Revoluţie în F1: în 2016 se schimbă formatul calificărilor, în 2017 apare cockpitul parţial închis şi monoposturile vor fi mai rapide

de Daniel Popescu
Miercuri, 24.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 va avea un nou format pentru calificări începând din acest an, iar regulamentul tehnic se va schimba radical în 2017, când monoposturile vor deveni mai rapide, dar vor avea un cokcpit parţial închis.

FIA a anunţat miercuri schimbări ample în cadrul regulamentului Formulei 1 pentru sezoanele 2016 şi 2017, ca urmare a votului majoritar acordat de echipe în cadrul unei întâlniri care a aut loc marţi la Geneva.

Prima noutate majoră este schimbarea formatului pentru calificări începând din sezonul 2016 într-unul semnificativ mai dinamic, care are potenţialul de a genera surprize pe grila de start. Calificările se vor fi împărţite în continuare în trei părţi distincte, Q1, Q2 şi Q3, însă modul de eliminare a piloţilor a fost schimbat.

Astfel, prima parte a calificărilor va avea 16 minute, iar după primele 7 minute cel mai lent pilot va fi eliminat. Ulterior, la fiecare 1 minut şi 30 de secunde, va fi eliminat cel mai lent pilot, astfel că până la finalul celor 16 minute vor fi eliminaţi 7 piloţi. Cei 15 piloţi rămaşi vor lua startul în a doua parte a calificărilor, care va avea 15 minute şi în care cel mai lent pilot după 6 minute va fi eliminat.

Ulterior, la fiecare 1 minut şi 30 de secunde, cel mai lent pilot este eliminat, astfel că în total vor fi eliminaţi 7 piloţi.

Cei 8 piloţi rămaşi vor progresa în ultima parte a calificărilor, care se va desfăşura pe parcursul a 14 minute. Primul pilot este eliminat după 5 minute, iar apoi cel mai lent pilot este eliminat la fiecare 1 minut şi jumătate. Astfel, în ultimul minut şi jumătate al sesiunii, vor rămâne doar doi piloţi pe circuit care vor lupta pentru pole position.

Principala problemă este că noul sistem va fi mai greu de înţeles de telespectatori, însă pe de altă parte formatul de până acum era unul în care spectacolul era aproape inexistent, în special în primele două părţi. Noul format nu a fost încă inclus în cadrul regulamentului sportiv, însă acest lucru este considerat o formalitate.

Schimbări majore pentru sezonul 2017

În schimb, sezonul 2017 va aduce schimbări majore din punct de vedere al regulamentului tehnic. Una dintre cele mai controversate noutăţi este introducerea unui cockpit parţial închis cunoscut sub numele de "halo" ca măsura de siguranţă.

În rest, monoposturile vor avea pneuri şi aripi mai late cu scopul de a genera mai multă forţă de apăsare aerodinamică, elemente care vor conduce la scăderea timpilor cu circa 3 secunde pe tur:

2016 (mm) 2017 (mm)
Pneuri fata 245 305
Pneuri spate 325 405
Aripa fata 1650 1800
Latime aripa spate 750 950
Inaltime aripa spate 950 800
Latime monopost 1400 1600
Masa minima 702 kg 722+pneuri

Toate aceste schimbări trebuie aprobate până în 30 aprilie pentru a intra în vigoare în sezonul 2017.

Via FIA

Comentarii (13)

  • sistemul era prin unele jocuri arcade vechi
    14 1
  • daniel
    Stupid!
    Deci din 2017 nu ma voi mai uita deloc la F1!
    6 12
  • probabil cel mai plictisitor sport in care sunt folosite 'masini'.....
    un regulament care impiedica ca un constructor sau un pilot sa-si arete cu adevarat capacitatile.........
    in F1 nu ar trebui reguli in vederea puteri motorului,masei minime/maxime a monopostului.......cand incepi sa pui astfel de reguli si interziceri....deja incetinesti progresu......parerea mea.....
    de aceea motosportu din ani 20'-30' e o legenda.......veneai cu o masina modificata in garaju tau si gata concurai.....acum......monoposturile chiar daca sunt construite de echipe diferite.......ca performante sunt 99.99% identice........deci boring......
    13 16
  • beemveului
    spui tampenii, n-are logica ce spui, vorbesti ca acum e plictisitor, ca pilotii nu sunt lasati sa-si "arete" calitatile, pai tocmai, ca motorul mercedes e prea dominant, daca n-ar exista un regulament si s-ar intampla dupa ineptiile tale insirate mai sus chiar ca ar aparea diferente atat de uriase ca o sa poti pune maimute sa concureze. Scuza-mi curiozitatea, esti cumva manelist?
    12 11
  • Nu m-ar deranja dominatia unei echipe in conditiile in care este mai dibace decat celelalte tehnic, sau un pilot este mai abil ca ceilalti, dar nu in conditiile de azi, in care regulamentul este blocat dinainte de a pune pe asfalt o tehnologie complet noua, si astfel Mercedes are un mare avantaj garantat. Ok, intre sezoane s-a mai lasat ceva loc de dezvoltari dar limitate. Iar la piloti, in conditiile in care exista DRS si nu iti poti apara pozitia decat printr-o singura schimbare de trasa, iar la revenire trebuie sa lasi loc pentru cel putin o masina... incet trebuie sa pui si semnalizatoare pe monoposturi. Asa nu vreau sa vad suprematii sau altele. deci amandoi aveti intr-un fel dreptate.
    17 0
  • In sfarsit ati publicat calendarul. Felicitari!
    2 0
  • Apropo de piloti si regulamentul oferit lor... de multe ori mi-am pus intrebarea daca nu cumva "azi" monoposturile stabilesc pozitia pilotului in clasament si asta privind clasamentul de anul trecut al pilotilor si al constructorilor: 1&2 Mercedes (Lewis & Nico), 3&4 Ferrari (Vettel & Kimi), 5&6 Williams (Bottas&Massa), 7&8Red Bull (Kvyat&Ricciardo), 9&10 Force India(Perez& Hulkemberg).
    0 2
  • Cristian
    Aveti idee cine va transmite F1 in Romania?
    1 0
  • Apropo de inchiderea partiala a monopostului ... din reprezentarea de mai sus, daca ramane asa, cam intervine puternic in aria de vizibilitate a pilotului, ceea ce mi se pare un inconvenient foarte puternic. Ca ai un parbriz in fata, treaca mearga in conditiile in care nu distorsioneaza din cauza curburii dar cand ai o bara in fata si inca o placa deasupra... in primul rand ti se ingusteaza campul de vedere si nu mai vorbim de umbrirea schimbatoare care o da ochilor. Ce placut poate fi un flicker aleator imediat dupa start si prima tura de exemplu
    4 0
  • GTS FZR 2000
    Umila mea parere este ca... scuze sunt niste tampiti cei care au votat gunoiul asta de "noul sistem de calificare". Nu neg, dar cel folosit pana in acest sezon era decent de interesant, nu vad ce era atat de rau inca sa-l schimbe. Inteleg ca Bernie este interesat doar de "fake sport" pentru ca fata lui (sau are mai multe cine dracu stie) si-a pus silicoane, dar scuze... F1 este mai bun fara "fake DRS", "fake calificari", "fake shit" si asa mai departe.

    P.S. Cica idea din spatele noului sistem este simpla: se spera ca cei de la Ferrari si Mercedes vor face greseli, si vor lua startul nu din primele linii ci ceva mai in spate, de unde o sa avem spectacol, cele... 5 ture pana vor ajunge in fata. Haide 10 ture, who cares. Asta a fost ideea, care pare "geniala" stiu... Sincer nu imi dau seama ce tampiti gandest rahaturile astea de idei lol.
    5 0
  • o sa fie interesant o sa vedeti, practic mereu se intampla ceva, la fiecare 90 sec cineva e out, oare cine?

    daar, vor fi si neajunsuri, daca cineva te incurca (pilot eliminat care se retrage de exemplu) atunci cand esti in tur rapid nu mai ai a doua sansa, lucrurile astea mici o sa conteze mai mult
    6 1
  • @GTS FZR 2000
    Nu sa schimbat absolut nimic. Atata ca acuma echipele slabe o sa iasa mai rapid pe cauciucuri mai soft...
    Esti in continuare limitat de prostiile de gume Pirreli.
    Mai mult de 2 ture la maxim oricum nu poti face pe ele.
    Si tinand cont ca ai 8 seturi/weekend echipele mari tot la fel o sa iasa pe pista...
    2 0
  • sa lase pilotii sa concureze cu adevarat, adica rezervor cu benzina suficienta pt condus de lupta de la start pana la finish.
    si fara limita de pneuri.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru