Ferrari a reusit dubla la Istanbul!

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 26.08.2007

Felipe Massa a castigat fara emotii la Istanbul, dupa ce a condus cursa de la cap la coada in fata coechipierului sau, Kimi Raikkonen.

Cele doua monoposturi Ferrari au plecat foarte bine in cursa. Astfel, Felipe Massa s-a instalat pe primul loc, iar Kimi Raikkonen, profitand de faptul ca a plecat de pe partea curata a pistei, a reusit sa-l depaseasca pe Lewis Hamilton. Nici Fernando Alonso nu s-a descurcat mai bine decat coechipierul sau, acesta fiind depasit de ambii piloti de la BMW-Sauber, Robert Kubica si Nick Heidfeld, retrogradand astfel pe locul 6. Profitand de intrarea prematura la boxe a lui Kubica, Alonso a urcat pe locul 5 si a inceput sa-l preseze pe Heidfeld. In fata, Massa si Raikkonen au reusit sa puna cateva secunde in fata lui Hamilton.

Prima intrare la boxe pentru realimentare nu a produs modificari majore in clasament, cu exceptia faptului ca Alonso si-a recapatat locul 4 obtinut in calificari reusind sa iasa pe pista in fata lui Heidfeld. Raikkonen s-a apropiat amenintator de Massa cu 20 de tururi inainte de final, insa dupa cateva tururi de tatonari a renuntat sa-l mai atace.

Cei doi au intrat pentru a doua oara la boxe unul dupa altul, insa finlandezul nu a reusit sa-l depaseasca pe colegul sau brazilian.

La scurt timp, pneul dreapta fata al monopostului pilotat de Lewis Hamilton a explodat. Acesta a pierdut cateva pozitii, insa a reusit sa ajunga la standuri si sa remedieze problema, efectuand totodata si realimentarea cu combustibil. Britanicul a iesit pe pista pe locul 5, pierzand astfel 2 pozitii, in fata coechipierului sau, Alonso, si a germanului Nick Heidfeld.

Finalul cursei nu a adus nimic nou, pilotii Ferrari reusind astfel sa termine pe primele doua pozitii. Podiumul a fost completat de dublul campion mondial Fernando Alonso. Pilotul echipei BMW-Sauber, Nick Heidfeld, s-a clasat al 4-lea, fiind urmat de liderul campionatului, Lewis Hamilton si de finlandezul de la Renault, Heikki Kovalainen. Nico Rosberg a confirmat forma buna din calificari, terminand pe locul 7, in fata italianului Giancarlo Fisichella.

Cel mai rapid tur pe circuit a fost realizat de Kimi Raikkonen, acesta fiind cronometrat cu 1:27.295 in turul 57.

Comentarii (29)

  • kimi
    si incredibil Kimi iar a facut cel mai rapir tur, in ultimul tur :D
    0 0
  • alonso
    penibil ... frustrat ... sa ii vad pe fanii lui daca anu asta or sa se mai vata cu pumnu in piept ca alonso e cel mai tare ... la fel ca si anul trecut alonso nu asteapta greseala adversarului ci abandonul sau
    0 0
  • uff
    al naibii raikkonen asta..in ultimul tur :((
    0 0
  • Red Shark
    massa
    Castiga Massa da Kimi ia 470 puncte si Massa 400...interesant :))
    0 0
  • Ferrari
    Cei mai tari, forza, Ferrari !!!!!!!!!!!!!!
    0 0
  • CMRT
    bun baiat kimmi asta...a facut-o din nou pe final de cursa.
    in rest ... azi ferrari nu a avut adversar. sper ca si in restul curselor sa fie tot asa.
    0 0
  • vasilegeorge
    ...
    ce etapa stransa,nu am mai vazut asa ceva!!
    au facut diferenta ,punctele dinaintea evenimentelor oficiale...:(
    0 0
  • o intrebare
    nu era vorba ca pilotii din grupa silver care isi depasesc grupa(locul 16 in sus) primesc 10 puncte? in cazul asta liuzzi si Davidson mai trebuie sa primeasca 10p
    0 0
  • cn ma face si pe mn sa inteleg o chestie
    dc Kimi a luat mai multe pct decat ala care a castigat cursa??? cursa trecuta tot la fel!!!cn ma face si pe mn sa inteleg??ast rsp
    0 0
  • Fortza Ferrari
    Ferrari fenomenali, pacat ca l-au "franat" pe Kimi...
    0 0
  • razvan11
    realcriss
    e vorba doar de antrenamente si calificari, fara cursa
    0 0
  • @realcriss
    Bonusul este valabil doar in antrenamente si calificari, nu si in cursa.
    0 0
  • @crouch
    Kimi a primit bonus 150 de puncte pentru fastest lap.
    0 0
  • iar al doilea clasat castiga mai multe puncte
    Schimbati sistemull de notare!!!!!!!!!!!!!!
    Nu e normal sa castige al doilea clasat mai lulte puncte decat primul!
    0 0
  • kimi
    bravo kimi
    data viitoare ar trebui sa-l calce in piciore pe massa
    0 0
  • tzitzi
    asa ma...bravo...nici 15 puncte in plus n-as da pt fastest lap. Hai ca e prea de tot...pilotul X castiga cursa, pilotul Y face si el un fastep lap si...branza...primeste 150 de puncte
    0 0
  • vasilegeorge
    puncte
    e foarte bun regulamentu cu acel bonus de CMRT,pacat ca cei din fata au facut exact,aceleasi mutari ca si mine,asta e...
    daca kimi nu facea cmrt,in penultimul tur,era rasturnari de situatii in clasament,dar acum asta e. :)
    0 0
  • razvan11
    sistemul de notare pt fastest lap
    intr-o cursa monotona cum a fost cea de azi in care locul 1 pe grila si-a pastrat pozitia si la sfarsit, ce rasturnari de situatii in clasamente se mai pot face in contextul in care toti concurentii l-au jucat pe massa? tinand cont de faptul ca si locul 3 la final in cursa poate obtine acelasi punctaj cu locul 1 daca realizeaza CMRT, cred ca sistemul actual de notare prezinta interes. e un punct de vedere. altfel concursul - in ziua cursei - se poate rezuma la "toate echipele il joaca pe massa", cazul de azi.
    0 0
  • vasilegeorge
    @razvan11
    nu prietene,lasa ca cei din top 4 nu l-au avut pe massa,la fel ca si mine!rezumate,gandestete la actualul regulament(ma refer la acel bonus) adica cine ar putea face fastest lap?in cazul de azi kimi!adica daca erai inspirat il alegeai pe raikkonen si cu putin noroc realizai ceva!

    problema la mine e ca cei din fata mea au fost la fel de inspirati si au avut echipa castigatoare!bravo,dar ne intalnim in alte etape :) .
    0 0
  • sau Kimi
    Eu l-am jucat azi pe Kimi, speram sa si castige cursa, dar...cineva i-a apasat frana. In conferinta de presa parea frustrat,singurele declaratii au fost ca au o masina buna si ca au facut alegerile perfecte pt pneuri...cam atat...
    0 0
  • tzitzi
    nu mi se pare corect
    nu mi se pare corect ca asa de multi piloti si asa de multe echipe sa primeasca 20 de puncte, adica Wurz care a terminat pe 11 primeste acelasi numar de puncte cu Barrichello, care a terminat pe 17 si exemplele pot fi mii...nu mi se pare corect ca pt cmrt sa se primeasca bonus 150 p. Am citit si eu regulamentu, nu sunt chioara, dar anumite lucruri chiar nu mi se par corecte! Toyota care a terminat cu mult inaintea unui Super Aguri primeste acelasi nr de puncte...pai in cazu' asta putem nici sa nu ne mai chinuim sa facem atatea alegeri, ca tot aceleasi puncte le primim!
    0 0
  • alooo centrala
    de unde va luati rezultatele voi astia din super redactia automarket???

    ia vedeti aici cum ca sutil nu o abandonat deloc asa cum prezentati voi situatia!!! o intrat in garaj da o iesit inapoi si o continuat cursa

    http://www.formula1.com/results/season/2007/781/6436/

    ai de capu meu
    0 0
  • @tzitzi
    aici regulile sunt facute de F1Champ
    nici eu nu sunt de acord cu CMRT,aici trebuie sa ghicesti cine este mai rapid,nicidecum care este mai bun si castiga,nu prea au de a face regulile F1Champ cu regulile din F1
    0 0
  • dumi_p
    de ce pe 2? Asa zic sefii...
    Impresia mea a fost ca Raikkonen a fost mai rapid decat Massa pe tot parcursul cursei, dar cred ca papa Jean i-a interzis sa atace...Doar o impresie...
    0 0
  • Masa 400 / Raikkonen 475
    Interesant ... deci trebuie sa sper ca pilotul meu sa iasa pe 2 ca sa ia punctaj maxim ...
    0 0
  • Kal El
    sutil -20 ?
    2007 FORMULA 1™ Petrol Ofisi Turkish Grand PrixPos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
    1 5 Felipe Massa Ferrari 58 1:26:42.161 1 10
    2 6 Kimi Räikkönen Ferrari 58 +2.2 secs 3 8
    3 1 Fernando Alonso McLaren-Mercedes 58 +26.1 secs 4 6
    4 9 Nick Heidfeld BMW 58 +39.6 secs 6 5
    5 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 58 +45.0 secs 2 4
    6 4 Heikki Kovalainen Renault 58 +46.1 secs 7 3
    7 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 58 +55.7 secs 8 2
    8 10 Robert Kubica BMW 58 +56.7 secs 5 1
    9 3 Giancarlo Fisichella Renault 58 +59.4 secs 10
    10 14 David Coulthard Red Bull-Renault 58 +71.0 secs 13
    11 17 Alexander Wurz Williams-Toyota 58 +79.6 secs 14
    12 11 Ralf Schumacher Toyota 57 +1 Lap 16
    13 7 Jenson Button Honda 57 +1 Lap 21
    14 23 Anthony Davidson Super Aguri-Honda 57 +1 Lap 11
    15 18 Vitantonio Liuzzi STR-Ferrari 57 +1 Lap 15
    16 12 Jarno Trulli Toyota 57 +1 Lap 9
    17 8 Rubens Barrichello Honda 57 +1 Lap 22
    18 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 57 +1 Lap 17
    19 19 Sebastian Vettel STR-Ferrari 57 +1 Lap 18
    20 21 Sakon Yamamoto Spyker-Ferrari 56 +2 Laps 20
    21 20 Adrian Sutil Spyker-Ferrari 53 Fuel pressure 19
    Ret 15 Mark Webber Red Bull-Renault 9 Hydraulics 12

    sau intrati aici ... http://www.formula1.com/results/season/2007/781/6436/
    SINGURUL abandon consemnat in rezultatele OFICIALE este cel al lui mark webber ... la voi de ce nu e asa ?
    0 0
  • daniel
    @Kal El
    Adrian Sutil a avut probleme cu masina, a intrat la boxe si a iesit din nou pe pista. Acum vine partea importanta: in ultimul tur a avut din nou probleme si a fost nevoit sa se opreasca pe circuit. Adica, nu a trecut linia de sosire!
    Citat de pe F1-Live.com: Sutil had to pull over on the final lap when his fuel pressure again dropped.
    0 0
  • daniel
    @Kal El
    In plus, Sutil a declarat la finalul cursei: "It was just on the last lap that we had some problems with fuel pressure and I had to stop before the chequered flag"! Repet, nu a trecut linia de sosire.
    0 0
  • Bravo Ferrari (si kimi)
    Bravo Ferrari in sfarsit dubla, pacat ca nu o castigat kimi dar din nou cel mai rapid tur :D si 150 de puncte bine meritate :D...ce sa mai zic...BVBV FERRARI SI FORZA FERRARI
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru