Fă cunoștință cu Sleipnir, ghidul calotelor glaciare! Autobuzul are 8 roți și 850 de cai putere

de Florin Ardeleanu
Marti, 19.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O agenție de turism din Islanda organizează excursii pe calota glaciară Langjokull cu un vehicul neobișnuit. Autobuzul măsoară 15 metri lungime și dispune de 850 CP.

Langjokull este a doua cea mai mare calotă glaciară din Islanda. Situată în vestul țării, volumul său este de 195 kilometri cubi de gheață, cu o grosime care poate ajunge până la 580 de metri.

Întinderea de gheață s-a format în urmă cu circa 2.500 de ani. Din cauza încălzirii globale, însă, aceasta ar putea sa dispară complet până la finalul acestui secol.

Pentru cei care vor să o viziteze cât încă mai este posibil, o agenție de turism islandeză organizeză excursii cu un vehicul mai puțin obișnuit. Numele său este Sleipnir, după calul cu opt picioare al regelui Odin din mitologia norvegiană.

MOTOR DE 850 DE CAI PUTERE

Calota glaciară nu este un mediu prea prietenos cu mașinile, dar Sleipnir nu se lasă descurajat de crevasele uriașe. Autobuzul are 8 roți, măsoară 15 metri lungime și poate traversa vaduri cu o lațime maximă de trei metri.

Potrivit unei publicații locale, motorul dezvoltă 850 de cai putere și consumă 45 de litri de benzină la fiecare 100 de kilometri parcurși.

Viteza maximă este de 60 km/h.

Interiorul pare destul de atent lucrat, cu scaune îmbrăcate în piele și podea din lemn. Pentru a putea admira panorama, turiștii au la dispoziție geamuri de dimensiuni mari. În exterior există chiar și o zonă de stocare care găzduiește o mini-bucătărie.

Sleipnir este creația lui Astvaldur Oskarsson, un mecanic în vârstă de 59 de ani. Autobuzul extrem a costat 70 de milioane de coroane islandeze, echivalentul a 446.442 de euro.

Pentru o plimbare cu acest vehicul neobișnuit, turiștii plătesc 10.000 de coroane, adică aproximativ 63 de euro.

via Sleipnir Tours și Iceland Monitor

Comentarii (2)

  • Ghidul calotelor craniene
    Ha ha ha, ce prosteala. Pai daca vor sa nu contribuie la emisia de gaze de sera (cica CO2 e asa ceva) ar trebui sa utilizeze un Diesel ca ala emite mai putin CO2 decat Otto. Sau daca chiar vrem sa fim vegani pana la capat cu bicicleta tati. Sau cu schiurile sau cu bocancii.
    Acum bravo lui, daca sunt clienti de ce sa nu-i jupoi de bani. Si eu as proceda la fel. La sfarsit as face si un foc de tabara si gratar pe ghetar toate stropite la greu cu tuica fiarta. Sau vin dupa caz.
    17 7
  • cu dizalul ar afuma gheata aia de tot. si deci s-ar topi drumul in urma lor.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru