Bugatti marchează 30 de ani de la debutul lui EB112

de Alexandru Monenciu
Luni, 07.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urmă cu 30 de ani, Bugatti EB112 debuta cu ocazia Salonul Auto de la Geneva. Putea fi unul dintre cele mai sofisticate și radicale sedanuri din lume, dar din păcate nu a intrat niciodată în producția de serie.

Cu câteva luni înaintea Salonului Auto de la Geneva din 1993, legendarul designer Giorgetto Giugiaro lucra alături de Bugatti la crearea unuia dintre cele mai sofisticate și radicale sedanuri din lume. Este vorba despre EB112.

Pentru Bugatti EB112, Giugiaro s-a inspirat de modelele companiei din anii '30. Caroseria a fost confecționată în totalitate din aluminiu, iar dedesubt se regăsea o monococă din fibră de carbon derivată din cea a modelului EB110.

Motorul V12, aspirat natural, avea o capacitate cilindrică de 6.0 litri și dezvolta 460 CP și un cuplu de 590 Nm la 3.000 de rotații de minut.Teoretic, mașina putea atinge o viteză maximă de 300 km/h, iar repriza 0 - 100 km/h dura 4.3 secunde.

Resursele unității erau livrate ambelor punți prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 trepte.

Bugatti EB112 a fost expus, în premieră, în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1993, unde a atras toate privirile.

Din păcate, însă, compania franceză a intrat în faliment doi ani mai târziu, astfel că EB112 nu a intrat niciodată în producția de serie.

Au fost, însă, asamblate trei exemplare de pre-serie (nefinalizate), pe care le-a preluat Gildo Pallanca Pastor, cel care a cumpărat o parte din activele Bugatti la acea vreme.

Două dintre aceste exemplare au fost finalizate, până la 1998, de compania Monaco Racing Team, deținută de Pastor.

"[...] În multe privințe, EB112 a fost o mașină de vis și un precursor al modelelor fastback de înaltă performanță pe care le cunoaștem astăzi. Acesta a combinat perfect designul cu caracteristici tehnologice și inginerești care erau cu mult înaintea timpului lor," își amintește Giorgetto Giugiaro, acum în vârstă de 85 de ani.

via Bugatti

Comentarii (8)

  • Un dinozaur poluant.
    1 4
  • Multumim pentru aceste poze!

    Cred ca elemente din EB112 au ajuns pe visul numit Veyron, masina care, daca nu ma insel, a primit initial numele de cod EB116.

    Foarte frumoase si pozele in acel decor minunat, mi-au facut pofta de o vacanta in Italia.
    3 0
  • Seriff
    @Mike mai poluant decat realizarea bateriei de Tesla si dezvoltarii retelei de superchargere care au baza extractiei de carbuni nu e, stai linistit, dar tu minte-te in continuare ca electricele nu polueaza si traiesti verde.
    3 2
  • @Seriff
    Oare tu sti cat polueaza procesul tehnologic pentru producerea combustibilului fosil? De la extractie pana la produsl finit pe care il arde o astfel de masina? Extractia(inclusiv productia utilajelor) polueaza, transportul titeiului, mai ales daca se foloseste un tanc petrolier, polueaza, procesul tehnologic, polueaza, transportul la pompa, polueaza, inclusiv cand alimentezi poluezi, consumul masinii polueaza.... Asa ca las-o pe asta cu bateria de Tesla ca macane....polueaza ca dracu si aia...dar combustibilul fosil nu-i verde.... Apropo, nu-mi plac masinile electrice si EB112 este masina visurilor mele din copilarie....
    1 1
  • Seriff
    Polueaza, nu am zis ca nu, dar sa dai vina pe masinile termice pentru poluarea generala e absurd, masinile electrice polueaza si ele de rup, in procesul de fabricatie si in procesul de utilizare, ca polueaza mai putin e irelevant, tot polueaza, asa ca lasa-ma cu ''0 emisii''.
    2 1
  • @Seriff
    Nu stiu cat polueaza o masina electrica sau bateria de aceea nu o sa sustin ca alea sunt verzi..... Stiu ce inseamna combustibili fosili pentru ca am niste ani in care m-am ocupat de asa ceva.... pana la urma, din pacate, tot ce produce energie verde polueaza, de exemplu palele turbinelor eoliene sunt ingropate..... Ah, si sa nu uitam vapoarele care nu au nici o norma de poluare......acolo ar trebui lucrat mai mult decat la masini electrice!
    2 0
  • Seriff
    Si avioanele polueaza de rup.
    Si fabricile si uzinele.
    Si multe altele, poluarea auto e fix praf in ochi.
    3 0
  • Testarossa
    Inca am revista Auto Pro cumparata in anii 90 in care am pozele cu acest Bugatti :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru