Vettel, pole position in Marele Premiu al Turciei!

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 06.06.2009
Sebastian Vettel si-a adjudecat pole positionul pentru cursa de duminica de la Istanbul, reusind sa-i devanseze pe cei doi piloti ai echipei Brawn GP, Jenson Button si Rubens Barrichello.

Red Bull si Brawn GP raman in continuare punctele de referinta ale sezonului 2009 si dupa calificarile contand pentru Marele Premiu al Turciei.

Sebastian Vettel a reusit cel de-al treilea pole position al carierei, piotul echipei Red Bull Racing fiind cronometrat cu 1:28.316.

Germanul a fost cu putin peste o zecime de secunda mai rapid decat liderul clasamentului general, Jenson Button, care va lua startul de pe pozitia a doua, din fata coechipierului sau, Rubens Barrichello. Veteranul Mark Webber a ramas in plasa celor trei pretendenti la titlul mondial si s-a pozitionat pe pozitia a 4-a, urmand sa puna presiune la start pe pilotii Brawn GP.

De asemenea, Toyota a confirmat sporul de performanta castigat in ultimele doua saptamani, dupa ce Jarno Trulli a stabilit al cincilea timp al zilei.

La randul lor, cei de la Ferrari par sa se pozitioneze tot mai bine in spatele celor trei echipe care conduc clasamentul constructorilor. Kimi Raikkonen si Felipe Massa vor lua startul in cursa de pe locurile 6 si, respectiv, 7, din fata dublului campion mondial Fernando Alonso.

Cea de-a cincea linie a grilei de start este ocupata, deloc surprinzator, de Williams si BMW-Sauber, prin Nico Rosberg si Robert Kubica.

HAMILTON, ELIMINAT IN Q1

Marea surpriza a primei parti a calificarilor a fost reprezentata de eliminarea lui Lewis Hamilton, in ciuda fatului ca McLaren a dat semne vizibile de revenire pe parcursul antrenamentelor libere de vineri.

Britanicul a avut doua tururi la dispozitie in finalul sesiunii pentru a-l devansa pe Adrian Sutil, insa campionaul mondial s-a dovedit neputincios pe al doilea sector al circuitului. In cele din urma, Hamilton a fost cu putin peste o zecime de secunda mai lent decat Sutil, astfel ca va pleca in cursa doar de pe locul 16. De altfel, este pentru a doua oara consecutiv cand Hamilton nu intra in Q2, dupa rezultatul similar de la Monaco.

Un alt pilot eliminat in aceasta parte a fost Nelson Piquet Jr, pilotul echipei Renault avand doua iesiri in decor ca urmare a unor greseli personale. Brazilianul va pleca in cursa doar de pe locul 17. Un alt punct de referinta al primei parti a fost duelul de la distanta dintre Force India si Toro Rosso. Echipa patronata de Vijay Mallya a reusit din nou sa ii ia fata celei de-a doua echipe a concernului Red Bull. Pe langa promovarea lui Sutil in Q2, Giancarlo Fisichella s-a clasat pe locul 19, in spatele lui Sebastien Buemi, insa in fata lui Sebastien Bourdais. De asemenea, este de remarcat ca debutantul Buemi a reusit din nou sa se pozitioneze in fata mult mai experimentatului sau coechipier, castigator de 4 ori a campionatului american Champ Car.

In ceea ce priveste primele pozitii, Q1 a fost castigata de Sebastian Vettel, urmat de cei doi piloti ai echipei Brawn GP, Jenson Button si Rubens Barrichello.

Topul primilor sase piloti a fost completat de Mark Webber, Felipe Massa si Nico Rosberg.

TOYOTA, INTRE EXTAZ SI AGONIE IN Q2

Contraperformanta lui Hamilton din prima parte a calificarilor a fost completata de Heikki Kovalainen, finlandezul stabilind doar al 14-lea timp al zilei. Acesta a reusit astfel sa fie mai rapid in Q2 doar decat Adrian Sutil, care a ocupat locul 15 pe grila de start. Desi a dat semne de revenire cu ajutorul noul pachet aerodinamic, BMW-Sauber nu s-a calificat in Q3 cu ambii piloti. Nick Heidfeld a fost la mai putin de o zecime distanta de acest obiectiv, urmand sa plece de pe locul 11.

In spatele germanului s-a pozitionat Kazuki Nakajima, in timp ce o alta mare surpriza a fost descalificarea lui Timo Glock. Germanul a stabilit doar al 13-lea timp, in contextul in care coechipierul sau, Jarno Trulli, a terminat pe locul 2 aceasta sesiune, de altfel cea mai relevanta din punctul de vedere al timpilor. Cel mai rapid pilot in Q2 a fost Sebastian Vettel, urmat de Trulli, Button si de cei doi piloti ai Scuderiei Ferrari, Felipe Massa si Kimi Raikkonen.

Grila de start pentru Marele Premiu al Turciei este disponibila aici.

Revenim cu detalii in cateva momente.

Comentarii (42)

  • @fanii Massa
    Sa invatati sa faceti diferenta dintre antrenamente libere si calificari...Bravo Vettel, bravo Button@Barichello . Ferrari n`au nicio sansa:))
    0 0
  • mda
    daca nu ferrari macar vettel......good game
    0 0
  • perfect:)
    Punctaj maxim:)
    0 0
  • bogdan_197
    nu te hazarda tinere....cursa e alta poveste....sa vedem kilogramele ;)
    0 0
  • Cea mai tare faza!!!
    Am fost plecat de acasa cu gandul ca incep calificarile la 15.00. Tot weekendul am avut button cu brawn si vettel cu red bull. In gand aveam sa ajung acasa inainte de ora 15 sa ii schimb ca nu au mers deloc in antrenamente. Ajung la 15.04 si ce vad? Am avut echipa perfecta. INCREDIBIL.
    0 0
  • @cobra
    Nu ma hazardez "batrane" , sa nu`mi spui ca si acum speri la o victorie Ferrari?
    0 0
  • Felicitari Vettel si Button
    Le-ati dat din nou peste nas macaronarilor!
    0 0
  • cea mai tare faza???
    cea mai tare faza am patit-o eu, azi dimineata, cand am facut o schimbare proasta, nedandu-mi seama ca e valabila pentru toata ziua. si asa din echipa care ar fi luat punctaj maxim, nu am avut decat brawn gp. =)))))))))))))))))
    0 0
  • continuare
    si uite-asa in loc de locul 7 am ajuns pe locul 610 =))))))))))))
    0 0
  • diferenta dintre antrenamente si calificari ...
    hmmm... cred ca antenamente sunt cele unde Hamilton iese de obicei pe primele locuri iar calificari sunt cele unde Hamilton iese ... afara mai nou. Dap, cred ca asta e diferenta. Inainte de a fi publicate ma hazardez sa spun ca si Brawn si Red Bull sunt mai usori decit Ferrari. Sensibil mai usori.
    0 0
  • Vettel:)
    Da,exceptional,un contracandidat serios pentru Brawn-Button.Sper sa castige maine:)
    0 0
  • bogdane
    eu sper la un podium pt ambii piloti,tu ?
    0 0
  • :D
    naspa. Eu ma bat la general cu horted si am recuperat cu calificarie astea vreo 200 de puncte.
    0 0
  • alex72 - Narcisistule
    Prietene, lasa-i pe alti sa te laude! Poate te intelegeam daca faceai o strategie buna, dar dupa cum ai recunoscut, ai urcat in clasament dintr-o eroare, nu datorita intuitiei sau gandirii tale. Bravo, Bravo, Bravo! Esti bun!
    0 0
  • Red Bull-Brawn
    Vor merge pe o strategie cu 3 opriri,probabil,ceea ce le convine,avand monoposturi rapide:)
    0 0
  • @admin
    sper sa se poata face schimbari in echipa mai repede.ca evenimentul e gata de ceva minute bune
    0 0
  • cobra
    Spera pentru ca speranta nu mai moare ultima , stiai? @michelle Daca tu crezi te invit sa mergi la biserica , acolo se crede , in ceea ce priveste greutatea bolizilor o sa vedem , insa nu cred ca Brawn sunt mai usor ca Ferrari , sunt simplu , mai rapizi , got it?:))
    0 0
  • hahahhaha
    brawn sunt mai grei ca ferrari nu ? asta vroiai sa zici.......ai uitat de vettel/webber care le vor da clasa braunezilor
    0 0
  • nu am nimic cu brawn
    dar hegemonia lor trebuie sa ia sfarsit
    0 0
  • @DRAKo
    ????
    se pare ca esti pe langa cu intelegerea mesajelor. sau probabil ca te oftici???
    sau probabil ca tu esti cel narcisist...
    0 0
  • Eronat
    Nu am spus ca Brawn sunt mai grei , am spus ca sunt mai rapizi . Va conta mult strategia schimbarilor . Cum ii cunoastem pe cei de la RBR eu mizez pe Button-victorie , ce zici cobro?
    0 0
  • eu mizez pe fettal ... deobicei el face hattrick cand pleaca din pole ;)
    0 0
  • Greutati
    hai bine , ne parlim dupa greutati:))
    0 0
  • alex72
    scuza-ma! eu am inteles ca esti singur si simti nevoia sa fii laudat! Felicitari, bravo! Esti pe locul 7! Bravo! :)
    0 0
  • bogdan_197
    Dap, trebuia sa ma astept sa iti fie greu sa faci diferenta. Uite, te ajut: DEX-ul [nu conteaza daca nu stii ce e dex-ul, insa e corect ce scrie acolo] spune: " A CREDE, cred, vb. III. 1. Tranz. A fi încredinţat sau convins de un fapt, de existenţa sau de adevărul unui lucru". "CREZ, crezuri, s.n. 1. Totalitatea principiilor sau convingerilor cuiva, concepţia despre viaţă a cuiva. 2. Ansamblu de învăţături sau dogme fundamentale de credinţă, folosit ca simbol al credinţei comune sau ca formulă de botez.". Stiu e mai greu sa faci diferenta, insa de obicei contextul ajuta ... Pricepi acum sau trebuie schema ?
    0 0
  • buna
    se schimba sultanul din gp turciei!va spun de acum,vettel,e mai usor ca brawn,chiar si decat webber!,insa cu o strategie buna,ar putea iesii castigator!nu cred ca le vor da clasa braunezilor,dar incepe sa le stea in gat!cel putin pe barrichelo,o sa il bata maine.
    0 0
  • o sa fie interesant
    sincer sa fiu cred ca ferrari sunt mult mai grei decat BrownGP si ceva mai grei decat Red Bull...vedem dupa ce se afiseaza. nu uitati ca si la Monaco Vettel a fost cel mai usurel.
    0 0
  • ciao
    am uitat sa va spun ceva!puteti sa va dati seama de cum sunt masinile de grele inainte de a afisa ei greutatile,comparand timpii din Q2 si Q3!
    0 0
  • 666
    de puncte
    0 0
  • @ bogdan_197
    Sper ca nu esti cu Mclaren .... Hamilton owned this year :))
    0 0
  • Vettel
    la cum a dominat calificarile nu cred ca Vettel e cel mai usor..
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Lewis
    Cica nu s-a calificat pentru ca nu i-a mers Playstation-ul 3... era defect joystick-ul cu vibratie... naspa nu?
    0 0
  • he FAILED again
    0 0
  • ei na...
    de ce trebuie sa fii marlan,mai neogalaxy?!cand omul e la pamant mai dai si tu cu piciorul,urat din partea ta,se vede ca nu ai cei sapte ani de acasa!!!
    0 0
  • @Jolerto
    Sunt impotriva Ferrari...din orice punct de vedere:)
    0 0
  • @ bogdan_197
    Chiar ar fi ceva daca constructorii ar parasi F1 si tu ai ramane cu Force India , Williams , Brawn , Campos , March , Brabham , Epsilon , Ntech , etc... Eu personal nu inteleg ce e cu aceste miscari anti-Ferrari . Ferrari a fost ,este , si va fi punctul de reper pentru ceilalti , din punct de vedere financiar si de marketing F1 ar trebui sa fie recunoscatoara.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @mad79, @Bogdan_197
    Scuze, dar esti pe langa. Nu are nici o treaba cu cei 7 ani de acasa. Pur si simplu fac misto de performantele lui. Dar umilinta lui o sa fie absoluta daca si cand o sa vina Nici la McLaren. Atunci sa vezi tu cat de la pamant o sa fie.

    Daca esti impotriva Ferrari este treaba ta. Respectul meu pentru Ferrari este etern numai pentru un singur lucru daca vrei. O echipa cu doar 500 de ingineri care reuseste perfomante pe care nu le reusesc echipe cu de 10 ori mai multi ingineri, departamente si know-how. Ferrari sunt mici si totusi reusesc niste performante demne de numele lor. Ceea ce echipe mult mult mai puternice financiar nu sunt in stare decat daca copieaza alte monoposturi si sau triseaza.
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    1. Putina umilinta nu strica niciodata ptr. Lewis.2.Momentan Ferrari nu se bate pentru titlu,asa ca n-ai niciun motiv sa te bucuri.3. Ferrari nu e nici ea cea mai corecta echipa. desi hotul neprins e negustor cinstit.
    0 0
  • ei na...
    vorbesti de 500 de ingineri la Ferrari,ei bine acei 500 de ingineri,au la dispozitie,un buget anual de 250-350 milioane euro!la acest capitol,doar toyota ii mate cu un buget de 300-400 de milioane,asa ca sa nu ii plangem pe cei de la Ferrari!am citit odata un articol,in care se spunea ca pe langa,ingineri,Ferrari mai au si o 'retea'de informatori,nu stiu daca e adevarat sau nu,dar avand in vedere istoria,Ferrari,a anilor 80,inclin sa cred asta!cat au mai furat,copiat,inspirat,nu cred cau reusit celelalte echipe la un loc in toata istoria lor!numai de la Mclaren Honda si Williams Renault,cat au furat!
    1 0
  • pt. doi oameni fara creier
    Copilasi, in cursa asta plecati de pe locurile 14 si 16, asa ca taceti dracului din gura. Nu va mai bagati in seama aiurea si lasati FERRARI in pace.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @mirco :))
    Nici eu nu o puteam spune mai bine, desi momentan prefer sa postezceva mai diplomatic :)
    0 0
  • Hamilton
    Desi nu ar merita sa vorbim atat de mult despre el, la cat de surprins este de performantele propriului monopost, nu e de mirare ca ocupa locul 16.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru