Va ramane FOTA unita?

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 22.04.2009
Adam Parr, Mario Theissen si Christian Horner admit ca FOTA ar putea avea de suferit de pe urma polemicilor pe tema deflectorului, insa John Howett este optimist ca organizatia va functiona la fel ca si pana acum.

La finalul anului trecut, echipele din Formula 1 s-au reunit sub umbrela Formula One Teams' Association cu scopul de a-si impune mai usor punctele de vedere in privinta regulamentului tehnic si sportiv al competitiei.

Cu toate acestea, unitatea echipelor a fost pusa la grea incercare in acest debut de sezon, in urma diferentelor de opinie pe trema deflectoarelor utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota.

Cel mai vehement s-a dovedit a fi seful echipei Renault, Flavio Briatore, care a solicitat ca Brawn GP sa nu primeasca niciun ban din drepturile comerciale ale Formulei 1 pe motiv ca celelalte echipe sunt nevoite sa investeasca milioane de euro intr-un nou deflector. In acest context, mai multi sefi de echipe din F1 au marturisit ca FOTA risca sa se dezbine, unul dintre acestia fiind Adam Parr, CEO-ul echipei Williams.

"Fara indoiala, este o mare provocare. Cand ai interese comune este usor sa lucram impreuna. Am facut mai mult decat atat pentru ca au fost diferente de opinie si diferente de interese pe parcursul iernii, pe care presedintele FOTA, Luca di Montezemolo, impreuna cu Ron Dennis (fostul sef al echipei McLaren) si John Howett (presedintele Toyota) le-au rezolvat impreuna.

Acum cred ca este mai greu, pentru ca evenimentele de pe circuit sunt fundamentale si este foarte dificil sa privesti lucrurile pe termen lung in timp ce te lupti acolo".

Urmatoarea intalnire a FOTA va avea loc pe 6 mai, dupa Marele Premiu al statului Bahrain, iar Parr spune ca echipele trebuie sa treaca peste problema deflectorului pentru a putea avea discutii constructive. "Cred ca la urmatoarea intalnire trebuie sa mergem inainte. Unul dintre lucrurile pozitive este ca in curand toate echipele vor adopta noul deflector si ca ordinea se va schimba, cu exceptia cazului in care echipe precum Williams vor forta noi dezvoltari".

La randul sau, Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW, admite ca FOTA trece in prezent prin momente destul de dificile "Cu siguranta nu este usor. Pana acum am muncit cu succes pentru directia viitoare a sportului si pentru alte lucruri de pe pista. Insa acesta este cu siguranta un test pentru FOTA", a explicat germanul, ale carui afirmatii sunt completate de Christian Horner, seful echipei Red Bull Racing.

"Cred ca trebuie sa discutam despre asta in cadrul FOTA, nu este sanatos pentru echipa sa existe un astfel de mediu. Cu siguranta va fi un test", a precizat britanicul.

Singurul oficial care considera ca scandalul deflectorului nu va cauza o ruptura in cadrul FOTA este John Howett, presedintele Toyota. "Nu cred ca ar trebui, pentru ca aceste problemne sunt complet diferite. Sunt mai multe probleme care ar putea afecta Formula 1 si aceea este zona pe care FOTA trebuie sa o acopere, atat in ceea ce priveste FIA cat si drepturile comerciale, iar personal nu cred ca ar trebui sa fie probleme ca o consecinta a scandalului deflectorului", a explicat Howett.

Via | Autosport

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru