Voteaza:
5 voturi | 46 comentarii

Autocar "stoarce" bateria lui Nissan Leaf într-un test de consum

Autocar a vrut să testeze consumul mult aclamatului nissan Leaf în situaţii reale de trafic. Rezultatele nu sunt identice cu datele oferite de producător, dar totuşi impresionează.

Comentarii (46)

  • ccp
    la 21.04.2011, 23:30
    cit inseamna asta ?vreo 120 de km...pai e cam departe de ce da prod +un eventual ger de -20 grade,cit o sa mearga ,80km...+ ca bateria aia nu e tocmai ieftina si intr-un timp relativ scurt isi cam pierde din capacitatile avute la inceput +ca are un pret exorbitant , deci in opinia mea un mare fiiiis...vorba celor de la'' top gear'' in emisiunea de aseara:epoca masinilor electrice a apus..traiasca cele pe hirogen(chiar am fost impresionat de modelul ala de honda prezentat..unde mai pui ca deja merg pe strazile din california si chiar poti sa la alimentezi la pompa normal ca pe orice benzinar sau diesel, o autonomie de vreo 450km si posibilitatea de a fi achizitionate intr-un timp reletiv scurt chiar mai ieftin decit o benzinara...si atunci???!!!oare astia nu se uita in ograda concurentei??cred ca si renault-ul care are la oara asta marete planuri o va lua in barba cu electricele
    -26
  • G.
    la 22.04.2011, 10:11
    Scenariu apoteotic: 4 oameni in Leaf pe timp de iarna plecati la cumparaturi, trafic greoi, zapada pe jos, frig, trebuiesc actionate faruri, incalzire, GPS, stergatoare, radio, ac, dezaburire luneta/oglinzi si cineva isi incarca telefonul de la bricheta plus ca in portbagaj sunt cateva cumparaturi mai grele. Ce autonomie o sa ai atunci?
    Par foarte interesante pe hartie masinutele astea dar in viata reala nu functioneaza. Adica daca masina asta poate fi folosita doar de o singura persoana pentru mers la munca zilnic de ce sa nu mergi cu o bicicleta pentru ca este mult mai ecologic si bine pentru sanatate. Totusi imi imaginez ca fiind un posesor de Leaf poti sa ai o aroganta penibila si nemeritata fata de o gramada de persoane mai poluante decat tine.
    -25
  • Francis
    la 22.04.2011, 10:17
    hidrogen?! sa-ti cumperi tu un gandac pe hidrogen la 100.000 euro! o masina pe hidrogen nu e viabila inca. Vremea electricelor este acum!
    Oricum Nissan a testat masina asta in toate conditiile climaterice, deci ipotezele pe care lansezi tu raman niste fantezii... scuteste-ne de fantezii !

    Pentru prima data dupa mult timp dicutam de posibilitatea de a scapa de dependenta de petrolisti. Cine vrea sa fie batjocura lor n-are decat. Eu imi voi lua o masina electrica.
    +23
  • ps
    la 22.04.2011, 10:58
    Studiile arata ca 80% din soferi nu fac mai mult de 100 km zilnic.
    +21
  • tomita
    la 22.04.2011, 11:05
    tehnologia electrica inca e tinuta in frau pt consumul maselor. sunt prea multe posibilitati de pierdere a monopolului de ofertare a combustibilului (electricitate). lasand posibilitatea introducerii in circuit de catre diverse corporatii/grupuri/holdinguri a unui sistem apropiat de perpetum mobile. acest exista de multe zeci de ani in seiful inchis al MNT-ului (deci si versiuni imbunatatite sigur au fost realizate)
    dar ca aplicabilitate, pt utilizatorii americani (caci ei sunt prinicipalii targetati) pe timp caldut, este ok. ar reduce mult emisiile din metropole. plus o infrastructura sanatoasa de alimentare care ar putea salva situatiile de criza.
    -5
  • Leaf
    la 22.04.2011, 11:38
    E impropriu spus "monopol pe electricitate" ; NU EXISTA ASA CEVA !

    Energia e regenerabila si circula liber !

    ...nu acelasi lucru se poate spune si de combustibilii fosili bineinteles... energia electrica poate fi produsa prin nenumarate mijloace... energia solara reinnoibilă si usor de produs (celule fotovoltaice) in combinatie cu energia eoliana pot face minuni... oricum, tehnologia pt Leaf e la inceput... si ca orice inceput are nevoie de timp sa se dezvolte... motorul termic are peste 130 de ani de evolutie in spate... daca va considerati oameni inteligenti, ar trebui sa fiti mai ingaduitori cu tehnologia propusa de Nissan... timpul masinilor electrice a sosit... masinile electrice sunt gata, iar Nissan are pionieratul in domeniu... asa cum Mercedes-Benz a avut pionieratul primului automobil... bine, si acum 100 de ani oamenii erau reticenti si sustineau ca nimic nu va inlocui trasura trasa de cai... totusi haideti sa evoluam...
    +16
  • la 22.04.2011, 11:48
    "Pentru prima data dupa mult timp dicutam de posibilitatea de a scapa de dependenta de petrolisti"

    Ia intreaba-te cine detine controlul majoritatii productiei de litiu din lume .. si cine detine controlul majoritatii productiei si transportului de energie electrica di aceiasi lume. Vei fi surprins sa afli ca sunt exact aceiasi oameni care controleaza si productia de petrol ;)
    -18
  • @unckle
    la 22.04.2011, 12:32
    bine, plateste tu 1.4€ / 10 km la benzina, ca eu vreau sa platesc 1.4€ pe 100 de km la o masina electrica
    +20
  • la 22.04.2011, 12:36
    nici o problema, eu platesc 14000Euro pe 100000km iar tu vei plati 1400Epe curent + 20000Euro pe difernta de pret intre [ce masina vrei tu de 10000E cu motor 1.4 benzina] si o masina electrica.

    .. ai face o afacere destul de interesanta ;)
    -19
  • @unckle
    la 22.04.2011, 13:38
    Motor cu ardere interna => cost carburant in crestere + cost dublu revizii + impozit + cost CO2 (sunt reglemetari europene viitoare la care Romania trebuie sa se alinieze) + fiabilitate mai redusa (datorita complexitatii agregatului, multiple componente in miscare etc) + taxa de poluare etc

    In final vei ajunge la concluzia ca o masina electrica are un cost de exploatare mai mic decat o masina pe benzina.

    Si DA !! Platesc ! Platesc pentru sanatatea copiilor mei, platesc pentru reducerea poluarii fonice, platesc pentru cuplu instantaneu, platesc!

    Vreau o masina electrica
    +20
  • G.
    la 22.04.2011, 13:46
    Asta e din seria Voiculescu vrea sa ne fure sarea, noroc mare cu ai nostrii care vor sa o pastreze pentru cei saraci si mai dau si bani din buzunarul propriu. @francis ce spui tu acolo frizeaza ridicolul.
    Este inimaginabil cat de creduli sunt oamenii. Adica voi credeti ca baietii producatori de petrol sunt rai si haini iar cei din energie electrica sunt curati ca lacrima si nu au nimic de a face cu marile corporatii petroliere? Adevarul este ca saracii baieti din energie pun umarul zilnic pentru a salva ursii polari prin mijloace verzi de producere a curentului cu riscul de a pierde bani. Francis chiar te rog sa iti cumperi o masinuta electrica si sa ti-o incarci singur de la celule fotovoltaice si sau turbina eoliana. :) Voi chiar sunteti copii si nu aveti habar cat costa asa ceva si cat de greu este sa dai randament pentru ca 1. vantul nu bate cand vrei tu si cu puterea pe care o vrei tu 2. soarele al dracului nu straluceste noaptea si 3. praful ( mai ales cel din Romania ) este un inamic al celulelor fotovoltaice
    si eu am dorit sa imi pun la casa celule dar nu renteaza din cauza mentenantei aberante ( trebuie spalate cu jet puternic la cateva zile )

    Succesuri la cumparauri
    -22
  • G.
    la 22.04.2011, 13:50
    "Vreau o masina electrica" Da cumpara-ti ma ce nu te lasam noi. Cumpara si 3 daca te tine. Plateste tu pentru copii, ursi polari si jderi pe cale de disparitie. Acum vrei statuie sau ceva? Esti moral superior noua? Asta crezi ca ignoranta si puterea ta redusa de a pricepe niste mecanisme comericale ce te acapareaza si te fac sclavul lor sunt niste virtuti. Eu stiam ca sunt fericiti cei saraci cu duhul dar nu si inversunati.
    -22
  • andrei
    la 22.04.2011, 13:54
    ba fratilor, reveniti-va, masinile electrice sunt departe de a-ti satisface nevoile. in tarile civilizate unde sunt autostrazi, cand le-ai scos pe autostrazi sunt gata, cand ai un trai mai decent si pleci in fiecare weekend la vreo 3-400 km de casa la un lac ceva ce faci, mori langa masina electrica. in germania rudele mele stau la 80 km de munchen unde lucreaza, pleaca cu bateria full incarcata, ajung la lucru, o baga la incarcat, pleaca de la lucru, neincarcata complet cred in 8 ore, ajungi acasa o bagi la incarcat. asta este o porcarie. si nu cred ca da cineva 10.000 euro pe o masina electrica sa o tina numa pentru plimbat in oras. treziti-va. sa se faca progrese, sa se ajunga la un nivel la care nevoile sa fie satisfacute intr-un procent acceptabil si at mai vb.
    -22
  • ion
    la 22.04.2011, 14:33
    in ochii unora emisiile zero nu valoreaza nimic... daca atata cultura au, n-ai ce sa le faci...
    +4
  • ISUS
    la 22.04.2011, 14:44
    Toti cei care sustineti electricitatea in favoarea hidrogenului bateti campii...si eu stiu cel mai bine pt ca tata le-a inventat pe ambele!

    Explicati-mi, ce sa intampla cand ramai fara baterie pe drum ?
    Sau Francis, ca tu ziceai ca au testat masina, pai asta a facut singur 80 km cu ventilatorul pornit, NU incalzirea, ziua fara faruri, fara pasageri fara sistem audio fara fara fara si primavara nu iarna!

    Dece nu e mai bun hidrogenul ??? ca e peste tot in jurun nostru ??? Iti spun eu, ca pana la urma ori ce om cu o sursa de apa si 8 clase de fizica in scoala o sa poata sa obtina singur hidrogen! si nu le mai iese CASHUL.

    PS: cat crezi tu ca polueaza crearea bateriilor din masinutele astea ?
    -12
  • @ISUS
    la 22.04.2011, 15:02
    "ce sa intampla cand ramai fara baterie pe drum ?" acelasi lucru care se intampla cand te hazardezi circuland cu becul pe rosu la o masina cu motor termic: ramai ca prostul in drum ! minte de copil de 10 ani mai ai...

    Nissan Leaf e conceput ca o masina de oras pt cei responsabili, deschisi la noi tehnologii, care au deja o masina cu motor termic in garaj. Sunt oameni care vor o masina electrica cu care pot circula rapid, ieftin, ecologic si silentios in mediul urban.
    +11
  • SERD
    la 22.04.2011, 15:52
    Daca prezentatorul ala basinos ar fi mers cu proiectoarele stinse ar fi avut alt rezultat,oricum ca si la inceputul motorului cu ardere interna ,motorul electric nu e fiabil pe distante lungi,dar daca i se acorda atentie presimt ca va deveni!
    +1
  • andrei
    la 22.04.2011, 16:01
    pt francis, pt @ unckle, pt @ isus, fratilor treziti-va naibii la realitate. si cand mai aude cate unu ca abia astept sa termin faculta sa dispar din tara asta se termina tot si incepe cu din alea ca de ce, cum, tot mai bine ii aici in tara etc. cu asa specimene cu asa gandire cum dreq sa mai stai prin zona. unii chiar va meritati soarta. treziti-va fratilor pana nu-i prea tarziu. ii grav ba baieti, ii grav, imi vine sa rad da nu stiu de ce
    -9
  • @andrei
    la 22.04.2011, 16:21
    Ce vrei tu de fapt moldovene? Ca nu te intelege nimeni... Vrei sa pleci? Cine te tine? pleaca unde "dreq" vrei tu, ca n-avem nevoie de indivizi care "rad da nu stiu de ce"
    +6
  • ISUS
    la 22.04.2011, 17:01
    @ @isus bine tu maturule care ai peste 10 ani, cu o sticla de 2l de bezina / motorina ajungi pana la prima benzinarie aici ghici ce, stai 12 ore sa o incarci, Mai mult la motor termic/ hidrogen stii ca daca esti pe rezerca mai ai x km pana se opreste nu te obliga sa inchizi caldura faruri muzica etc ca sa mai castigi 2 km.
    HIDROGENUL ESTE VIITORUL NU CURENTUL ELECTRIC!!!

    Tot @ @isus si @ andrei, desteptul andrei pot spune pt ca are facultate deci stie ce spune, ati comentat dar nu ati raspuns la intrebari, :
    cat polueaza productia bateriilor, ce materiale toxice implica si dece nu hidrogenul?

    Si nu mi-o mai dati pe asta cu masina de oras ca nu asta e viitorul sa avem o masina pt fiecare tip de drum, drum lung de cumpaarturi de weekend de mers la sala de mers la mare/ la munte e.t.c
    O masina trebuie sa acopere toate planurile mobilitatii. Ala care isi permite jeep iarna si cabrio vara si masina electrica de mers la cumparaturi e 1 la 10.000.

    EPIC FAILS!
    -11
  • DAN_GRC
    la 22.04.2011, 17:16
    @Andrei
    Faptul ca vrei sa pleci cat mai repede nu are treaba cu subiectul discutat aici, cat despre faptul ca e grav...da, e f grav daca te referi la consumarea principalei resurese in jurul careia se invarte lumea, adica petrolul, iar cand se va intampla asta va fi grav in toata lumea, succes.
    +4
  • andrei
    la 22.04.2011, 20:06
    daca voi aveti impresia ca o masina care scoasa pe autostrada si alergata in regim de autostrada i se termina capacitatea in 70 mile cum arata calculatoru la masina de fata si nu poate fi realimentata in 5-10 min este o masina care va satisface nevoile inseamna ca voi sunteti singurele cateva persoane care nu aveti nevoile restului persoanelor de pe glob. aaa, si nu-s moldovean, stau foarte departe de moldova
    -11
  • @unckle
    la 22.04.2011, 20:10
    Potrivit specialiştilor Renault-Nissan preţul de achiziţie al unui automobil electric, pentru a fi atractiv, ar trebui să devină comparabil cu preţul unui automobil similar ca performante dar cu motorizare diesel.

    La 100 de kilometri parcurşi, costurile doar cu motorina, respectiv curentul electric, pentru cele două maşini comparate este de 30 lei, respectiv 7 lei. Însă chiria lunară a acumulatorilor este de 79 euro (330 lei), deci pentru a acoperi costurile de deplasare lunare (comparativ cu motorul diesel) ar trebui parcurşi 1.500 de kilometri lunar, aproape 50 de kilometri zilnic.

    Pentru recuperarea diferenţei de preţ de achiziţie dintre automobilul electric (livrat fără acumulatori şi cu subvenţie de la stat) şi cel diesel echivalent ca perfomanţe luăm în calcul o perioadă de cinci ani.

    De unde vin economiile

    Rezultă că lunar, în cazul automobilului electric trebuie amortizată suma de 300 lei lunar. Dacă automobilul electric ar parcurge încă 50 de km / zi (în plus faţă de cei 50 de km /zi necesari pentru amortizarea costurilor cu închirierea acumulatorilor) s-ar putea acoperi şi diferenţa de preţ de achiziţie. Rezultă că dacă maşina electrică ar parcurg zilnic 100 de kilometri (pentru a acoperi costurile cu închirierea acumulatroilor şi diferenţa de preţ faţă de maşina cu motor termic diesel) aceasta ar deveni rentabilă în raport cu un model clasic.

    Pentru un calcul mai riguros ar trebui luate în considerare şi costurile de service cu 30% mai mici în cazul automobilelor electrice.

    În prima etapă, automobilele electrice produse de Renault se vor vinde firmelor, specialiştii de la renault precizând că utilizarea lor devine rentabilă în condiţiile parcurgerii anuale a unei distanţe mai mari de 12.000 de kilometri.

    Studiile europene arată că 80% din populaţie utilizează automobilul personal pentru distanţe zilnice mai mici de 50 de kilometri.

    Praguri de rentabilitate

    •50-100 km/zi - Maşina electrică are costuri operaţionale comparabile cu versiunea dotată cu motor termic, acoperindu-se chiria acumulatorilor
    •Peste 100 km/zi - Diferenţa de preţ dintre un automobil electric şi unul diesel se amortizează în cinci ani şi proprietarul automobilului electric poate începe să realizeze economii.

    Sursa: romanialibera.ro
    +14
  • @andrei
    la 22.04.2011, 20:42
    Alimentarea masinilor electrice se poate face in statiile Quickdrop (inventie Renault-Nissan), unde se va putea schimba acumulatorul descarcat cu un altul incarcat in 3 minute, sau prin bornele de incarcare rapida, unde bateria poate ajunge la 80% din capacitate in 30 min.
    +13
  • ISUS
    la 22.04.2011, 23:35
    negative stiti sa dati dar sa raspundeti la intrebari habar nu aveti :) ce si a batut tata joc de neamul asta cand l-a facut
    -1
  • @ISUS
    la 23.04.2011, 10:08
    pretene,lasa comentariile si reocupate de a 2011-a reinviere
    +1
  • la 23.04.2011, 10:24
    @ ...
    nu trebuie sa scrii @unckle -- nu pe mine trebuie sa ma "convingi". Daca ai ceva de spus spune lumii intregi ;)

    Articolul din RL este "relativ" corect. Puncteaza foarte bine toate punctele forte ale conceptului Renault-Nissan in ceea ce priveste masinile electrice. Dar, asa cum spun si ei, ca electricul sa poata deveni un concurent serios pentru motorul cu ardere interna este necesar sa se intample cateva conditii. Momentan aceste conditii de eficienta sunt destul de restrictive si nu pot fi indeplinite de majoritate - motiv pentru care ei spun ca vor sa se adreseze intai firmelor.
    Treaba cu reviziile mai ieftine .... acum sincer, daca esti "om normal" faci o revizie pe an .. ca faci 15000km in anul ala, si multe masini au revizii la peste15000km . . . . inca nu a avut nimeni o masina electrica, si inca nu a ajuns nimeni la revizie - eu zic sa mai asteptam.

    (si daca tot iti adresezi comentariul catre mine ar trebui sa dai un click pe numele meu si sa vezi prin comentariile mele ce parere am despre ideea R-N cu privire la masinile electrice ... probabil o sa fii surprins sa afli ca sunt chiar un mare fan al ideii ;) )
    -1
  • @unckle
    la 23.04.2011, 11:35
    Pt masinile electrice reviziile se fac la minim 30.000 km sau la an. Deci cel mai probabil se va merge in service odata pe an.
    +5
  • ISUS
    la 23.04.2011, 13:33
    Mai pun odata intrebarea pt cei care erau cu gura mare pe aici dar care inca nu au raspuns, cu toate ca au facultati si varste de intelepciune :D

    cat polueaza productia bateriilor, ce materiale toxice implica si dece nu hidrogenul?
    0
  • @ISUS
    la 23.04.2011, 14:44
    Pentru ca hidrogenul e o bomba pe roti.

    Pentru ca o masina pe hidrogen costa ~ 100.000 euro.

    Nu ti-e suficient de clar??

    ps:o fabrica de baterii polueaza mai putin decat una pt motoare termice
    +2
  • Adi
    la 23.04.2011, 17:24
    Va cam certati degeaba. Parca sunteti sustinatorii a doua echipe de fotbal: FC Hidrogenul vs FC Electrica. Este clar ca fiecare tehnologie are avantajele si dezavantajele ei. Este la fel de clar ca in momentul de fata nimeni nu poate spune cu siguranta care tehnologie se va impune.

    andrei: "sa se faca progrese, sa se ajunga la un nivel la care nevoile sa fie satisfacute intr-un procent acceptabil si at mai vb."

    Ca sa faci progrese trebuie sa investesti masiv in cercetare, cred ca esti de acord. Pentru asta trebuie sa ai profit. Toate tehnologiile care se afla in faza incipienta sunt nerentabile din punctul de vedere al consumatorului, e natural. Un exemplu concret: acum 10 ani un televizor LCD costa 100 de mil de lei vechi, acum costa 20 de mil si toata lumea are mai nou televizor LCD.
    La fel si cu electricele: astazi le cumpara doar entuziastii, in viitor insa toti vom conduce o e masina electrica sau una pe hidrogen.

    Numai bine!
    0
  • ISUS
    la 23.04.2011, 17:58
    GRESIT !
    Honda venise cu un concept ( clarity ) care era perfect viabil si care putea sa aduca costul unei masini pe hidrogen cu conversie in electricitate la un pret NORMAL!
    Insa NU se vrea, invatati si voi principiile unei economii bolnave.
    Bomba pe roti ? iar nu, asta a fost acum 10 ani cand abia se descoperea conceptul asta, intre timp au aparut multe alte tehnologii care sa faca tehnologia pe hidrogen una sigura, una din ele pe care o sitiu si eu sunt buteliile din fibra de carbon care rezista la niste forte imense.

    Dar de aia o sa le mearga cu masinile electrice, pt ca aparent sunt o gramada dea oameni prost informati si spalati pe creier.

    PS: ps ul tau este gresit, mai cauta pe net despre domeniul asta.
    0
  • szilard
    la 23.04.2011, 18:33
    fratiilor treaba cu hidrogenul ca intradevar ne inconjoara este ca in momentul actual axtragerea lui prin electroliza se realizeaza tot cu ajutorul cureantului electric, DAR cantitatea de energie folosita la electroliza este mai mare decat cea genarata de arderea hidrogenului. Simplu. In monentul in care se va realiza fuziunea nucleara controlata in atomocentrale(acum se foloseste fisiunea)care degajazea mult mai multa energie si mai ieftina decat fisunea, atunci posibilitatea de a folosii curentul electric "relativ ieftin" se va putea folosii la electroliza hidrogenului.
    0
  • @ISUS
    la 23.04.2011, 20:15
    1. ce insemna concept perfect viabil
    2. ce insemna NU se vrea si CINE nu vrea

    sa nu-mi raspunzi la
    1. costa 5.000 de euro
    2. teoria conspiratiei si alte bulshituri extrase din filme pentru infantilii de genul fanilor zeroTV

    deci, astept provincia!
    -1
  • ccp
    la 23.04.2011, 23:43
    bai oameni,lumea asta de cind s-a infintat ea si cit va mai exista ea ,a fost si va fi impartita in stapini de sclavi si sclavi(indiferent ca o soc. se numeste comunista,socialista,democratica sau capitalista sau cum drac vreti voi sa-i mai spuneti) si indiferent ca masina va fi pe gaz ,curent,hidrogen sau va costa 1 $ sau 1000000$ se vor gaqsi metode ca voi sa munciti o viata pt ele sau sa fiti sclavi intr-un altfel de ''progres economic,industrial sau social"
    @francis:cumpare-ti bai baiete electric ca eu nu te tin!!
    0
  • Francis
    la 24.04.2011, 09:38
    @ccp ai mentalitatea unui sarac de la tara care n-a citit in viata lui o carte. Omul evolueaza si evoluand necesitatile sale (ideologice, afective, economice etc) cresc si ele.

    Societatea s-a cladit teoria cererii si a ofertei. Crezi tu ca daca nu era cerere, mai apareau masinile electrice?? Si nu e vba de sclavagism, ca esti liber sa alegi: mergi pe jos / cu bicicleta sau iti cumperi masina. E simplu!

    Nissan Leaf se adreseaza oamenilor cu venituri peste medie. De ce sa fie sclavagism cand iti permiti o asemenea masina si in 5 ani iti amortizezi costurile si incepi sa faci economii??

    Oricum sunt destui oameni inteligenti, educati si instariti care ar cumpara Nissan Leaf. Nu sta Renault-Nissan in oameni ca tine.
    +1
  • DAN_GRC
    la 24.04.2011, 13:15
    @Francis
    Cred ca nu prea ai nteles ce a vrut sa spuna omul...da, societatea evolueaza, dar daca tu crezi ca daca vei scapa de monopolul petrolului nu vei avea si monopulul curentului te inseli amarnic, crezi ca petrolistii de astazi stau cu mainile in san si nu gandesc in perspectiva? Daca faci niste sapaturi vei vedea ca in viitoarel investitii in energie regenerabila vor sta toti baietii cu petrolul si corporatiile.Si potrivit cererii si ofertei, daca cererea de curent se va dubla sau tripla datorita zecilor de milioane de masini electrice din viitor, curentul se va ieftini?:))) O solutie viabila ar fi sa coexiste cele 2 forme de mobilitate, motoare termice si electrice pt a fi o concurenta , pt a mai scadea consumul de petrol iar curentul sa nu creasca f mult, asta da.
    0
  • ISUS
    la 24.04.2011, 16:18
    Ma bucur sincer ca in duminica mare au mai aparut niste oameni cu capul pe umeri cu care mai ai ce discuta...deja incepusem sa ma ingrijorez.

    @ @isus perfect viabil adica aplicabil in viata reala, nu un concept gen nava spatiala colorat pe exterior din carton pe interior.

    NU se vrea inseamna ca cei care dicteaza ce sa aibe populatia si ce nu, nu o sa ne dea ce avem nevoie noi, ci ce le aduce mai mult profit lor. SIMPLU, NU E CONSPIRATIE OTV.

    Daca tu esti atat de naiv incat sa crezi ca nu exista dirijor in spate inseamna ca esti unul din masa care a crezut si fazele cu 9.11 si teroristii, minele de sare si posta romana , mai nou razboiul din liban si, bomboana pe coliva , revolutia de la noi.

    Este pura istorie si regula de aur in istorie este aceea ca :

    ISTORIA SE REPETA!
    0
  • gelu
    la 24.04.2011, 22:14
    1. ce insemna viabil in viata reala...explica. E ca si cum mi-ai zice ca frunzele sunt verzi primvara. Dar de ce? O masina electrica nu e viabila, prietene? Poti demonstra contrariul?
    2.cine dicteaza ce vrea populatia si ce nu? Honda nu a putut sa-si scoata produsul pe piata? De ce? Cine i-a oprit? Guvernele din umbra?

    practic, isus, te invarti in cerc dupa codita ce o tot fluturi pe aici lansand ideea ca e bici.

    dar, isus, din rahat nu faci bici asa cum nu faci din apa vin, capisci?

    astept explicatii...concrete
    +1
  • ISUS
    la 24.04.2011, 22:37
    tocmai am explicat dar daca mintea nu e pregatita sa primeasca informatii degeaba citesti... ahh stai, tu esti ala cu bmwurile...gata, inteleg.

    Pai prin viabil in viata reala eu inteleg un produs care sa sa apropie de confortul si utilitatea masinii actuale. Cad vii cu un produs al carui proces de fabricatie polueaza la fel de rau ca cel pe care vrea sa-l inlocuiasca nu faci ajungi nicaieri.

    Cand vii cu un produs care dureaza 12 ore sa il incarci la cap max. ca sa mergi 100 de km, si aia in conditii favorabile,( primavara, fara racire incalzire faruri muzica cauciucuri de iarna e.t.c) nu ai facut nimic.

    Cine dicteaza ? Economia, dooh, cine are in spate cea mai mare forta economica pe fiecare segment in parte dicteaza, daca te astepti la explicatii si mai detaliate, nu am stau sa ti le dau. Le gasesti in documentare, si pro si contra, articole carti e.t.c. Citesti si apoi iti formezi si tu opinia ta.

    Nu am nimic cu bateriile, doar le am peste tot, de la telecomanda la la laptop, dar in industria asta NUsunt cea mai buna solutie. Dece sa mergi pe varianta asta cand exista variante mai bune?
    0
  • gelu
    la 24.04.2011, 22:59
    esti absolut ridicol....

    esti un mic autodidact, nu cunosti mecanismul economic, nici macar cel social. Nu extrapola asteptarile tale la o intreaga societate. Leaf in opinia ta a fost lansat la oha, fara sa se faca studii, teste, etc. Nu cunosti comportamentul masinii decat dintr-un test (asa cum il cunosc si eu) dar n-ai minimul bun simt sa astepti masina in viata reala, Ti-ai inoculat ideea ca leaf nu e bun si gata. Probabil ca nick-ul pe care ti l-ai ales te caracterizeaza.

    pana la urma nu mi-ai dat explicatia lui viabil (daca tu crezi ca utilitatea - ce e aia - si confortul sunt singurele caracteristici ale lui "viabil" e clar

    In schimb ai dat un raspuns cumva foarte aprope de adevar: economia dicteaza ce intra pe piata. Dar uite eu am sa-mi pierd vremea si am sa-ti spun un secret (pe care il cunoaste toata lumea) viabiliatea lui Clarity daca era data (si este data) de economie intra pe piata. De ce? pentru ca facea bani. Dar nu cumva, modelul pe hidrogen s-a dovedit a fi...neviabil?

    Nu ma astept sa intelegi e mai bine sa stai sa-ti odihnesti mintea...e varianta cea mai buna.
    +2
  • ccp
    la 25.04.2011, 03:42
    @francis:cred ca mai degraba ma apuc sa invat o maimuta tabla inmultirii, decit sa ma apuc sa-ti traduc ce-am scris(poti sa citesti post-ul lui dan_grc)...si apropo nu-mi purta mie de grija referitor la partea financiara ca are cine,,,si daca as fi de la tara care-i treaba?..a, m-am prins ..esti dealer renault..mda nici mie nu-mi prea convine cind imi critica alltul serviciile
    -1
  • Francis
    la 26.04.2011, 10:21
    @DAN_GRC

    De ce cand spun ca electricele au o ratiune bine intemeiata, automat trebuie sa fie cineva care baga faza cu "monopolul" de parca asta s-ar intampla maine? Si iti mai spun o treaba: nu esti Nostradamus sa ne spui noua ce se va intampla peste 50 de ani si cum va evolua piata. Cei mai buni analisti nu pot prevede ce se va intampla peste 1 an si tu dai lectii pe ce se va intampla peste 40-50 de ani? De unde stii cum va evolua tehnologia de maine si ce oportunitati se vor ivi?

    Aberezi ca multi altii...
    +1
  • lol
    la 26.04.2011, 11:13
    dupa comentariile citite pot sa spun atat: omenirea e incapabila sa invete din greselile trecutului. Oamenii sunt incapabili sa vada ca deja exista monopol pe electricitate asa cum exista si pe petrol, sunt incapabili sa isi dea seama ca nu au pe cine vota ca toti sunt la fel si au impresia ca urmatorii vor schimba lucrurile in bine desi nu se intampla asta niciodata, sunt incapabili sa vada porcariile economice si de marketing care le sunt varate pe gat zilnic. Nu are rost sa ne mai agitam, omenirea e pur si simplu incapabila, iar majoritatea va fi intotdeauna........ majoritate.... ca sa nu aduc injurii altora... viata frumoasa in continuare, suntem o turma oarba care merge inainte dirijata bine...
    0
  • mAru
    la 26.04.2011, 12:55
    PENTRU CEI INTERESATI :http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU
    RECOMAND CU DRAG.
    http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU
    0
  • DAN_GRC
    la 26.04.2011, 16:11
    @Francis
    Da, asta e buna, eu nu am nici o certitudine, dar stilul asta...de unde stii ce "vor scoate astia" peste 1 an, peste 10 ma " linisteste".Ai dreptate , nu se va intampla maine, se va intampla cand electricele vor fi majoritare, plus ca toata lumea vede rezolvarea la inlocuirea petrolului , cel putin la transport, doar masinile electrice, eventuale solutii pt aviane camioane, utilaje grele...fara de care mare parte din economii se vor prabusi, nu prea le-am vazut...dar e bine sa stam linistit pe sistemul ...lasa frate ca vor scoate ei ceva.eu doar atat mai spun, sper ca momentul in care petrolul va fi extrem de scump sa vina cat mai tarziu, altfel va fi nasol.
    0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru