Voteaza:
12 voturi | 24 comentarii

Probă de manevrabilitate pentru Renault Laguna GT 4Control şi Subaru Impreza STI

Polonezii au supus un Renault Laguna GT cu 4Control şi un Subaru Impreza STI la testul elanului pe aeroportul din Moldin. Rezultatul, surprinzător de altfel, îl vedeţi în clipul de mai sus.

Comentarii (24)

  • zoltan
    la 12.08.2011, 17:27
    bullshit frantuzesc :)
    -17
  • lol
    la 12.08.2011, 17:59
    laguna e o masina buna, dar acum ei chiar se asteapta sa credem ca e mai manevrabila ca un impreza sti.... hai sa fim seriosi
    -11
  • the hep
    la 12.08.2011, 18:05
    sint curios cum ar fi decurs acelasi test pe niste curbe de 90 cu putin nisip sau pe ploaie
    -10
  • dudu
    la 12.08.2011, 18:07
    si marmota conducea subaru
    +2
  • la 12.08.2011, 18:08
    din mom ce această versiune de Laguna virează cu toate 4 roţile e normal să se comporte mai bine decât Impreza care virează doar cu 2!
    dacă nu ar fi adevărat filmuleţul Subaru imediat ar sări în sus!
    +14
  • xxx
    la 12.08.2011, 18:13
    renault...bleah
    -5
  • patent
    la 12.08.2011, 18:18
    da filmuletul este adevarat "alinusu" are dreptate la faza cu rotile ..la GT toate 4 vireaza!!!Si nu stiu ce e asa greu de grezut ...in ziua de azi cam toate masinile sunt la fel!!
    +4
  • la 12.08.2011, 18:54
    mda, nu e cine stie ce tehnologie noua cea cu 4 roti directoare, folosita de la modele precum BMW seria 7 (prezent), 8, Honda de prin anii '90, Infinity-Nissan din anii 80 pana in prezent, Mazda, chiar si Subaru a folosit o metoda pasiva de directie integrala. Sistemul are atat avantaje, cat si dezavantaje, motiv pentru care utilizarea lui este si a fost limitata la cca. 38 de modele.
    +9
  • Etienne
    la 12.08.2011, 19:14
    Rezultatul e surprinzator doar pentru cei care cred ca "doar unii stiu sa faca masini". Intr-un test comparativ al break-urilor medii diesel de acum cativa ani AutoMotorSport, Laguna 3 GT a castigat la capitolul manevrabilitate in fata unor modele mult mai titrate (seria 3, clasa C, Mondeo) tocmai datorita sistemului cu 4 roti directoare. Dezavantajele exista, dar sunt mai putine decat avantajele, asa ca sistemul este excelent pe motoare nu foarte puternice.
    +9
  • la 12.08.2011, 19:20
    Probabil avantajele majore reprezinta motivul pentru care sistemul este atat de larg folosit in prezent, tehnologia nefiind noua.
    +10
  • rs
    la 12.08.2011, 19:34
    Vaaaai!...I-au murit "laudatorii" lu' Laguna???
    -12
  • je
    la 12.08.2011, 20:00
    pot sa spun ca am avut placerea sa merg cu o laguna cu roti directoare pe spate. Chiar sta foarte bine pe viraje. Va doresc sa mergeti cu ea si o sa ramaneti placut surprinsi :)
    +11
  • zoltan
    la 12.08.2011, 21:05
    si io-ti recomand sa mergi cu un STI si apoi sa te exprimi despre banala Laguna
    -15
  • io
    la 12.08.2011, 21:45
    Renault a dus tehnologia asta la un alt nivel. Critici sunt doar aia care n-au condus masina pentru ca asa-i romanul pana la urma...

    @Hadouken , tu habar n-aveai ce-i ala 4Control. Ti s-a dat o lectie odata, dar vad ca nu te-ai invatat minte.

    http://www.automarket.ro/test-drive/renault-laguna-coupe-31292.html
    +5
  • radumanea1
    la 12.08.2011, 22:09
    Sunt tare curios daca tu chiar aI mers vreodata cu un STI. Chiar si pe scaunul din dreapta. Daca da, inseamna ca e singura masina in care te-ai urcat vreodata.
    STI, este o masina buna, dar nu e chiar buricul pamantului.
    +9
  • zoltan
    la 12.08.2011, 22:09
    daca voi credeti ca o laguna cu ce motoru lu peshte vrei tu pe fata, cu rotile directoare la 360 grd :) face un STI inseamna ca pt voi marketingu' frantuzesc isi face efectu' ori cei de la STI cu toata experianta lor in rally habar n-au sa faca masini , ceea ce nu-i cazul :)
    -16
  • @zoltan
    la 13.08.2011, 11:10
    zoltane, lasa-ne omule. esti fanboy, ok, intelegem, dar tu ai putin creier sa intelegi ce se petrece.
    uite ca idee simpla.
    1. reno e drin grup cu nissan, si deci transferul tehnologic a existat intre cele 2. awd catre reno, motorizari diesel catre nissan, etc...
    2. nissan are hicas din 80, si impreuna cu sistemul awd attesa, generatia R31 de la skyline gtr a distrus concurenta pe circuit. subaru impresa wrx sti nu a avut niciodata vreo sansa impotriva generatiei corespondente de la skyline gtr.
    3. acest 4 control de la renault laguna nu este decat o versiune mai "usoara" a celor folosite la modelele infiniti / nissan japonia. si realizezi ca aceste tehnologii sunt chiar de varf.
    4. iti recomand sa fii mai informat inainte sa arunci cu vorbe goale.
    stima
    +14
  • gen
    la 13.08.2011, 11:15
    hai un comentariu ironic.... zoltan -> "daca tu crezi ca renault cu toata experienta in cel mai tehnologic sport auto - F1 ..... " si daca te gandesti bine, au si castigat de cateva ori in fata unor nume ca ferrari, mercedes, bmw, etc...
    +9
  • la 13.08.2011, 18:39
    @io

    observ o usoara obsesie daca te-ai pus sa cauti stiri de acum 8 saptamani. Oricum, argumentul meu ramane valid. Este doar un artificiu tehnologic, folosit pentru marketing. Daca ar fi fost intr-adevar un pas inainte, utilizarea lui nu s-ar fi limitat la nici 40 de masini. Este un caz asemanator motorului Wankel, insa acolo putem acorda puncte pentru perseverenta, doar Mazda incumetandu-se... insa nu se stie pentru cat timp. Asa ca linkul tau, precum si argumentele acelui dealer Renault, au valoarea unei felii de tomata.
    -5
  • la 15.08.2011, 01:14
    Mai conteaza si in ce mod era setat Impreza : Drive, Sport sau Sport Sharp. Se stie ca suspensiile actualei generatii hatchback sunt ceva mai moi decat ale generatiei anterioare. As fi vrut sa vad aceasta comparatie intre variantele sedan ale ambelor modele. Daca nu gresesc, varianta Impreza WRX STI sedan are suspensiile ceva mai ferme decat varianta hatchback, fanii fiind cei care au avut un rol important in reaparitia sedanului pe generatia actuala.

    Fiecare dintre aceste masini este buna pentru scopul pentru care a fost construita, deci nu sustin ca nu ar fi bun sistemul GT 4Control sau ca Subaru ar avea o problema in acest test. Spun numai ca as fi ales varianta WRX STI sedan pentru comparatie, cu setarea potrivita situatiei respective.
    +3
  • lol
    la 16.08.2011, 13:48
    Multi copii si incepatori pe site-ul asta. Comparatia e clar o exagerare e stupid numai sa te gandesti ca asa ceva nu a fost pus in scena si e si adevarat. Cine stie cat negru sub unghie ceva despre masini isi da seama, restul isi dau cu presupusul ca deobicei.
    -5
  • lol
    la 16.08.2011, 13:53
    p.s. se si vede cum trage de volan ca nebunul la sti si la laguna ia totul incet si frumos. E normal ca o masina bruscata sa reactioneze asa si una condusa cum trebuie sa stea pe traictorie, in plus sunt convins ca avea vdc-ul oprit. Nu trebuie sa te pricepi prea tare ca sa vezi diferenta, laguna nu va fi nici in 1000 de ani comparabila cu sti, mai ales la sportivitate si stabilitate. La confort e superioara, cu siguranta si la capitolul finisaje, dar atat.
    -4
  • mrmod
    la 17.08.2011, 12:55
    Interesant..
    In primul rand impartesc aceeasi parere cu @lol,la Subaru mi s-a parut ca a tras mai mult de volan si mergea si mai repede ca Laguna...
    Oricum.. n-ati mentionat de Jeep Grand Cherokee,a avut sistemul Quadradrive cu 4 roti directoare.
    -4
  • Dragos
    la 19.08.2011, 11:08
    Nu mai comparati Laguna GT (varianta originala vanduta in Franta) cu GT Line cu PDG (pachet de drumuri grele) vandut in Romania. Ca posesor de GT (varianta originala) va pot spune ca diferentele sunt destul de majore. Incepand de la suspensii pana la sistemul de franare inclusiv materialele din interior si intariturile de la scaune. Laguna GT momentan se vinde in Franta cu o singura motorizare dCI 180 cai care am inteles ca a inceput sa apara si in Romania. Original s-a vandut cu 2 motorizari 2.0 dCI 180 si 2.0 T 205, ultimul fiind acelasi motor de pe Megane RS cu puterea putin scazuta. Sistemul 4Control initial a fost comercializat doar pe varianta GT timp de cca 2 ani pentru a testa fiabilitatrea ansamblului. Intradevar ideea este preluata dupa Nissan dar cu diferente majore. Nissan concepuse sistemul hidraulic destul de rudimentar. Rotile spate virau in functie de rotile fata permanent. Renault a redesenat sistemul folosind un motor electric care controleaza unghiul rotilor spate in functie de viteza si unghiul rotilor fata. Astfel rotile spate vireza pana la 60 kmh invers fata de rotile spate si dupa 60 kmh in acelasi sens cu fata. Unghiul scade treptat cu cresterea in viteza. Stabilitatea in curbe este asigurata si de suspensia sport si sasiu. Discurile de frana sunt mai mari ca varianta de serie (jantele vin standard pe 18" neputand folosi jante mai mici pe fata pentru ca ar atinge etrierul). Dupa perioanda de testare a sistemul pe Laguna GT Renault a inceput sa comerializeze 4Control si pe celelate versiuni de Laguna ca optiune ceea ce inseamna ca este destul de fiabil chiar si pentru drumurile din Romania.
    Eu sunt in Romania la Bacau inca 1 sapt si ii invit pe editorii AutoMarket la un Test Drive cu o Laguna GT 2.0T varianta originala. Tin sa precizez ca Renault nu a conceput niciodata aceasta masina ca o sportiva care sa zboare pe serpentine ci ca o familiala care se conduce usor. Tinand cont de dimensiunile masinii ea a fost conceputa sa aiba unghiul de bracaj al unui Clio.
    In concluzie.
    Este posibil ca Laguna GT sa vireze in acele teste mai bine decat acel Subaru dar nu se va putea compara niciodata cu o masina sportiva 4x4. Este o tactica de marketing pusa la cale de Renault sau poate o curiozitate a celor care au efectuat testul. Laguna este o masina mare, greoaie care dataorita 4Control se conduce poate mai usor ca alte model si cam atat.
    +3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru