Vettel: "Momentul intrării la boxe, irelevant pentru rezultatul cursei"

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 29.09.2010
Sebastian Vettel consideră că nu ar fi câştigat cursa din Singapore dacă ar fi intrat la boxe mai târziu decât Fernando Alonso.

Fernando Alonso a câştigat Marele Premiu al statului Singapore după ce a condus cursa din primul până în ultimul tur. Chiar dacă nu s-a desprins decisiv de Sebastian Vettel, pilotul Scuderiei Ferrari nu a fost atacat în niciun moment de rivalul său din cauza oportunităţilor reduse de depăşire.

În acest context, oprirea la boxe pentru schimbul obligatoriu de pneuri a devenit crucială pentru stabilirea învingătorului, iar Alonso şi Vettel au intrat simultan la standuri, ieşind pe traseu în aceeaşi ordine.

Decizia inginerilor de la Red Bull de a-l chema la boxe pe Vettel în acelaşi tur cu Alonso a stârnit surpriza presei internaţionale, existând speculaţii că germanul ar fi putut câştiga dacă mai rămânea pe circuit câteva tururi. Cu toate acestea, pilotul Red Bull crede că momentul intrării la boxe este irelevant în Singapore şi nu crede că o altă decizie ar fi influenţat rezultatul final.

"Toată lumea s-a chinuit spre final pe pneurile option (n.r - cele cu specificaţii mai moale).

Alonso era în frunte şi aluneca la fel ca mine, pentru că pneurile spate începeau să cedeze. Poate că aş fi putut sta pe circuit un tur mai mult sau mai puţin, dar pe de altă parte ieşi pe circuit cu pneuri prime (n.r - cele cu specificaţii mai dure) şi este mult mai bine, aşa că dacă rămâneam pe circuit distanţa faţă de Alonso s-ar fi mărit. Cred că a fost corect să intru la boxe (n.r - în acel moment) şi să punem presiune pe Alonso, pentru că toată lumea ştie că suntem puternici la pitstop-uri", a declarat germanul.

Via | ITV

Comentarii (7)

  • pneuri
    Trebuie sa te contrazic, pneurile ''option'' sunt cele cu compozitie moale, cele ''prime'' sunt cele cu compozitie mai tare.
    5 2
  • @alecstm
    Ai dreptate, am incurcat borcanele :) Asadar, option = pneurile mai moi, prime = pneurile mai tari.
    4 0
  • Diesel
    In momentul intrarii la boxe Alonso avea un avans de aproape 3 sec, un avans suficient. Cred ca ce au incercat Red Bull a fost in regula.
    5 0
  • boghyb
    Vettel
    Poate ar fi avut vreo sansa daca nu uita de treapta 1 in timp ce schimba pneurile.Nu stiu daca a observat cineva dar Vettel al nostru a intrat la boxe in treapta 2 si tot in treapta 2 a vrut sa plece si de pe loc dupa schimbarea rotilor.Sunt greseli care nu ar trebui facute la nivelul asta mai ales cand te lupti pt titlu.
    3 3
  • mobius (cel autentic)
    depasiri
    Revin la o parere exprimata anterior, nu caracteristicile circuitului l-au impiedicat pe Vettel sa-l depaseasca pe Alonso, ci chiar prestatia celor doi (impreuna cu echipele). Reamintesc ca Alonso, avand un motor vechi, l-a protejat si nu a fortat, ecartul dintre el si Vettel nu a fost mai mic de o secunda, moment in care cu lejeritate, de fiecare data l-a marit la cel putin trei secunde. In momentul intrarii la boxe, asa cum spune si "diesel08", diferenta era de trei secunde, diferenta ce nu putea fi recuperata la standuri, indiferent de treapta de viteza cu care s-a intrat sau cu care s-a iesit. A se vedea ca Vettel recunoaste ca oricand ar fi intrat la boxe nu ar fi putut sa-l depaseasca pe Alonso acolo. Pe circuit nici atat, am aratat de ce, in nici un caz din cauza circutului, pentru ca Vettel nu a fost nici un moment atat de aproape de Alonso incat sa-l poata depasi, indiferent daca circuitul ar fi permis-o sau nu. Nu cred ca lui Vettel nu i-ar fi trebuit un loc unu. Kubica a depasit pe acelasi circut de mai multe ori si chiar nume de marca, precum Massa.
    2 0
  • Niculae
    Iar in ultimul tu nu avea voie sa-l depaseasca chiar daca putea, pentru ca erau sub incidenta steagului galben exact pe acel sector. Evident... asta este doar ipotetic pentru ca doar in ultimul tur diferenta dintre Alonso si Vettel a fost minima.
    2 0
  • Niculae
    Kubica a avut 4 depasiri succesive, toate datorita strategiei, o mutare foarte buna facuta de Renault aici.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru