoase si cam atat. Spor la treaba!
in fata sub grila este o gura de aer acolo..faceti ceva cu ea...si schimbati modelul la frila de jos.
cam atat..!
Desigur glumesc, personal nu cred ca Megane 3 mai are nevoie de restilizare avand deja un design foarte atragator. Ar fi interesant sa modificam negtiv anumite modele, just for the fun of it. Nu aruncati cu "oo" nu am nimic cu masina in cauza. Pupici, lugulugu.
2)Sigla coborata 3-4 cm spre numarul de inmatriculare;
3) Bara fata inclinata intr-un unghi 30-40 grade,si acea "gura" mai mica;
4)Bara spate mai bombata stil Seat Leon Cupra '05
5)Bandouri laterale si bara spate vopiste in culoarea caroseriei
6)Manerele usilor sa fie precum erau la Meganu 1 ('95-'02) si vopsit in culoarea masinii;
7)Gura aceea mai mica ,deasupra numarului,sa nu mai fie
cica "bara fata inclinata" :)) bai lasa-ne cu farasele tale , ca arata bine cum e acuma
singurul lucru, portiera spate are parca o intrerupere in spate in jurul geamului, aceea trebuie mai fluenta
Voi ce parere aveti?
Buburuza este beige cendre si ii sta foarte bine, mult mai bine decat alb, argintiu..
- fara stopuri si pe capota, spatiul farului care este pe capota motor sa fie spranceana acea nervoasa (dar sa fie o sg piesa cu capota motor)
- spatiul dintre faruri (stanga, dreapta) , linia orizontala de sub capota si linia orizontala de jos a masinii (sus, jos), cu cat merge in jos cu atat sa intre spre interior (ca la BMW rechin), DAR doar spatiul descris mai sus, IAR marginile stanga dreapta (de sub faruri) sa fie putin mai accentuat SPRE exterior, (mai aerodinamic :)
- in loc de proiectoare ceata rotunde, sa fie mai ovale si asezate pe verticala
lateral
- linia orizintala (principala) sa nu fie curbata, (ma refer la S-ul pornit de la stopuri, curbat sub oglinda...), sa fie usor curbata spre fundul masini, chiar daca se reduce astfel din marimea "geamuri" laterale.
- clanta sa fie pe linie, nu sub linie (honda civic... ceva de genu)
- prag lateral care sa inceapa de pe spolerul fata a masinii (chestia aia neagra din lateral sa nu fie doar pe usi)
spate
- aripa spate (chestia este imediat dupa usa spate) sa fie mai mult ca la Golf 5, si evident, asttel luneta spate sa nu fie chiar asa de oblic
- legat de stopuri (prea plictisitor solutia actuala),
- stopuri v.1 , doar pe laterale, fara stopuri pe portbagaj, si doar sub linia laterala a masinii.
- stopuri v.2, un stop in forma de S, care incepe pe aripa spate (termina linia laterala a masinii), si coboara pana la "bumber"-ul de pe spoilerul spate.
- stopuri v. 3... ceva gen Lancia Delta ? modelul nou evident :))
- luneta linia de jos mai orizontala, si inventat un mic fund (gen Honda Civic), sau un spoiler incorporat in caroserie
Bafta
- linia orizintala (principala) sa nu fie curbata, (ma refer la S-ul pornit de la FFAARRUURRII, curbat sub oglinda...), sa fie usor curbata spre fundul masini, chiar daca se reduce astfel din marimea "geamuri" laterale....
scuze
Chiar ma mir cum se face ca responsabilii de la Renault nu au pus rezultatele in continua scadere la vanzarile de automobile (exceptand Dacia), cu design-ul "nepotrivit" al mai multor modele aparute in ultimii ani. Pentru ca nu performantele sau pretul automobilelor sunt cauza ci dorinta de "originalitate cu orice pret", care se plateste scump. Poate ar fi indicat sa se inspire din modelele germane.
Pe scurt, parerea mea despre Renault Megane hatchback: este o struto-camila inestetica si nepotrivita destinatiei.