Marele Premiu al Malaeziei: Button castiga jumatate de cursa!

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 05.04.2009
Jenson Button si-a adjudecat victoria in Marele Premiu al Malaeziei dupa ce cursa a fost oprita in turul 33 din cauza unei furtuni deosebit de puternice.

Cursa de la Sepang din acest weekend s-a desfasurat doar pe jumatate dupa ce comisarii de cursa au fost nevoiti sa suspende intrecerea ca urmare a ploii torentiale ivite in turul 33.

Desi dupa cateva zeci de minute furtuna s-a mai linistit, timpul foarte scurt avut la dispozitie si vizibilitatea redusa au fortat organizatorii sa nu mai reporneasca Marele Premiu al Malaeziei.

In urma acestei decizii, primii 8 clasati au fost recompensati cu jumatate din punctajul normal al unei curse, intrucat pilotii au parcurs mai putin de 75% din distanta toala a cursei. Clasamentul final a fost cel stabilit in penultimul tur dinaintea suspendarii cursei.

Astfel, conform clasamentului din turul 31, victoria i-a fost acordata lui Jenson Button, care si-a trecut in cont inca 5 puncte dupa succesul repurtat in Australia. Locul 2 i-a revenit lui Nick Heidfeld, pilotul echipei BMW-Sauber reusind sa profite de strategia excelenta pentru a urca nu mai putin de 9 pozitii fata de locul ocupat pe grila de start.

Toyota a reusit si de aceasta data sa obtina un rezultat foarte bun, Timo Glock si Jarno Trulli ocupand la final locurile 3 si, respectiv, 4. Rubens Barrichello a completat performanta celor de la Brawn GP prin locul 5, in timp ce Lewis Hamilton si-a trecut in cont locul 7, plasandu-se in spatele lui Mark Webber, dar in fata lui Nico Rosberg.

Ferrari a avut parte din nou de o cursa dezastru, nereusind sa castige niciun punct in acest weekend. Massa a terminat pe locul 9, in timp ce Kimi Raikkonen, plasat pe 14, s-a retras la boxe dupa suspendarea cursei. Scuderia ramane astfel fara niciun punct acumulat dupa primele doua curse ale sezonului.

Nici Renault nu a avut parte de un weekend mai bun, dupa ce Fernando Alonso a incheiat doar pe locul 10, in spatele lui Massa si Sebastien Bourdais, insa in fata unor piloti precum Kazuki Nakajima si Nelson Piquet Jr. Sebastian vettel, Sebastien Buemi, Adrian Sutil si Giancarlo Fisichella au abandonat cu numai un tur inainte de intreruperea cursei din cauza ploii abundente, insa au fost considerati clasati in clasamentul final. Singurele abandonuri ale cursei au fost trecute astfel in dreptul lui Robert Kubica si Hekki Kovalainen, ambii iesind din joc in primul tur al cursei.

FILMUL CURSEI

ROSBERG, CAMPIONUL STARTULUI

Desi a plecat doar de pe locul 4, Nico Rosberg a reusit probabil cel mai bun start din cariera si a trecut pe primul loc. Pilotul echipei Williams a tasnit din spatele lui Jarno Trulli, l-a depasit pe italian, iar in primul viraj a reusit sa treaca si de Jenson Button, profitand de avantajul interiorului, in ciuda eforturilor pilotului Brawn GP de a-l bloca.

La randul sau, Trulli a reusit sa il depaseasca pe interior pe Button, mentinandu-se pe pozitia a doua a clasamentului. Cel mai avantajat pilot la start a fost insa Fernando Alonso, care a ajuns pe locul 3 dupa ce a plecat in cursa doar de pe locul 9.

Marea surpiza neplacuta a fost prin urmare startul ratat al lui Button, care a pierdut trei pozitii in ciuda pole positionului ocupat in calificari. Englezul a reusit insa rapid sa treaca de Alonso, iar dupa cateva tururi Rubens Barrichello a facut acelasi lucru la capatul unui duel electrizant cu fostul dublu campion mondial. De departe cel mai slab start i-a apartinut lui Robert Kubica, polonezul ramand cateva secunde pe pista si coborand pana in coada plutonului.

KOVALAINEN, DOUA TURURI IN DOUA CURSE

Primul abandon al cursei a fost consemnat chiar in turul 2, cand Heikki Kovalainen a oprit monopostul McLaren MP4-24 pe pietrisul de pe marginea circuitului. Finlandezul repeta astfel contra-performanta de la Marele Premiu al Australiei, retragandu-se din cursa dupa un singur tur parcurs. Un singur tur mai tarziu, Kubica a abandonat si el, pilotul echipei BMW-Sauber avertizandu-si echipa chiar inainte de start ca aude un zgomot ciudat spatele monopostului.

Hamilton a urcat doua pozitii la start, insa ulterior a fost depasit cu destula usurinta de Sebastian Vettel. Intre timp, Kimi Raikkonen, Mark Webber si Timo Glock s-au pozitionat pe locurile 6, 7 si 8 in imediata apropiere a lui Alonso. Spaniolul nu a reusit sa tina pasul cu primii 4 clasati si s-a indepartat la peste 12 secunde de liderul Rosberg dupa numai 10 tururi parcurse. Pilotul echipei Williams s-a mentinut la aproximativ 3 secunde in fata lui Trulli, dominand autoritar inceputul cursei.

In turul 11, Raikkonen a reusit sa treaca de Alonso dupa ce a profitat de o mica eroare a spaniolului, iar pilotul Ferrari a reusit imediat sa isi creeze un avantaj. Vettel a inceput excelent cursa si a urcat pana pe locul 9, insa in turul 14 a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru realimentarea cu combustibil, confirmand astfel ca avea printre cele mai usoare monoposturi de pe circuit.

O NOUA STRATEGIE ESUATA PENTRU RAIKKONEN

Turul 15 a consemnat si prin intrare la boxe pentru Rosberg, urmat la scurt timp de mai multi piloti din frunte. Button a devenit lider in turul 17, profitand de intrarea la boxe a lui Trulli, in contextul in care norii prezenti pe cer erau din ce in ce mai amenintatori. Raikkonen, care intre timp ajunsese pe locul 5, a decis sa riste si a optat la prima intrare la boxe pentru pneuri de ploaie torentiala, bazandu-se pe sosirea iminenta a primilor stropi de ploaie.

Intre timp, Button a optat sa ramana pe pneuri slick, in ciuda faptului ca a schimbat la un singur tur dupa Raikkonen. Aceeasi decizie a fost adoptata si de coechipierul sau Barrichello, cei de la Brawn GP considerand ca ploaia nu isi va face aparitia foarte curand.

LOTERIA PNEURILOR

Turul 22 a consemnat insa primii stropi de ploaie, iar toti pilotii care efectuasera deja o oprire la boxe au fost nevoiti sa revina pentru a "incalca" pneuri de ploaie. Cei mai avantajti de noua situatie au fost pilotii care nu efectuasera inca prima oprire la boxe, printre acestia numarandu-se si campionul mondial Lewis Hamilton. Pilotul McLaren a reusit astfel sa ajunga pana pe locul 6, dupa o lupta roata la roata cu Webber.

La randul sau, Massa a urcat pana pe locul 8, insa strategia aleasa de coechipierul sau Raikkonen nu a dat rezultatul scontat. Finlandezul si-a informat echipa ca pneurile sale de ploaie sunt distruse intrucat a rulat prea mult cu ele pana la inceperea ploii. In urma loteriei de alegere a pneurilor, fostul campion mondial a ajuns pe locul 14, fapt ce a consemnat esecul strategiei alese de pilotul Ferrari.

Intre timp, Webber a urcat pana pe locul 5 dupa ce a trecut atat de Hamilton, cat si de Heidfeld. In cele din urma, marii castigatori ai ploii au fost Button si Barrichello, care au ajuns pe primele doua locuri. Totusi, haosul a continuat pe pista, intrucat jumatatea cursei a consemnat un nou val de opriri la boxe pentru realimentarea cu combustibil. Toti pilotii au optat sa concureze in continuare cu pneuri de ploaie, chiar daca intensitatea acesteia nu a fost foarte puternica.

CURSA SUSPENDATA. BUTTON IA TOTUL

Lucrurile s-au schimbat insa in turul 32, cand ploaia s-a transformat intr-o furtuna puternica, Vettel, Fisichella si Buemi fiind primele victime, acestia nereusind sa continue cursa. Imediat dupa aceste incidente, comisarii de cursa au decis intrarea safety car-ului pe circuit, Button fiind pe primul loc in ciuda celor 3 opriri la boxe, urmat de Glock si Heidfeld, care a profitat de singura oporire la standuri pentru a urca pe locul 3. In turul 33 comisarii de cursa au afisat steagul rosu, fapt ce simbolizeaza suspendarea cursei si repornirea ulterioara a acesteia de pe linia de start-sosire. Totusi, intrucat ploaia a continuat sa cada in cantitati impresionante, cursa nu a mai fost reluata, iar clasamentul final a fost cel stabilit pe circuit in turul 31.

Cel mai rapid tur in cursa a fost realizat de Jenson Button, pilotul echipei Brawn GP fiind cronometrat cu 1:36.641 in turul 18.

Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.

Comentarii (123)

  • o castiga stati calmi go brawn go mercedes
    gooo brown
    0 0
  • cursa a fost abandonata la in turul 33
    mai degraba oprita!
    0 0
  • deci
    ar trebui sa se acorde jumatate din puncte......deabia astept intalnirea din 14 aprilie
    0 0
  • Felicitari Jenson !
    Desi nu credeam ca vor face fata la 2 curse, totusi Brawn GP si Jenson Button ma contrazic fara echivoc...Trebuie sa-i felicit si sa asteptam si renasterea echipei mele de suflet...Ferrari. Sincere felicitari !
    0 0
  • ar trebui sa se acorde jumatate din puncte......deabia astept intalnirea din 14 aprilie
    si eu o sa vezi ca nik nu o sa se intample si o sa ma prapadesc de ras.....
    0 0
  • Curios la locul 8
    Cate puncte va primi locul 8? 1:2=0,5pt. Curios!!!???
    0 0
  • puncte
    Pe site-ul oficial al F1 s-au acordat deja punctele. Injumatatit!!!!!!!!!!!
    0 0
  • Cate puncte va primi locul 8? 1:2=0,5pt. Curios!!!???
    ferrari sigur primeste 0,0001 puncte:)))))
    0 0
  • @demonick
    nu e nimic curios.. s-a mai intamplat sa se acorde 0.5 puncte
    0 0
  • ctlnmihai
    Button castiga jumatate de cursa
    Felicitari Brawn .Sunteti cei m buni .Pe 14 aprilie nu se va intampla nimic..decat faptul k vor fipenalizati cei de la mclaren ,probabil cu o amenda
    0 0
  • Off topic...jumatate de punct
    Va fi interesant sa vedem daca vreunul dintre Trulli, Webber si Rosberg ce au castigat 2.5, 1.5 si 0.5 puncte, vor fi in avantaj sau nu, la sfarsitul campionatului in clasamentul pilotilor, din punct de vedere al acestui 0.5 ...
    0 0
  • hahahhah
    nu credeati....v-am zis ca se acorda juma de puncte....rosberg a prins si el o juma de punct
    0 0
  • ctlnmihai
    cursa
    Kimi a avut probleme cu sistemul kers -sursa ferrari
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Cursa
    Bestiala cursa :)))) am ras cu lacrimi de lopetile alea care de abia dadeau apa :))) ce mai ne-am distrat :)
    0 0
  • @cobra
    si ziceai ca Brawn GP s-a "desumlfat" dupa forma excelenta aratata de Ferrari in practice...
    0 0
  • @andyyy4ever
    se vede tata k esti paralel cu f1...poi ce puncte sa primeasca ferrari dak nu au intrat cu nici o masina in primii 8?????...ce cap ai
    0 0
  • sampania
    ati auzit cum a zis miki spaga ...se pare ca s-a terminat cu norocul pt brawngp au spart sampania au spart si norocul
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Masini
    Ce slabe sunt masinile din cauza aripilor fata, mai ales cat de incete au devenit cand apa a mai crescut :)))) Ma asteptam sa fie foarte rapide... dar cu lopetile alea in bot :)))
    0 0
  • @ctlnmihai
    se stia inca din antrenamente asta
    0 0
  • @cobra
    uita-te pe forum sa vezi cand am scris eu ca se acorda jumatate din valoarea punctelor.
    0 0
  • ...
    pacat de strategia lu kimi
    0 0
  • @scuderia
    era o gluma.........disperatule!!!!!!!!!!!!!
    0 0
  • clasament
    nu inteleg de ce heidfeld a terminat pe 2.cand a intrat safety car-ul glock era in spatele lui button la nici o secunda si intr-un tur l-ar fi depasit.oricum a fost o cursa frumoasa.dar pe jumatate.
    0 0
  • ctlnmihai
    @cobra
    Dap cobra dar asta a fost cauza retragerii lui din cursa.
    0 0
  • Sunt gusteri mari comentatorii TVR
    Cum poti spune ca Hamilton este intr-o masina Ferrari cand se vedea clar ce masina este? Dupa ce pana acuma au incurcat pilotii aceleasi echipe acum ii incurca si intre echipe. Ma gandesc ce surprize ne vor mai rezerva pe viitor.
    0 0
  • kimi strategy
    =BIG FAIL :(
    0 0
  • kimi
    pe el il durea in basca.....manca inghetata si restu erau pe baricade :)))))
    0 0
  • ctlnmihai
    @scuderia
    normal dar andyyy4ever a spus-o la misto.nu te-ai prins tu.oricum strategia celor de la ferrari sufera
    0 0
  • @andyyy4ever de scuderia 05.04.2009, 14:18 se vede tata k esti paralel cu f1...poi ce puncte sa primeasca ferrari dak nu au intrat cu nici o masina in primii 8?????...ce cap ai
    era o mica gluma trebuia luata ca atare paralel esti u si nu mai folosii termeni
    0 0
  • ctlnmihai
    DEMOnick
    Poate de la anu lewis va concura ptr. ferrari cine stie.oricum daca as fi in locul celor de la ferrari m-as orienta spre vettel si kubica k piloti.
    0 0
  • @scuderia de ctlnmihai
    asa ca fapt divers cand ma uitam eu la f1 te incaltai cu fesul
    0 0
  • @kimi
    kimi a fost din nou cel mai tare=)) el cu inghetata si cola la boxe in timp ce pe restu ii ploua :)):)):))) normal...baiat destept:))
    0 0
  • ctlnmihai
    @andyyy4eve
    sa inteleg k eu sunt cel mai mic de aici :D :D
    0 0
  • FERRARISTILOR NU MAI PLANGETI
    TREBUIE SA RECUNOASTETI CA BRAWN GP SUNT CEI MAI BUNI SI ATAT NIMIK MAI MULT SI EU SUNT FAN MCLAREN ASTA E DAR MOTORUL E MERCEDES:)
    0 0
  • ctlnmihai
    @Alexandra1710
    da-mi voie sa cred k nici tu nu crezi ce spui..in sinea ta cred k-ti pare f rau
    0 0
  • @Alexandra1710 de ctlnmihai 05.04.2009, 14:31 da-mi voie sa cred k nici tu nu crezi ce spui..in sinea ta cred k-ti pare f rau
    sincer nu mi pare rau doar jumatate din masina e mercedes :) adica motorul
    0 0
  • @andyyy4ever
    ok. scuze atunci...cat despre ferrari...se mai intampla...o sa-si revina cat de curand
    0 0
  • :))
    pentru ce sa-mi para rau?crede-ma ca prefer o cursa slaba in care sa-mi vad favoritul vesel si degajat uneia in care sa castige si sa fie crispat.asa ca...nu-mi pare rau pt nimic.ba chiar sunt fericita pt k am vazut ca e bine
    0 0
  • @andyyy4ever de scuderia 05.04.2009, 14:34 ok. scuze atunci...cat despre ferrari...se mai intampla...o sa-si revina cat de curand
    np sunt sigur ca o sa si revina si mclaren si ferrari e doar o chestiune de tinp
    0 0
  • ctlnmihai
    @andyyy4eve
    Alexandra e fan kimi asta am incercat sa spun>normal k doare pe fiecare cand echipa favorita sau pilotul preferat pierde.eu m-am simtit k dracu dupa scandalul de la mclaren
    0 0
  • @admin
    O cursa nebuna! Imi place anul asta ca vedem depasiri si lupta roata la roata.
    P.S. De ieri am scris pe forum la mesaje private dar vad ca nu ma bagati in seama. Aveti grija la afisarea clasamentului si a punctelor pentru pariuri. Nu e in regula. Si acum apar puncte ca si cum ar fi pariuri in derulare. VERIFICATI!
    0 0
  • sharky ...
    nici "feeling"-urile tale nu functioneaza bine :P ma bucur ca ai repetat shakir :D felicitari [stiu sigur ca veioza a ajutat :D :D :D]!
    0 0
  • @admin
    salut. am avut puse 2 pariuri: primul de 25 de puncte pe Button castigator si cel de-al doilea 25 de puncte pe Kova ca abandoneaza primul. ambele au fost corecte dar cu toate acestea am luat 73 de puncte (asta tinand cont de faptul ca numai al doilea tb sa imi aduca 200 de puncte). va rog sa ma lamuriti care e faza...
    si de ce nu pot sa imi vad pariurile deloc?
    0 0
  • Felicitari Brawn-Mercedes !
    Sunt totusi stupefiat,( desi ar trebui sa ma bucur) de felul in care ferrari isi bat joc de Kimi....sa-i pui pneuri de ploaie pe pista complet uscata !!!
    Lewis a facut din nou o cursa buna de recuperare, la fel ca si in cursa precedenta unde a efectuat 6 depasiri ,nu doua cum sustine domnul N.
    (pozitia 18 - 8 abandonuri - 6depasiri=locul 4)
    0 0
  • ham ham silentio stampa
    regele ploii ridiculizat de webber si de glock
    0 0
  • @hakkinen
    pana la urma nu cred ca au vrut sa-i faca rau.adica na...se anunta ploaie si nici macar nu a mai durat mult pana a inceput.dar a fost suficient pentru a distruge acele pneuri si de a fi nevoit sa reintre la boxe.in schimb,trebuie sa spun ca mi-a placut enorm cum l-a depasit Kimi pe alonso :X
    0 0
  • kova saracu:)))
    la finalul anului poate strange tururi pentru o cursa:))
    0 0
  • @cobra
    era diferenta de pneuri intre ei...in fine ... nu mai are rost...stiu ca te doare sa vezi ferrari pe ultimul loc :)


    @michelle_b mersi :)
    0 0
  • ce se intampla cu pariurile ?
    poate sa mi spuna cineva?
    0 0
  • @Alexandra1710
    nu au vrut sa-i faca rau dar si-au batut joc de munca lui-cred ca era pe locul 4- si un singur tur cu pneuri de ploaie pe uscat le degradeaza enorm !
    0 0
  • @ferrari
    au fost penibili la faza cu "felipe baby stay cool" adik stati putin.=))=))=))
    0 0
  • ctlnmihai
    @cobra
    Cand te plangi de lipsa de aderenta pe uscat e cam greu sa rezisti pe ploaie..oricum atat timp cat ferrari nu sunt in frunte si se chinuie si ei jumatate din inimioara mea e happy .oricum cine nu recunoaste k lewis are stofa de pilot ala nu se pricepe la F1.ma intreb cum ar reactiona fanii ferrari daca lewis ar ajunge la ferrari?cred k si-ar schimba pct. de vedere cu 360'
    0 0
  • @admin
    de ce nu se pot schimba echipele...piltotii si-au luat punctele in urma cursei...
    0 0
  • @hakkinen
    da,stiu :| asta e.ferrari il sprijina pe massa orice ar fi.daca kimi era o alta fire,de exemplu sa fi fost ca hamilton,de mult ieseau scantei la ferrari pentru ca doar massa e sprijnit 8-|
    0 0
  • @cobra de ctlnmihai cred k si-ar schimba pct. de vedere cu 360
    acum nu ca vreau sa te critic dar stii ce inseamna la 360 de grade adica sa ajunga in acelasi punct de unde au plecat:)))
    0 0
  • @cobra de ctlnmihai
    poate 180 :))
    0 0
  • Alexandra1710 & hakkinen
    echipa pacii ferrari ! pit stop de aproape 12 secunde !!! Trulli a stat 5. si nici la Massa nu a fost mai bine ... echipa care isi "saboteaza" in mod constant pilotii ... cu cauciucurile nu e neaparat sa fie gresit. au riscat si au pierdut. se numeste strategie "pocker".... dar ieri cu Massa, azi cu pit-stopurile si mai sunt ...
    0 0
  • ctlnmihai
    @scudera
    Nu stiu motivul abandonului lui kova .nu ma pot pronunta daca a fost o problema tehnica sau de pilotaj
    0 0
  • intradevar ctlnmihai !
    Sa presupunem ca ar ajunge Lewis la ferrari-as fi fooooooarte curios sa vad atunci comentariile unora !
    Ii contesta meritele de pilot si considera a ajuns campion datorita masinii--acum are o masina de mijlocul plutonului,mai slaba ca ferrari si se descurca mai bine decat ei....
    0 0
  • @ctlnmihai
    exact.toti cei care il urasc acum pe hamilton si tin cu ferrari,ar incepe sa-l divinizeze daca ar ajunge la maranello.asta se intampla cand tii cu o echipa si nu cu un pilot.la fel sunt si majoritatea fanilor mclaren care l-au iubit pe kimi cat a fost in woking si acum il fac alcoolic,afemeiat etc...
    0 0
  • @ Curios la locul 8 de DEMOnick 05.04.2009, 14:11
    Ciudat?! UIte aici "ciudatenii": cum se acordau pct in F1 in anul de debut, 1950 - Points for top 5 finishers (8, 6, 4, 3, 2). Points for fastest lap: 1 point. Only the best four of seven scores counted towards the world championship. Points for shared drives were divided equally between the drivers, regardless of who had driven more laps. Sau in 1970: Points for top six finishers (9, 6, 4, 3, 2, 1). Points only counted for top-placed car for each constructor. Only the best six scores from the first seven races and the best five scores from the remaining six races counted towards the championship. In 1980: Points for top six finishers (9, 6, 4, 3, 2, 1). Half points awarded for races stopped before half distance. Only the best five scores from the five seven races and the best four scores from the remaining eight races counted towards the championship. Iar in 1990: Points for top six finishers (9, 6, 4, 3, 2, 1). Half points awarded for races stopped before half distance. Best 11 results only counted towards the championship. Din 1991 pana in 2002 au fost: Points for top six finishers (10, 6, 4, 3, 2, 1). Half points awarded for races stopped before half distance. Din 2003 functioneaza sistemul actual de puncte. ;) Bafta!
    0 0
  • ctlnmihai
    @andyyy4ever
    matematica n-a fost punctul meu forte..mea culpa
    0 0
  • =))
    dar mai bine, hai sa vorbim despre Tania =))
    0 0
  • @Alexandra1710
    nu toti Alexandra...sunt fan McLaren si nu-l pot uita pe Kimi......
    Nu cred ca l-am jignit vreodata...dar nici nu merita !
    in schimb massa........
    0 0
  • @ctlnmihai
    am vazut parca de pe monopostul lui massa...cand era chiar in spatele lui kova....ori ce cedat ceva la masina ori a fost o gresala de pilotaj...mai degraba o gresala de pilotaj
    0 0
  • ctlnmihai
    @Alexandra1710
    Asa a scris presa asta nu inseamna k n-am tinut cu kimi cand a pilotat ptr. mclaren..eu cel putin n-am spus decat ce am citit prin presa.acum nu trebuie sa trecem in cealalta extrema si sa ascundem partile m putin pozitive ale favoritilor nostri
    0 0
  • @comentatori
    nu pot sa cred k sunt asemenea oameni comenteaza o cursa de f1...dar in romania cu bani se rezolva orice...indiferent de rezultat...cateva gafe dale astora: cand vettel a trecut parca de vettel...dak bine imi mai aduc eu deaminte...si au zis k a trecut de kubica:)))..si kubica a abandonat in primul tur...au fost o gramada...numai nu mi le mai aduc de aaminte....sunt cei mai cretini comentatori...la final radeau unu de altu...
    0 0
  • rectific
    cand vettel a trecut de heifeld:))..pardon
    0 0
  • ctlnmihai
    scuderia
    se pare k heikki s-ar fi ciocnit cu kubica dupa planet f1
    0 0
  • @fani mclaren
    am spus "majoritatea" nu "toti" .stiu ca exista fani mclaren care il iubesc si azi si l-ar vrea inapoi in echipa :)
    0 0
  • kimi
    sunt fan mclaren dar inca imi mai place de kimi. m-am bucurat enorm cand a castigat titlul :) ati vazut si cursa asta , am inceput sa rad in hohote cand cerea sa i se schimbe viziera : " Felipe baby" :))
    0 0
  • @
    la massa ma refeream .
    0 0
  • =))
    ala se criza acolo sa-i aduca o viziera noua ca nu vede nimic si ingineru' "felipe baby stay cool" =))=))
    0 0
  • @machopiciu...pariuiri
    Nu cred ca s-au acordat punctele pentru ultimele pariuri... vad ca inca se afla punctele cu minus trecute la puncte pariate, deci nu cred ca este clasamentul final..., deci ai rabdare..poate esti castigatorul etapei !
    0 0
  • @machopiciu...
    ...si daca esti noul castigator al etapei...conform faptului ca s-au acordat jumatate din puncte in aceasta etapa...si premiul tau F1Champ va fi la jumatate...
    0 0
  • :)))alexandra1710
    :))).....ce mi-a placut cum i-a spus inginerul:))....massa se tura mai tare ca motorul ferrari:)))
    0 0
  • @machopiciu...
    ...bineinteles ca ... glumeam...!
    0 0
  • (ADY)
    Hamilton 7 nu 8 parca
    0 0
  • ...
    pacat si pentru rosberg...merita victoria
    0 0
  • camil_1
    Comentatorii au fost DEZASTRU!
    0 0
  • ctlnmihai
    Marele Premiu al Malaeziei: Button castiga jumatate de cursa!
    tocmai citesc comm-urile referitoare la cursa pe gazzetta.it.fanii ferrari cer din ce in ce mai insistent demisia lui domenicalli
    0 0
  • :-"
    saracu' domenicali...il asteapta zile negre daca nu mobilizeaza echipa.o sa faca italienii cu el mai ceva decat ce au facut cu raikkonen anul trecut....
    0 0
  • END OF STORY
    HAMILTON NU VA PILOTA NICIODATA UN FERRARI ....PUNCT........nu aveti decat sa visati la imposibil
    0 0
  • adaugare
    un monopost ferrari
    0 0
  • ctlnmihai
    @cobra
    si daca se intampla lucrul asta ce faci? nu vei mai tine cu ferrari?
    0 0
  • ....
    nu spune niciodata "niciodata".ca la cum il stiu eu pe hamilton...nu o sa stea la mclaren daca nu o sa-i puna la indemana o masina competitiva.iar taicasu care e mare manager,cu siguranta o sa-l duca la ferrari daca ii vor face o oferta profitabila.pentru ei conteaza in proportie de 90% banii....
    0 0
  • hamiken
    baiete,cind il sustii pe ham ham pina in pinzele albe esti ridicol.Si Mclaren siFerrari si BMW,bijbie deocamdata si sint tare dezorientati.Asta ca sa va dati seama cit de mult conteaza MASINA si cit de putin conteaza pilotul.Asa ca nu imi veni mie cu HAM HAM mare pilot...........
    0 0
  • ctlnmihai
    @hasu
    Sa inteleg k nici schumacher n-a fost bun dar a avut un ferrari f bun?
    0 0
  • ctlnmihai
    @Alexandra1710
    Te invidiziez.. cum cunosti tu tot pilotii..
    0 0
  • .....
    se vede.sunt niste chestii evidente totusi...le vezi chiar daca nu vrei
    0 0
  • ctlnmihai
    Alexandra1710
    asa o fi..deh nu te contrazic ..problema e sa vezi chestiile care sunt evidente cateodata si favoritilor tai ptr. k daca vezi doar defectele antipatiilor personale atunci e f grav
    0 0
  • ctlnmihai
    vad si greselile lui kimi stai linistit :-j .dar ma deranjeaza ca e catalogat drept "betiv".pentru ca un "betiv" asa cum spun ei...nu ar putea vreodata alerga la nivelul asta.ca e petrecaret?pai asta e alta treaba foarte diferita de prima.normal k ii place sa se distreze.e tanar,nu?oricum,eu sunt fff mandra de el pentru ca e asa cum e.probabil daca ar fi la fel ca ceilalti nu mi-ar mai placea atat :)
    0 0
  • ctlnmihai
    Marele Premiu al Malaeziei: Button castiga jumatate de cursa!
    Se pare pana la urma k in cazul lui Heikki a fost vb de o eroare de pilotaj
    0 0
  • ctlnmihai
    @Alexandra
    e bine daca vezi si greselile lui kimi
    0 0
  • @comentatori (DEMOnick, scuderia si camil_1)
    Ca de obicei, comentatoirii TVR "s-au intrecut" pe sine in prostii!
    In disperare de cauza, le-am trimis urmatorul mesaj prin e-mail:

    "Buna ziua.
    Doresc ca acest mesaj sa parvina d-lor Dan Mihai Alexandrescu si Victor Bonifaciu.
    Urmaresc constant Formula 1 incepand din anul/campionatul 1990. Pana atunci, am urmarit-o sporadic, atat cat a permis regimul Ceausescu.
    Referitor la MODUL d-voastra de a comenta cursele F1 in general... doresc sa va atrag SERIOS atentia asupra urmatoarelor "deficiente" - exemplificate chiar cu comentariile voastre de la marele premiu al Malaesiei de anul acesta (2009):
    1) Tot vorbiti si ii laudati la fiecare cursa F1 pe Sechelariu, Marinescu, etc... Dar de ROMÂNUL Michael Herck, care concureaza DE DEMULT CU SUCCES in GP2 Series(http://gp2.gpupdate.net/en/persons/michael-herck/) si care CHIAR AZI, 5 apr. 2009 cand voi deja comentati cursa F1 din Malaesia, el, Herck luase locul 13(!) din 26 in prima cursa de GP2 din acest weekend (http://gp2.gpupdate.net/en/raceresults.php?racepartID=2836) - de el NU ZICETI NIMIC?!?!? De Michael Herck se scrie deja in Wikipedia, de Sechelariu nu!

    2) Deseori sunteti prea preocupati cu febrilitate de lucruri marunte in timpul transmisiunii F1 si pierdeti ESENTA de pe circuit. Ieri, in calificarile F1 din Malaesia, erati super-preocupati la finalul transimisiei TV daca se va intercala cineva intre Button si... Barrichello (!) pe prima linie a grilei de start... asta in conditiile in care Barrichello ORICUM era DEJA penalizat cu 5 pozitii pe grila de start... Un non-sens total!!! ;))))) Iar in timpul cursei de duminica, nici macar nu ati sesizat ca la al treilea pit-stop al celor 2 piloti Brawn GP, acestia au optat pentru cauciucuri intermediare de ploaie! Si multe altele de genul acesta... lista e MULT prea lunga!

    3) Mult prea des sunteti ATAT de NEATENTI incat faceti confuzii FOARTE DERANJANTE intre piloti! Ex, in cursa F1 de azi din Malaesia, la inceputul cursei l-ati confundat pe Barrichello cu Button in timp ce acesta (Barrichello) se lupta cu Webber si Alonso pe circuit! Nu veniti cu scuze ca nu aveti informatii suficiente, si noi, telespectatorii nu avem decat tot un monitor/TV la dispozitie! Dar noi SUNTEM atenti la cursa, nu ca "altii"!

    4) De cele mai multe ori vorbiti PESTE transmisia "team radio" de pe ecran... si astfel nu intelegem nici noi, telespectatorii, si nici voi ce se spune in transmisia radio respectiva! Si acolo se spun lucruri IMPORTANTE, chiar daca voua vi se par amuzante, d-le Bonifaciu! (ma refer inclusiv la transmisia radio din Malaesia, in care Massa era disperat ca nu vedea nimic din cauza foliei de plastic de pe viziera).

    5) D-le Alexandrescu, TOATE informatiile de pe parcursul unei curse SUNT IMPORTANTE, inclusiv GREUTATEA masinilor la start. Acestea nu sunt "simple estimari", ci sunt DATE REALE, care - asa cum ati patit chiar dvs ulterior, cand ati fi dorit totusi sa stiti "ce greutate are masina lui Rosberg" - sunt foarte importante in "economia" ulterioara a cursei!

    6) Va plangeti de lipsa Internetului si a informatiilor aduse de acesta?! Cum se poate ca un GIGANT ca TVR sa aiba probleme cu conexiunea Internet?!?!?! E ABERANT! Si nu-mi spuneti mie ca nu stiati de serviciul oficial "LIVE TIMING" de pe situl oficial www.formula1.com ca nu va cred! Faceti-va d-lor un cont acolo, dureaza un minut, si-o sa aveti la dispozitie TOATE datele importante de pe parcursul oricarei curse F1 in timp real!
    D-lor, acest mesaj "il tot coc" de vreo 2 ani incoace, dar acum s-a umplut paharul! Tineti cont ca daca mi-am permis sa-mi aloc 20 minute din timpul meu pretios ca sa va scriu acest mesaj, inseamna ca CHIAR am ajuns la capatul rabdarii! Schimbati-va d-lor atitudinea, deveniti mai profesionisti si faceti-va datoria de comentatori IMPARTIALI! Daca nu, dati-va demisia si lasati pe altii in locul vostru care sa o faca asa cum trebuie!
    PS Uneori greselile si scaparile voastre au fost asa de crase, incat - de disperare - am preferat sa urmaresc cursele F1 la RTL, desi nu stiu o boaba de limba germana! Asta CHIAR ar trebui sa va dea de gandit."

    Poate ar trebui facuta o petite online sa facem ceva cu dinozaurii astia doi, desi parca s-a mai facut chestia asta in trecut, fara mare succes. :(
    0 0
  • ctlnmihai
    @npacurar
    l-ai intrecut pe neo in ceea ce priveste lungimea comm-ului
    0 0
  • ....
    nici o sansa...si eu am trimis mail, nu`i doar cu nimic!
    0 0
  • @dj_grasy
    sincer nu era vb de premiu...dar pur si simplu nu inteleg ce s-a intamplat cu pariurile. si vad ca in continuare nu mi se raspunde de catre administratori.
    0 0
  • Info pentru fani
    Nu sunt 100% sigur insa am auzit de la 2 surse ca licenta pentru Formula 1 in Romania este achizitionata de o firma, a carui actionar este Victor Bonifaciu. Aceasta firma vinde la randul ei catre TVR si mai are in plus si un cuvant greu de spus in privinta comentatorilor.
    Trist pentru ca daca este adevarat nu conteaza cate mailuri, gen ca al Npacurar, s-ar trimite - tot nu s-ar lua nici o decizie.
    0 0
  • De urmarit
    Dupa 2 curse sunt impresionat de masina Red Bull care pare a avea cea mai buna apasare aerodinamica dintre masinile fara difuzor reclamat. Ferrari pare imediat in urma lor si probabil ca dupa decizia care se va lua pe 14 apr aceste 2 echipe se vor intercala intre Brown GP, Toyota si Williams (doar Rosberg).
    Pacat ca am fost privati de o jumatate din cursa si totodata pacat pentru piloti care acumuleaza mai putine punncte decat normal.
    Urmatoarea "cursa" este marti 14 aprilie cand vom afla cum trebuie "interpretat" regulamentul :D.
    0 0
  • ...
    sincer..ferrari este echipa mea de suflet...bine inteles ca ma doare cand vad k nu merg bine...si mai vreau sa spun ceva....atata timp cat kimi era la mclaren toti fanii mclaren numai lucurui bune spuneau despre el...si atunci cand a cazut in cap de pe vaporul ala era aproape KO. fanii nu au spus nimic....de cand a ajuns la ferrari in proportie de 85% dintre fanii mclaren in condamna...k ii betiv, curvar etc...si astea le-a facut aproape in totalitate cat era la mclaren...eu niciodata nu am criticat un pilot de ceea ce a facut in timpul liber....cand era pe pista era altceva...
    0 0
  • si inca ceva
    ferrari nu si-a batut joc de kimi...cand i-au pus pneuri de ploaie extrema...ci asa a ordonat el echipei...voi ce credeti ca ferrari face vreo diferenta intre piloti...cheama un pilot la boxe ca sa il depaseasca celalalt...ferrari nu este mclaren.PUNCT
    0 0
  • @npacurar
    nu sunt convins ca vreunul din cei doi va avea curiozitatea sa citeasca comm-ul, eu subscriu insa, sunt hilare, penibile confuziile pe care le fac amicii nostri de la tvr1, mai ales cand stai foarte atent cu ochii in tv sa intelegi ce se intampla pe pista...in fine.O cursa frumoasa, atat cat a fost, bravo Button,iata, Brawn continua sa confirme, ce spuneam atunci cand testau prima data:), chiar se intampla. Sper, de dragul spectacolului, ca si celelalte echipe sa revina in lupta la varf.
    0 0
  • MP Malaesia
    Sunt de acord cu ce spune "npacurar" si "diesel08" despre comentariile ce se fac la Tvr 1, in timpul curselor de F1, parca cei doi comentatori se uita la o alta cursa, caci comentariile uneori nici nu au legatura cu ceeace se vede pe ecran. Din pacate regulile care mentin dinozaurii din FRF, guverneaza se pare si alte domenii de activitate (nu spun toate celelalte ca sa nu fiu catalogat drept exclusivist). Cat despre cursa atat cat a fost, a fost o cursa frumoasa, palpitanta. Alonso a dovedit in start cat este de talentat, castigand dupa primul viraj 6 locuri, dar din pacate ulterior s-a dovedit ca inca nu are (dar va avea) un monopost care sa-i sprijine talentul. Dupa 14 aprilie lucrurile se vor mai echilibra, difuzoarele contestate fiind adoptate si de celelalte echipele.
    0 0
  • ...
    ei comenteaza reluarile in loc sa comenteze prezentul...asta e...cred k in viitor o sa ma uit pe RTL...cu toate k nu inteleg nik...
    0 0
  • ctlnmihai
    @tvr 1
    eu prefer pe tvr 1 ..k sa fiu la curent cu ce se intampla urmaresc cursa comentata pe net la bbc.co.uk
    0 0
  • ...
    uitati aici cum se comenteaza o cursa http://www.youtube.com/watch?v=3qhbg4pvmOg ...nu la TVR...astia de la tvr confunda pilotii....de astia 2 numa lauda ii...nu stiu cum nu le este rusine de ce scot pe gura....kubica a abandonat in primu tur...iar cand vettel a trecut de heifeld astia au zis k a trecut de kubica....cred k peste 2 sapt o sa imi iau un caietel langa mine si o sa-mi notez toate greselile...imi trebuie vreo 2-3 caiete:))
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Ferrari
    Deci strategia lor a fost buna, masina in schimb vad ca nu prea da satisfactii. Ma rog, problemele cu Kers-ul erau de asteptat pentru ca nu rezista la atata apa.

    Cursa a fost super, am ras cu lacrimi la diferite problemele si ale echipei favorite si ale competitorilor, dar ma bucur ca s-au oprit cand trebuiau sa se opreasca. Nu doream sa candideze pe o vreme atat de ploioasa si nici pe intuneric. Da parea comic, dar nu merita asa ceva, acesti piloti.

    Oricum Ferrari si McLaren au probleme grave, Renault se alatura lor si poate si BMW. Nu prea conteaza cine are probleme, dar eu sunt suparat doar ca Ferrari au probleme. Restul nu ma intereseaza.

    Referitor la Kimi, multi exagereaza si multi mancatori de seminte spun prea multe prostii. Uitati ca echipa nu este formata doar din manager + Felipe + Kimi ci si din alti 300-400 de oameni.

    O cursa super :)))) Asteptam China acum :)
    0 0
  • kimi, baiat destept ...
    de ce sa stea in ploaie, in combinezon, in monopostul incalzit, cind se poate relaxa intr-o sala aclimatizata, in pantaloni scurti, mancand inghetata si racorindu-se cu coca cola :P ? http://img24.imageshack.us/img24/8571/rains.jpg
    0 0
  • ctlnmihai
    @Neo
    hmm..ptr. prima data esti si tu uman
    0 0
  • heifeld
    Se pare ca heifeld nu a mai adandonat de 30 de curse...mai precis din SUA 2007. ce frumos. A strans 99 de puncte. In aceste 30 de curse fara abandon a efectuat 1814 tururi:).. De altfel si cariera lui este frumoasa. A luat parte la 179 Mari Premii. In toata cariera sa nu a avut decat 42 de abandonuri. 25 dintre ele fiind tehnice iar restul de 17 din greseli. Un singur lucru ii lipseste...Victoria...ar fii frumos sa-l vedem anul acesta trecand primul linia de sosire
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Cursa
    Ce m-a mirat este ca Heifeld a ajuns pe 2, dupa Button :) La inceput cu toate schimbarile si ploaia eram atat de mirat :))) Ma rog dupa o analiza personala si ignorand discutiile de la televizor (comentatorii de abia reuseau sa nimereasca pilotii :)))) mi-am dat seama a Heifeld a facut o cursa super. Mai ales ca are nevoie de aceste puncte ca de aer, iar Kubi abandonase.

    Mai tare a fost faza cu Kova :))

    Era camera pe masina lui Felipe si eram atent, toti eram atenti si... Kova care era in dreapta, Lewis in stanga si Felipe pe centru... Kova... o ia si mai la dreapta brusc... si iese in decor :)))) A fost foarte foarte brusc. Si aici am ras cu lacrimi :)

    Ca faza din Cars :) daca o stiti :)
    0 0
  • Kimi
    Eu una sunt sigura ca Kimi isi va reveni. Referitor la cele citite mai sus, pe mine una nu ma intereseaza ce face el in timpul liber. Cert e ca este un f bun pilot. Eu tin cu el de cand era la Mclaren. O sa-si revina.....
    0 0
  • special andyyy4ever
    daca te luai de unii spunand ca te uitai la formula 1 de cand se incaltau cu fesul atunci inseamna ca l-ai prins pe senna pe la mclaren, iti amintesc ca atunci motorele mercedes echipau niste tractoare cu bot de cal, asa ca cersetori de motoare ce suntetzi respecta pe cei care fac motoare proprii pe sasiu propriu gen toyota, ferrari. tu ocupate de cioara aceia care latra, ham ham draga andyyy4ever ...........(sigur esti un moldovean din dorohoi)
    0 0
  • ha ha
    ce avea de pirdut kimi ¿?¿¿nu mai avea benzina deaia a intrat la boxe si cum in malasia e furtuna a riscat k furtuna a venit dupa 5 ture.......asta e nu a avut noroc si dc avea ? ai lasa pe toti masca??????
    0 0
  • @tot_emil
    Daca aveai ceva habar de Formula 1 nu postai prostia de mai sus. Tin sa-ti spun ca Mercedes chiar a participat in Formula 1 ca echipa cu masina si motor, cu foarte mare succes, in 1954 si 1955 (desi mai participasera si inainte de 1950 la curse de GP), dominand acele sezoane, iar Fangio a fost unul din piloti. Ei s-au retras din motorsport din cauza unui accident teribil suferit la Le Mans in 1955 intr-un campionat numit World Sportscar Championship. Ceea ce vezi tu azi, adica motoarele furnizate in Formula 1, este de fapt fosta companie Ilmor, creata de Mario Illien si Paul Morgan in 1983, care furniza motoare in Formula 1, iar mai tarziu a fost achizitionata de Mercedes. Asa ca daca esti in continuare curios sa vezi cat de "moldovean" ai fost si sa vezi cum ti-ai facut buletin de Dorohoi cauta si tu pe net si ai sa afli raspunsul.
    0 0
  • @ npacurar
    super mesajul, exact asa gandesc si eu.
    0 0
  • @npacurar
    Daca se lasa cu vreo petitie , ceva ...let us know. Nu cred ca esti singurul care s-a saturat de Michi "Mitoman" Alexandrescu (cu tot cu prietenul lui , Montoya , Schumy sau mai stiu eu care) . Asta ca sa nu mai vorbim despre aberatiile din timpul cursei. Cred ca ar trebui sa le trimita cineva o inregistrarea a cursei asa cum este comentata pe BBC sau pe Sky One ,poate mai invata si dinozaurii astia doi ceva.
    0 0
  • comentatori TVR
    Mesajul email l-am adresat (pe langa cei doi dinozauri) si celor de la comisia.etica.arbitraj@tvr.ro si dept.sport@tvr.ro (sursa www.tvr.ro) Inca nu am primit niciun raspuns. ;( Mai astept vreo 2 zile, dupa care trec la dat telefoane ;)) Telefonul telespectatorului (robot telefonic non stop): 021.208.07.20 ! Poate asa o sa auda cine trebuie... desi, daca e adevarat ce zice Catalin (Info pentru fani de CatalinF1 05.04.2009, 17:06) e nasol rau de tot!
    0 0
  • @npacurar
    Sunt fanul tau! bag si eu la petitie si te scot la o cafea sa-ti povestesc cine e in spatele dinozaurilor de acolo. din pacate nu cred ca o sa schimbi nimic!

    Baga o petitie si o promovez si eu.

    BTW - Alexandrescu e pr-ul lui Sechelariu, d-aia Sechelariu e pilotul roman suprem :)). A uitat de Mihai Marinescu de cand acesta nu mai vrea sa il reprezinte.
    0 0
  • daniel
    @npacurar
    invata frate engleza si uita`te pe eurosport sau undeva afara ca sigur e dat
    0 0
  • @daniel
    Stiu engleza, dar sunt "legat" de DigiTV.... M-as uita la RTL dar nu-l am in grila... :((
    0 0
  • Re: comentatori TVR - pentru TOTI cei interesati
    A aparut o petitie online Nu este initiativa mea (din pacate! ;)), dar e bine de stiut si de semnat! ;))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru