Feedback
Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

Premieră în România: trecere de pietoni 3D, realizată de elevi în fața unui liceu din Buzău

de Petre Barac
Joi, 09.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elevii clasei de arhitectură de la Liceul de Artă “Margareta Sterian” din Buzău au realizat prima trecere de pietoni 3D din oraș și din țară, care creează șoferilor iluzia că dungile albe plutesc.

Accidentele în care sunt implicați pietoni ce traversează regulamentar drumurile nu reprezintă o noutate pentru România. Până ca autoritățile să ia măsuri pentru siguranța pietonilor și reducerea numărului de accidente, elevii unui liceu din Buzău au venit cu o inițiativă inedită și unică deocamdată la nivel național.

Ei au realizat prima trecere de pietoni 3D din oraș și din țară, care creează șoferilor iluzia că dungile albe plutesc.

“Proiectul este unic în România.

În urmă cu o lună a circulat pe Internet un proiect cu o trecere de pietoni 3D din Danemarca. Elevii de la secția de Arhitectură a liceului nostru au proiectat această trecere din mai multe prisme și umbre care să creeze o iluzie optică, adică acel efect 3D, de perspectivă”, a declarat coordonatorul proiectului, Ana Maria Bogleș, profesor la Liceul de Artă din Buzău.

Potrivit sursei citate, o astfel de trecere de pietoni poate fi realizată doar pe străzile cu sens unic, pentru că iluzia optică se creează doar dacă o privești dintr-un anumit unghi, calculat cu atenție de proiectanți.

Prezentată inițial în Islanda, soluția trecerilor de pietoni 3D a apărut în mai multe țări europene, în special în apropierea școlilor sau a grădinițelor.

Via Hotnews

Comentarii (3)

  • cineva
    Si in afara ca atrage atentia soferilor de la oameni la dungi, plusul ar fi ca...

    Cred ca era mai eficient sa puna niste "licurici" conectati la o celula fotovoltaica, sa fie mai vizibila.
    2 4
  • O idee foarte buna! Felicitări celor de la Arte!
    4 1
  • Bogdan
    Solutia mi se pare necesara doar in zonele in care soferul ar trebui sa incetineasca: zonele fara vizibilitate.
    Altfel, nu cred ca ar trebui sa ne jucam cu iluziile optice doar pentru ca reducerea vitezei e "un lucru bun".

    Si totusi, am senzatia ca genul asta de efect optic iti capteaza atentia nenecesar de mult - il percepi ca pe un obstacol, si face mai grea perceperea obstacolului real (pietonul).
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru