Amendați pentru cartel: cinci producători au fixat prețurile pentru componente auto pe care apoi le-au vândut către Toyota, Suzuki și Honda

de Petre Barac, Foto: Dreamstime
Miercuri, 22.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a anunțat amenzi totale de 34 de milioane de euro pentru cinci producători de componente auto, respectiv Tokai Rika, Takata, Autoliv, Toyoda Gosei și Marutaka. Aceștia s-au înțeles să fixeze prețurile pentru centuri de siguranță, airbag-uri și volane pe care apoi le-au vândut către Toyota, Suzuki și Honda.

În perioada 2004-2010, cinci producători de componente auto și-au coordonat prețurile sau piețele și au făcut schimb de informații confidențiale cu privire la livrările de centuri de siguranță, airbaguri și volane către producătorii auto japonezi Toyota, Suzuki și Honda.

Potrivit unei investigații a Comisiei Europene, cartelul a fost înființat și a fost condus din afara Spațiului Economic European, în special din Japonia, prin întâlniri la sediile furnizorilor, dar și prin schimbul de e-mail-uri.

Amenzile acordate de autoritățile europene au o valoare totală de 34 de milioane de euro, după cum urmează: Takata (12.7 milioane de euro), Toyoda Gosei (11.3 milioane de euro), Autoliv (8.1 milioane de euro), Tokai Rika (1.8 milioane de euro) și Marutaka (156.000 de euro).

Decizia Comisiei Europene vine după o anchetă care durează de peste șase ani și care a început cu o serie de percheziții efectuate în luna iunie 2011. Organismele de reglementare din întreaga lume au anchetat numeroase carteluri, impunând amenzi de miliarde de euro și pedepse cu închisoarea pentru unii directori.

Autoliv, unul dintre producătorii "pedepsiți" de Comisia Europeană, este prezent și pe piața din România, fiind al doilea mare exportator din industria componentelor auto din țară.

Aproape 11.000 de români lucrează în fabricile Autoliv din Brașov, Sfântu Gheorghe, Lugoj, Reșița și Onești.

Via Reuters

Comentarii (3)

  • ¨Pun si eu o întrebare: grupurile VW, PSA+Opel, Renault-Nissan nu seamănă a cartel?
    4 4
  • cauta definitia cartelului si vei vedea ca....NU
    5 2
  • Nu, pentru ca scopul acelor grupuri e de a folosi subansamble comune si de a scadea costul lor si implicit pretul masinilor. Este exact opusul cartelului.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru