La volan cu Kimi Raikkonen

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 05.05.2008
Va prezentam principalele functii ale butoanelor prezente pe volanul monopostului Ferrari F2008 pilotat de campionul mondial Kimi Raikkonen.

Nu mai este un secret pentru nimeni ca volanele masinilor de Formula 1 din ziua de astazi sunt foarte complexe si prezinta numeroase butoane pe care pilotii trebuie sa fie capabili sa le actioneze la momentul oportun.

Prin bunavointa celor de la Ferrari, va putem oferi o prezentare succinta a butoanelor de pe volanul pilotat de Kimi Raikkonen in acest sezon competitional.

 

 

Semnificatia butoanelor de sus in jos in sens orar:

1: adaptor pentru display

P: limitator de viteza pentru pit-lane

RADIO: radio

BB: stabilitate in momentele de franare

DRINK: pompa pentru sticla cu apa

E: butonul de pornire pentru motor

OK: butonul pentru transmiterea mesajelor radio

R: anularea bandei de frecvente

PUMP: controlul motorului

S9: buton multifunctional

Bf: controlul de cuplare

OV: marirea vitezei maxime

N: treapta de viteza neutra

10: adaptor pentru display (afiseaza 2 cifre).

Butoanele cu miscare rotativa din mijloc, in sens orar, au urmatoarea semnificatie:

MID: control diferential

EXIT: control diferental la iesire

DBW: accelerator

GRP: controlul ambreiajului

TYRE: pentru controlul pneurilor

MIX: un amestec de benzina

REV: controlul vitezei

IN: control diferential de intrare.

Comentarii (2)

  • butonase............
    .......si ne mai miram ca saracul Lewis a gresit unul.......in cursa vietii lui.......pai chestia aia, numita "volan"(cu indulgenta.....), nu e pentru toti copii.....go Kimi!!!
    0 0
  • .........
    bine spus .... fortza Alonso....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru