Red Bull anunță soluția optimă pentru 2022: "Preluăm drepturile pentru motoarele Honda, dacă FIA interzice dezvoltarea unităților"

de Daniel Popescu
Joi, 15.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull analizează opțiunea de a prelua drepturile pentru motoarele Honda începând din sezonul 2022, cu condiția ca dezvoltarea motoarelor să fie interzisă de FIA.

Honda a anunțat la începutul lunii octombrie că se va retrage din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2021, astfel că Red Bull Racing și AlphaTauri vor rămâne fără furnizorul de motoare.

Pe baza actualului regulament, Renault va fi obligată să furnizeze motoare pentru Red Bull și AlphaTauri, întrucât Renault este constructorul cu cei mai puțini clienți în prezent.

De altfel, Renault furnizează motoare doar pentru propria echipă și pentru McLaren, însă britanicii vor reveni la motoare Mercedes începând din 2021. În plus, este greu de crezut că Mercedes sau Ferrari vor fi interesate să furnizeze motoare pentru Red Bull, ca urmare a rivalității puternice în termeni de rezultate.

Cu toate acestea, Helmut Marko, consultantul celor de la Red Bull, a anunțat o soluție alternativă: preluarea drepturilor pentru motoarele Honda, cu condiția ca FIA să interzică dezvoltarea unităților începând din 2022.

"Dacă discuțiile cu Honda sunt pozitive, am prefera să preluăm drepturile de proprietate intelectuală și apoi să utilizăm noi înșine motoarele.

Dar asta este posibil numai cu condiția ca motoarele să fie înghețate până la prima cursă din 2022. Nu ne permitem să le dezvoltăm, nici tehnic, nici financiar", a declarat Marko pentru postul german Sport1.

Planurile actuale ale FIA prevăd ca regulamentul tehnic pentru motoare să se schimbe radical în 2026.

Marko susține că Red Bull ia în calcul această variantă pentru că este singura metodă prin care poate lupta pentru titlul mondial.

"Toți constructorii au propria echipă, așa că dezvoltă motoarele în jurul propriilor șasiuri. Am primit un motor pe care ar trebui să-l adaptăm. Ar fi o soluție tehnică pe care ar trebui să o acceptăm", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (5)

  • Costel
    Asta nu o sa mearga!
    6 3
  • Bernie
    Bun..Si dupa startul sezonului 2022 pana in 2026 cine va dezvolta motoarele daca voi nu sunteti in stare..Frecati lampa si vine duhul cu covorasul sa l bagati in sasiu?!?!
    9 5
  • @Bernie
    In articol scrie: "Dar asta este posibil numai cu condiția ca motoarele să fie înghețate până la prima cursă din 2022. Nu ne permitem să le dezvoltăm, nici tehnic, nici financiar"
    5 1
  • Sa fim seriosi. Adica sa stea motoristii asa, cuminciori ca vrea Marko. N-au decat sa cumpere si fabrica, cu tot cu staf si sa-l dezvolte ei. Poate le vin idei.
    5 0
  • Si daca motorul va iesi neperformant din fabrica, ce o sa faci dupa prima cursa stiind ca nu mai ai voie ca sa-l dezvolti? Retragi echipa stiind ca te asteapta dezastrul? Ferrari din acest sezon, nu-ti spune nimic? Ca fara aceste cateva update-uri din ultima perioada erau undeva langa Willimas sau Haas! Asa ca pune mana si negociaza cu Renault, ca alta varianta nu exista!
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru