Isi schimba Raikkonen motorul?

Publicat Miercuri, 28.03.2007

Problema motorului lui Raikkonen devine din ce in ce mai serioasa la Ferrari.

Dupa ce inginerul de motoare al Scuderiei a anuntat faptul ca motorul lui Raikkonen s-a incins peste limita in Australia, exista posibilitatea ca finlandezului sa ii fie schimbat propulsorul in cursa din Malaezia. Acest lucru ar insemna automat retrogradarea lui Raikkonen cu 10 pozitii pe grila de start.

"Cred ca am apelat la intregul potential al masinii in cea mai mare parte a cursei insa am avut o mica scurgere a apei si asta a incins peste masura motorul. Am fost nevoiti sa il racim si sper ca este OK. A fost verificat, acum trebuie sa vedem ce e de facut. Vom decide vineri sau sambata. pana atunci, raman optimist", a declarat Kimi dupa testele de astazi de la Sepang.

Comentarii (20)

  • mihnea
    punctaj
    eu nu inteleg de unde si pana unde ati depunctat atat pe ferrari cat si mai ales pe raikkonen, care e optimist...deci ar fi trebuit sa casige puncte, nu? si apoi ca ferrari nu a schimbat motorul ci spun ca vor vedea ce se intampla...apoi ca pentru stirea ca s-as scurs apa din motor a mai fost depunctata si nu mi se pare normal sa depunctezi pentru aceeasi stire o echipa, nu e ca si cum acum ar fi pierdut alta apa in alta cursa
    0 0
  • Mircea Mester
    :)
    O sa ne obisnuim in timp cu modalitatea de punctare. Una foarte logica, de altfel.

    1. A fost depunctat ZVONUL legat de motorul lui Raikkonen in prima stire, cea de acum doua zile.

    2. Acum suntem siguri ca Raikkonen are probleme cu masina. Va repet: ganditi acest concurs ca pe o bursa. In momentul in care apare o stire, ganditi-va ce s-ar intampla cu actiunile la bursa daca ele s-ar numi "Raikkonen", "McLaren", "Ferrari", "Hamilton", etc.
    In momentul in care va aparea stirea clara cu Raikkonen care isi schimba sau nu motorul, vom actiona in consecinta.

    P.S. Este prima echipa penalizata astfel. In momentul in care vor exista altele, si ele cor fi penalizate tot cu 21 de puncte :)

    Raikkonen nu are nicio vina. Insa "actiunile" sale au scazut brusc cand s-a aflat ca ar putea pleca cu 10 locuri in spate pe grila.

    E o reactie normala, logica. Conforma cu modalitatea de punctaj de pana acum din concurs. Nu toti gandim la fel. Asta ne face interesanti.
    0 0
  • mihnea
    lamuriri
    mersi de lamuriri...nu mai gasisem alta echipa depuncatata tot cu 21 de puncte, dar acum am inteles
    0 0
  • Mircea
    Gandirea diferita nu ne face neaparat interesanti. NU tot ce-i diferit e bun sau interesant. Ca are potentialul de a fi, e alta discutie.
    Acu pe Mihnea-l inteleg, ca omu daca si-o facut echipa cu Ferrari si Kimi...e cam la buda afacerea pe cursa asta. Intrebare: Daca Kimi si Ferrari castiga in Malai' cu motoru asta, dati 100 puncte bonus? banuiesc ca nu :)

    Anyway, back to topic:
    Decizia pe care o va lua ferrari ... " Vom decide vineri sau sambata" e absolut normala. Motorul a fost afectat, insa nu se stie exact in ce masura sau cat de afectata va fi performanta masinii. Asta se va vedea in antrenamentele de vineri sau sambata, inainte de calificari. In orice caz, griji prea mari nu-mi fac pentru ferrari din cel putin 2 motive:
    1. Performanta masinii in momentul asta ii asigura lui Kimi un Pole.Evident de data asta Massa nu va forta Pole-ul, pentru ca nu e nici un interes pentru echipa sa-ti trimiti un om pe locul 11 in loc de 10.
    2. Cu o strategie cu 3 opriri, Kimi ar putea zburda cu putina benzina in rezervor si o combinatie de pneuri soft-medium-soft sau soft-soft-medium si cred ca un loc 2 in spatele lui Massa ar fi ... nu doar posibil ci foarte probabil.

    In plus, probabil un Kimi pornind de pe 10 ar aduce spectacol intr-o cursa ce altfel va fi dominata de Massa.
    0 0
  • si iar revin cu obsesia mea cu traducerea
    "Ferrari engineers have inspected the engine but have not decided whether or not to take the risk of using it at Sepang or play it safe by installing a new one and taking a ten-position grid penalty."

    so... problema motorului lui Kimi nu devine din ce in ce mai serioasa la Ferrari. Lucrul asta se stia inca de acum 10 zile. Motorul s-a supraincalzit si trebuie sa vada oamenii daca merita sa-l schimbe sau nu. Nu vad cum o problema poate deveni tot mai serioasa in momentul in care ea e in exact aceeasi stare ca acum o saptamana !?
    Adica WTF (need translation for that too?) l-ati angajat pe Senzationescu sa va scrie stirile? Oricum cei ce joaca le citesc si daca nu exagerati cu titlurile si celorlalti nu le pasa de ele.
    Ziceati ca incercati sa considerati concursul ca o bursa driven by news. Buna idee. Cu conditia sa nu faceti cate un tweak la fiecare stire pentru a-i amplifica sau minimiza impactul si a modifica astfel punctajul...pentru a favoriza pe cineva sau pur si simplu pentru a face jocul mai interesant.
    0 0
  • Sorin Blaj
    Aceeasi stire
    Doua depunctari.

    Daca nu schimba motorul, dati punctele inapoi?
    0 0
  • punctaj concurs
    totusi este o problema cu punctarea ...
    inainte cand dadeati cu nujt cat la suta din valoarea pilotului era mai aproape de adevar,DAR procentele trebuiau sa fie invers proportionale cu valoarea pilotului ( la fel ar trebui sa fie si acum facut cu punctele acordate, nu trebuie sa fie nr fix de puncte pt pole de exemplu ) oricum cei din coada iau din an in paste puncte pt clasare in puncte sau ceva de genu ...
    sa luam un exemplu concret ... sato ia pole position. pai cred ca ar trebui sa iau de 3-4 ori mai multe puncte decat alea pe care le-as fi luat daca ar fi fost de ex alonso in pole ... )
    0 0
  • avocatu
    regula de aur
    da, multe nemultumiri ca de obicei...dak fiecare ar posta comment ori de cate ori pierde puncte, vai de noi....e o bursa, bine zis. Mai sustin vecinu care zice ca nu tot una e sa ia Sato poleposition fata de Alonso....eu am mai participat odata la un concurs asemanator, si acolo pilotii erau punctati invers proportional fata de valoarea lor estimata, pentru aceleasi rezultate. Dak Sato lua locul 1, obtinea 10 puncte, M.Schumacher nu obtinea pt locul 1 decat 6 puncte. In fine, asta e alt concurs. Vreau doar sa propun o regula de aur organizatorilor: INDIFERENT DE COMENTARIILE CARE VOR APAREA, LASATI REGULAMENTUL ASA CUM E. REGULA DE AUR: NICI O REGULA NOUA IN REGULAMENT! Multumesc.
    0 0
  • Mircea Mester
    Raspunsuri generale:
    - da, daca Raikkonen nu isi schimba motorul primeste 21 de puncte inapoi
    - da, daca Raikkonen termina cursa cu acest motor isi mai ia 21 de puncte inapoi
    - da, regulamentul ramane asa cum e indiferent de parerea userilor
    - nu, nu dam puncte directn proportional cu valoarea pilotului pentru ca "valoarea" nu are unitati de masura. De exemplu cine e mai bun? Adrian Sutil sau Anthony Davidson?

    - ba da, problema motorului nu a fost pusa pana acum doua zile deloc. Informatia a fost publicata in premiera de o publicatie suedeza care l-a intervievat pe inginerul de motoare de la Ferrari. Neprovocat, acesta a spus ca suprasolicitarea motorului a dus la supraincalzirea sa. Daca am fi dat puncte tinand cont de feedback, Raikkonen ar fi scazut cu mult mai mult, deoarece finlandezul a spus de mai multe ori "in ultimele cateva tururi nu am fortat, era sa adorm, bla, bla". Asta in timp ce motorul ii fierbea.

    - Massa va forta pole-ul ca niciodata. Daca nu acum atunci cand? E sansa sa sa arate ca nu e un loser si ca tot ce s-a intamplat in Australia a fost ghinion curat.

    Merci, dragilor.

    Rugaminte: nu ar fi mai bine sa discutam toate aceste lucruri pe forum? mai ales ca am si raspuns catorva dintre ele pe acolo deja.
    0 0
  • de unde pana unde ?
    daca inventez si eu o stire ii dati lui kimi puncte in plus? cred ca era mai simplu si mai obiectiv daca punctele se luau dupa op grila bine stabilita in functie de rezultatele la antrenamente, calificari, cursa, eventual best lap, etc. regulamentul mi se pare cel putin ciudat si pueril. iar numarul de puncte care se scad/ aduna mise pare stabilit in mod haotic
    0 0
  • zic si eu....
    regulament bun sau nu... da una stiu buna...cu motor "spart" si Ferrari tot a facut mai bine ca marea majoritate a echipelor...BMW ce a reusit mai mult...in rest...
    0 0
  • Criteriile de punctaj sunt incorecte si subiective.
    Aceste asa-zise criterii de a adauga sau scadea puncte echipelor si pilotilor, pe baza a tot felul de zvonuri si pareri, sunt absolut incorecte si complet subiective.
    Cel mai corect sistem de punctaj era cel bazat 100% pe rezultatele de pe pista ale echipelor si pilotilor, atat in probele libere, cat mai ales in calificari si in curse.
    Un astfel de sistem era 100 % obiectiv, nu 100% subiectiv, zvonistic si incorect, asa cum este acum.
    Cat va fi mentinut acest asa-zis sistem de punctare aleatoriu, nici nu mai intru pe acest site sa vad acest asa-zis clasament.
    0 0
  • subiectivism si impartialitate
    Inteleg ca redactia este interesata sa-si mentina cititorii "calzi" si pagina solicitata, dar pana la urma subiectivismul este mare in conditiile in care mix-ul cumularii punctajelor nu tine doar de rezultatele pilotilor/echipelor ci si de diverse stiri mai mult sau mai putin relevante si impartiale... vezi depunctarea lui Kimi sau altele..
    0 0
  • Mircea Mester
    punctaje
    Goos, nu exista criterii, exista o grila de punctaj foarte bine stabilita.

    Vezi aici: http://formula1.automarket.ro/forum/showthread.php?p=393&posted=1#post393
    0 0
  • alo ... domnilor aici e ca la bursa
    uneori castigi alteori pierzi, ce atata discutii despre punctaj. Nu vad rostul sa comentam ca la piata. Mai bine va vedeti de treaba.
    0 0
  • horted
    punctaj
    Fiecare "jucator" vede modalitatea de acordare a punctelor in functie de punctarea echipei lui, buna sau rea. Ar trebui sa va ganditi ca nu pierdeti nimic de fapt, inscrierea a fost gratuita, castigati cel putin informatii despre F1 daca nu e sa ajungeti intre primii 10.
    0 0
  • Mircea Mester
    :)
    Horted, multumesc.

    Esti printre primii concurenti care vad ce trebuie in acest concurs. Oricum, aici castiga cei care cunosc multe informatii. Pentru ca altfel nu poti urca.

    Atat. In rest, punctajele sunt, intr-adevar, vazute de fiecare in functie de interesele echipei sale.
    0 0
  • noi vedem punctajele in functie de interesele echipei noastre. tu mestere in functie de ale caror echipe le vezi ?
    mestere devii penibil
    0 0
  • mestere, m-ai lasat un pic in ceata
    e vb de stirea cu motorul masinii ferrari. avand in vedere faptul ca echipa a pierdut cele 21 de puncte, mi se pare putin deplasat ca, in cazul in care se participa cu acelasi motor, pilotul sa "recupereze" acelasi nr de puncte si nu echipa (care a fost depunctata).
    mersi
    0 0
  • chanel
    FERRARI
    atatea comentari pt nimica toata,sa stie toata lumea ca motorul lui Kimi a incalzit foarte putin,asta datorita unei garnituri care a lasat in ultimile 3 tururi,Kimi neavand nevoie de a solicita prea mult motorul din pricina avansului pe care il avea,ramane de vazut in Malayezia
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru