Noutati in regulamentul F1 pentru 2008 (2)

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 22.02.2008

Regulamentul Formulei 1 pentru sezonul 2008 nu a suferit doar modificari de ordin tehnic, ci si cateva revizii importante ale regulilor sportive. Astfel, in continuarea primei parti , va prezentam astazi inca o serie de noutati din regulamentul publicat de FIA pentru sezonul care va incepe in luna martie.

1. Evaluarea tinerilor piloti, cum ar fi cei care nu au mai participat la evenimentele oficiale ale Formulei 1 in ultimele 24 de luni sau care au testat o masina de Formula 1 cel mult 4 zile in ultimii doi ani, nu va fi inclusa in limita de kilometri impusa echipelor pentru testele pe parcursul unui an.

Prin aceasta regula se doreste promovarea tinerilor piloti, care pana in prezent nu aveau posibilitatea de a se urca la volanul unei masini de F1. Pentru aceste zile de evaluare a tinerilor piloti, testele sunt limitate la 350 de kilometri pentru fiecare echipa.

2. Fiecare echipa poate avea cel mult doua masini disponibile pentru un eveniment. Orice ansamblu este considerat masina daca este dotat cu motor, suspensie fata, radiatore sau rezervoare de benzina.

Aceasta regula semnifica disparitia masinilor de rezerva din garajele echipelor si reprezinta o miscare logica pentru reducerea costurilor si sporirea fiabilitatii.

3. Un pilot trebuie sa foloseasca o cutie de viteze la patru Grand Prix-uri consecutive. Daca pilotul foloseste o alta cutie de viteze va fi retrogradat 5 pozitii pe grila de start. Cu exceptia cazului in care pilotul nu termina respectiva cursa, el trebuie sa foloseasca cutia de viteze si la urmatoarele 3 curse. Orice pilot care nu termina cursa la unul dintre primele patru Mari Premii din motive ce nu tin de echipa sau de pilot poate lua startul in urmatorul Grand Prix fara a fi penalizat.

4. Echipele care iau startul in partea a treia a calificarilor (Q3) nu pot adauga sau elimina combustibil in/din rezervor intre startul Q3 si startul cursei.

In urma introducerii acestei reguli, este foarte probabil ca in timpul cursei pilotii sa faca prima oprire la boxe pentru realimentare mai repede.

5. Sesiunea de calificari a suferit cateva modificari in privinta timpului alocat fiecarei parti. Astfel, in sezonul 2008 calificarile vor avea loc sambata intre orele 14:00 si 15:00 (ora locala), dupa urmatorul format:

- de la 14:00 la 14:20 (Q1) toate masinile vor avea acces pe pista.

La sfarsitul acestei perioade, cele mai lente 6 masini vor fi eliminate si nu vor mai participa la urmatoarea etapa a calificarilor. Timpii obtinuti de cele 16 masini ramase in concurs vor fi stersi.

- de la 14:27 la 14:42 (Q2) cele 16 masini ramase vor intra pe pista, iar cei mai lenti 6 piloti vor fi eliminati. Timpii realizati de cele 10 monoposturi ramase in concurs vor fi stersi.

- de la 14:50 la 15:00 (Q3) cele 10 masini ramase vor intra pe circuit si vor lupta pentru pole position.

Schimabrea formatului de calificari in etape succesive de 20, 15 si respectiv 10 minute va duce la eliminarea tururilor de la inceputul celei de-a treia parti cand pilotii incercau sa consume cat mai mult combustibil.

De asemenea, noul format va duce la cresterea tensiunii intrucat pilotii vor avea din ce in ce mai putin timp la dispozitie pentru a realiza un timp competitiv.

Comentarii (5)

  • super
    in sfarsit vom mai vedea si tactica. sau cel putin va fi mai multa tactica, si mult mai grreu sa iti dai seama de tactica adversarului. Sa nu ne mire daca anul acesta vom avea o lupta stransa pt primele locuri in clasament general
    0 0
  • Interesant
    Se pare ca lupta va deveni mult mai strinsa, va juca un rol foarte important tactica, nu doar performantele masinii sau ale pilotului. Mai ales interesanta regula ca nu poti adauga sau elimina combustibil intre ultima parte a calificarilor si startul cursei. Probabil vom vedea si multe rasturnari de situatii
    0 0
  • un regulament fara consistenta
    ca in fiecare an fia mai vine cu tot felul de idei care nu fac un spectacol din f1 cum si-au propus la sfarsitul ficarui sezon pentru cel ce va urma . nu cred ca este mai bun acest regulament decat cel din anii cand se alerga pentru cel mai bun timp posibil cu toate masinile pe pista. sunt un fan al f1 dar nu mi s-a parut niciodata interesant regulamentul calificarilor.sunt de acord sa scoata sisteme de control a tractiunii sau antiderapaj , dar nu am mai vazut spectacol cum a fost in anii `96-`04.sa speram ca o sa avem un 'circ' palpitant in care sa vedem viteza , depasiri, si inteligenta strategilor . cat despre piloti sunt sigur ca sunt foarte talentati. am uitat de regulament.ca o concluzie ; cred ca ar trebuii sa faca acest regulament fosti piloti si nu niste manageri sau mai stiu eu ce or fi capii de la fia.
    0 0
  • nasol pentru piloti
    Atatea schimbari, ma intreb daca pilotii vechi, nu mai spun noi. vor sti ce au de facut la inceput... atatea schimbari in fiecare an, mi s-au acrit si mie, daramite lor... tot mai putin timp direct proportional cu stres mai mult...reteta spectacolului dupa ei, desi sunt cam de accord cu unele reguli noi.
    0 0
  • DESPRE CALIFICARI
    MAI CORECTE ERAU CALIFICARILE ACUM 5 ANI . ASTEA SUNT O PROSTIE !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru