Alpine revine la vârful curselor de anduranță cu noul prototip A424_β: V6 hibrid cu 675 CP

de Alexandru Monenciu
Vineri, 09.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la Alpine au prezentat noul prototip A424_β cu care vor participa în cursa de 24 de ore de la Le Mans, la categoria LMDh. Are un motor V6 hibrid, care dezvoltă 675 de cai putere.

De 10 ani încoace, francezii de la Alpine sunt prezenți în Campionatul Mondial de Anduranță în categoria LMP2. Dar, începând cu 2024, Alpine este pregătit să revină la vârful acestei competiții, în categoria LMDh.

O va face cu ajutorul prototipului A424_β, pe care îl poți admira în imaginile alăturate.

Potrivit informațiilor disponibile în acest moment, prototipul celor de la Alpine este construit pe șasiul de generație nouă Oreca LMP2 și este echipat cu un sistem de propulsie hibrid. Acesta are la bază un motor V6 turbo, de 3.4 litri, care dezvoltă 675 de cai putere.

Transmisia are șapte trepte, care pot fi schimbate cu ajutorul padelelor montate pe volan. Avem apoi jante de 18 inch și frâne cu discuri de carbon, ventilate, și etriere cu 6 pistoane.

Anul viitor, tot la categoria LMDh, vor fi prezenți constructori ca Lamborghini și BMW.

via Motor1

Comentarii (3)

  • Mircea Badea
    interesant..dar eu vreau sa vad si tesla la le mans. sa-i rupa pe micuti..
    3 7
  • @Mircea Badea
    Cam devreme pentru masinile electrice sa fie competitive la anduranta. Nu se poate totusi, asa peste noapte. Abia de acum din 2020 putem spune ca masinie electrice au prima generatie moderna, si de acum incolo sa inceapa R&D pentru curse. Restul au avut 100 de ani la dispozitie si sute de miliarde de dolari adunati la un loc.
    Or avea tesla 10 ani avans si restul au copiat la greu tema, dar totusi sunt o singura companie si majoritatea cheltuielilor au fost pentru a face masini, (linii de productie pentru fabricatie) si nu doar motoare si baterii.
    Dar daca toyota si restul japonezilor in consortiul lor anti electrice nu pun bete in roate (toyota au facut-o deja de mult timp cumparant brevete de inventie in domeniul solid state battery si apoi blocand dezvoltarea prin amenintari cu procese impotriva tuturor doritorilor) mai mult decat au facut-o pana in prezent (si tot cheltuiesc aiurea miliarde de dolari pt tampenia de hydrogen cell) vom vedea pana in 2030 si masini de curse electrice competitive (nu cred ca de anduranta, dar pt curse normale)
    PS: Daca ar fi introdusa ca la electrice alimentarea sa fie prin inlocuirea bateriilor (precum la roti), atunci ar fi viabile si in prezent.
    Si binenteles sa aiba un numar limitat de baterii per sezon, cum au nr limitat de motoare cei cu combustie.Binenteles, cum motoarele se desfac si se inlocuiesc diverse piese componente, asa si la module de baterii sa poti inlocui diverse componente.
    5 1
  • @Mircea Badea

    Până una alta există Formula E, un fel de formulă 1 pentru mașini electrice.

    Sunetul este formidabil. O simfonie a frezelor de dentist. E interesantă dacă dai sonorul la zero.

    Pe scurt este o cursă la viteză de cart, cu sunet de freză dentară.

    Cam astea-s mașinile electrice actuale.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru