McLaren Artura: cel mai economic model din istoria englezilor vine cu motor hibrid și 671 de cai putere

de Bogdan Mirică
Miercuri, 17.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren a dezvăluit astăzi noul Artura, cel mai economic model din istoria sa. Acesta are 671 de cai putere, este hibrid și promite un consum de numai 5.6 litri/100 de km.

După o serie lungă de imagini teaser, McLaren și-a luat inima în dinți și ne-a arătat al doilea model electrificat din istoria sa, după hypercar-ul P1, lansat în 2012. Astăzi vedem pentru prima dată noul Mclaren Artura, o propunere hibridă mult mai rezonabilă decât P1, care costa aproape un milion de euro.

SPRINT DE LA 0 la 300 DE KM/H

Artura beneficiază de un motor V6 de 3.0 litri, care produce un total de 577 de cai putere și un cuplu motor de 584 Nm. Puțin, nu-i așa? Ei bine, în ecuație intră și motorul electric, care plusează cu încă 94 de cai putere și este găzduit de tunelul transmisiei. Cele două agregate își dau mâna pentru a oferi un total de 671 de cai putere și un cuplu motor de 804 Nm. Așa mai merge!

Cu o masă totală de 1498 de kilograme, Artura promite un raport de 488 de cai putere/tonă. Cu asemnea resurse, McLaren Artura poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3 secunde. Sprintul de la 0 la 200 de km/h se face în 8.3 secunde, iar de la 0 la 300 de km/h totul se întâmplă în 21.5 secunde.

Viteza maximă poate fi și ea impresionantă, dar este limitată la 330 de km/h.

CEL MAI EFICIENT MCLAREN DIN ISTORIE

În ciuda acestor performanțe demne de segmentul supercarurilor, McLaren Artura este și cel mai eficient McLaren din istorie, cu un consum mediu de 5.6 litri/100 de kilometri. Asta și pentru că bateria de 7.4 kWh, cu cinci module litiu-ion, poate garanta o autonomie pur electrică de 30 de kilometri, fix ca bătrânul P1. Încărcarea sa de la 0 la 80% ar urma să se facă în două ore și jumătate.

Noul McLaren Artura este primul model al mărcii care folosește noua arhitectură MCLA, abrevierea de la McLaren Carbon Lightweight Architecture. Aceasta are la bază mult aluminiu și fibră de carbon pentru a reduce masa totală și pentru a permite astfel adăugarea unor componente electrice, cum sunt motorul și bateria. Pe Artura, acestea cântăresc 130 de kilograme.

MULTE SISTEME DE ASISTENȚĂ

Platforma ne aduce și o pleiadă de sisteme de asistență, unele în premieră pe un McLaren. Acum există pilot automat adaptiv, păstrarea benzii de mers, asistent pentru faza lungă, recunoașterea semnelor de circulație și update-uri „over the air”.

Interiorul primește și el o îmbunătățire tehnologică, pentru că există acum un nou sistem multimedia, cu Apple CarPlay și Android Auto, dar și un nou sistem de telemetrie, care poate oferi o funcție denumită Control Variabil al Driftului, disponibilă doar pe circuit. Scaunele sunt noi, cu o carcasă din fibră de carbon și cu mai multe posibilități de reglare.

Standard este disponibilă și o funcție de ridicare a punții față, pentru a trece mai ușor peste denivelări sau limitatoare de viteză.

PREȚURI

McLaren a anunțat că noul Artura ar urma să aibă un preț de pronrie de 225.000 de dolari pe piața din Statele Unite, echivalentul a 186.000 de euro. Însă există trei niveluri de echipare, Performance, TechLux și Vision, care vor face ca valoarea de achiziție să sară cu mult peste pragul de 200.000 de euro.

Comentarii (7)

  • diesel-ul meu de 2.0 l consuma 6-8 in oras. cred ca imi schimb masina ca sa salvez planeta. desi unii s-ar putea sa ma acuze de ipocrizie ca imi iau o masina eco de 671 de cai
    22 1
  • Mi se pare incredibil de frumoasa! Fireste ca n-o sa consume ca un diesel niciodata dar daca asta i trendu' ce i de facut?!!
    @Bogdan, nu prea inteleg fraza asta: "Sprintul...de la 0 la 300 de km/h totul se întâmplă în 300 de km/h." :)
    14 5
  • Costel
    @ vigilentul de la miezul zilei.....

    is doar 21 de secunde si 5 zecimi de secunda pana ispraveste acest model McLaren sa ajunga sa parcurga 83,33 metri/secunda in accelerare continua de la plecarea de pe loc, evident atunci cand functia LC ii activata
    15 0
  • Harac Alb
    Mie-mi pare urâtă cu spume, mai ceva ca mac leru-i ler
    19 5
  • Uzun Arac
    Dar interiorul? Mie interiorul mi se pare de-a dreptul horror,parca e o chinezarie de 10000$.
    10 3
  • ceasul ala din bord a fost plantat acolo ca sa "intorci" masina ca pe una de jucarie... asta ca sa poata scoate acel consum de 5.6. Belea de mic nu am mai avut o masinuta cu cheita.
    10 4
  • mircea badea
    prevad un mclaregate!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru