Max Mosley propune o revolutie in Formula 1

Publicat Vineri, 18.05.2007

Max Mosley, predesintele Federatiei Internationale de Automobilism, va propune o serie de modificari care sa dinamizeze Marele Circ incepand cu anul 2011.

Astfel, motorul V8 de 2.4 litri ar urma sa fie schimbat cu unul ecologic supraalimentat V6 de 2.2 litri, care sa functioneze cu biocombustibil. De asemenea, numarul cailor puterea ar putea fi redus cu aproximativ 100, motorul urmand sa dezvolte 770 de cai putere.

Pentru o liniste sporita in cadrul Marelui Circ, nivel de turatii pe minut ar urma sa scada la 10.000, fata de 19.000 cat este in prezent. In acelasi timp, un motor va trebui folosit pe o durata de cinci Mari Premii, fata de doua cate sunt in actualul sezon competitional.

"Suntem pe cale sa facem toate aceste schimbari care vor avea menirea de a dinamiza Formula 1. Va avea de castigat numai spectacolul sportiv", a declarat Max Mosley.

Comentarii (17)

  • Cretinitate
    Daca sa vor face aceste modificari....formula 1 nu va mai fi formula 1 ci va fi ca o intrecere intre masini de strada. Este o porcartie totala......ideea de baza a formulei 1 este de a fi o cursa de viteza....prin aceste reglementari nu vad cum ar mai depasii viteza de 230-250 km/h...iar aceasta viteza o poti obtine pe circuit si cu masina de strada mai rasarita.
    0 0
  • pai nu e bine,
    in acest ritm in 15-20 de ani or sa faca masini de formula 1 cu pedale(castiga ce-l mai antrenat)...pai unde mai este competitia dintre producatori?...macar in formula 1 sa lase ecologismul,pe noi ce ne incanta in acest sport? ...puterea motoarelor/fiabilitatea lor/tenacitatea pilotilor...de la 19000rpm la 10000 si carburant ecologic probabil ca viteza maxima nu o sa fie peste 250km/h...parerea mea
    0 0
  • hakkinen
    Formula Diesel
    OK,as fi curios sa vad si o competitie intre motoare Diesel,dar sa fie ceva paralel cu Formula1,sa se numeasca Formula Diesel de ex.
    Deja ne-au luat din spectacol cu trecerea de la 3L-10V la 2,4L-8V.
    0 0
  • plictisul naste monstrii
    Iisuse, Mosley a devenit senil. Sa plece odata!
    In Indy se alearga cu etanol si e perfect ecologic si biodegradabil...si partea si mai buna, are o cifra octanica si mai mare decat benzina...deci more power.
    Asta e ok, dar 10000rpm? si V6? Pai o Honda in 4 cilindrii de pe S2000 ajunge la 8000rpm.
    Ma asteptam sa zica....vom gasi o modalitate de a antifona, de a minimiza zgomotul....si asta era o porcarie fantastica...senzatia in paddock cand pleaca in pline gaze o masina de F1 e unica. Cred ca imi place chiar mai mult decat turbinele avioanelor de vanatoare.
    Dar 10000rpm? Cu motocicletele ce vor face? ca si alea sunt zgomotoase...Mai mult...curse se fac pe cirucuite de-a lungul anului, Formula 1 vine odata si tot ei polueaza fonic ?
    V6? de ce? Formula 3 are parca V6. Daca urmeaza si limitarea aerodinamicii, chiar se vor confunda cele doua formule.
    Mosley e senil, trebuie dus la doctor.
    0 0
  • mare idiot e Moxley
    subscriu
    Se va pierde toata "puritatea" acestui sport...vor deveni mult mai interesante campionate de genu` WTCC, FIA GT, DTM etc...
    Probabil ca a preferat varianta asta celei cu motor de 1.4, limitat la 6000 rpm si cifra octanica 95...bloc motor din fonta... multumim ca a ales varianta combustibililor ecologici...
    Vom duce dorul motoarelor V10....amin!
    0 0
  • De-mi-sia
    Mosley ar ajuta mai mult F1 daca pana in 2011 si-ar prezenta demisia. Cu astfel de oameni la conducerea FIA, F1 isi va pierde total din spectacol. Ce spectacol sportiv sa avem domnul Mosely, cand o masina de F1 va putea fi intrecuta pe pista chiar de o masina din DTM.
    0 0
  • F1
    Cred ca este o prostie.
    0 0
  • doamne mare mai e gradina ta
    astia cu incercarile lor de a salva pamantul inebunesc si il distrug mai mult.in plus cum o cursa de formula1 care e la cel mai inalt grad in competitia sportiva sa fie redusa la o cursa cu carute. si inafara de 2 circuite restu is la zeci de km de oras sau de localitati asa ca ce poluare fonica. dc el nu aude e din cauza varstei nu a zgomotului de masina... doamne ...
    0 0
  • Da ...
    Ce sa mai spun ... no comment... ei au omorat F1 cu toate porcariile lor de regulamente... Rusine !!!
    0 0
  • Jale fratzilor !!
    bine ca nu le cere sa foloseasca motoare de Trabant... la 10 rotatii pe minut, combustibil: pacura
    0 0
  • ciclism
    mai oameni buni, sa vedeti ce palpitant o sa fie Turul Frantei pe langa MP de la Monacu :))
    0 0
  • Cretin
    In loc sa se uite la motoare, ar trebui sa mai niveleze aerodinamica sau sa forteze producatorul sa introduca ceva din F1 pe modelele de strada. Nu sa faca motoare de motocicleta, asa nu rez nimic.
    0 0
  • si costuri?
    Mai e si asptectul costurilor. Mosley dorea costuri mai mici, iar acum vrea sa impuna alta cursa costisitoare a dezvoltarii pentru motoare V6.
    Mi-a placut la nebunie comentariul cu Turul Frantei.
    0 0
  • parerea mea...
    Mai baieti, nu va descurajati! Amintiti-va ca intre 1977 si 1987, cand se foloseau motoare V6 turbo in Formula 1, puterea acestora se apropia de 650-1000 cp/litru! E drept ca turatia sarea de 12000 rpm, dar erau alimentate cu benzina (care nu produce atata putere ca etanolul) si aveau doar 1.5 l, nu 2.2! Deci puterea nu va scadea in urmatorii ani, ba dimpotriva, cred ca prin 2015 o sa se apropie din nou de 1000 cai, ca in vremurile bune... De asemenea, daca masinile vor fi "curatate" aerodinamic, vor produce si mai putina rezistenta la inaintare, deci nici vitezele nu vor scadea, eu chiar cred ca vor ajunge din nou la nivelul din 2004.Capul sus! O fi Mosley un batran senil, dar nu numai el conduce FIA...
    0 0
  • Interesant....
    Parerea mea e ca se vor gasi solutii si la asta. E drept ca aparent acestea sunt departe de imaginatia noastra, dar... probabil ca astfel se va ajunge mai aproape de inglobarea Formulei 1 pe strazile noastre. Ce ziceti? Optimist, nu?
    0 0
  • MAX
    CRETIN
    0 0
  • Prostie
    Asta nu este intreg la cap o face parf...Numai F1 nu va mai fi :(
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru