Noile monoposturi de F1 au inceput testele la Barcelona

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 17.11.2008
Echipele de Formula 1 s-au prezentat luni pe circuitul de la Barcelona cu monoposturi total schimbate, cea mai radicala infatisare avand-o BMW-Sauber.

Echipele au inceput luni pregatirile pentru noul sezon de Formula 1, la numai doua saptamani dupa incheierea stagiunii 2008.

Agenda de lucru a echipelor in prima zi de teste de la Barcelona a fost foarte aglomerata si a cuprins noul regulament aerodinamic, pneurile slick si sistemul KERS. Singura echipa care a absentat de pe circuit a fost Toyota Racing.

BMW-Sauber a atras inca de dimineata toate privirile prin noul pachet aerodinamic prezentat, monopostul care va debuta in sezonul 2009 fiind diferit in mod semnificativ fata de F1.08. De altfel, monopostul germanilor a capatat un puternic accent retro datorita noului nas al masinii si al aripii fata. BMW i-a avut la volan pe Robert Kubica si Christian Klien, cei doi testand si o versiune preliminara a sistemului KERS.

In total, pe circuitul de la Barcelona au prezenti nu mai putin de 17 piloti in prima zi de teste, printre cei aflati la volan predominand pilotii de teste si tinere talente care spera sa ajunga in F1 anul viitor.

Takuma Sato a revenit in mod spectaculos in F1, japonezul stabilind timpul de referinta la volanul monopostului Toro Rosso, 1:20.763. Pilotul de teste al celor de la Red Bull, Sebastien Buemi, a testat de asemenea pentru Toro Rosso si a terminat pe locul 2, completand performanta echipei italiene.

Toro Rosso a rulat cu doua monoposturi in configuratia pentru 2008.

Locul 3 in clasamentul zilei a fost ocupat de Alexander Wurz, pilotul de teste al echipei Honda testand noile reguli aerodinamice intr-un monopost RA108 revizuit. Ferrari a avut pe pista doua monoposturi, unul in configuratia pentru 2008 si altul cu primele modificari necesare pentru 2009. Cele doua masini au fost pilotate de cei doi testeri ai echipei, Luca Badoer si Marc Gene.

La randul lor, cei de la Williams au testat un monopost hibrid catre sezonul urmator, in timp ce McLaren au rulat o versiune similara cu cea din acest sezon. Garry Paffet a concurat cu monopostul din 2008, insa Pedro de la Rosa a rulat cu sistemul KERS implementat pe MP4-23.

Un alt punct de atractie in prima zi de teste de la Barcelona a fost Sebastien Loeb, multiplul campion din WRC efectuand un test pentru Red Bull Racing. Franceazul a impresionat la cel de-al doilea sau test intr-o masina de F1 si a stabilit al 8-lea timp, fiind cu numai 1.5 secunde mai lent decat Sato.

Bruno Senna si-a facut debutul intr-un monopost de Formula 1, impartind masina Honda cu conationalul sau Lucas di Grassi. Senna a reusit sa-l surclaseze pe di Grassi, fiind cu peste o secunda mai rapid decat pilotul de teste al echipei Renault.

Bridgestone a adus la Barcelona doua tipuri diferite de pneuri slick, insa echipele nu pot utiliza mai mult de patru setari din componenta mai dura. Cele mai multe echipe pot utiliza intre 10 si 20 de seturi de pneuri pe parcursul testelor din aceasta saptamana.

Iata clasamentul complet al primei zile de teste de la Barcelona.

 Loc  Pilot  Echipa  Timp  Tururi
 1  Sato  Toro Rosso
 1:20.763  121
 2  Buemi  Toro Rosso
 1:21.071  117
 3  Wurz  Honda  1:21.198  77
 4  de la Rosa
 McLaren  1:21.417  65
 5  Badoer  Ferrari  1:22.038  93
 6  Paffett  McLaren  1:22.235  47
 7  Kubica  BMW-Sauber  1:22.341  56
 8  Loeb  Red Bull
 1:22.503  82
 9  Piquet Jr
 Renault  1:22.560  80
 10  Klien  BMW-Sauber  1:22.883  53
 11  Hulkenberg  Williams  1:23.467  116
 12  Liuzzi  Force India
 1:23.794  86
 13  Sutil  Force India
 1:23.832  88
 14  Gene  Ferrari  1:24.117  32
 15  Senna  Honda  1:24.343  39
 16  van der Garde  Renault  1:24.908  27
 17  di Grassi  Honda  1:25.512  48

Comentarii (10)

  • ady
    urate masini
    0 0
  • :O:O:O
    era sa fac infract cand am vazut poza cu monopostul BMW:)))...cu greu cred k o sa ne adaptam sezonul viitor.(telespecatatorii)...ce fain arata un nume de SENNA in tabel...sa speram ca va reusii sa intre in sezonul viitor in f1
    0 0
  • da!
    Gata, s-a terminat cu cornitele aripioarele si cozile lor. Dar peste toate, cel mai urat arata noul eleron, mai ales cel de la Williams. Bleahhhh
    0 0
  • Juuur...
    ...parca ne-am intors la anii '80! Arata monoposturile astea ca... ceaiul (rece)! Singura parte buna e ca ma simt iar in clasa a VIII-a cand le privesc...
    0 0
  • mda
    ce masini patratoase domle ... asta se mai cheama f1 ? urate urate urate ! mari cretini mai sunt aia care au facut sa arate in halul asta .
    0 0
  • masinile de f1
    ma sa mor io de nu sunt cele mai hidoase masini de formula 1 din istorie !!!! imi va fi greu sa vad uratenile astea pe ecran la fiecare cursa !!! io cred ca ecclestone ar tb sa ne lase, distruge formula 1 !!!
    0 0
  • NeoGalaxy
    :)
    Daca imi explica si mie ce este curba aia de la o masina Ferrari din partea stanga cum ne uitam si din dreapta cum este montata pe monopost... eu chiar o sa fiu fericit... dar recunosc... este un mister si pentru mine ce este sau ce face :) Daca este Kers-ul... eh arata si naspa si o sa fie ciudat rau pentru ca este o masina nebalansata... dar ma rog si stiu mai bine :)
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Da... e KERS dar e perfect balansat si oricum fac doar niste teste ....
    0 0
  • ctlnmihai
    Teste barcelona
    noile monoposturi arata urat de tot..Cred k nu vom rezista o cursa intreaga sa ne uitam la ea :D
    0 0
  • F1 - avangarda industriei constructoare de masini...
    ... nasoala "evolutie"... in 2009 von fi retro :))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru