Fiat 500L: producţia crossoverului a fost oprită temporar din cauza vânzărilor slabe

de Sebastian Toma
Miercuri, 10.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fabrica Fiat din Serbia a oprit temporar producţia lui 500L pentru a evita formarea stocurilor. Uzina din Kragujevac a redus cadenţa acestui model încă din vara lui 2013 pentru a adapta producţia la cererea slabă înregistrată pentru monovolumul italienilor.

Fiat 500L, monovolumul mărcii italiene, va avea producţia oprită temporar la unica fabrică însărcinată cu producţia sa, uzina din Kragujevac, Serbia. Conducerea companiei italo-americane a decis să pună pauză la producţia acestui model, introdus în producţie în iulie 2012, deoarece vânzările sale au fost suficient de slabe în ultima perioadă încât să necesite o pauză în producţie de patru zile, explică presa locală din Serbia. Fabrica respectivă a redus producţia lui 500L în vara lui 2013, fiind scăzută cadenţa astfel încât să fie construite maximum 110.000-140.000 de unităţi în decursul anului respectiv. Paradoxal, cu doar patru luni înainte de momentul respectiv, producătorul anunţa depăşirea ţintei iniţiale de comenzi şi mărirea producţiei pentru asigurarea a 110.000-150.000 de unităţi în decursul lui 2013.

Fiat 500L - date oficiale şi o galerie foto completă

Fabrica Fiat din Kragujevac este construită în baza unui acord joint-venture între Fiat şi guvernul sârb, cel din urmă deţinând 33% din acţiuni.

Fosta uzină Yugo avea 2.500 de angajaţi în 2012, dar au fost contractaţi alţi 600 de salariaţi în 2013 pentru a răspunde la necesitatea de producţie de la momentul respectiv. Reprezentanţii uzinei nu au anunţat nicio disponibilizare ca urmarea a necesităţii reducerii şi chiar a opririi temporare a producţiei. Cei de la Fiat aveau planuri mari cu acest monovolum, 500L fiind planificat pentru lansare pe pieţele din SUA şi din Rusia, iar fabrica din Kragujevac urma să asigure volumele necesare celor două pieţe importante ca volum şi creştere.

Gama 500 a celor de la Fiat se va extinde mult în viitorul apropiat: "Vrem să construim versiuni care să atragă şi bărbaţii"

Fiat 500L a aplicat reţeta stilistică a fratelui său mai mic şi la interior, având unul dintre cele mai vesele habitacluri din segmentul monovolumelor.

Urmareste Automarket

În acest moment, linia de modele Fiat 500 conţine două versiuni de caroserie: hatchback-ul clasic, lansat în 2007 cu rezultate remarcabile pe piaţă, şi versiunea de familie 500L, care beneficiaază de o variantă cross, 500L Trekking, şi de una cu şapte locuri, denumită 500L Living.

În viitorul apropiat, Fiat va lansa 500X, un crossover de segment mic care va lupta cu Renault Captur, Opel Mokka şi Nissan Juke, iar versiunea de bază a lui 500 va primi un facelift.

Fiat 500L Living, versiunea cu şapte locuri a monovolumului italian

Via WCF

Comentarii (10)

  • Un prieten i-a luat sotiei un 500L rosu cu alb, avand intriorul identic cu cel din poza de mai sus.Pt. un Pop Star cu 1.4 aspirat de 95 cp, jante pe 17 (belea), discuri f/s, aer cond, touchscreen si alte dotari si reglaje, cu Rabla si alte reduceri, l-a costat de la 16.400, fix 12.800 euro.Cireasa de pe tort o reprezinta cei 5 ani garantie( sau 100.000) si....INTRETINERE GRATUITA,( mai putin placutele) inclusiv la 60.000, o distributie. E dotata, e f. spatioasa, ergonomica dar.....Fiatul inca e urmarit de fantomele trecutului pe care le-a vandut cu mult drag.Iar acum culege ,,roadele,,. P.S. Nu lucrez la Fiat!
    27 3
  • Andrei
    Din pacate e o copie dupa Mini Countryman,o fi bun nu imi pot da cu parerea in necunostinta de cauza,dar celor de la Fiat le-ar trebui alt presedinte din punctul meu de vedere,cum sa il lasi pe Montezemolo sa isi dea demisia,dar pe Domenicali sa il tii in functie numai cretinu al mare de la FIAT putea face asta.
    11 3
  • Crystyann
    @Lucci : Si 12.800 EUR + rabla ( adica aprox 14.250 EUR ) pentru un Fiat de 1,4 / 95CP aspirat ti se pare ieftin ????????? Si apropo, la altii distributia este long life sau se face dupa mult mai multi kilometri.
    In fine , mie nu mi se pare o mega afacere - dar daca omului i-a placut ( sau sotiei ), sa o stapaneasca sanatosi si fara incidente.
    PS : Nici eu nu lucrez la FIAT
    6 14
  • Suleyman Cunoscatoru
    E bine ca incepe lumea sa se trezeasca si ar fi valabil si in cazul altor marci.

    @Lucci: Intretinerea gratuita pe 5 ani este fix pix, la un motor aspirat de 1.4 nu e mai mult de 270-350 lei o revizie la dealer x 5 ani (de 5 ori) = max. 1.500lei = 350euro, deci nu-i ceva care te face sa cumperi acest model.
    10 10
  • @Cristian
    daca nu-ti convine pretul de 14.250 esti invitat sa dai 12.350 pe un Logan MCV Laureate cu echipare similara. Sustii si economia romaneasca in acelasi timp :)
    13 0
  • asa "slab" cum s-a vandut e campion la categoria MPV mic (24% din total segment) si are vanzari aproape cat locurile 2 (B max ) si 3 (Note) din top vanzari in primul semestru din 2014 in Europa X la un loc, vezi

    http://left-lane.com/european-sales-2014-h1-small-mpv-segment/

    ce sa mai zica ceilalti producatori : ?
    7 0
  • mishazaitev
    Ceea ce eu nu inteleg este de ce in titlu este vorba de un crossover iar in continutul articolului este vorba de 500 L care nu este un crossover. Ca exista si o varianta a lui 500 L care ar putea fi considerata crossover (Treking ) si ca urma sa se lanseze si o varianta 4x4, este cu totul si cu totul altceva. Nici pozele (mult prea multe dupa umila mea parere) nici articolul in sine nu fac referire la ea.

    Prin urmare, productia cui a fost oprita? A lui Fiat 500 L in genera?l Sau a crossoverului la care repet NICI UN CUVANT din articol si NICIO FOTOGAFIE nu fac referire, lasand in mod incorect sa se inteleaga ca ar fi vorba de intreaga gama 500 L ? Eu tind sa cred ca mai curand a doua ipoteza este valabila.

    Intre cele doua nu poate fi pus semnul egal. In nici ambele test-drive-uri cu versiunea "normala" a lui 500 L, cei de la Automarket au catalogat aceasta masina, in mod corect ca fiind, un monovolum si niciodata ca fiind un crossover. Mai mult, cu ocazia unuia dintre cele doua teste, autorul chiar marturisea ca asteapta varianta crossover a lui 500 L, varianta care, asa cum am spus, a aparut.

    Prin urmare, articolul de mai sus, este o dovada in plus a faptului ca somnul corectitudinii si claritatii informatiei redate naste confuzie si dezinformare.
    3 1
  • Inca un succes marca Sergio Marcchione.
    3 5
  • Suleyman, daca e asa delipsita de importanta oferta, de ce nu -ti da si Dacia un ...fix -pix din asta? Sau , poftim, si ceilalti producatori! Iar in revizia aia a ta de 350 lei, intra-la km corespunzatori- si filtrele, bujiile, uleiul si manopera de la Fiat?Ca sa ai garantia activa stii,cred, ca tr. sa faci reviziile la ei! Zi-mi si mie unde costa la reprez. Fiat, intretinerea pe 5 ani, 350 de euro(nu mai pun si distributia la socoteala ca deja n-are rost sa te incarc cu calcule) ,sa -l trimit pe amicul meu acolo! Nu zic, poate la service-uri particulare iesi mai ieftin , dar la Fiat (sau Renault) in niciuncaz nu vorbim de service-garantii ieftine.
    6 1
  • Masina e simpatica...si-a luat-o un prieten de-al meu in varianta cu 0.9 105cp cu echiparea de mijloc (au 3 parca). Trei minusuri i-am gasit: scaunele sunt f inguste ca la 500 si nu-s confrtabile la drum lung; ecranul monitorului are o rezolutie ca acum 10 ani si motorul e foarte zgomotos (probabil ca si antifonarea e slaba).

    E insa altceva, e o masinuta care iese in evidenta si gusturile nu se discuta. Personal as fi ales Meriva.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru