Adio, CR-V diesel! Honda CR-V renunță la motorină pe noua generație și adoptă moda hibridă

de Mircea Meşter
Vineri, 08.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda face un pas interesant pe piață și va renunța la motorizarea diesel odată cu lansarea noii generații sa SUV-ului CR-V. Aceasta va fi înlocuită cu un hibrid clasic benzină-electric fără încărcare la priză.

Generația 2018 a celui mai vândut SUV din gama Honda, CR-V, nu va mai dispune de o versiune diesel. Această mutare face parte dintr-un plan mai complex al constructorului japonez de a elimina diesel-urile din gama europeană, motorizările de acest tip urmând să fie înlocuite treptat de versiuni hibride benzină-electric.

Informația a fost confirmată de oficialii Honda după prezentarea imaginilor oficiale ale lui CR-V Hybrid Prototype, un concept pre-serie care anunță atât noua generație a lui CR-V, cât și versiunea hibridă care va lua locul diesel-ului în gama SUV-ului nipon. 

Conceptul beneficiază de un sistem de propulsie clasic format dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri și unul electric asistat de un pachet de baterii care se încarcă prin captarea și reutilizarea energiei generate la frânare. Soluția este utilizată în industria auto în special de mărcile japoneze, Toyota fiind pionierii sistemelor hibride de propulsie de acest tip. Nu există informații legate de posibilitatea ca Honda să dezvolte ulterior o versiune hibridă cu încărcare la priză a lui CR-V.

Decizia celor de la Honda vine pe fondul scăderii cotei de piață a motorizărilor diesel pe cele mai importante piețe ale Europei și în contextul în care majoritatea vânzărilor din gama Toyota RAV4 - rivalul direct al lui CR-V pe piața europeană - sunt reprezentate de versiunea hibridă, chiar dacă RAV4 oferă pe piață și versiuni diesel sau pe benzină.

Noul CR-V va fi lansat pe piața din Europa, implicit pe cea din România, în cursul anului 2018. 

Comentarii (11)

  • Lipsa diesel-ului în Europa e o mişcare normală în actuala conjunctură. În plus ultimul motor diesel 1.6 nu prea a fost reuşit.
    5 1
  • Anonim
    Ultimul motor diesel pe CR-V nu a fost reusit deloc mai ales cel in varianta de 160 CP . Renunta pentru ca Honda nu are o traditie si nu stie sa faca motoare diesel . Cat despre CR-V modelul actual o masina cu un pret urias cu un interior super imbatranit si slab calitaiv plastic tare usor zgariabil la greu peste tot .
    9 4
  • petrol
    Hmmm... se pare ca nu au invatat nimic din esecul Accord in Europa. Accord nu s-a vandut in Europa strict pentru ca nu avea motorizari diesel decente. Si cand spun decente ma refer la un 1.6-2.0 diesel cum aveau cam toti concurentii directi de genul Mondeo, Laguna, 407 sau Passat.
    Acordul avea o matahala de 2.2, foarte bun ce-i drept, dar inadecvat pentru majoritatea clientilor care ar fi dorit cel mult un 2.0, pentru ca Accordul era o masina relativ mica, aerodinamica si usurica in clasa ei.
    N-a fost sa fie. La cantecul de lebada, Accordul in Europa avea 3-4000 de exemplare vandute pe an ceea ce e foarte putin pentru o masina frumusica si fiabila.
    Revenind la CRV, fosta generatie, 2.0 benzina automat papa intre 14-18 % in oras mers uzual, cu rush-hour si AC incluse. In aceleasi conditii, un 2.2 manual papa 9-12%.
    Isi face cineva iluzii ca microhibridizarea o sa aduca 14%-le ala prea aproape de 9%?
    12 2
  • @petrol - Părerea mea este că, cel puţin în România, Honda Accord în general, 2.2 diesel şi 2.4 benzină, în special, nu s-au vândut din cauza lipsei de notorietate, a preţului şi a impozitului. Legat de preţ, Honda a căutat să se poziţioneze într-o companie selectă (BMW, WV, Audi) cu preţ pe măsură dar din păcate românii nu prea ştiu altceva decât de "nemţoaice", iar impozitul peste 2.000 cmc este mare. Am 2.4 (motor aspirat superb, adus la maximul de rafinament de japonezi) şi plătesc cam 700 de lei pe an în timp ce cineva cu o maşină cu motor de 1.600 cmc plăteşte cam 60 de lei! Degeaba este maşina bună dacă poziţionarea pe piaţă a fost greşită. De curând am depăşit 100.000 de km. şi în afară de consumabile nu am schimbat nimic în timp ce prin alte curţi pică injectoare şi alte alea. Dar nu vreau să încep un "flame" nemţoaice versus japoneze, nu asta e ideea şi chiar nu înţeleg fanatismul ăsta la unii.
    Revenind la CRV am condus 2.0/AT si mi s-a parut lenesă rău de tot (cu excepţia cazului in care il conduceai cu padelele), în timp ce varianta diesel 2.2 era cu totul altceva, adica exact ce trebuia sa fie. Bineinteles ca exista la CRV si varianta pe benzina cu motor de 2.4, vezi piata americana, dar nu se aduce din cauza acelorasi motive spuse anterior.
    Rămâne de văzut ce va rezolva varianta hibrida, oricum 212 cai sunt suficienti zic eu.
    7 3
  • @anonim
    ....vezi motorul anului in 2004!
    1 3
  • Zagardea 26-2.4=0
    Bă zagardea...
    Eu am Renault. Diesel. L-am luat nou. Acum are 11 ani.
    În afară de consumabile nu a cerut nimic.
    Consum mediu 5.00 %.
    Comm?
    3 6
  • @ultimii doi - E foarte mişto să te dai mare profitând de anonimatul din fata tastaturii. Eu am incercat sa duc o discutie civilizata fara pozitionari partizane. Din pacate nu am cu cine. Romanii sunt mistocari, le stiu pe toate, numai ei sunt destepti, restul sunt niste prosti. A, si masina lor e cea mai buna. Eu nu am zis asta de a mea. CSF, NCSF!
    6 0
  • @zagado26, Anonim
    Vulpea cand n-ajunge la struguri spune ca sunt acri
    Daca si un motor diesel garantat 1.000.000 km nu este reusit atunci nu stiu ce ar mai putea fi reusit.
    Daca cel mai usor diesel de pe piata, realizat complet din aluminiu nu este reusit atunci ce ar mai putea fi reusit
    Daca nici un bloc motor open deck pentru un motor diesel nu este reusit atunci ce ar mai putea fi reusit
    Daca nici un motor care a scos unul dintre cele mai mici consumuri de combustibil nu este reusit atunci nu stiu ce ar mai fi reusit si ....etc etc etc
    Inainte sa vorbim despre cat de reusit este un motor poate ar fi bine sa ne interesam putin.
    Motorul acesta este o creatie inginereasa pentru cine stie despre ce e vorba .....restul se uita. La urma urmei cine vede si nu stie zice ca asa trebuie sa fie.
    O masina nu se poate vinde din n motive , nu ca este motorul nereusit. Daca un motor de 2.4 nu se vinde in RO pentru ca sunt taxele mari nu inseamna ca e nereusit ci ca suntem noi prea saraci ca sa ne permitem.
    5 5
  • Luckas
    Duoa 11000 km cu motorul de 1.6- 120 cp pot spune:
    1. Trage bine, multumit.
    2. Consumul extra intre 4,2- 5,2 dupa caz...in oras, Iasi am facut o singura data consumul, plin pe plin..6,2....f. multumit.
    3. Interiorul as zice mai degraba clasic, in regula pt anii mei, android auto face toti banii...waze si youtube la drum lung..
    4. Banii, cat face masina asta. Eu sunt din Iasi si am facut asa: luat pe firma de la reprezentanta de langa Viena Honda Cr v Elegance Plus..nu este in Ro, cu fix , negociat, 19000 euro, noua...reducere plus TVA de la 34000 pret de catalog.
    Se poate verifica usor ce spun. La 19000 euro face toti banii, nota 9,5.
    Imi pare rau ca renunta la motoras, parerea mea, e cel mai bun in cilindreeabsa.
    4 2
  • petrol
    Evident ca unde apare cuvantul Honda, apare si Ionut2015, si indiferent de subiect, o baga pe aia cu ce motor bun de 1.6 diesel complect din alkuminiu are Honda.
    Degeaba il are daca il tine in debara (subiectul articolului btw) si continua sa abordeze gresit piata europeana.
    Europenii n-or sa-si schimbe dieta de pe motorina pe benzina prea curand indiferent de cifrele de marketing ale producatorilor.
    0 3
  • @petrol :)

    io in locul tau m-as ascunde..."complect". Stii ca suntem catre sfarsitul anului 2017, nu?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru