Ştiri despre Renault
-
Noul Renault Austral facelift poate fi comandat acum în România. SUV-ul francez este disponibil în trei niveluri de echipare, cu două motorizări, iar prețurile încep de la 31.000 de euro cu TVA inclus. (Luni, 28 Aprilie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Austral facelift. SUV-ul de segment C se aliniază la cel mai actual limbaj de design al mărcii, iar în România va fi disponibil începând cu vara acestui an. (Joi, 03 Aprilie)
-
Noua gamă a modelului Megane E-Tech electric poate fi comandată în România. Clienții au la dispoziție nivelul de echipare Techno, dar și varianta sportivă Esprit Alpine. (Miercuri, 02 Aprilie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru modelul cu zero emisii Renault 4 E-Tech în România. Acesta este disponibil în două versiuni, iar prețurile încep de la 28.890 de euro cu TVA inclus și fără vreun ecobonus aplicat. (Marti, 01 Aprilie)
-
Francezii de la Renault anunță o nouă gamă de autoutilitare electrice. Acestea vor fi denumite Trafic, Estafette și Goelette, iar debutul pe piață este programat pentru anul 2026. (Luni, 10 Februarie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Cati km are masina testata? Este iesita din rodaj?
Apoi, mai conteaza si cum apesi pedala de acceleratie, mai ales la automate. Daca ai piciorul din caramida si apesi ca taranul, cutia schimba mai sus decat este necesar, cu un consum mai mare. Daca apesi normal, elegant si cat se poate de firesc, schimba unde trebuie.
Am mers cu Fluence, ce avea acest motor si aceeasi cutie, in Bucuresti, vreo 300 de km, si mai mult de 6,5-7%, la final de drum, n-a indicat niciodata, chiar mai putin.
Probabil ati testat consumul atunci cand verificati si zgomotul motorului aproape de zona rosie, asa cum spuneti in articol :)).
interesant ce au facut Renault ... nu ma asteptam sa vad o cutie cu dublu ambreiaj pe megane/fluence prea curand :)
Auziti si voi pe tot felul de forumuri, toate prostiile sau de pe la toti mecanicii care au reparat numai Dacii si s-au trezit peste noapte,mesteri, iar apoi aveti impresia ca stiti de probleme.
Sezi ma cuminte si nu mai vorbi din auzite. In primul rand, la mers normal, motorul nu este in VECI subturat. Exact cum am spus, habar n-aveti ce inseamna subturat.
Daca motorul nu "rage" si nu mai are un pic si-si scoate pistoanele, este subturat la voi :))).
Am amic taximetrist, cu E-Class de 500 000 km, cutie automata...si merge numai la consum. N-a schimbat turbina niciodata. La polul opus. Logan 1,5 dci, 200 000 km, asta merge chiar mosnegeste si la fel n-a schimbat-o.
V-au bagat in cap toti ruptii de mecanici niste legende si numai atata debitati.
DA, sunt probleme dupa mii si ZECI de mii de km de subturare, dar asta e chestia...ca voi NU STITI ce inseamna subturare. Cand un motor merge perfect normal si "rotund", voi ziceti ca e subturat, doar pt. ca nu vedeti nu stiu cate turatii in bord.
Of, cunoscatorii astia, cu experienta de pe forumuri si cu experienta de pe....calculator.
.. si cum faci sa mergi la consum cu o cutie automata (evident folosind-o pe automat, nu schimband manual vitezele)
Revenind la Fluence, principalul argument al masinii, cel putin dpmdv este raportul calitate/pret/dotari. Si se pare ca ce am spus si in alta parte a cam fost adevarat. Fie ca vorbim de o masina de 10000 sau de 20000 de euro, la Renault este mai ieftina cu vreo 2000 de euro chiar, fata de cel mai apropiat concurent. Iar pe piata cu o putere financiara medie este din start un (mare) avantaj.
De laudat faptul ca au adus o cutie cu dublu ambreiaj. Sper sa ajunga una din referintele clasei in privinta fiabilitatii.
Apesi cu finete pedala de acceleratie. Cutia schimba in functie de cum apesi tu pedala. Iti anticipeaza stilul de condus, tocmai ca sa nu subtureze motorul.
Daca este unu' care-i mai nervos si apasa mai tare, schimba mai sus, ca daca ar schimba la fel, n-ar fi ok.
Daca apesi finut, normal, schimba jos, exact unde trebuie si NICIODATA subturat.
@LauCalin
"Pentru mine mersul la consum este si nu prea unul bun, poate duce in timp la depunerea calaminei sau la uzarea prematura a turbinei. Dar asta e alta discutie."
Unde se depune ma calamina? Ce treaba are calamina cu turatia motorului? Asta de pe ce forum ai mai cules-o?
Singurul lucru afectat este turbina. Celelalte...EGR, filtru de particule, se strica din cauza combustibilului extrem de prost de la noi. Multi au impresia ca daca-si pun cea mai scumpa motorina, chiar e buna de ceva. O laie, tot combustibilul e prost, la noi in tara.
Iar ca sa se defecteze turbina, tre' s-o subturezi in ultimul hal, vreme de multe mii de km.
Voi faceti o grava confuzie intre subturat si mers economic. N-are absolut nicio legatura una cu alta, pt. ca la mers economic, motorul se simte perfect si nu este subturat deloc.
Doar cativa km sunt de ajuns, nu tre' sa mergi tot timpul asa cum fac multi incompetenti, care ajung la polul opus si le crapa axul turbinei de la atata "forja". Ii recunoasteti usor pe aia. Au o coada de fum alb in spatele masinii :)). Sau le suna motoarele ca niste tractoare, la nici 150k km.
taranu' de romania isi ia DCi (pe golan evident) schimband batrana dacie pe benzina... la aia era obisnuit sa ii "dea" pana cand incepea sa se auda "mai tare"... la Loganu' DCI ii da pana cand incepe sa sune mai tare... problema este ca saracu incepe sa sune mai tare la 1500rpm ... taranu' aude .. si schimba ... masina se chinuie, trage cat de cat (mai tare decat batrana dacie, iar taranul este, evident, multumit) dar in timp, acele zeci de mii de kilometri, motorul se duce draq integral, nu numai clamina si filtre infundate. Cand taranul de romania ii da blana intr-a treia la 1100rpm inseamna ca merge subturat si ca strica motorul ... la asta se refera "subturat" nu la cum mergi cu o cutie automata... ca aia nici d'a draq nu schimba in treapta superioara inainte de a ajunge intr-o turatie care sa-i permita sa nu omoare motorul in treapta superioara... deh, inginerii astia...
Citeam povesti despre "specialisti" pe forumul mercedes-club... se cautau oamenii de consum si se intrebau de ce le mananca mult cand ei nu schimba niciodata peste 2000rpm ..
sa speram ca in viitor vor fi mai dese masinile cu cutii automate decat astelalte ... sunt ceva mai confortabile si mai scot din "factorul uman" cand vine vorba de defectiuni.
Apoi, sa dai "blana" de la 1100 rpm, tre' sa fii retardat. Sa schimbi la 1500 rpm, ca vorbim de ACEST motor, iar nu e bine, dar la 2000 daca schimbi, se simte perfect, in regim normal, fara sa-i dai "blana". Asa schimba si automata si asa se obtine consumul cel mai mic. Daca ai mai merge si cu una care are indicator de schimbare a treptelor, ai sa vezi.
Un exemplu, Clio, tot cu acest dci, dar de 75 cai. Cand e motrul rece, iti spune sa schimbi undeva la 2300 rpm. Dupa ce s-a incazit, iti spune sa schimbi urmatoarea treapta pe la 1800-1900 rpm.
Si nu aveti impresia ca toti inginerii de la mai toate marcile, stiu mult mai bine decat forumistii si mecancii tractoristi de pe la noi? EVIDENT ca da.
In schimb, la motoarele performante, care au cuplul foarte jos, chiar de pe la 1200 rpm, cele bi-turbo de la BMW, Merc, Audi, cutiile schimba chiar si pe la 1500, in mers normal, fara ca motorul sa se simte subturat.
Nu se infunda niciun filtru si nici nu se depuna calamina pe nu stiu unde. N-au treaba aceste lucruri cu subturarea.
Cruze e peste fluence la ce vreti voi ......vine cu un motor mai performant 1.8 141 cp si cu o cutie AT mlt mai inchegata si la pret de 14970 .
Poat ar fi interesant sa aveti uncomparativ intre cutiile automate... am asa oimpresie cum ca vor deveni foarte populare in anii urmatori iar o nota separata ar putea fi utila
Asa, ca fapt divers, cu acul "inghetat" la 90 km/h, computerul indica un fenomenal 3,5 litri %.
Evident ca nu poti merge constant numai cu viteza asta, dar pana la 5,7% inregistrat de ei e CALE LUNGA.
De aceea sunt niste necunoscute. Ori masina nu era iesita din rodaj ori stilul de condus a fost total haotic. Sau au fost amandoua situatii!!!
ps: si megane 2 (apropo de acel "megane anterior" de firma) tot acum 10 ani a aparut
@LoL - consumul de 5,7% este la rularea pe autostrada la 120-130km/h + clima + faruri + oameni + bagaje(probabil), si este mai mult decat "onorabil" in conditiile in care saracul motor trage de o masina maricica. Probabil ar consuma in jur de 4% la mersul cu ~65km/h printre localitati si portiuni de drum mai libere.
Nu stiu daca putem sa comparam motoarele audi/bmw/mb care se simt binisor la turatii mai joase cu motoarele diesel de la producatorii de volum, motoare care au zona de cuplu maxim ceva mai sus (cum ar fi acest DCi la 1750rpm). De asemenea nu poti compara cei 240-280Nm ai unui motor de 1,5-1,7l cu cei peste 400Nm ai motoarelor "premium" ... alea chiar daca nu sunt pe zona de cuplu maxim au mai mult decat pot motoarele astea mici.
Mai citeste o data ultimul meu comentariu.
Specific foarte exact diferentele.
1.5 dci e motor de cuplu. Trage foarte bine in sarcina.
Fluence 1.5 dci 110 CP EDC - 1314 kg
Jetta 1.6 tdi 105 CP DSG - 1392 kg
Si bunica-miu se pricepe la masini mai bine ca tine...
Unii habarnisti,asa ce tine, cred ca din 5 informatii citite din pliantele Renault au facut o cultura auto satisfacatoare.Nu,baieti,doar reusiti sa va dovediti incapacitatea. Eu nu vorbesc despre ce nu stiu, poate altii o fac.
Tot respectul pentru bunicul tau, dar daca el se pricepea la masini, apai tu esti total paralel cu domeniul.
Si app, asta asa, ca fapt divers, lucrez in domeniul auto.
Deci, daca nu esti un mecanic, proiectant sau inginer care sa aiba ceva cunostinte pe domeniul auto, poti sa te retragi acum, cat esti in materie pana la gat, nu sa continui sa te scufunzi.