Italienii lovesc din nou: lansarea lui Alfa Romeo Giulia este amânată cu șase luni, până vara viitoare

de Bogdan Mirică
Vineri, 06.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alfa Romeo Giulia va ajunge pe piață cu șase luni mai târziu. Italienii mai au nevoie de timp pentru a perfecționa elemente de siguranță și ținuta de drum.

Una dintre cele mai reușite creații Alfa Romeo din ultimii ani, Giulia a fost foarte bine primit de publicul larg în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Cu un timp bun pe Nurburgring și cu 510 cai putere sub capotă, pentru că momentan italienii au lansat doar versiunea de performanță Quadrifoglio Verde, Alfa Romeo Giulia ar trebui să ajungă pe piața din Europa la sfârșitul acestui an.

Din păcate, se pare că peninsularii au comis-o din nou. Potrivit unor furnizori Alfa Romeo, lansarea noului Giulia va avea loc abia peste șase luni, adică în vara anului viitor. Tot despre o amânare vorbim și în cazul primului SUV Alfa Romeo. Acesta era așteptat anul viitor, însă data de lansare pe piață a fost amânată pentru începutul lui 2017, la nouă luni după estimarea inițială.

Esential 6 luni este perioada de timp cu care se amână lansarea noului Giulia.
9 luni se va amâna lansarea primului SUV Alfa Romeo.
400.000 de mașini pe an vrea să vândă Alfa Romeo până în 2020.
Potrivit acelorași surse, amânarea debutului comercial pentru Giulia se face din cauza nevoii de a rafina suplimentar câteva detalii legate de siguranță și de ținută de drum.
Italienii nu au vrut să comenteze informațiile, însă au precizat că debutul pe piața din SUA va avea loc la trei luni după cel european.

Sergio Marchionne a declarat la finalul lunii trecute că reexaminează expansiunea globală a brandului Alfa Romeo, în urma declinului economic suferit de piața chineză. El a reafirmat că există un plan de investiții de cinci miliarde de euro, capabil să impulsioneze vânzările brandului până la pragul de 400.000 de unități pe an.

Un plan extrem de ambițios, având în vedere că Alfa Romeo a vândut anul trecut doar 68.000 de mașini. Pentru a ajunge la acest nivel, italienii vor opt modele în gamă, iar două dintre ele ar trebui să fie Giulia (cu aproximativ 50.000 de unități vândute anual) și SUV-ul așteptat în 2017 (23.000 de unități).

via autonews (înreg.)

Comentarii (16)

  • Putin imi pasa...oricum prefer concurenta. Nu ma intereseaza noile modele Alfa ! Cand o sa mai faca ceva ca 159, Brera, Mito o sa ma intereseze si o sa mai conteze ALfa pt. mine. Pana atunci sa le vanda ei cui vor.
    8 22
  • Ce mai contează 6 luni, după o pauză de câțiva ani în această clasă, din cauza multiplelor amânări, dar aceste lucruri vor conta în viitor, până spre finalul anului viitor vor mai pierde niște bani, iar pe 2015 vânzările trec pe invizibil.
    17 3
  • @Adi Giulia viitoare e urmasa lui 159. Gama 15X a fost urmasa Giuliei din trecut.

    Oricum viitoare Giulia depaseste cu mult ceea ce a facut Alfa in ultimii 25 de ani. Pornind de la motorizari si mergand la finisari si dotari.
    18 4
  • giulia facelift
    intra direct cu giulia facelift ? :))

    oricum, o astept cu nerabdare, arata bine
    10 3
  • inexorabil
    Repet ceea ce am subliniat altădată: nu mă pricep chiar deloc la Alfa Romeo și nici măcar n-am atins vreodată vreun produs de-al ei, DAR nu mă lasă inima să prefer indiferența…Alfa (ca și Lancia) se ȋncovoaie de atâta greutate istorică ȋn spate și ȋncă una fabuloasă, de povestit posterității (dacă se amână sfârșitul lumii). Fondatorul firmei Ferrari a ȋnvățat meserie de la Alfa, care i-a oferit și satisfacții sportive. Ȋnsă ceea ce citesc ȋn ultimii ani despre acest monument de valoare (și mai ales despre celălalt) nu prea mă ȋncântă…Alfa a fost sinonimă cu originalitatea chiar mulți ani sub tutelă Fiat (n-are rost să enumăr motorizările 100 % de Alfa Romeo). 4C constituie un model sport de referință, chiar foarte frumos, ȋn spiritul tradițional al mărcii.

    Nu știu ce pitici umblă prin mintea lui Marchionne, dar Alfa nu se situează la nivelul așteptat (cel puțin ȋn viziunea mea). A propus noua Giulia, care pare o bestie pe roți ȋn varianta de top, dar parcă nu-mi place precum 159 (mai ales la exterior). Exact cum am precizat la articolul de pe AM prilejuit de apariția noii Giulia, aș fi reacționat ca și cum aș fi ronțăit ardei iute, dacă ar fi arătat ca aici:
    http://www.diseno-art.com/news_content/2014/08/2015-alfa-romeo-giulia-rendering

    PS: Da, știu, gusturile nu se discută, ci se impută :)
    9 1
  • =))))))))
    0 7
  • @Inexorabil Alfa, mai presus de orice, chair si de design, trebuie sa faca masini care se vand. Am ajuns in puntul in care prefer sa faca cea mai urata masina din industrie, atata timp cat o vand in draci.
    5 3
  • inexorabil
    Dragul meu Mowgli, spaima junglei (metropolitane), te asigur că te respect suficient cât să nu te “ȋmpurpurez” (nici nu obișnuiesc, nici pe AM și nici nicăieri, față de nimeni, orice (mi-)ar zice), dar dă-mi voie să nu ȋmbrățișez “noua” ta mentalitate auto (n-o condamn, dar…n-o ȋnghit, pur și simplu), dacă se prezintă sub forma pe care o declari ȋn public…Nimic altceva de adăugat.
    5 4
  • Am stat mult si m-am gandit la scopul Alfei Giuliasi am discutat si cu un amic, fan si posesorde 159.

    Look-ul nu pare a fi cel mai potrivit/reusit (unora le place, altora, printre care ma numar si eu, nu) iar singura motorizare anuntata, cea de 500 de cai, pare sa fie destinata catorva show-uri TV in genul Top Gear in care cativa moshulici rup un set de cauciucuri inainte de pranz.

    Cred ca scopul principal al acestui model este sa reintre pe piata americana. Pentru asta au nevoie de un model, pe benzina, puternic, opulent si zgomotos (la propriu si la figurat). Ca design ii lipseste acea finete pe care o cer europenii si are fix acel "muscle feeling" pe care il apreciaza americanii.

    E clar ca un model pe benzina de 500 de cai nu are ce sa caute in Europa. In Europa, fara motoare diesel de 1.6 si 2.0 nu au ce sa caute, oricat de mult blamam noi momentan dieselurile si nivelurile reale de poluare a acestora. Si nu vad de ce ai baga atata amar de bani sa dezvolti o masina cu tractiune spate capabila sa suporte un motor de 500 de cai ca sa-i pui mai apoi un 2 litri diesel de 150-170-200 cp. Pare oarecum o blasfemie la adresa platformei.
    7 4
  • @Inexorabil si tu cu jungla ? Atata poti ? Atacuri d'astea ieftine ? Te-ai intalnit cu Mafia la proteste ? Ca esti de acord sau nu, e fix problema ta, insa esti suficient de inteligen (mai sper inca) sa realizezi ca Alfa trebuie sa vanda si trebuie sa vanda bine. Trebuie sa castige imagine si piata, sa faca profit, ca apoi sa investeasca banii aia in creatii minunate.
    Nici mie nu-mi plac BMW-urile cu tractiune fata si motoare de 3 cilindri, dar daca asta le consolideaza viitorul, sa fie primit !
    6 1
  • inexorabil
    Eu am folosit expresia cu jungla ȋn sens…pozitiv (că doar am ȋnceput cu “dragul meu Mowgli”). Nu te-ai prins, nu? “Jungla metropolitană” semnifică, fără doar și poate, ȋnvălmășeala teribilă a traficului din zilele noastre, un “aport” decisiv avându-l renumiții “bizoni ai șoselelor”. Eu te-am numit spaima acestei “jungle”, adică am observat (și apreciat) cum te luptai cu asemenea specimene pripășite și pe-acilișea…

    Păi? Ȋn loc să mă apostrofezi “Și tu, Brutus?” (cu ironiile “ieftine”), mai bine vezi dacă “rotițele” intuiției tale au nevoie de “mentenanță”.
    3 1
  • @Inexorabil sa ma ierti. Caile mintii tale sunt mult prea intortocheate pentru mine, iar GPS-ul nu si-a mai facut update de ceva vreme (deh, piraterie). Te rog s-o iei ca pe un compliment si mersi de aprecieri.

    On-topic nu esti de acord cu rationamentul meu, nici dupa al doilea comentariu ? :D
    3 1
  • inexorabil
    Mă bucur că ne-am lămurit, Mowgli. Dar buba rămâne viabilă: nu mă atrag mașinile “hiper-comerciale” ale prezentului. Nu știu dacă ȋți amintești, dar eu ȋmi propusesem, ȋn urmă cu vreo doi ani, să fondez un club de retro-maniaci, pe care l-aș intitula Auto Platinum Class(ic) – scris chiar așa. N-am renunțat și nu voi renunța la idee! Doar că ȋmi dau seama că ar fi o sarcină cumplit de grea ȋntr-o țară ca rromanika. Desigur, există un Retromobil Club România, dar nu-mi pare ceea ce vreau eu să plăsmuiesc…

    Oricum, dacă intenția s-ar materializa, i-aș pofti pe toți iubitorii și deținătorii de bijuterii majoritatea din…eternul secol XX (apropo, cică trebuie citită neapărat cartea “Sfârșitul istoriei și ultimul om”, de Francis Fukuyama), indiferent de continentul, țara sau marca de proveniență. Condiția sine qua non trebuie să fie, totuși, perioada de producție, care să se ȋntindă până cel târziu ȋn 2012. Aș accepta și Diesel-ul. Ȋn schimb, aș repudia produsele de tip “badge engineering” (asta-i o meteahnă fără timp a automobilismului).

    Mașina care ȋntrunește toate pretențiile mele și, totodată, care ar putea suporta aberantul impozit pe cilindree este Oldsmobile Achieva (platformă inițiată de Olds, motor făcut de Olds – 2.3 Quad 4). Piese de schimb? De obicei, ador riscul! De fapt, cluburile de pasionați din SUA (cu zeci de ani de experiență ȋn spate) dispun de toate piesele. Ar costa mult, dar…se poate realiza ceva prețios fără spirit de sacrificiu?

    Ca să fac legătura cu marca celebrată ȋn acest articol, cui nu i-ar stârni interesul un model original precum 156, cu atuurile: platformă dedicată, motoare aproape toate proprii și chiar variante proprii de transmisie, plus design de Walter da Silva și apoi de G. Giugiaro!

    Ai pomenit de “creații minunate”. Ȋn definitiv, trebuie să ȋnțelegem că, de acum ȋncolo, nu va mai fi posibil să iasă opere de artă (concluzii certe ale unor evaluări riguroase!). Doar tentative opintite de a doborȋ performanțele diviziilor speciale ale Triadei, dacă nu ne referim la electro-autonome…
    3 0
  • @Inexo da, imi aduc aminte. Greu de pus in practica dar daca reusesti, eu ma inscriu primu' :)
    1 0
  • inexorabil
    Mowgli, evident, n-am cum să reușesc de unul singur; sper că voi fi ajutat de toți partizanii acestui modus operandi/pensandi/amandi /vivendi. Și nu trebuie să ne descurajeze mulțimea obstacolelor, obiective sau subiective. Ȋn orice caz, principiul călăuzitor ar trebui să fie unul singur: incorectitudinea politică. Această sintagmă este mai complexă decât ceea ce știm din teorie și admitem, de obicei, ȋn practică.

    Adevărul este curios și, totodată, dureros: noi, ca națiune, din cauza absurdității comuniste, dar și a “reeducării” neomarxiste (euro-globaliste), am fost privați de adevărate giuvaere ale universului auto (acei răzleți și frumoși nebuni care au circulat și ȋncă circulă cu ele prin rromanika constituie excepțiile de la regulă), care acum ne sunt accesibile, dar a intervenit, mefistofelic, factorul financiar.
    Cu asta, am spus tot. Scuze pentru vastul "off-topic".
    3 0
  • in general eu sunt scump la vorbe bune dar cum scrie inexorabil, e ceva
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru