Nissan Note va avea un sistem de curăţare a camerei pentru marşarier

de Bogdan Mirică
Vineri, 14.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a anunţat că noua generaţie Note va dispune de un sistem inteligent de curăţare a camerei pentru marşarier. Inovaţia este utilă pentru că multe sisteme de siguranţă Nissan se vor baza pe camera spate.

În vara acestui an, Europa va face cunoştinţă cu noua generaţie a modelului Nissan Note, o maşină complet reinventată, diferită de predecesorul său, gata să se dueleze cu modele best-seller în segment, cum ar fi Ford Fiesta şi Volkswagen Polo.

Pentru a se asigura că au un avantaj în faţa mult mai bine cotaţilor rivali, cei de la Nissan aruncă în luptă un întreg arsenal tehnologic, completat recent de o invenţie ce ar putea părea futilă şi amuzantă la prima vedere. Japonezii vor oferi pe noul Note o cameră pentru marşarier care se curăţă singură de ipmpurităţi.

Deşi poate părea mai mult un moft, constructorul vrea să ne asigure de utilitatea sa esenţială. Mai exact, asiaticii susţin că integritatea şi sistemele de siguranţă ale maşinii depind de cât de curat este obiectivul camerei video.

Urmareste Automarket
Celebrul Safety Shield, cumulul sistemelor de siguranţă Nissan, se bazează acum pe camera video şi nu pe vechii senzori.
Nissan a decis să transfere funcţionarea unor sisteme ca Blind Spot Assistant, Lande Departure Warning şi Moving Object Detection camerei video. În aceste condiţii, sistemul de curăţare a dispozitivului, amplasat tot deasupra numărului de înmatriculare, este mai mult decât oportună.

Nu am putut permite ca lentilele camerei să fie acoperite cu impurităţi pentru că ar fi putut împiedica folosirea tehnologiilor de siguranţă în rularea cotidiană.

Richard Picton
Şeful programului Nissan Safety Shield
Inginerii au realizat că lentila trebuie să fie mereu curată, fără praf sau noroi pentru o funcţionare optimă. Aşa s-a născut sistemul de curăţare inteligent, care detectează tipul murdăriei şi poate acţiona în două moduri. Fie cu un jet puternic de aer, când este vorba de praf, fie cu un jet de apă şi unul de aer atunci când există depuneri de noroi.

„Nu am putut permite ca lentilele camerei să fie acoperite cu impurităţi pentru că ar fi putut împiedica folosirea tehnologiilor de siguranţă în rularea cotidiană.

Nu am vrut însă nici ca această sarcină de curăţare să îi revină şoferului. Aşa am ajuns să dezvoltăm acest sistem”, a declarat Richard Picton, şeful programului Safety Shield.

Comentarii (5)

  • cosmin
    asta ii trebuia, nu discuri pe spate....
    5 12
  • La masinile non sport 70-80% din franare se realizeaza pe rotile motrice fata. In alta ordine de idei tamburii/sabotii actuali sunt foarte performanti, mai performanti decat discurile de pe masinile de volum de acum 30 de ani. Plus ca sunt legati la ABS,etc.

    Asa ca nu mai criticati masinile normale (clasa A, B si eventual C) care au pana in 120 cp si nu folosesc discuri pe spate!
    10 1
  • Pentru cineva care chiar isi cumpara masina s-o foloseasca multi km si nu-i de "profesie" visator si critic pe Automarket, solutia cu tamburi pe spate e la fel de sigura (vorbim de un minimpv, nu de un bolid de 2 tone si sute de cai) si foarte ieftina in exploatare. Una e sa schimbi sabotii la 100.000 km si alta e sa schimbi placute la fiacare 20.000 + discuri la 100.000. Dar deh, cum majoritatea au masina de la taticu', nu stiu ce inseamna toate astea pentru buzunarul clasei muncitoare.
    12 1
  • @Vasi, Andy la-ți cam omorât pe Cosmin, în principiu aveți dreptate, calculând fizic, o frâna cu tambur frânează mai bine decât pe disc, dar problema frânarii pe tambur este atunci când se încălzește peste 300 grade => nu prea mai frânează, în concluzie pentru tari unde sunt multe autostrăzi varianta disc este mai securizanta
    0 1
  • Vasi,tu de ce crezi ca se renunta la saboti de frana?
    Sunt prea multe component in miscare iar caldura rezultata in timpul franarii nu se poate degaja repede in exterior.Este adevarat ca suprafata de franare este mai mare,dar cat timp iti iua sa schimbi sabotii si cilindrii de frana? La frana cu tamburi poti sa observe mult mai greu cand incep cilindrii sa curga.Lichidul incepe sa curga in "burdufurilr "alea de cauciuc,si apoi in exterior.Vor contamina sabotii de frana.
    In concluzie,franele cu tamburi si saboti sunt mult mai costisitoare.
    Andy,daca nu ar fi limitatorul de frana,atunci s-ar face franarea cum ai spus tu.Adica 80% pe rotile din fata.Limitatorul ala de frana distribuie forta de franare acolo unde trebuie.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru