Formula 1 propune din nou curse cu "grila inversată" în locul calificărilor: noua regulă ar putea fi introdusă în sezonul 2021

de Daniel Popescu
Miercuri, 09.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 va analiza din nou posibilitatea de a introduce curse cu "grila inversată" în locul sesiunilor de calificări. Măsura ar urma să intre în vigoare cel mai devreme în sezonul 2021.

Spectacolul oferit de Marele Premiu al Italiei, care a fost câștigat în mod surprinzător de Pierre Gasly după o penalizare suferită de liderul Lewis Hamilton, a reaprins discuțiile despre înlocuirea calificărilor tradiționale cu "grile inversate".

Propunerea prevede ca piloții să ia startul într-o cursă suplimentară în ordinea inversă a locurilor ocupate în clasamentul general. O astfel de regulă ar oferi mai mult spectacol și are potențialul de a genera un interes semnificativ pe măsură ce piloții de top încearcă să-și facă loc spre vârful plutonului.

Măsura a fost propusă și pentru 2020, însă Mercedes a votat împotriva planului. Ross Brawn, directorul sportiv al Formulei 1, anunță însă acum că noua regulă va fi discutată din nou cu perspectiva de a fi introdusă de anul viitor.

"Cursa de la Monza a demonstrat interesul pentru o cursă cu rezultate imprevizibile. Monoposturile vor rămâne la fel anul viitor, dar fanii ar putea avea parte de drame precum cele de la Monza.

Vom evalua noi formate cu scopul de a îmbunătăți spectacolul", a explicat el.

Totuși, Brawn a admis că echipele de top își vor adapta strategiile și setările pentru monoposturi în funcție de regulament.

"Cu o cursă de tip sprint cu grila inversată, echipele își vor seta monoposturile diferit. În prezent, Mercedes își setează monopostul pentru a obține cel mai bun timp în calificări, iar apoi pentru a controla cursă din frunte. Dacă ar ști că trebuie să depășească, și-ar schimba abordarea", a adăugat Brawn.

Pentru ca o astfel de schimbare să fie aprobată, aceasta trebuie să obțină cel puțin 28 de voturi dintr-un total de 30 de voturi, împărțite în mod egal intre FIA, Formula 1 și cele 10 echipe. 

Via Autosport

Comentarii (23)

  • Atunci "da spectacol", azi fiind găsit mai mult în F2 decât în F1. Și nu o zic din cauza problemelor pe care le are azi Ferrari. Iubitorii curselor cu motor care urmăresc și acel sport pot confirma asta.
    12 11
  • Sunt sigur că lui Vițelus și Bovinați le-ar place un asemenea rahat, nu de alta dar așa ar avea sa se si ei să câștige un grand prix de F1, că așa orice ratat din f1 poate câștiga o cursa exemplu concret, cursa trecută cu marele Gasly.
    Apropo nu vi se pare cam pe față ca după cursa trecută in care fierari sau facut de râs să se revină din nou la această propunere de rahat.
    FERRARI =FIA=ROSS BRAWN
    Fierrari vor iar schimbare de regulament doar așa mai pot castiga si ei in F1, sau facut si nu mai vor sa se facă de ras până in 2022,hai să schimbăm ceva din 2021 tot poate, poate mai câștigăm si noi un GP nu doar in spatele plutonului
    RUȘINE FIA
    MAFIA FIA
    10 33
  • Dacă vreau sa mă uit la (PERFORMANȚĂ) mă uit la F1, iar daca vreau sa uit la (CIRC) mă uit la F2.
    Iar dacă se va vota aș ceva nu ne mai vom uita la spectacolul formulei unu, cred ca se va potrivi mai bine denumirea de HAOSUL FORMULEI 1.
    P. S. pentru cei care vor sa se uite la așa ceva vă recomand să uitați complet de F1 si sa va uitati la cursele de Nascar dacă tot vreti HAOS(SPECTACOL) C
    11 26
  • Costel
    Daca asa ceva ar fi adoptat cursa de sprint ar fi in multe cazuri mult mai spectaculoasa decat cursa de duminica cea ce iar nu ar fi bine.
    5 10
  • @jaffa6g
    Gasly a castigat cursa in duel direct cu o masina mult mai slaba decat cea a lui Sainz pe un circuit ce se poate depasi relativ usor in comparatie cu multe altele din actualul calendar.Asta nu este putin deloc.
    14 6
  • Mafia italiana
    @jaffa69:
    Aia 2 + Haas au nevoie sa porneasca cu 5 min. inainte ca sa spere la victorie. Dar sunt sanse sa intre toti 4 in gard.
    Pentru cei care vor castigatori diferiti si circ le-as recomanda IndyCar.

    Breaking News: AM i-a inchis usa in bot lui Vettel. Se pare ca vettelul iese la pensie.
    9 15
  • The Dot
    Mda, sigur se va intampla asta. Atata timp cat Mercedes va fi in F1, Brawn poate sa-si ia adio de la idee. Poate daca dupa 2021 echipa germana va veni cu o masina care sa poata concura cu succes intr-o astfel de cursa, atunci da. Pana la momentul respectiv, nu au niciun interes. Masina germanilor are aerodinamica de asa natura, ca ii place numai cand pilotii Mercedes sunt in calificari pe primele doua locuri. Sunt destule exemple in ultimii 7 ani de zile, cand din varii motive, unul sau ambii piloti Mercedes au fost pe la mijlocul plutonului sau chiar pe ultimul loc, iar masina nu a mai performat la fel cum o facea de obicei. Ultimul exemplu a fost cursa precedenta cand atat motorul cat si pneurile lui Bottas s-au incalzit mai mult decat trebuiau si desi pe hartie ar fi trebuit sa depaseasca mai multi piloti, realitatea a fost alta.
    Off topic
    Checo va pleca de la Mercedesul roz si probabil locul lui va fi luat de Vettel.
    10 7
  • Daddy $troll
    Perez va parasi Racing Point la finalul acestui sezon.Cel mai probabil Sebastian Vettel este inlocuitorul,insa nimic nu a fost comfirmat inca.Dezgustator!
    6 9
  • Bernie
    Disperarea americanilor care conduc F1 a atins cote maxime la fel ca lipsa spectacolului si a interesului publicului iubitor de F1..Cand au preluat F1 au crezut ca dau un mare tun cu afacerea..Din pacate ptr ei a fost exact invers..Mai exact a fost o mare teapa data de nenea Bernie..Acum americanii incearca orice truc ptr a mai readuce putin spectacol si audienta la public in speranta de a mai castiga cativa banuti..Diferenta dintre Mercedes si restul echipelor este atat de mare incat orice decizii ar lua nu vor face decat sa strice si mai rau desfasurarea competitiei..ii bate Mercedes la poponet cu vor ei..Daca vor sa mai recupereze ceva din pierderi cel mai bine ar fi sa nu mai asculte de Fia si de echipe si sa liberalizeze regulamentul din 2022 care din pacate va fi si mai strict dupa ultimile decizii..Sunt tare slabi daca vor tine cont intotdeauna de pozitiile echipelor de uzina.Ar trebui sa negocieze de pe pozitii de forta cu echipele ptr ca interesul economic este reciproc avantajos..Altfel nu ne vom mai uita la marele circ ci la un balci obosit de provincie..
    9 5
  • E prea complicat cu treaba asta. Asa ca, la jumatea cursei, Hamilton si Bottas se vor muta pe ultimele pozitii si spectacolul e asigurat.
    6 7
  • Mafia italiana
    Cand am comentat de AM si vettel circula in presa o declaratie de-a lui otmar szafnauer. A spus ceva dimineata si echipa a facut opusul seara. Din pacate acest clovn are origini romanesti.
    Le doresc pilotilor Riping Point (vitelel & stroll) cat mai multe duble in coada clasamentului.
    Formula 1 risca sa piarda un mare pilot dar nu-mi mai pare rau. Checo a fost sabotat destul si era prea bun pentru o echipa de trisori. Oricum lumea vrea circ cu albon, vitelul, $troll, giovinazzi, magnussen si grosjean. Ei sunt Patrimoniu Mondial.
    6 10
  • O prostie. Dacă vor spectacol, atunci să schimbe regulamentul.
    1 10 echipe de F1
    2 20 de circuite în calendar
    3 Piloţii să nu mai fie angajaţi de echipe ci de organizatorii F1
    4 Fiecare pilot să concureze pe toate cele 10 monoposturi de F1 (ar veni de două ori pe sezon pe aceeaşi maşină)
    5 În fiecare cursă vor fi coechipieri diferiţi (astfel încât fiecare să aibă coechipier pe fiecare)
    6 punctele obţinute în cursă se vor da atât piloţilor cât şi echipelor
    7 se va da 1 punct locului 19 (să existe interes a se duela şi pt ultimele monoposturi) 2 pt locul 18 etc. Locurile pe podium pe lângă 17 puncte locul 3, 18 locul 2 şi 19 locul 1 vor obţine şi puncte bonus.
    8 păstrarea punctului pt fast lap.
    7 7
  • @nica
    Doar punctul 4 daca s-ar aplica ar fi suficient. Astfel, intr-adevar, s-ar putea afla cine e cel mai bun pilot. Probleme insa ar fi cateva:
    -ar trebui ca toate masinile sa aiba acelasi volan
    -ar trebui ca toate masinile sa aiba un scaun standard (pilotii mai inalti sa stea le fel de confortabil ca cei mai putin inalti - greu de realizat. Sau scaun reglabil pe sina).
    6 6
  • De ce să aibă acelaşi volan? dacă cursele ar fi la 2 saptamani piloţii ar avea timp să inveţe asezarea butoanelor (banuiesc ca asta ar fi problema majoră)Oricum de la începutul sezonului ei pot sti cum arată cele 10 monoposturi. De la finalul unei curse "ar fi pilotul " viitoarei echipe. Un scaun confortabil pentru pilot banuiesc că se pricep ei să facă
    0 6
  • The Dot
    @Nica
    Este o diferenta mare intre F1 cu/fara cablul de la playstation infipt in tv.
    Mercedes nu poate sa gaseasca un scaun indeajuns de bine facut pentru Bottas, ca sa nu-i taie o parte din circulatia sangelui si prin urmare sa nu-i amorteasca unul dintre picioare in timpul cursei, de ani de zile, dar tu muta-i pe piloti de la o echipa la alta.
    Incerca si cu Messi, ia vezi pe care masina merge mai bine!
    2 6
  • GrosJan
    Am castigat un titlu/campionat in simracing, pentru cele mai multe pozitii castigate fata de plecarea din grila. Am primit doua penalizari no qual si gata, m-am vazut in pozitia de a face multe depasiri. A fost mai degraba un exploit (nevoit) al regulamentului decat ceea ce s-a dorit initial de la acel campionat.

    Alt lucru, va mai amintiti calificarele acelea de acum cativa ani in care pilotii nu mai ieseau deloc pe final de calificari si noi ne uitam mirati unii la altii? Au revenit dupa cateva curse la calificarile de acum.

    Bottom line, un astfel de regulament va da posibilitatea de a exploata regulamentul. Vom vedea pilotii de la coada plutonului intr-o cursa care sa iasa ultimul ca sa plece primul. :))) Sper sa nu gresesc, deocamdata fara a avea regulamentul final in fata cam asta e concluzia.
    1 6
  • Becaly
    Eu as fi de parere ca, calificarile sa fie un singur tur si atunci sa vezi cine e m.ai bun ca mercedes,ferrari,red bul.etc nu au timp sa m ai imbunatateasca timpul
    4 2
  • A fost clar ca au testat asta saptamana trecuta. Problema lor e Mercedes, care are un monopost mult prea rapid. Solutia ar fi ca si celelalte echipe sa mai lucreze. Pe acelasi principiu, echipele de top din fotbal ar putea sa foloseasca doar 9 jucatori...
    1 3
  • A fost si cu un tur prin 2005. Cei mai rapizi ies in fata.
    0 1
  • Vreti depasiri artificiale, ha? Parca vad ca iarasi o sa plangeti cand favoritul vostru o sa fie marioneta pentru pilotii mai rapizi care vin din spate.
    1 1
  • Fraerri
    Daca vor spectacol trebuie sa faca un singur lucru: sa taie comunicatiile dintre pilot si echipa. Acum pilotii sunt niste simpli executanti. Sa gandeasca singuri strategia unei curse. Ceva cen MotoGP. Atunci vedem cine are nerv!
    3 0
  • Cu toata dominatia Mercedesului eu nu-s de acord cu aceasta idee..Acest sport devine din ce in ce mai artificial...
    3 0
  • Fraerri
    Pai devine artificial tocmai din cauza comunicatiilor. Pilotul nu mai gandeste. el doar executa cat mai repede posibil ordinele echipei.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru