Măsuri dure în Italia: taxe de până la 2.000 de euro pentru mașinile diesel și pe benzină cu motoare mari

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Duminica, 30.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Italia propune implementarea unor taxe de până la 2.000 de euro pentru mașinile diesel și pe benzină cu emisii de peste 161 grame de dioxid de carbon pe kilometru, concomitent cu acordarea unor subvenții de până la 6.000 de euro pentru mașini electrice.

Proiectul bugetului de stat al Italiei pentru anul 2019 include câteva măsuri dure care vor afecta industria auto locală, ca urmare a introducerii unor taxe majore pentru mașinile alimentate cu benzina și motorină.

Astfel, proiectul prevede introducerea unei taxe de 1.100 de euro la achiziționarea unei mașini noi cu motor diesel sau pe benzină care emite între 161-175 grame CO2 pe kilometru. Taxa crește progresiv la 1.600 de euro pentru mașinile cu emisii cuprinse între 176-200 g/km și la 2.000 de euro în cazul mașinilor care emit peste 201 g/km.

Prin urmare, noile taxe vor afecta mașinile cu motoare diesel și pe benzină de mare capacitate, inclusiv SUV-urile, care se bucură în prezent de o popularitate majoră în Europa.

În paralel, Italia propune acordarea unor subvenții de până la 6.000 de euro la achiziționarea de mașini electrice și hibride, în cazul modelelor care au un preț de cel mult 50.000 de euro.

Noile taxe ar urma să se aplice de la 1 martie 2019 până la finalul anului 2021, însă nu au fost încă aprobate de parlamentul italian pentru a intra în vigoare.

Măsurile vor afecta în special Alianța Fiat-Chrysler, care în prezent nu comercializează niciun model electric sau hibrid în Europa. Anterior, oficialii FCA au avertizat că introducerea unor taxe pe mașinile diesel și pe benzină ar putea conduce la o revizuire a planurilor de investiții de 5 miliarde de euro anunțate pentru perioada 2019-2021.

Via Automotive News

Comentarii (17)

  • Sunteti siguri ca valorile alea-s pe km?
    2 0
  • Parcă văd că statul italian pățește cum a pățit cel francez.
    Ar fi foarte amuzant.
    6 4
  • De neînțeles cum se gândesc la astfel de măsuri, în condițiile în care mărcile lor nu oferă modele electrice sau hibride în Europa, grupul FCA primește o lovitură chiar din interior, în condițiile în care oricum are probleme cu vânzările în Europa.
    16 4
  • Dar pana acum ce a facut grupul FCA, slabi la siguranta, slabi la fiabilitate, de ce ar mai cumpara europenii masinile lor, mai ales FIAT ?!
    2 7
  • gandire romaneasca
    cum sa fie de neinteles?

    Un stat de drept trebuie sa caute solutii pentru propriul interes, nu pentru un grup de interese. Nu toti au gandirea noastra de buticari cu passat de 5 ani si bere burger la pet.

    Stiu la ce te gandesti acum, dar mai multi o sa faca daca ia de la cetateni taxe, decat daca vinde grupul fca 3 masini in plus si incaseaza ei taxe de pe urma lor. Plus ca mai scapa si ei de rablele lor, italienii sunt amatori de masini de lux cu motoare mari. Uite-te doar la marcile premium cum sunt configurate la ei, si cum sunt cele din restul Europei. Acolo majoritatea au motoare de 2.5-3.0, piele, multe optiuni rare, adica oamenii care isi cumpara masini de genul au si banuti, nu isi dau sufletul pentru un mercedes.

    la multi ani!
    12 5
  • Si totusi,cine vrea masina "mare",plateste doar o data,la achizitionare! Nu cum se gandesc ai nostri,sa se platesca anual!Cresc accizele,dar nu dispare supraacciza mafioata,Ponta!
    8 2
  • Arogantul
    2000 de euro, mare scofala, in franta poti sa platesti pana la 11000 de euro taxa ecologica de prima inmatriculare. daca masina emite ceva gen 191 de grame de co2 la km, platesti 10500 de euro
    14 2
  • @Arogantul
    Nu se rezolva nimic bun cu aceste taxe mari.... ba din contra, aceste taxe mari distrug industria auto, muncitorii din industria auto vor avea mult de suferit, care lucreza la niste constructori care fabrica masini cu motoare mari, precum: Ferrari, Lamborghini, Porsche, Bentley, Bugatti, Aston Martin, Maserati...

    Eu nu inteleg de ce se face atat tam-tam pe chestiunea asta cu poluarea. Bine, este nociva, dar n-am auzit pe nimeni pana acum sa fi murit din cauza poluarii de la masini.
    Aditivii din alimente sunt mult mai nocive, insa nimeni nu vrea sa ia nicio masura.
    De ce?? Pt ca, chestia asta cu poluarea este doar o POLITICA, si nu se urmareste sanatatea oamenilor, ci defapt cum sa distruga industria auto. Daca le pasa de sanatatea cetetenilor, atunci statele in primul rand ar fi trebuit sa interzica aditivii din alimente, si pe urma sa se ocupe de poluare....
    Insa, asta cu poluarea este doar asa, de ochi lumii... ca sa nu zica nimeni ca autoritatiile nu fac nimic pt sanatatea oamenilor, insa scopul suprem este alta... distrugerea industriei auto, distrugerea industrie petroliere, si distrugerea economiei tariilor. Acestea sunt de fapt adevaratele scopuri, ascunse in spatele asa zisei lupte impotriva poluarii.
    8 11
  • Mama...va vad pe toti expertii ca comentati despre taxa dar la nici unul nu-i sare in ochi valorile de poluare...161g/km... nu va deranjeaza valoarea pe km daca tot sunteti asa de stiuti? Ia verificati normele de poluare... cum is valorile... is 161 g/100 km sau 161mg/km...
    Buuun...
    4 2
  • Edikkk
    Ar fi bine să vă informaţi. Măsura nu loveşte în FCA ci dimpotrivă este făcută să apere FCA!

    Fiat produc maşini direct cu CNG care emit mult mai puţin CO2 g km decât benzină / diesel
    şi maşinile FCA au motoare mai mici şi cai putere mai puţini decât maşinile germane

    Cât despre electrificarea FCA o să fie făcută, dar au plecat de la Moriconne care doarea profit şi electrificare nu prea.
    7 5
  • Maserati, Ferrari și Jeep au motoare mici, nu-i problemă, Edikk știe.
    9 5
  • A noștrii vor cu orice preț să forțeze populația să cumpere mașini noi.
    La cât de retarzi mintali sunt, ei nu-și dau seama că dacă omul renunță la mașina lui veche, nu-și cumpără alta nouă sau nu-și mai cumpără deloc, iar in cazul în care nu-și mai cumpără deloc, statul pierde bani.
    Fiindcă la noi ultima metodă de a scoate bani, este prin mașini, impozit, asigurări, roviniete și piese.
    10 4
  • Sa in intelegem, masinile poulueaza si ne omoara zilnic, la fel este si cu tigarile nu te omoara imediat te omoara lent, sunt o gramada ce cazuri de cancer din cauza mancarii, tigarilor etc... si binenteles din cauza pouluarii, E normal ca pouluarea nu te omoara imediat dar cu siguranta te omoara. Foarte bine ca au pus taxe mari, eu as interzice gunoaiele astea de masini care te omoara incet incet. Industia auto sa nu o mai plangem noi ca au bani.
    1 5
  • Corocsenie Adrian
    Ce aroganta au in ei :))) sa nu uite ca in tara lor se produc V10, V12 de Pagani, Ferrari , Lamborghini. Asta asa ca idee...nu ca le-ar pasa posesorilor de motoare mari pe benzina de o amarata de taxa indiferent cat ar costa.
    5 1
  • Cei care au masini scumpe nu ii intereseaza taxele mari, si oricum sunt mult mai putine masini scumpe decat masini ieftine care poulueaza.
    2 1
  • inexorabil
    Ce interesant! Italia este guvernată de forțe naționaliste, eurosceptice și antiglobalizare, dar, referitor la politica ȋn domeniul mediului, “ȋntâmplător” agenda acestei conduceri seamănă cu cea a…Bruxelles-ului.

    Până la urmă, conflictele diplomatice și rivalitățile militare dintre Marile Puteri au darul de a ne induce ȋn eroare, fiindcă Mama Gaia este adorată de toți liderii lumii, cu aceeași fervoare…

    http://fplex.org/index.php/events/missa-gaia/
    6 3
  • @edikkk, ce mafiot poti sa fii! WTF do you know about FCA's shit boxes? Plin de borhot , ca de obicei!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru