Motorul, avantajul lui Massa la Interlagos

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 28.10.2008
Felipe Massa va avea un motor nou la Interlagos, in timp ce Hamilton va utiliza unul deja rulat in cursa precedenta. Avantaj Massa?

Inginerul de cursa al lui Felipe Massa, Rob Smedley, sustine ca brazilianul are un avantaj de necontestat inaintea cursei de la Interlagos: motorul superior celui utilizat de Hamilton.

In timp ce Lewis Hamilton este nevoit sa disupte a doua cursa cu acelasi propulsor, Massa si Raikkonen vor beneficia de aportul unor noi unitati de propulsie. Asta inseamna automat ca cei doi piloti Ferrari vor putea sa utilizeze la maximum motoarele proprii, fara griji legate de faptul ca aceleasi motoare vor trebui conservate pentru un Mare Premiu urmator.

"Acest aspect ne acorda mai mult spatiu de manevra. In principiu, putem merge cu acceleratia la maximum pe intreaga durata a cursei fara nicio problema", sustine Rob Smedley intr-un interviu acordat publicatiei elvetiene Motorsport Aktuell.

Comentarii (24)

  • Punctare
    Primise puncte cam multe Hamilton in ultima perioada. Cu ce a gresit el aici de i s-au scazut 5 puncte? Sunt sigur ca putem gasi si ceva dezavantaje si la Massa, Ferrari sau altii..
    Concursul se incheie, dar am ramas cu aceeasi impresie, stirile sunt notate "dupa ureche". La anul ar fi bine sa nu se mai puncteze.
    0 0
  • Mircea Mester
    Puncte
    Ai inteles gresit logica punctarii in F1 Champ.

    Vorbim de o bursa la care pilotii sunt niste companii ale caror actiuni cresc si descresc in functie de informatii, stiri, evenimente. Aici, compania HAM a pierdut pe bursa deoarece o informatie arata ca in cursa viitoare are un dezavantaj fata de compania MAS.

    Iata. Dupa urechea elefantului. :)
    0 0
  • @ ADMIN Puncte
    Si cum ramana cu depunctarea unei jumatati din numele unei echipe, si ar fi trebuit punctata cealalta jumatate. Vezi stirea "Mercedes, interesati sa aiba propria echipa de F1".
    0 0
  • admin
    unde mai pui ca la bursa a crescut (evident ca in opinia mea :P) cota echipei Ferrari ptr o buna strategie si pentru un MOTOR. ca doar e al masinii (constructorului), nu al lui Massa sau Kimster (ei pot avea cel mult un peace maker cardiac :D) ...
    0 0
  • nu va faceti griji...
    ...in ultima cursa Hamilton si-a permis sa termine relaxat si sa "conserve" motorul, deci... chiar nu cred ca e cazul sa ne asteptam la o posibila "cadere" a motorului sau. Asta pe langa faptul ca stim deja ca-s oricum foarte fiabile motoarele Mercedes, poate chiar cele mai fiabile anul asta! Forza Lewis, calc-o fara frica si fi campion!
    0 0
  • @Admin
    Cand Briatore si-a retras declaratiile la adresa lui Hamilton nu prea i-au crescut actiunile...sau nu era bokerul pe faza?..pardon..elefantul..
    0 0
  • @admin hopa...bursa
    Am ajuns si la bursa de stiri....Sa inteleg ca dispare grila de punctare misterioasa?
    Haideti sa fim seriosi...nici macar aceasi stire nu e punctata la fel (vezi stirea cu Eleronul de la McLaren...). Sau o fi de vina brokerul (admin-ul) :-)) ? Nu cred...:-)
    0 0
  • Mircea Mester
    Grila vs Bursa
    Evident ca nu dispare. Grila a fost facuta pentru a nu exista probleme de genul "o stire identica e punctata diferit". Se pare insa ca aceasta problema exista in continuare. Vom analiza problema intern si o vom rezolva. In principiu, stirea legata de eleronul spate al lui Hamilton trebuia sa ii aduca echipei 8 puncte.

    Uite, ca sa va dau un indiciu din grila, la punctul "Imbunatatiri minore ale masinii/ale elementelor tehnice ale masinii", punctele care se acorda sunt in numar de 8. Asa spune grila.

    O sa aveti, oricum, o surpriza la anul din acest punct de vedere. Va fi bine :)

    Mircea.
    0 0
  • itre bare... pt. admin!
    Daca adun numarul "fanilor" pe echipe, piloti, manageri, piloti de teste rezulta ca sant inscrisi 3296 de participanti la aceasta competitie ! Daca ma uit pe ultima pagina a clasamentului ( fie general fie de etapa, ) apar inscrisi doar 3295 concurenti! De ce?
    0 0
  • Mircea
    useri
    Pentru ca exista un baiat care nu face decat sa testeze, sa testeze, sa testeze. Nu e inscris in concurs, dar are echipa :) That guy is mircea.
    0 0
  • Surpriza?
    ..ar fi sa fie acordate corect punctele?
    0 0
  • Fix in biela
    Atat timp cat in regulament scire ca unmotor trebuie sa stea pe masina 2 curse, cum sa se considere ca al lui Hamy este inferior? Este normal si va fi normal pana la sfarsitulcursei. Ca altii au motoare noi, asta nu inseamna ceva deosebit, un motor nou poate crapa la fel ca si unul rulat. Este trasa d epar stirea, macar se putea renunta la depunctare, nu am nimic cu parerea Ferrari care considera ca un motor nou e in avantajul lor. Nu pot depuncta ce este regulamentar. In fine .. bine ca se termina Parodia anului!
    0 0
  • ...
    asa si ? ce vina are hamilton ca massa are motor nou ??? ba dimpotriva ar trebui punctat cu + pt. ca nu a avut nici o problema cu motorul si nu a folosit jokerul .
    0 0
  • re
    @SVY- .avantajul consta in faptul ca, desi un motor rezista la doua curse, in prima el este protejat de pilot si echipa pentru a rezista sigur si in urmatoarea. Adica sunt perioade in care se reduce turatia maxima la care poate rula (intre altele). Pentru Ferrari nu va mai fi cazul pentru ca nu mai e nevoie sa reziste motorul inca o cursa, pe cand cel al lui Hamilton are deja un anume grad de risc, destul de mic pentru ca McLaren au protejat motorul in cursa din China. Oricum avantajul motorului Ferrari consta in cativa cai putere in plus.
    @sharky_raduku - Hamilton ar fi vrut cu siguranta sa foloseasca jokerul numai ca nu se poate folosi in ultima cursa. Deci Hamilton trebuie sa aiba mare grija de motor si pe perioada antrenamentelor pentru ca orice problema inseamna retrogradare pe grila de start. Deci s-ar putea ca folosirea jokerului de catre cei de la Ferrari in cursul sezonului sa fi fost si o miscare strategica ca sa ajunga cu motor nou in ultima cursa.
    0 0
  • sharky_raduku
    1. daca ar fi existat o declaratie care sa spuna ca nu a folosit jokerul, poti fi sigur ar fi punctat cu plus.
    2. "vina" o are ca are un motor folosit. si chiar daca teoretic poate ceda unul nou la fel cu unul vechi, practic, unul deja folosit are sanse mai mari. si , poate mai are "vina", ca nu a gindit o strategie de-a lungul sezonului competitional care sa il lase in ultima cursa cu toate atu-urile in maina. ptr ca asta e adevarul, un motor nou e un atu :P
    0 0
  • Motorul
    Strategia referitoare la motor nu cred ca o face pilotul. Deci punctele ar fi trebuit sa fie scazute de la Mclaren in cel mai bun caz. Totusi, depunctarea mi se pare, ca in multe alte cazuti total aiurea..dar cum zicea si dl. Mircea vorbim de o bursa, iar la bursa se mai fac si speculatii..
    0 0
  • @ sharky_raduku
    prietene daca nu intelegi fenomenul mai bine stai deoparte....esti prea copil ca sa intelegi

    PS. sunt de parere ca ar trebui punctat cu + si ferrari pt ca ei furnizeaza motorul pe masina lui felipe.....nu vine felipe cu el de acasa
    0 0
  • @
    da ms de explicatii ... oricum nu imi fac griji :) @cobra ok ma bine m-ai lamurit expertule in f1 ce esti , stiu ca esti pornit impotriva lui hamilton ... asta-i viata...next season :))
    0 0
  • sau...
    opinia lui stefank13 mi se pare cea mai buna...parerea mea de copil :P
    0 0
  • uite stire
    ptr ca mas va merge cu acceleratia in blana, riscurile sa loveasc parapetul in stiuta curba , sau sa crape motorul sunt foarte mari!!! -5 mas : +5 ham
    0 0
  • NeoGalaxy
    @felixdav
    Impresionant comentariu. Genial chiar! Meriti cel putin 25000 de puncte dar din pacate cu -.

    Este de remarcat ca sansele la piloti sunt foarte mar in favoreaza lui Lewis, dar la constructori Ferrari sunt mai avantajati. Deci prima varianta a unui posibil castig este Lewis la piloti, Ferrari la constructori.

    Mai sunt vreo 20 de scenarii posibile, probabile si/sau incerte dar vedem dupa cursa care dintre ele se pot intampla. Prefer sa nu ma gandesc nici ca Felipe va abandona dar nici ca Lewis va abandona. Orice alte supozitii pareri si alea alea... sa le lasam pentru cunoscatori.

    Iar punctajul... aceasta modalitate de punctare este putin dupa limita SF_ului dar mult dupa limita regulamentului stipulat de acest concurs. Eu nu inteleg de ce va mai bateti capul. Nu am auzit nici macar o singura daca o explicatie macar plauzibila pentru aceste punte fie ele cu - sau cu + asa ca.... de ce ne mai batem capul?
    0 0
  • @NeoGalaxy
    de fapt era o ironie tocmai asupra modului in care se interpreteaza/puncteaza o stire, dar decat sa fci efortul sa intelegi sau macar sa acorzi circumstante , ai preferat sa iei iataganul si sa lovesti...ok!
    parerea mea despre punctare, acesta bursa sau cum s-o numi ea, este ca ar trebui punctate doar situatiile fara echivoc, doar ceea ce s-a intampat efectiv si nu toate stirile sau declaratiile cu sau fara suprt real...
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Motorul
    Acuma si faza cu jokerul ala. Si McLaren putea sa-l utilizeze dar nu au facut-o pentru ca au considerat ca motorul Mercedes este net superior in fiabilitate, ceea ce si este. Motorul de anul acesta mi se pare o reusita chiar daca motorul Ferrari este un pic mai puternic. Acuma nu stiu cat de mult il favorizeaza cei 5-10 CP pe care s-ar parea ca ii au cei de la Ferrari in plus. Cum s-ar putea calcula si verifica acest lucru este un mister pentru mine si pentru 99% din cei care se uita la Formula 1.

    Plus ca rolul unui joker este exact acele de a fi folosit cand se considera necesar, chiar si aleator. A nu-l folosi este mai prost din pct de vedere strategic decat a-l folosi doar de dragul de a-l folosi.

    Masina Ferrari de anul acesta are doar 2 abandonui tehnice cu adevarat. Cele 2 prin prima cursa, restul de 2 fiind datorate unei surse externe si imposibil de testat la momentul existent.

    Restul de abandonuri in mare parte.... sunt datorate piltotilor care visau.... la nemurire si expansiune universala in loc sa se concentreze la cursa respectiva.

    Eu personal consider ca o masina care are abandonuri in prima cursa fie si numai in calificari este masina care va castiga campionatul. O masina care nu abandonreaza in prima cursa sau calificari nu are nici o sansa sa fie campioana.

    De ce spun asta? Pentru ca o masina care are probleme la primele calificari este o masina care nu este inca la maturitate si care se poate dezvolta foarte mult. O masina care castiga prima cursa, este om masina deja aproape de limita setarilor si mai ales a dezvoltarilor. Si orice alte dezvoltari/setari vor fi foarte greu de efectual.

    Dovada sezonul acestsa. Masina F2008. Setari stupide ale pilotilor.... sau pur si simplu ei nu au stiut s-o seteze, greseli tehnice doar 4 daca este sa fim impartiali dar in rest... abandonuri datorate numai din vina pilotilor.

    Masina McLaren, a plecat bine, dar au inceput problemele. Ba o pana pe undeva, ba un motor ars cand nu te asteptai. Evident sunt doar niste pareri personale, dar o masina buna se stie dupa cate probleme are la prima cursa.

    Este exact ca in cazul bebelusilor. Cei care tipa/plang cal mai mult cat stau la maternitate pana sunt luati acasa sunt si cei care vor fi cei mai puternici in viitor.

    P.S. Nu stiu care este legatura intre tipat/plans si putere... dar daca de vreo 6000 de ani este valabila... sigur este reala faza. 11-12 miliarde de oameni raspinditi pe un areal de 6000-7000 de ani chiar nu au cum sa se insele toti :)
    0 0
  • doar 6000 de ani ?
    mai aduna inca 2 milioane pe putin :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru