BMW prezintă la Frankfurt un X5 adaptat la pile de combustie pe hidrogen. Prototipul anunță un model în serie limitată programat pentru 2022

de Mircea Meşter
Marti, 10.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW continuă să dezvolte în spatele cortinei sisteme de propulsie cu pile de hidrogen (Fuel Cell). Prototipul i Hydrogen Next este un X5 adaptat la nevoile unui astfel de sistem.

Una dintre premierele mondiale importante bifate de cei de la BMW la Salonul Auto de la Frankfurt este un prototip bazat pe actuala generație X5. Denumit oficial i Hydrogen NEXT, prototipul este o mașină electrică pe pile de hidrogen care are mai multe roluri în strategia mărcii germane.

În primul rând, noul prototip demonstrează faptul că BMW analizează permanent toate direcțiile de dezvoltare ale propulsiilor alternative, electricele care pot fi alimentate cu hidrogen (Fuel Cell Electric Vehicles sau, prescurtat, FCEV) fiind una dintre acestea. În al doilea rând, BMW i Hydrogen NEXT este avanpremiera unui model care va fi produs în serie limitată în 2022. Ulterior, cel mai devreme în 2025, BMW anunță faptul că va dezvolta modele de serie largă care vor putea fi achiziționate de clienți. "Dar planul depinde foarte mult de cerinţele pieţei şi de condiţiile generale", completează reprezentanții mărcii bavareze.

Deși BMW nu oferă informații tehnice legate de puterea sau autonomia prototipului, aflăm că seria limitată bazată pe acesta ne va face cunoștință în 2022 cu "următoarea generaţie a sistemelor de propulsie electrică cu pile de combustie cu hidrogen".

Pentru a transforma actualul BMW X5 într-un prototip pe pile de hidrogen, BMW a operat modificări ușoare asupra SUV-ului său pentru a-l integra în linia cromatică și estetică a modelelor din gama i. 

Colaborare cu Toyota 

BMW nu se află la primul experiment în ceea ce privește acest tip de propulsie alternativă.

Compania germană colaborează cu Toyota încă din 2013 pentru co-dezvoltarea unui sistem de propulsie care utilizează tehnologia pilelor de combustie. Din vara anului 2015, divizia de cercetare a BMW Group a testat o flotă mică de vehicule-prototip BMW Seria 5 GT cu pile de combustie cu hidrogen, propulsate de un tren de rulare dezvoltat în comun cu set de pile de combustie Toyota.

În 2016, cele două companii au semnat un agrement de parteneriat pentru dezvoltarea produsului. De atunci, au lucrat împreună la generaţiile viitoare de sisteme de propulsie cu pile de combustie şi la componente modulare scalabile pentru vehiculele cu pile de combustie cu hidrogen. 

Cel mai important pas al dezvoltării comune a fost realizat în ianuarie 2017, când BMW şi Toyota s-au unit cu 11 companii de top din energie, transporturi şi industriale pentru a lansa o iniţiativă globală denumită Hydrogen Council. Acesta are ca obiectiv să dezvolte o viziune unitară şi să dezvolte pe termen lung o revoluţie energetică alimentată cu hidrogen.

Din iunie 2019, Consiliul Hidrogenului a crescut la 60 de companii membre.

via BMW

Comentarii (2)

  • Bravo Bmw!!! Hidrogen sa fie!
    5 1
  • Deci nu au anuntat nimic concret, tot articolul e doar despre viziuni, fara date tehnice sau alte date fixe. Practic un articol (platit?) de construire a unei imagini mirifice, vaporoase, a BMW.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru