Echipele vor sa modifice greutatea minima a masinilor

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 10.04.2008
Echipele vor discuta posibilitatea de a mari greutatea minima admisa a monoposturilor de Formula 1, care in prezent este de 605 kilograme.

Echipele au inceput munca pentru implementarea sistemului de recuperare a energiei KERS, care va fi utilizat incepand cu sezonul 2009. Totusi, prin dezvoltarea acestui sistem greutatea masinilor va creste foarte mult, iar sefii de echipa se tem ca greutatea minima de 605 kg pentru fiecare monopost va fi cu mult depasita.

Daca acest lucru se va intampla, echipele nu vor mai fi capabile sa utilizeze balast pentru a ajuta la o distributie optima a greutatii, lucru ce ar putea capata si mai multa importanta daca slick-urile vor reveni din nou in Formula 1. Aceasta problema urmeaza sa fie discutata in cadrul unei intalniri a Technical Working Group, chiar daca se pare ca nu toate echipele agreaza o modificare in acest sens. Unele echipe considera ca provocarea ar trebui sa fie dezvoltarea unor sisteme KERS cat mai usoare pentru a mentine actuala limita de greutate.

Intrebat de reprezentatii revistei Autosport ce parere are despre acest subiect, seful echipei Honda, Ross Brawn, a declarat: "Suntem bucurosi sa discutam, dar o parte din provocarea sistemului KERS este sa il construim cat mai usor posibil.

Sistemele de pe masinile de serie nu sunt atractive daca sunt grele. Vrem sa introducem tehnologii care au o densitate de energie foarte ridicata, asa ca pentru o mica greutate obtii foarte multa energie.

Aceasta este provocarea reprezentata de KERS. Sa fortam limita minima este o concesie la care trebuie sa ne gandim bine inainte. Ne-ar face viata mai usoara in anumite privinte, dar nu sunt sigur daca asta mentine provocarile KERS. Anul viitor vom avea mult mai putina munca la masini, asa ca sunt deja zone unde putem economisa din greutate".

La randul sau, Geoff Willis de la Red Bull Racing sustine ca nu este inca convins de necesitatea de a mari limita minima a greutatii unui monopost. "Nu sunt sigur cate masini vor fi peste limita minima, dar intrebarea este daca ei vor fi capabili sa faca un sistem stabil pentru pneurile de anul viitor", explica Willis. "Exista presiuni din partea unor echipe pentru a creste limita minima de greutate, dar vom vedea daca se va discuta despre asta la urmatoarea noastra intalnire.

Am vrea sa ascultam argumentele pentru a vedea cat de intemeiate sunt motivele".

In schimb, directorul de motorsport al BMW, Mario Theissen, se arata mai deschis fata de propunerile de a ridica limita minima. "Sunt deschis in orice privinta. Daca limita minima ramane aceeasi, va fi greu sa ajungem acolo fara niciun balast. Daca crestem limita minima, va fi aceeasi situatie pentru toata lumea, asa ca putem avea din nou balast".

Desi introducerea tehnologiei KERS reprezinta o mare provocare pentru toate echipele, Theissen este convins ca mutarea este foarte importanta pentru viitorul Formulei 1. "In opinia mea KERS reprezinta ceva foarte interesant pentru F1. Sprijin aceasta tehnologie din mai multe motive. Puteti fi siguri ca noi sunt pionierii tehnologiei KERS de pe viitoarele masini de strada hibride, pentru ca procesul de dezvoltare este foarte rapid".

Comentarii (5)

  • ?
    "Revenim cu detalii in cateva momente". puntele sunt date anticipat?
    0 0
  • punctaj
    Sunt punctate echipele si managerii, dar pt RedBull??
    0 0
  • curiozitati
    Asteptati sa vedem stirea intai, oricum punctele se dau destul de haotic, pe mine ma intereseaza cate kilograme are un monopost F1 daca minimul e 65 de kilograme ?????? probabil sa pierdut un 0 pe drum :))
    0 0
  • voi si punctele
    pe voi va intereseaza punctele, cand ei scriu ca monoposturile au 65 de kg.
    De fapt au 605 kg.

    Shoot yourself
    0 0
  • DETALI...
    Clar gresit.. e minim 605 kg... si au si dat punctaje..inainte!:))
    Ar fi cazul sa se verifice..stirile.. si..nu sa se dea ..stiri..;;fierbintzi''cu VA URMA...
    Asteptam..slicu-rile..recuperarea ..energiei la franare..depasiri...si comentari ..tv,, k lumea sa fie bine..fortza..FERRARI!!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru