Trei masini chinezesti au terminat Raliul Dakar

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 19.01.2010
Trei din cele patru masini chinezesti prezente la startul Raliului Dakar 2010 au terminat competitia. Cea mai buna clasare la general a fost locul 28, obtinut de un echipaj Chery.

Masinile chinezesti angrenate in editia 2010 a Raliului Dakar au reusit sa se achite cu brio de principalul target impus de echipele din care fac parte. Astfel, trei dintre cele patru masini ale constructorilor din China care au luat startul in cel mai difici rally-raid al lumii au reusit sa termine competitia.

Daca cele doua masini Chery au reusit sa se claseze la final pe locurile 28 si 29, pilotul singurei masini Great Wall care a ajuns la final a bifat locul 33. In editia din acest an a Raliului Dakar au terminat 57 de masini, chinezii reusind sa se claseze in fata unor modele de rally-raid special concepute pentru Dakar de Toyota, Nissan sau Mitsubishi.

Cele doua masini Chery, cel chino-italian Lu-Di Persio si cel chino-belgian Jiang-Bartholome, au terminat la 30, respectiv 31 de ore de invingator, spaniolul Carlos Sainz (Volkswagen), ambele masini adunand insa penalizari in timpul competitiei: doua, respectiv patru ore. Mai mult, masina Great Wall pilotata de echipajul chino-francez Zhou-Pincet ar fi reusit o clasare mult mai buna daca nu ar fi primit penalizari care in total au adunat 8 ore.

Comentarii (4)

  • inginerii lucreaza pe bani ... conteaza mai putin de unde vin ei , iar unii chiar ar putea considera lucrul la o masina de rally-raid chinezeasca o provocare -- si se pare ca unii dintre ei au reusit sa creeze niste masini demne de DAKAR .

    evident simt nevoia sa reamintesc tuturor ca masinile din Dakar nu au , in afara "marcii" , nici o legatura cu masinile de serie :)
    19 0
  • asa e
    corect, nu au nici o legatura dar totusi conteaza pe viitor. unele tehnologii pot fi apoi introduse in masinile de serie de exemplu.
    apoi as vrea sa vad si duster ca termina un raliu dakar :)
    14 0
  • da
    Este o diferenta enorma intre departamentele motorsport si cele de fabricatie de automobile de serie. In cadrul motorsport toti se pot bate de la egal la egal. De exemplu in F1 Renault se poate "pune" cu Ferrari. In vita de zici zi, e mai greu. :)
    3 1
  • sailor66
    rally raid
    ceea ce s-a dorit a se demonstra de catre chinezi este capacitatea lor de a construi la aceleasi standarde precum cei cu shtate vechi in raid!! sa nu va fie de mirare daca la nul viitor vor fi in primii 12-15 la automobile !!!cat despre gwm...au concurat cu motorul si cutia de la pajero-ul anilor 1996-2000...numai penalizarea de 8 ore i-a impiedicat de o performanta greu de digerat pentru unii din "specialistii" ce posteaza comentarii pe aici. merci automarket pentru up-date-uri!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru