Ştiri despre Volkswagen
-
Pentru a marca cele cinci decenii împlinite de modelul Polo, Volkswagen tocmai a prezentat o grafică specială inspirată de ediția Polo Harlequin din anii '90. (Joi, 01 Mai)
-
Constructorul german de automobile pregătește o ediție specială pentru Golf GTI. Aceasta marchează 50 de ani de la debutul acestui model celebru și va fi prezentată cu ocazia cursei de 24 de ore de la Nurburgring. (Joi, 20 Martie)
-
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale marchează 75 de ani de la debutul unei legende. Este vorba despre modelul Transporter, sau Bus dacă vrei, comercializat în peste 12.5 milioane de exemplare de-a lungul anilor. (Luni, 10 Martie)
-
Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all. (Sambata, 08 Martie)
-
Germanii de la Volkswagen au publicat primele imagini și informații despre conceptul ID.Every1. Acesta anunță cea mai accesibilă electrică a mărcii, debutul fiind programat pentru anul 2027 la un preț de circa 20.000 de euro. (Joi, 06 Martie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
2.Pentru Automarket - cum calculati voi consumul la masinile testate? De exemplu la acest VW Polo 1.6TDI. Sa nu-mi spuneti de computerul de bord, ca nici nu vreau sa aud. Clar are eroare, intr-o mica sau mare masura, orice computer. Plinul dupa plin, la benzinarie, este sfant.
3.Apropo de consumul masinilor, sa precizez ceva. Dupa ce se schimba uleiul si filtrele, cateva luni motorul e ok. Data fiind situatia "particulara" din Romania, am observat ca dupa o perioada, filtrele sunt negre precum taciunele, iar uleiul foarte uzat (aici depinde si de calitatea uleiului). In consecinta, mi-a consumat mai mult fata de obicei, si ma tot intrebam ce are motorul, masina fiind noua si in garantie. Cum am facut revizia de 1 an, si-a revenit miraculos iar liniutele scad mai greu.
Asadar, daca vreti sa aveti consumuri superbune....schimbati uleiul si filtrele la 10 000km.....motorul sa fie fff bine reglat, deci aprinderea sa fie buna....benzina sau motorina de calitatate.....evitati drumurile scurte, pt ca va consuma mult de tot cu motorul rece......prin oras mergeti "suplu si gratios"........iar la drum lung, vorba lui Gerhard Plattner - "masina trebuie sa curga, in ultima treapta", evident la o viteza decenta, pt consum.
Toate bune!
nu 14 cat are Polo ! Se justifica o diferenta suplimentara de pret peste 3000 euro fata de un Clio Exception full-option ?? Nu cred !
inceput de Q7 XEROXAT IN Q5 si continuat cu golf xeroxat in polo...
au murit designerii VAG
lasa vrajala ca VW a stat 20 de ani cu acelasi motor ! Au tras mata de coada ani la rand, tocmai de zgarciti ce sunt... sa nu faca investitii prea mari... in 1989 a aparut primul TD (copie a unui motor naval redus la scara pt a incapea sub capota), iar in 2006 au facut o interventie dar nu pt a pune ceva, ci pt a scoate! asta a fost intercooler-ul . Acum dupa mai bine de 10 ani s-au gandit si ei sa puna commonrail si dupa ce ca fac ceva la nu stiu cat timp, fac si prost !
Polo din pacate este prea scump si prea aproape de Golf si nu merita achizitionat. Dar in rest este cea mai inchegata masina din clasa.
Ca sa nu mai vbim ca vechiul Polo(clasa mica) cu motor 1.9tdi la 130cp consuma 7% in oras, adica acelasi consum cu o Laguna 2 (clasa medie) 1.9dci 130cp... wtf ?!
S-a calculat ca 1.6 TDI este cu 620 de euro mai scump decat arhaicul 1.9 TDI. Credeti ca se merita, luand in calcul ca au puteri comparabile? Sa ma taxeze suplimentar cu 620 euro pentru o chestie de bun simt, cum e confortul acustic, cand Renault ofera asta in pretul marcii de cand hăul..?
Taxezi suplimentar intrarea in normalitate ! Numai VW se poate asa ceva!
luati voi masini scumpe, io vreau o masina buna...
parerea mea
Eu prefer calitatea si rafinamentul unui Clio, fabricat in Franta (12.700 euro full) decat sa fiu tras pe sfoara de parsivii astia de la vw
Dar cum ziceam mai sus, prostia costa!!!
Prin comparatie la Clio o climatizare automata e 180 euro, care oricum e standard la Exception(full-option). Tot standard sunt si geamurile fumurii,volanul multifunctional, tempomatul si sistemul audio de hi-fi...in plus are card "maini libere" (sistem keyless), dotare care n-o gasim la polo. La polo se da tapiterie textila, la Clio in combinatie cu piele + faruri adaptive de viraj, s.a.m.d. Totul la 12.700 euro.
Oricum toata lumea stie ca vw are cele mai zgomotoase motoare pe benzina, iar cu cele diesel, tot ce au facut a fost sa intre in normalitate. Clio are motoare diesel silentioase de pe vremea cand vw se juca cu aia in praf si impartea combine agricole...
Viteza maxima la polo 1.6tdi 105cp e 190 km/h, deci e imposibil sa atingi 200 cu motorul "strans", chiar cu eroarea maxima de 8 km/h. Asa cum minti ca ti-ai cumparat polo, inventezi si de Clio.
Sunt vulpoi batran, miros un impostor de la distanta...
Cine da 16.000 euro pe un Polo are bani suficienti si va fi amuzat de comentariile idioate de pe un forum.
De ce oare se vinde Mini, care e mai mic decat Polo si costa dublu oare? Pentru ca unii oameni nu sunt multumiti de masinile de 10.000 euro isi doresc mai mult si isi permit mai mult. Asta e, capra lor e mai grasa si mai frumoasa decat a voastra.
O masina de 15.000 euro e mult mai misto decat una de 10.000 euro. Oriunde, oricand primesti ceea ce platesti. Clio nu are nicio treaba cu Polo. Doar pentru cineva care nu isi permite Polo, Clio e mai bun.
La vw platesti mult mai mult decat face masina respectiva fara a primi nimic special in schimb. Eventual fum, service de kk si tehnica din deceniul trecut(vezi motoareale de 1.2 si 60 cp, 1.4 si 85 de pe polo).
Mai deschide ochii tataie.
Prostia costa in continuare
Din declaratiile consilierilor de vanzari vw, climatronicul chiar atat costa: 1200 euro ! Stiu... e mult, dar nu e absolut nicio greseala!
In privinta Clio, nu cred ca exista 2 modele care sa poate reusi consumuri la fel de bune. gen 3,4 - 3,9 la 130 km/h. Poate noul Polo si 207. In plus Clioul meu la, 70 km, nu a avut inca nicio problema de piese importante care sa cedeze, cum am mai observat la Fiesta sau Corsa. Poate e un caz singular, dar la pretul sau va asigur ca ofera un randament pret/exploatare/satisfactie mai mare decat concurenta.
Inseamna ca poti fi pacalit foarte usor. Ai grija ca pe strazi sunt multi pedofili cu dulciuri in mana.
motoarele reno sunt mult mai evoluate, nu se pot compara si nu s-au comparat niciodata cu vw, la fel ca si cutiile. daca exista vreun posesor de reno cu probleme de motor si cutie, sa ridice mana sus. cei cu vw care va simtiti cu musca pe caciula, ciocu mic.
have fun
Acum ca am lamurit problema, sa trecem la ce ne doare pe toti. Tin sa va anunt din start ca vorbesc din experienta, o experienta ce provine nu din "auzite" sau de la "prieteni" ci din curtea mea proprie.
Cand eu aveam 10 ani, tatal meu avusese deja, fara sa exagerez vreo 10 masini si anume : Dacia, Talbot, Lada si altele de care numai imi aduc aminte. La toate a schimbat cate ceva, mai mult sau mai putin. Cand am implinit 19 ani, mi-aduc aminte cand tatal meu a cumparat un VW Vento 1.8 benzina care avea gaz din fabrica, linie audio pioneer cu 12 boxe etc. Masina era din 98 sau 99 fabricata iar asta se intampla in 2001. Mi-aduc aminte ca ma simteam, desii stateam in spate ca intr-o limuzina. Pana acum nimic senzational in povestirea mea dar...masina de 3-4 ani si tatal meu era al 5-lea proprietar iar masina avea 130.000 de km pe bord desii reali avea cam 300.000 de km, am aflat asta mai tarziu.
Intre timp, din 2001 anii au trecut, eu in 2005 am fost in DE si mi-am cumparat un VW LUPO iar in 2006 tatal meu avea cam 550.000 de km facuti cu Vento . In 2006 am mers 4 persoane cu Lupo, fratele mama si tatal in DE si ei si-au achizitionat un Audi 1.9 TDI - 131 CP, 6 viteze, pe care mi-aduc aminte si acum, tatal meu spunea ca probabil se conduce ca Talbotul lui pe motorina ( el vorbea de un SDI dar nu stia ce vorbeste ) asta pana a iesit pe Autobahn cu el. Acel Audi era fabricat si inmatriculat in 2004 deci avea 2 ani si fix 145.000 de km reali. Acum in 2010, are 600.000 de km si ai mei fac zilnic 250 de km pe zi cu el si probabil o sa mai duca pana o sa ii pice motorul. Eu cu VW Lupo am aproximativ 200.000 de km facuti in 5 ani.
Hai sa nu mai vorbesc de tara, sa vorbesc de mine. Am 200.000 de km in 5 ani. Ce am schimbat ? Ulei si toate filtrele la fix 10.000 de km. Benzina cifra octanica 100 la fiecare plin, am avut momente cand am alimentat si cu 56.000/litru la pompa. Ce am schimbat ? Distributia la fiecare 60.000 de KM., Cureaua de alternator la fiecare 100.000 de km ( am o manie cu aceasta curea la orice autoturism indiferent de marca ) placute de frana la 50.000 de km, discuri la 100.000 de km. Am schimbat amortizoarele de 2 ori la fiecare 100.000 de km, rulmenti cei de pe fata de 2 ori la fiecare 100.000 de km si cei de pe spate acum 2 saptamani...incepusera sa scoata zgomot. Mentionez ca sunt maniac in a feri pe cat posibil gropile si poate si de-asta nu am schimbat bucsele pana acum, nu bate, nu troncane, nici un zgomot in habitaclu....
De cate ori am ramas in drum cu Vento, Audi sau Lupo ? Niciodata
Am bagat bani in consumabile si in piese ? Bineinteles, tatal meu la 400.000 de km a schimbat la Audi turbina si acum o luna alternatorul. Cum a mers el cu Audi-ul ? Pai sa va spun eu : nu conteaza vara, iarna. Intra in el la 3 dimineata si ii da cheie din prima, nu asteapta nimic, pleaca cu masina. Vine de la un drum de 1000 de km, opreste masina. Cand schimba uleiul ? Are Longlife dar el schimba cand isi aduce el aminte, degeaba ii arata in bord SERVICE OIL. Gropile din tara noastra ? Nu stiu daca a ratat vreuna, le ia pe toate.
Concluzia: eu inca nu imi permit un Audi, desi am mers si eu cu el sa zic vreo 10.000 de km. Nici macar un Golf nu stiu daca mi-as permite sa il intretin la standardele din Germania, desii un Lupo eu zic ca mi-l permit, foarte greu cu banii, cam la limita dar mi-l permit.
Nu o sa vin cu argumente de genul, ati intrat pe Wikipedia la pagina dedicata Volkswagen sau Audi ? Ati urmarit vreo emisiune pe Discovery care relateaza istoria acestor marci ?
Acuma va intreb si eu pe dumneavoastra, cei care sustineti ca un Logan e mai fiabil decat un Passat. Ati mers vreodata cu un Audi cateva mii de km ? Ma refer sa il conduceti personal. V-ati urcat vreodata intr-un Passat CC, sa stati in dreapta, nu sa il conduceti voi. Ei bine, eu am mers in mai multe Renault-uri si cu ele si in dreapta lor, cu Clio am mers, cu Laguna am mers, cu Peugeot 207, cu Citroen C5, C1, si lista poate continua.
Cum puteti voi sa faceti asemenea afirmatii ? Sa comparati VW cu Renault ? La ce ? Toate au 4 roti, un volan si alte chestii asemanatoare insa ceva le diferentiaza. La fel ca noi oamenii, cu totii suntem construiti la fel dar aratam diferit si oricat mi-as dorii nu arat ca Brad Pit si nu am creierul lui Einsten si nici banii lui Bill Gates.
Asa si cu masinile si cu oamenii pe care le conduc. Nu o sa rad de tine pentru ca ti-ai cumparat un Renault Laguna iar tu sa nu razi de mine ca merg intr-un VW Lupo pentru ca masina asta merita respect, nu pentru literele VW ci pentru ceea ce este, istoria ei de cand a iesit pe poarta fabricii si pana in clipa in care va muri.
Daca a costat mai mult un VW decat un Renault pana in ziua de azi, nu este numai din cauza emblemei si a numelui. Poate maine o sa ii cumpere chinezii pe VW si pe Renault cei de la Mercedes si atunci VW va deveni un basm, insa pana atunci hai sa ne mai cultivam un pic, sa invatam sa scriem corect pe Internet, sa ne documentam si sa ne lasam amprenta prin prisma experientei dobandite, nu din auzite si nu din povesti vanatoresti. Daca nu va place ce am scris, va spun decat atat ca poate asa o sa intelegeti: Sa traiti bine !!!
Masina personala este vw, iar la serviciu am 2 ford focus pe care le conduc uneori. Pot sa va spun ca vw imi lasa mult mai multe senzatii placute decat ford-ul. Incercati sa faceti comparatii cu masini pe care le-ati condus voi mai mult timp, nu auzind comentarii pe la prietenii de la coltul strazii.
La servici am avut de la Dacie, Hunday Tucson 2.0 CRDI, Peugeot 206 1.4, Skoda Octavia 1.9TDI, Opel Astra 1.7CDTI, Opel Vectra 1.9CDTI dar cand ajungeam acasa si dadeam o tura cu Audi A3 1.9 TDi si ulterior cu Golf V 2.0TDi (putere, cuplu, comfort, directie, cum nici una dintre masinile de mai sus nu le avea) imi dadeam seama ce inseamna masina.
Acum ne-am comandat un POLO 1.2TSI DSG HL si asta fara nici macar un drive test, si va spun ca nu o sa regret alegerea.
Daca omul vrea sa dea banii pe o masina ce aveti voi de-l injurati, nu-s banii vostri.
Si pentru cei care nu au habar ce inseamna TDI v-as sugera sa vedeti cine tot castiga cu astfel de motoare la Le Mans in ultimii ani.
Nu mai bine