Feedback

Europa, singurul motor de creştere: vânzările Volkswagen au scăzut cu 5% în februarie. "Clienţii ne rămân loiali"

Publicat Sambata, 12.03.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 28
Europa, singurul motor de creştere: vânzările Volkswagen au scăzut cu 5% în februarie. "Clienţii ne rămân loiali" - Poza 1
Vânzările Volkswagen au înregistrat în februarie un declin de 5% după scăderile majore din China, Statele Unite, Brazilia şi Rusia. Europa a rămas principalul motor de creştere pentru constructorul german.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Luna februarie a fost una dificilă pentru Volkswagen din punct de vedere economic, însă nu neapărat din cauza scandalului Dieselgate. Constructorul german a înregistrat o scădere a vânzărilor de 4.7% la nivel global, astfel că pe ansamblul primelor două luni ale anului declinul este de 0.5%.

Astfel, germanii au reuşit să vândă doar 394.000 de maşini în februarie, spre deosebire de cele 413.700 de unităţi comercializate în perioada similară a anului trecut.

Scăderea are drept cauză principală situaţia economice înregistrată în câteva dintre cele mai importante pieţe auto ale lumii: în Brazilia, care se confruntă cu o perioadă dificilă, scăderea a fost de 40%, iar în Rusia de 7%. Volkswagen nu a avut o lună bună nici în China, cea mai mare piaţa auto, acolo unde declinul a fost de 3% pe fondul sărbătoririi Noului An Chinezesc.

Urmareste Automarket
Prin urmare, singurele veşti bune au venit din Europa, acolo unde vânzările au crescut cu 3.7%, un procent similar fiind înregistrat şi în Germania. Explicaţia oficială? "Clienţii noştri ne rămân loiali într-o perioadă plină de provocări", potrivit lui Juergen Stackmann, directorul de marketing şi vânzări.

Vă reamintim că Volkswagen trebuie să cheme în service peste 8.5 milioane de maşini în Europa pentru a remedia problema emisiilor.

Pentru lunile următoare, constructorul german mizează pe noua generaţie Volkswagen Tiguan, care a înregistrat deja 15.000 de precomenzi şi va fi disponibil la vânzare începând din luna martie.

Via Automotive News


Comentarii (28)

  • dame macarale
    de parca clientilor le pasa ca vw a znopit....psihoza generala continua ...
    11 14
  • ,,"Clienţii noştri ne rămân loiali într-o perioadă plină de provocări", potrivit lui Juergen Stackmann, directorul de marketing şi vânzări.,,...sau vrabia mult mălai-euro visează.
    25 12
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • -5% / luna
    Europa motor de crestere, Vw marca europeana... se agata cu disperare insa de un fir de ata...piete ca gupul BRICS sau America de Nord sunt mult mai importante.

    -doar -5% ! scoateti sampania, i-am prostit pe fraieri !

    -hmmm, eu zic ca-i devreme pentru concluzii, mai Adolf Jr.
    18 8
  • Ce sa spuna si directorul de marketing...?
    21 4
  • cine is mai cumpara vw ca noi sa pateasca:
    golf 6 tsi,1.2 77 kw
    pedala de frana ce are o cursa mare pana actioneaza..hai la porsche buc nord de unde am luat-o ca de e reprezentanta!!!stupoare-raspuns de inginer de service:ati vopsit etrierii si de aia nu are eficienta frana!!!!poftim????coane vorbesti cu ingineri auto nu cu manelisti!!!aaaa,pai cred ca ati pus placute de frana pe spate nu de la noi...hai bre! zi zau!cat ma costa constatarea asta inginereasca 4,8 mil...si circul continua...hai sa o mai lasam o zi sa vedem totusi de la ce...am lasat-o.a doua zi era de la discurile de frana uzate aproape de limita.va rog sa imi dati scris ca asta e cauza...aaaa pai nu putem...pai scrieti ca asta e cauza si eu schimb discurile la voi....aaaa ,pai sa vedem,...cheama seful de service....vine tov sef si ne ia iar cu abureli pana i-am spus ca lucrez la rar....stiti ,sa vedeti,hai ca va facem o reducere,platiti 1,7 mil ...dar masina tot nu franeaza...si era simplu,doar sa fi pus testerul si sa aeriseasca abs-ul...dar noi nu gandim,noi muncim
    concluzie:cumparati si reparati la vw si veti avea parte numai de stupize stupize
    26 20
  • @pesso
    Lasa vrajeala! Nu exista nici macar o postare pe forumul de profil legata de problema ta. Zii mai bine ca ai o japoneza, ca nu merg vanzarile si zici sa lovesti in concurenta. Apropo, cum mai pacaliti clientii sa va cumpere masinile alea cu defecte de fabricatie grave- vezi airbag-urile care te ucid in caz de accident, pedalele de frana care nu actioneaza corect sau lipsa antifonarii pentru a reduce greutatea? Tot placa aia cu fiabilitata o bagati? Sau ati trecut la urmatorul nivel?
    14 22
  • Mitica Blajinul
    Poate ca ai dreptate @pesso. Nu stiu, dar...Este un mare "dar" in ceea ce spui tu. Tu, care lucrezi la RAR, ai vopsit etrierii de frana, ai schimbat placutele de frana, verifici toata ziua masini, si nu ti-ai dat seama ca masina ta are aer in instalatia de frana? Sau ai stiut ca are aer, dar nu esti in stare sa aerisesti un sistem de frana? Cum ramane treaba cu ganditul? Poate ca daca aveai o toyota cu problema asta, cei de la toyota o rezolvau cat ai zice peste, si te mai si plateau pentru ca ai masina de la ei. You are good, man!
    21 18
  • @pesso
    daca esti inginer auto, desi se numeste inginer mecanic, dar trecem peste, si mai si lucrezi la rar ... spanzura-te frate ca faci umbra pamantului degeaba. Stii vorba aia, nu e baiat rau, e rau pamantul ca-l tine. esti prea prost amice.
    15 18
  • "Poate ca daca aveai o toyota cu problema asta, cei de la toyota o rezolvau cat ai zice peste, si te mai si plateau pentru ca ai masina de la ei. You are good, man!"

    Nu se poate intampla asa ceva la Toyota. Pur si simplu... nu. Ca e Toyota, da? :)))

    Vreau sa vad cum speculeaza cuncurenta problemele lui VW, ca tot spuneau unii pe-aici cum ca VW va cadea f mult anul acesta.
    Spuneam in decembrie sa "keep calm" ca VW nu va cadea atat de rau precum isi doresc unii. Uitati aici o dovada. VW va reveni la lupta pentru primul loc in lume, cu toate magariile facute. Pentru ca, ohooo, au comis-o intr-un mod jisnic.
    Cu siguranta nu anul acesta. Insa peste 2-3 ani, mai mult ca sigur. Faptul ca vanzarile merg surprinzator de bine (pentru unii), este o dovada a faptului ca aceasta companie are puterea sa-si repare renumele mult mai repede decat s-ar crede. Daca la sfarsitul anului VW ca cadea pe 3, eu zic sa nu va mirati. Pe 4... posibil. Desi sincer, la cum arata lucrurile, nu cred.
    PS: nu ma refer la fiabilitate care e altceva.
    14 12
  • Get real
    Ce sa aplaudam? o statistica pe o luna? o scadere "moderata"pe o luna, dar totusi SCADERE? opinia manipulatoare a omului de la marketing?

    Parerea mea e ca-i doar inceputul. Azi -5%, maine -9%, pana la inceputul anului viitor vom avea cel putin 25% rasi din vanzarile Volkswagen pe fondul scandalului ce l-a declansat. De recuperat, nu se recupereaza asemenea pierderi in 2-3 ani. Lumea nu uita usor. Vw trebuie sa vina cu solutii "miraculoase" si nu prea vad cu ce ar putea veni fara sa-i dezechilibreze financiar.
    17 12
  • Ok. Fie ca tine. Dar tine minte discutia asta. Vom vedea la sfarsitul anului si începutul anului viitor. Ideea este ca la cat scandal s-a facut cu Dieselgate, vânzările nu au fost chiar catastrofale asa cum se credea ca va fi. Iar scăderea din stire nu a avut-o doar VW. Desi la ceilalti nu a fost nici un scandal. Intelegi diferenta?
    12 11
  • Deciziile pe care le-au luat sunt catastrofale. Vanzarile vin dupa decizii..
    8 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Eu am criticat cat am putut marsavia celor de la VW. Ceea ce s-a intamplat nu doar ca este anormal dar este lipsit de cel mai elementar bun simt in ceea ce priveste relatia consumator-producator.

    Insa cand va cum unii dau din coada la auzul vestilor proaste venite dinspre VW, ma apica groaza. Asa, bun, au gresit sau au comis-o! Ce ati vrea voi, cei care nu mai stiti cum sa injurati, sa se inchida?!! Va dati seama ce consecinte ar avea intrarea in faliment a unui gigant precum VW asupra unei economii europene care si asa n-o duce exceptional? Dincolo de faptul ca industria auto din cateva tari, serios afectata fiind, ar produce cateva zeci mii de someri, la astia s-ar mai adauga ale cateva mii, inclusiv in Romania, care lucreaza, in fabrici de subansamble, la dealeri, etc. Angajatorii lor platesc taxe si impozite, oamenii platesc taxe si impozite.. Chiar vi se pare un motiv de maxima bucurie ca fabricile VW sa se inchida? Ca ce? Ca nu va plac voua masinile lor?
    11 7
  • Lau Calin

    Ai mare dreptate. Companiile japoneze au rechemat in service sute de mii de masini pentru probleme care puneau in mod direct si grav in pericol viata si integritatea corporala a pasagerilor. Nimeni nu s-a sesizat cu privire la faptul ca mii si mii de oameni au condus masini care prezentau un risc major.

    Si pentru ca traim intr-o tara in care circula inca basculante de 30 de an care scot fum ca fum ca furnalu', o tara in care inmatricularile sh sporesc considerabil, iar cei care se ocupa de inmatricularea unor hardughii in Bulgaria prospera, o tara a carei capitala nu are un sistem de colectare a deseurilor menajere care sa permita sortarea celor care nu sunt biodegradabile, in asa fel incat acestea ajung in pamant, o tara in care aceeasi capitala are o centura pe care nu poti sa te deplsasezi 200 m fara sa vezi zeci si zeci de peturi de plastica azvarlite de-a valma, ne-am gandit sa infieram cu manie proletare VW, pentru ... poluare!
    7 8
  • se poate considera off-topic

    - cresterea companiei...4,7%
    - cresterea pietei auto in Germania... 12%

    daca nu tii nici macar pasul cu trendul general insemna ca pierzi clienti potentiali. Nu vad loialitate aici, ci doar o anumita inertie in achizitie.

    Sa pun la socoteala ca acest cartonas rosu e incasat pe propriul teren?

    Cifrele pe o luna nu se pot extrapola pe un an de zile, ar fi o greseala. Dar daca e sa tinem cont si de restul pietelor (mai ales de semnalul din SUA) si de ofensiva concurentilor (care isi intineresc foarte frumos oferta) eu zic ca viitorul nu poate fi colorat prea vesel.

    Un dos de palma venit din fundul curtii ar merita la fiecare ora indivizii cu putere de decizie, din nefericire doar compania ca entitate pierde si apoi, implicit muncitorii. Potentatii firmei isi vor vedea in continuare de viata...
    12 1
  • @Mitica Blajinul

    Cum mai e vreme in Noua Zeelanda, amice? Planuri de intoarcere ceva? Stii cati intreaba de un mecanic bun care sa se bage la Subaru? Te salut calduros!
    6 0
  • De acord cu vianu, ei pierd cota de piața cam peste tot in Europa. Deși VW este o marca iubita, vor mai scădea un pic. Problema lor va fi pe termen lung.
    Eu sunt curios daca MEGA oferta de 4000€ la Golf a fost adevărata!?
    4 1
  • Incet, incet subiectul Dieselgate incepe sa fie "fumat". Ranile au fost facute, urmeaza vindecarea lor. Asta inseamna vanzari slabe, nu catastrofale care sa puna in pericol evolutia si dezvoltarea ulterioara a companiei. Deci mai rau de atat, slabe sanse sa se intample ceva. Suntem in martie. De asa ceva se stie din septembrie anul trecut. Timpul trece, oamenii (obisnuiti) uita. Modele VW sunt considerate mai ales de presa, unele de top in clasele lor. Foarte multi care cumpara o masina se iau si dupa ce scrie in reviste sau pe net. Nici nu mai tin minte cand am vazut ultima data un VW sau o masina VAG la coada unui test comparativ.
    In plus, nu e primul si nici ultimul scandal de care un constructor auto sa aiba parte.
    5 7
  • @xxx

    Spune-mi cu cat s-a vandut in oferta un Golf 2.0 TDI Confort Line si ce dotari suplimentare a avut, ca sa-ti spun daca a fost adevarata.
    4 1
  • @Marketing Director J Stackman
    The 78-year-old company’s unusual culture — cocky, cutthroat and insular — has come under scrutiny as potentially enabling Volkswagen’s LAWBREAKING BEHAVIOR. For decades the company, which was founded by the Nazis with the help of Ferdinand Porsche, the inventor of the Beetle, has been controlled by a tight-knit troika of a billionaire family (Mr. Porsche’s descendants), a German state government (Lower Saxony) and powerful labor unions.

    “They only know one way of management,” said a high-ranking executive who has worked in several countries for the carmaker and who requested anonymity for fear of losing his job: “Be aggressive at all times.”

    http://www.theguardian.com/business/2016/feb/04/sales-of-volkswagen-cars-fall-14-following-emissions-scandal

    Deci asa !
    4 1
  • @mishazaitev
    Nu spune nimeni ca vw trebuie sa dispara! De unde ai inteles tu asta?
    Dar atitudinea directorului de marketing care incearca in continuare sa duca lumea de nas, e condamnabila ! Adica pierd cota de piata continuu, iar el ne abureste cu "clienţii ne rămân loiali".
    “Be aggressive at all times” , nu? Inca mai are dinti? Cineva trebuie sa-i dea o pila in dinti nesimtitului.
    5 1
  • Mitica Blajinul
    @misha, incet, incet vine iarna. Sunt inca 24 de grade in timpul zilei,dar noaptea este un pic mai rece. Planuri de intoarcere nu am. Poate reusesti sa vii pe aici.Sigur vei intelege de ce nu am asemenea planuri.Ar fi imposibil pentru mine sa lucrez la Subaru pentru ca nu ar fi nimeni de acord cu stilul de lucru al unuia care vine din alta parte.
    Te salut cu aceeasi caldura!
    5 0
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • @mishazaitev

    Nu știu sa răspund, am văzut o reclama agresiva la televizor ceva 4100€ avantaj client sau reducere si eram curios daca cineva chiar s-a interesat. Atât!
    1 0
  • Eii Mitica, daca am sa ma incumet la un asemenea drum, cu siguranta iti voi da de stire. Chiar mi-ar face placere sa te cunosc. Cat despre calitatile tale de mecanic, da-mi voie sa-ti marturisesc ca, mai ales dupa ce am aflat cine se ascunde sub noul tau user (cu ocazia unei alte conversatii), ti-as incredinta masina mea cu toata increderea. Hai sa traiesti!
    0 0
  • @xxx

    In prezent pe site-ul VW pretul masinii respective este aproape similar cu cel pe care l-am platit eu in urma cu un an....Poate sa fie vorba de o reducere la optionale. Astea costa destul de mult la VW.
    0 0
  • @mishazaitev m-am uitat nu mai este oferta, de curiozitate am făcut o configurare (este numai un exercițiu de stil), ai dreptate opționalele sunt scumpe la ei
    Golf Trendline 1.2 TSI
    Benzina / 1.2l / 63 kW/85 CP / Manuala, 5 trepte / 4-usi
    Consum combustibil oficial: 4.9l/100km
    Emisii CO2: 113g/km
    Oxizi de azot (NOx): 0,024g/km EUR 15.825,60
    Culoare exterior
    Argintiu (tungsten silver metallic) EUR 456,-
    Tapiterie stofa
    Culoarea tapiteriei: negru
    Mocheta: negru
    Plansa de bord: negru
    Car-Net "Guide&Inform" servicii mobile
    Computer de bord "Plus"
    Cotiera centrala fata
    Date de navigatie pentru Europa
    Jante aliaj usor "Lyon" 6 1/2 J x 15
    Park Assist inclusiv Park Pilot
    Sistem de navigatie Discover Pro
    Total: EUR 19.701,60
    0 0
  • Mitica Blajinul
    Oricand esti binevenit! Sa treiesti si tu !
    0 0
  • Guvernul german a impus firmelor nemtesti sa achizitioneze masini de flota, exclusiv de la VAG. Pana anul trecut, BOSCH, REXROTH, HILTI, HUK etc. aveau de ani de zile, Focusuri-uri la flota, acum toti au Golf. Coincidenta? ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru