Analiza: Kimi Raikkonen vs. Felipe Massa

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 29.07.2008
Automarket va prezinta o analiza bazata pe cifre a evolutiilor celor doi piloti ai Scuderiei Ferrari pe parcursul ultimului an si jumatate.

Intr-o perioada mai putin fasta pentru Ferrari, discutiile referitoare la diferenta de valoare dintre Kimi Raikkonen si Felipe Massa sunt tot mai aprinse. Bineinteles, parerile sunt impartite, osciland de la a-l lauda pe Kimi Raikkonen pentru titlul mondial si pana la a-l cataloga pe Felipe Massa drept un viitor campion mondial.

In incercarea de a elucida acest mister, Automarket va prezinta o analiza bazata exclusiv pe cifre referitoare la performantele celor doi piloti ai Scuderiei. Periaoda luata in calcul este Australia 2007 - Germania 2008, adica exact perioada in care au fost coechipieri si au avut la dispozitie doua monoposturi egale.

Astfel, in cele 27 de curse la care au luat startul in perioada mentionata, Raikkonen a obtinut 8 victorii, comparativ cu cele 6 realizate de coechipierul sau. Diferenta dintre cei doi este mai mica daca luam in considerare clasarile pe podium, unde Raikkonen conduce in fata lui Massa cu 17-16.

Finlandezul este lider si la numarul de curse terminate in puncte, 23 fata de cele 21 ale lui Massa.

In fine, daca ne uitam la punctajul total acumulat de cei doi din 2007 pana in prezent constatam ca Raikkonen a castigat 161 de puncte fata de cele 148 ale lui Massa.

Singurul capitol la care Massa il depaseste pe Kimi Raikkonen este cel al pole positionurilor. Astfel, in cele 27 Mari Premii analizate, brazilianul conduce detasat cu 9-5. In plus, Raikkonen este lider detasat la capitolul cele mai rapide tururi de pista in curse, scorul fiind de 12-6.

Prin prisma acestor statisitici, Kimi Raikkonen poate fi considerat mai bun decat Felipe Massa, actualul campion mondial fiind peste coechipierul sau brazilian la aproape toate capitolele. Totusi, fanii pilotului brazilian ar putea sustine ca diferentele dintre cei doi sunt foarte mici si, implicit, ca lucrurile se pot schimba in scurt timp.

Este insa destul de important sa amintim ca aceasta statistica nu a luat in calcul numarul de piruete facute de cei doi pe ploaie in acest sezon si jumatate.

Comentarii (9)

  • Frumoasa ultima fraza
    Poate n-ar fi rau sa faceti si aceasta statistica!
    :P
    0 0
  • :))))
    aici ar conduce detasat felipe
    0 0
  • :D
    Mai exista o diferenta, Raikkonen este campion, dar Massa nu va fi niciodata.:))
    0 0
  • massa
    nu fiti rautaciosi.....piruetele au fost facute in mod voluntar, pt spectacol.....ar trebui punctat massa....ar mai aduna niste puncte si el......
    0 0
  • felicitari administratorilor ptr aceasta idee
    analiza in sine este binevenita.ultima fraza EXCELENTA.
    0 0
  • rusinica
    DANIEL POPESCU nu ar trebui sa fii impartial. Ai uitat ca Massa la lasat sa castige pe Raikkonen in Brazilia si doar astfel a reusit sa fie campion. Daca era pe bune era 7-7 la victorii. Si inca ceva, ai ''uitat'' sa prinzi in ''analiza'' pe care ai facut-o calificarile : 9-5 pt Massa la pole-position-uri. RUSINICA!!!!!!!! P.S. Daca stergi comentariul esti las.
    0 0
  • @mirco
    Multumesc pentru observatii, am adaugat si statisticile referitoare la pole positionuri (unde scorul e 6-3) si cele referitoare la CMRT-uri.
    0 0
  • @daniel.popescu
    In perioada mai sus mentionata situatia la pole position e urmatoarea : 1.Massa : in 2007 a avut 6 pole position (Malaiezia, Bahrain, Spania, Franta, Turcia si Brazilia), iar in 2008 a avut 3 pole position (Malaiezia, Turcia si Monaco) deci un total de 9 pole position. 2.Raikkonen : in 2007 a avut 3 pole position (Australia, Europa si Belgia), iar in 2008 a avut 2 pole position (Spania si Franta), deci un total de 5 pole position. Scor 9-5. CMRT-uri situatia e urmatoarea : 1. Massa : in 2007 a avut 6 CMRT (Bahrain, Spania, Franta, Europa, Belgia si China), iar in 2008 nici unul, deci un total de 6 CMRT. 2. Raikkonen : in 2007 a avut 6 CMRT (Australia, SUA, Anglia, Ungaria, Turcia si Brazilia), iar in 2008 a avut tot 6 (consecutive)(Spania, Turcia, Monaco, Canada, Franta si Anglia), deci un total de 12 CMRT. Scor 6-12 Sursa:(www.formula1.com)
    0 0
  • @micro
    Multumesc. Dintr-o regretabila eroare la pole postion si CMRT calculasem doar performantele din sezonul 2007, nu si cele obtinute in acest sezon.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru