După o pauză de 24 de ani, Honda Prelude revine oficial în gama producătorului japonez. Cea de-a 6-a generație a modelului sportiv este prima care primește un motor electrificat, precum și câteva dotări preluate de la actuala Honda Civic Type R.
DESIGN IDENTIC CU CEL AL CONCEPTULUI
Atunci când primul concept al lui Honda Prelude a fost prezentat în 2023, constructorul nipon a promis că design-ul versiunii de serie va fi neschimbat. Iată că Honda s-a ținut de cuvânt și a păstrat același aspect văzut pentru prima dată în urmă cu 2 ani.
Noul coupe 2+2 primește o parte frontală ascuțită, accentuată de o grilă integrată în bara de protecție și de un element care separă bara de vârful frontal al mașinii. Aripile laterale sunt evazate pentru a scoate în evidență caracterul sportiv al lui Prelude. Părțile inferioare ale portierelor sunt sculptate, iar imediat în spatele roților din față sunt vizibile prize de aer integrate în praguri.
Apropo de portiere, acestea primesc mânere ascunse și retractabile.
În spate, stopurile sunt desenate sub forma unei dungi LED iluminate. Jantele de 19 inch completează exteriorul. Pentru noua generație Prelude, Honda oferă o paletă cu 5 culori diferite: gri metalizat Meteorite, negru Crystal Pearl, roșu Rally, albastru perlat Boost și nuanța Winter Frost Pearl.INTERIOR ASEMĂNĂTOR CU CIVIC
Habitaclul noii generații Honda Prelude este foarte apropiat ca design cu cel al actualei generații Civic. Modelul de performanță pune accent pe minimalism și pe ergonomie, fiind prezente numeroase comenzi fizice pe volan și în mai multe zone ale bordului.
Există și o mică doză de digitalizare, cu un instrumentar digital de 10.2 inch și un ecran central de 9 inch. Scaunele sport din față sunt îmbrăcate în piele, iar printre alte dotări se numără și un sistem audio Bose cu 8 incinte.
PRIMUL PRELUDE HIBRID
Noua generație Honda Prelude are sub capotă un propulsor hibrid. Acesta este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 2.0 litri în ciclul Atkinson și două motoare electrice. În total, agregatul hibrid livrează 200 cai putere și un cuplu de 315 Nm. Din păcate, Honda nu a dezvăluit încă performanțele noului Prelude.
O altă premieră adusă de Honda Prelude este noua cutie de viteze Honda S+ Shift, care simulează schimbarea treptelor de viteză și oferă rev-matching virtual. Șoferul are la dispoziție 4 moduri de rulare: Comfort, GT, Sport și Individual.
Suspensia din față a noului Prelude este împrumutată de la Honda Civic Type R, la fel și amortizoarele adaptive, recalibrate special pentru noul model. Frânele Brembo din față sunt din aluminiu și vopsite într-o nuanță de albastru.
La final, noul model primește și o serie de sisteme avansate de asistență, cum ar fi un sistem de avertizare unghi mort cu alertă pentru trafic încrucișat din spate și frânare automată în caz de coliziune.
Deocamdată, Honda nu a dezvăluit prețurile noului Prelude.
via Honda
Comentarii (0)