Profitul operațional al producătorului auto sud-coreean a fost de 2.63 miliarde de dolari între aprilie și iunie, în scădere cu 15.8% față de anul precedent. Totuși, vânzările au crescut cu 7.3%, ajungând la 35.2 miliarde de dolari în aceeași perioadă, datorită performanței solide din America de Nord.
Hyundai a făcut eforturi intense pentru a contracara șocul tarifelor concentrându-se pe vânzarea stocurilor existente în SUA, după ce această țară a impus tariful în aprilie.
Constructorul a suferit o scădere a profitului operațional de 605 milioane de dolari pentru a acoperi costul tarifului, a declarat compania în timpul unei conferințe telefonice. Profitul net a înregistrat o scădere și mai accentuată, de 22.1%, ajungând la 2.3 miliarde de dolari.
Constructorul nu a fost expus pe deplin impactului tarifar în al doilea trimestru datorită vânzărilor din stocurile existente în SUA, dar cum acestea sunt aproape epuizate, compania va trebui să facă față unui impact mai mare al tarifelor în a doua jumătate a anului.
Previziunile privind câștigurile Hyundai pentru al treilea trimestru rămân incerte, întrucât Coreea și Statele Unite au ajuns într-un punct mort în discuțiile tarifare.
Japonia a încheiat recent un acord comercial cu SUA, reducând tariful auto japonez de la 25% la 12.5%.O preocupare deosebită o reprezintă dependența tot mai mare a Hyundai de vânzările din SUA. Potrivit datelor furnizate de companie, aceasta a vândut aproximativ 476.000 de vehicule în SUA în prima jumătate a acestui an, în creștere cu 10.5% față de anul anterior. Hyundai Motor își realizează peste 40% din vânzări în America de Nord.
Marca asiatică nu a exclus posibilitatea creșterii prețurilor vehiculelor în SUA pentru a minimiza impactul tarifului.
via Reuters
Comentarii (0)