Aston Martin nu renunţă la motoarele V12 şi refuză hibrizii

de Sebastian Toma
Marti, 15.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aston Martin le promite clienţilor că se va concentra pe îmbunătăţirea economiei de carburant a motoarelor V12 din gamă şi că nu va hibridiza viitoarele modele pentru a reduce consumul.

Aston Martin a decis să nu renunţe la motoarele V12, în ciuda tendinţei globale de downsizing care vizează reducerea numărului de cilindri şi a cilindreei în favoarea supraalimentării. Mai mult decât atât, Ulrich Bez, CEO-ul companiei britanice, a declarat că refuză hibridizarea gamei pentru a reduce consumul de carburant. În schimb, Bez preferă să reducă masa viitoarelor modele pe cât posibil şi să îmbunătăţească eficienţa motorizărilor viitoare. O altă soluţie este încurajarea reducerii vitezei cu care circulă clienţii, CEO-ul fiind convins că aceasta este una dintre motivele pentru care consumul de carburant este ridicat.

În ultimii cinci ani, modelele Aston Martin au devenit cu 30% mai eficiente. Ulrich Bez explică progresul prin îmbunătăţirea coeficientului aerodinamic al acestor modele şi prin perfecţionarea motorizărilor. Nu este clar ce paşi vrea CEO-ul companiei din Gaydon să urmeze pentru a face motoarele alimentate cu benzină să fie şi mai eficiente, având în vedere că analiştii din industrie spun că actualele unităţi sunt foarte aproape de nivelul maxim de randament posibil pentru un propulsor cu ardere internă şi aprindere prin scânteie.

Urmareste Automarket
CEO-ul Aston Martin este de părere că gama sa are loc de îmbunătăţiri în materie de reducerea masei şi că un sistem hibrid care să ofere temporar 100 CP în plus sau mai mult nu este necesar, dacă acesta aduce o creştere a masei vehiculului. În plus, performanţe superioare pot fi livrate dacă automobilul este mai uşor şi mai aerodinamic, subliniază Ulrich Bez, pe lângă faptul că directorul Aston Martin ridică semne de întrebare în privinţa fiabilităţii sistemului hibrid şi a complexităţii acestuia.

Via Drive

Comentarii (4)

  • Dacia Plant
    Nu sunt fan Aston dar sustin si ii respect pentru decizia lor !
    16 5
  • Aston nu vrea sa se amestece cu alti care inventeaza hibride pentru 3km ca sa ocoleasca legea. Sunt de acord cu Dacia Plant, dar o sa le fie foarte greu
    9 3
  • Aston Martin nu renunta la v12 fiindca nu sunt in stare sa faca hibride. De altfel nu sunt in stare sa faca nici motoare turbo. Costurile de cercetare ar fi mult prea mari si nu au know-how-ul necesar. Mai simplu e sa faci un aspirat cu cilindree de camion.
    La fel era si cu Rolls Royce-urile cu "putere adecvata" fiindca nu puteau face doua motoare la fel si cu mandria ca sunt "facute manual"; asta fiindca nu erau in stare sa sa faca o fabrica industrializata.
    Cei care nu sunt de acord cu ce am spus, sa se mai informeze si apoi sa comenteze.
    Sunt frumoase Aston-urile, dar la performante sunt slabute; La aceeasi cai sunt in urma fata de orice competitor.
    4 2
  • Si ce e aberatia asta cu reducerea consumului de carburant prin incurajarea reducerii vitezei; asta s-ar preta sa zic la un rolls royce, dar nu la un producator de masini sport;
    Mai era si aberatia aia a lui Bez, cum ca 0-77 era rentabil doar daca produceau 77 de exemplare; de ce nu 78 sau 76... fix 77; era un mesaj "subliminal", ca 0-77 sa duca cu gandul la agentul 007, asociat oricum cu aston martin; Culmea, Aston nevrand sa le dea producatorilor primului film J Bond o masina, dar dupa ce au vazut ca filmele din seria Bond au succes, s-au rugat ei de producatori sa le accepte astonul in film, in carti, J Bond plimbandu-se cu Bentley. nu cu Aston.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru