Test de anduranta Hyundai i20 (2008-2012)

1.2 78CP Comfort
3495
Hyundai i20 (2008-2012) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 01.02.2012
Final de test cu Hyundai i20

Cele trei luni au trecut mai repede decât m-am aşteptat. Iar iarna a venit repede şi brusc la finalul lui ianuarie, şi i20-ul negru m-a ajutat să trec prin viscolul de două zile. Ba chiar a fost alături de mine când am rămas blocat două ore pe DN1 în seara zilei de miercuri, 25 ianuarie când încercam să ajung la aeroportul Otopeni pentru îl recupera pe Mircea după o deplasare. În cele din urmă, Meşter a aterizat la Timişoara, iar eu am reuşit să întorc spre Bucureşti lăsând în urmă o coloană de maşini blocate care cel mai probabil şi-au petrecut noaptea pe DN1. Aşa arăta i20-ul după aproape cinci ore petrecute în viscol încercând să ajung de la birou la aeroportul Otopeni şi înapoi acasă:

A fost un moment potrivit pentru acest final de test. Hyundai-ul i20 s-a dovedit a fi un automobil extrem de discret, dar robust şi de încredere. Nu am înregistrat nici un fel de problemă în cele trei luni, în afară de o revizie programată despre care am discutat în episodul 4.

Am ajuns să apreciez în aceste trei luni felul discret de a fi al i20-ului negru. Nu o fi el cel mai arătos model din clasa mică, dar cu siguranţă nu este nici urât. Are o linie corectă şi în timp ajungi să te ataşezi de el.

O să-mi lipsească motorul silenţios în oraş, consumul decent când traficul era liber, direcţia precisă şi spaţiul absolut suficient pentru pasageri şi mai ales bagaje. Nu o să-mi lipsească levierul de plastic al schimbătorului de viteze, consumul în trafic bară la bară şi cam atât.

Stând acum şi rememorând cele trei luni de zile în care i20 mi-a fost partener, îmi este greu să găsesc prea multe puncte negative.

Ok, motorul de 1.2 nu este cel mai puternic propulsor şi în anumite situaţii se dovedeşte anemic, dar pentru uz aproape exclusiv urban şi pentru drumuri ocazionale în afara localităţii este un motor mai mult decât suficient. Personal, cred că nu se justifică achiziţionarea unui automobil de clasă mică cu motor diesel decât dacă rulezi foarte mulţi kilometri. Pentru un utilizator normal, cel care face cel mult 15.000 km pe an, un motor pe benzină de 1.2 litri este suficient. 

Mai jos vom socoti cât ne-a costat utilizarea acestui model în trei luni de zile şi cât ne-ar fi costat dacă l-am fi folosit cinci ani. Pe lângă costul carburantului din această perioadă, i20 a trecut şi printr-o revizie programată care a costat 540 lei. În cadrul acestei revizii de un an de zile, i20 a primit ulei de motor proaspăt şi un filtru de aer nou. Au fost înlocuite şi filtrele de polen, iar motorul a fost testat. Plăcuţele de frână au fost şi ele verificate, înregistrându-se o uzură de 15%.

Una peste alta, Hyundai i20 s-a dovedit a fi un partener excelent. Este maşina ideală pentru uz urban. Este uşor de parcat datorită dimensiunilor reduse, dar suficient de spaţioasă pentru încă doi sau chiar trei pasageri. Portbagajul a înghiţit orice am încercat să transport, iar la nevoie am rabatat şi spătarul banchetei. Consumul mediu pe toată perioada testului nostru a fost de 7 litri/100 km. Un Hyundai i20 1.2 Comfort costă 10.404 euro (TVA inclus). Acest nivel de echipare conţine închidere centralizată cu telecomandă, jante aliaj, comenzi audio pe volan, proiectoare de ceaţă, computer de bord, oglinzi electrice şi încălzite.


COSTURI DE EXPLOATARE
 
Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 503 8.25 litri/100 km 41.5 litri 228.25 lei
Extraurban 200 5 litri/100 km 10 litri  55 lei
TOTAL EP.
6
703   51.5 litri 283.25 lei (5.5 lei/litru)
 

EPISOADE ANTERIOARE 

TOTAL Ep. 1 145   11.6 63.8 lei (5.5 lei/litru)
TOTAL Ep. 2 305   24.4 135.2 lei (5.5 lei/litru)
TOTAL Ep. 3 320   25.1 138.16 lei (5.5 lei/litru)
TOTAL Ep. 4 735   60.6 333.5 lei (5.5 lei/litru)
TOTAL EP. 5 1287   72.5 398.9 lei (5.5 lei/litru)
 
TOTAL TEST 
                3495 km 7.1 litri/100 km
35.4% extraurban
64.6 % urban 
           245.7 litri              1351.35 lei

 

SIMULARE COSTURI DE EXPLOATARE ŞI ÎNTREŢINERE PE 5 ANI (15.000 km/an)
 
HYUNDAI i20 1.2 COMFORT Preţ de listă: 10.404 Preţ maşină testată: 10.404 Taxa auto: 114
 
Carburant* Revizii Întreţinere** Asigurare RCA*** Impozit
ANUL 1  1320  124  140  113  12
ANUL 2  1320  213  140  113  12
ANUL 3  1320  155  140  113  12
ANUL 4  1320  226  140  113  12
ANUL 5  1320  141  140  113  12
TOTAL  6600  859  700  565  60
 

TOTAL GENERAL

 19.302

 
NOTĂ: Simulare estimativă. Preţuri în Euro. Asigurare RCA Bucureşti. Persoană Fizică. TVA inclusă
* Benzină, 5.5 lei/litru. 15.000 km/an.
** Două spălări lunare + lichid de parbriz
*** Preţ mediu. Pentru modelul testat, variază între 79 şi 145 de euro/an.  

Comentarii (9)

  • :)
    O masina mai mult decat corecta din majoritatea punctelor de vedere avand in vedere rezultatele testului vostru. Probabil ca o imagine asupra marcii imbunatatita si o campanie de marketing puternica va ridica si mai mult vanzarile (care oricum au crescut substantial in ultimii ani pentru grupul Hyundai-KIA)
    12 5
  • 1.2 78CP Comfort
    comfort / confort

    O greşeală relativ frecventă în limba română este folosirea lui "comfort" în loc de "confort". Interesant este că în limba engleză corect este exact invers, adică "comfort". Este o situaţie care necesită atenţie pentru a se folosi forma corectă.
    11 2
  • *****
    Domnule Dragos felicitari pentru acest test si cum ai prezentat ultimile episoade .... Astept sa vedem comparatia pe care ai promiso .......
    7 1
  • :)
    Mai, eu am ceva cu testele astea de anduranta, mai ales facute pe cateva mii de km. Nu e chiar un test de anduranta, sunt putine sanse sa se intample ceva cu acea masina in primele mii de km. Iar daca s-ar intampla ceva ar fi nasol. Tragic chiar. Imaginea acelui model ar fi lovita puternic datorita principiului (ideii) "daca imi face probleme acum, oare la 50-100000 de km ce ma asteapta?!"
    Nu cred ca iti poti face o idee concreta despre o masina in 3 luni si atat de putini km. Sa mai traca cateva revizii, sa se mai lase motorul si sa vezi atunci cat consuma, sa se mearga mai mult timp pe drumuri de orice calitate (evident, nu coclauri) si atunci sa se vada cat de solida si fiabila e masina. Ca la inceput merg toate. Fiabilitatea si calitatea unei masini, cel putin in opinia mea, nu se vede in mai putin de 50-100000 de km. :)
    9 0
  • mircea
    @brck
    E denumirea oficială a versiunii de echipare. Toate versiunile sunt în engleză.

    @LauCalin

    Și noi gândim la fel. Mai ales având în vedere faptul că trebuie să facem câteva mii de kilometri în condițiile în care pe un site ca Automarket există multe alte teste de realizat, texte de făcut, proiecte de pornit și așa mai departe. Dar e singurul compromis pe care-l putem face: simțim mașina mult mai bine decât o facem în două-trei zile, iar cititorii își fac o imagine de ansamblu legată de cum se simte și se comportă mașina în diferite situații. Da, lipsește comportamentul mașinii în timp, dar aspectul ăsta nu prea e posibil de realizat în România la ora asta. Poate mai târziu.
    9 0
  • Daniel
    @ LauCalin
    Pentru informatiile pe care le cauti vizavi de fiabilitatea mai multor modele poti arunca o privire pe dekra.de
    1 0
  • despre fiabilitate au spus cei de la TUV destule ... vezi mult hulitul articol in care loganul de 2-3 ani apare cu o rata de rspingere de peste 10% . Cand o masina vanduta in germania - FACUTA PENTRU GERMANIA (ca trebuie avut si asta in vedere) are rate de respingere mici ... nu poti decat sa tragi concluzia ca este suficient de fiabila. Problema cu masinile este ca poti ajunge sa fii acel nefericit dintr-o suta de clienti indiferent de marca masinii ... asta este viata .. fiarele sunt fiare si se mai si strica iar costul reparatiilor trebuie avut in vedere la alegerea marcii - o fi loganul cel mai slab la fiabilitate, dar ii "legi o sarma" de 100E si merge in continuare .. pe cand la un Mercedes daca ti se prajeste un senzor te pregatesti de vre-o mie de euro plus tractarea masinii de unde ti-a picat pana la service.
    3 0
  • nu merge comparatia cu Germania
    Nu poti sa compari o masina care ruleaza in Germania cu una care ruleaza in Romania. Chiar daca compari un Logan ....drumuri, combustibil, conditii de exploatare samd sunt total diferite. Sarma aia era la dacia lu" bunicu...nu cred ca repari un logan cu 100 e :) (4 injectoare sunt cam 600 euro de ex.)
    2 1
  • .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru