Feedback

DrivetestFord Kuga (2013-2016)

2.0 TDCi 182CP 4x4 Man Titanium
Test drive Ford Kuga (2013-2016) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ford
Marti, 26.03.2013
Doi în unul

Ford a înlocuit două modele din gama sa, europeanul Kuga şi americanul Escape, cu unul singur: a doua generaţie a lui Kuga. Legăturile cu vechiul Ford Escape din SUA sunt aproape inexistente, noul Kuga fiind, mai degrabă, înrudit cu gama din Europa a constructorului din Michigan.

Platforma C1 formează baza lui Kuga II, aceasta fiind comună cu cea folosită de C-Max, Grand C-Max şi Focus.

Designul, însă, este un mix între ceea ce găsim în vechea gamă Kuga şi noul Focus, a doua generaţie a lui Kuga având un aspect mult mai "american", deşi asta nu este neapărat un lucru rău.

Să vedem ce ştie să facă acest "doi în unu" al celor de la Ford şi cât de mult s-a schimbat Kuga odată cu noua generaţie.

Ford Kuga (2013-2016)
2.0 TDCi 182CP 4x4 Man Titanium

  • Pret de pornire 24.800 €
  • Pret model testat 30.050 €
  • Taxa auto 296 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat de noi în cadrul lansării naţionale a lui Kuga era echipat cu un motor 2.0 TDCi de 163 CP. Unitatea vine în standard cu tracţiune integrală şi o transmisie manuală cu şase trepte. Aceasta este cea mai puternică motorizare alături de care este disponbil noul Kuga şi remarcăm prezenta unui diesel entry-level de 140 CP, superior unicului TDCi disponibil în oferta primei generaţii Kuga la momentul lansării.

Puterea maximă vine la 3.750 rpm, iar cuplul maxim, de 340 Nm, este atins la 2.000 rpm. Motorul este destul de elastic, forţa sa fiind simţită încă de la 1.500 rpm. În comparaţie cu generaţia precedentă, remarcăm o îmbunătăţire la nivelul factorului NVH (Zgomot, Vibraţii, Duritate).

Reprizele furnizate sunt agreabile, modelul nefiind nici lipsit de vigoare, nici vreo rachetă sol-sol. Antifonarea a fost şi ea îmbunătăţită, unitatea fiind ceva mai silenţioasă faţă de predecesorul său.

Consum

Ford anunţă un consum mediu de 5.9 litri la sută pentru Kuga 2.0 TDCi 163 CP. Pe vremuri, asemenea consum mediu găseam la o berlină de clasă medie sau la vreo compactă. Acum, poţi să-ţi cumperi un SUV compact cu consum mediu de 6 litri la sută. Că vei atinge mai greu sau deloc acei şase litri la sută în regim mixt este partea a doua.

În regim urban, Ford anunţă un consum de 7.2 litri la sută, pe când consumul în afara oraşului este declarat la 5.1 litri la sută. În raport cu rivalii, există competitori care oferă rezultate mult mai bune, deşi ai crede că nu mai ai de unde să mai reduci consumul. Însă, Mazda CX-5 obţine un consum mixt de 5.2 litri la sută, tot cu manuală cu 6 trepte şi tracţiune integrală. Nici Outlander nu se descurcă rău la acest capitol, cu un consum mediu de 5.3 litri la sută pentru diesel-ul de 150 CP.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum de 7.5 litri la sută pe traseul Bucureşti - Poiana Braşov - Bucureşti, în condiţiile aplicării unui stil de mers alert şi cu patru pasageri la bord. Scurta incursiune în mediul urban alături de noul Kuga 2.0 TDCi ne-a prezentat pe afişajul computerului de bord un consum de 8 litri la sută. Din păcate, modelul nu avea Start-Stop, deci nu avem speranţe la reducerea semnificativă a acestei valori. Dacă vi se pare mult, poate că nu ar trebui să vă cumpăraţi un SUV pentru mersul prin oraş.

Performanţe

Ford Kuga în versiunea de 163 CP are nevoie de 9.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 198 km/h. Nimic neobişnuit aici, modelul fiind încadrat într-o plajă normală de performanţe pentru gabaritul şi nivelul său de putere.

Totuşi, japonezii de la Mazda au reuşit să-l facă pe CX-5-ul de 150 CP mai iute, acesta fiind capabil să "facă suta" în 9.4 secunde şi să atingă 197 km/h. CX-5 are acelaşi nivel al cuplului motor şi îl livrează mai jos, la 1.800 rpm, ceea ce ar putea să-i ofere un avantaj la reprize. Modelul nipon va fi penalizat la capitolul taxe, deoarece are un motor de 2.2 litri.

Revenind la performanţe, cele 9.9 secunde până la sută vor rămâne doar în cartea tehnică a lui Ford Kuga, modelul nefiind destinat celor cu ambiţii sportive, acestea neavându-şi locul în segmentul SUV-urilor compacte diesel.

Interior

Interiorul lui Ford Kuga s-a schimbat aproape la fel de dramatic precum exteriorul. Avem acum mai mult spaţiu, atât pentru pasagerii din faţă, cât şi pentru pasagerii din spate, iar bagajele au şi ele mai mult loc. Exemplarul testat beneficia şi de un sistem electric de deschidere şi închidere a hayon-ului, un feature destinat în principal clienţilor de pe partea cealaltă a Atlanticului.

Scaunele din faţă oferă un nivel decent al suportului lateral, dar nu sunt atât de confortabile pe cât ne-am fi dorit. Pasagerii din spate au mai mult spaţiu la dispoziţie faţă de ce găseam la bordul primei generaţii, iar spaţiul pentru cap la bordul lui Kuga este suficient chiar şi pentru un pasager de doi metri înălţime.

Design-ul interiorului este comun cu cel al lui Focus şi a altor modele noi din gama Ford, în timp ce materialele se înscriu pe aceeaşi trasă: un plus de calitate faţă de generaţia precedentă, fără prea multe neplăceri şi fără vreun salt remarcabil în vreo direcţie.

Preţ de achiziţie

Noul Kuga pleacă de la 24.800 euro cu TVA inclus. Preţul este valabil pentru versiunea 1.6 EcoBoost de 150 CP, cu tracţiune faţă. Noi am testat versiunea 2.0 TDCi Titanium 4WD, care are un preţ de pornire de 30.050 euro cu TVA inclus. Motorizarea diesel de 163 CP este oferită doar în nivelul de echipare Titanium, vârful gamei Kuga.

Dintre competitorii de pe acelaşi palier de putere analizaţi pe versiunea lor de echipare de top, Kia Sportage 2.0 CRDi 136 CP Premium şi Hyundai ix35 2.0 CRDI 184 CP Style+  se pot mândri cu un preţ de listă mai mic decât cel al versiunii Kuga testate. În schimb, versiunile de top ale rivalilor precum Renault Koleos 2.0 dCi 175 CP, Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150 CP, Mazda CX-5 2.2 CD 150 CP, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 170 CP şi Jeep Compass 2.2 CRD 163 CP au preţuri de pornire mai mari. Unele dintre aceste modele sunt disponibile şi în versiuni mai ieftine şi mai puţin dotate în compania aceleiaşi motorizări.

Printre elementele pe care am fi dorit să le găsim pe Kuga pentru 30.000 de euro se numără sistemul de navigaţie, o opţională de 1.200 euro (pachet ICE 12). 

Siguranţă

Ford Kuga a se mândreşte cu punctaje de invidiat în cadrul testelor EuroNCAP la categoriile Sisteme de siguranţă şi la Protecţia pasagerilor adulţi, clasându-se la final pe locul întâi între modelele testate de EuroNCAP anul trecut în acest segment.

În materie de sisteme de siguranţă, Kuga este bine echipat, având o paletă completă de sisteme de siguranţă active şi pasive, incluzând şi un sistem de frânare automată în cazul unui impact iminent, soldată cu oprirea dacă acesta are loc la mai puţin de 30 km/h. Ford Kuga are şi sistemul BLIS de la Volvo, găsit şi pe Focus, care monitorizează unghiurile moarte şi previne şoferul de iminenţa unui impact care poate avea loc cu un vehicul aflat în "unghiul mort".

Ţinută de drum

În raport cu generaţia precedentă, noul Ford Kuga vine cu o gardă la sol mărită subtil. Aceasta este îmbunătăţirea majoră adusă acestui model, predecesorul său nefiind tocmai primul partener de nădejde la care te-ai gândi pentru o mică escapadă în afara drumurilor pavate. Noul Kuga nu a devenit nicidecum vreun off-roader, fiind orientat în continuare către rularea pe şosea. Însă, acum puteţi rula cu un plus de încredere pe drumurile forestiere şi de macadam, deşi vă trebuie la fel de multă atenţie pentru obstacolele mari.

Direcţia lui Kuga răspunde aproape la fel de bine precum cea a primei generaţii Kuga, noul model preluând această caracteristică de la a treia generaţie a lui Focus. Suspensia se concentrează pe eternul echilibru între confort şi sportivitate, pe care inginerii Ford l-au "nimerit" în cazul SUV-ului mai bine decât au reuşit la hatcback-ul compact.

Per ansamblu, Kuga obţine un punctaj bun la capitolele confort la rulare şi dinamism, cu toate că nu ocupă prima poziţie pe podiumul segmentului la aceste capitole . Pentru un SUV de segment C, este mai mult decât suficient.

Vizibilitate

Kuga vine cu suprafeţe vitrate mari, oglinzi cuprinzătoare, sistem de monitorizare a unghiurilor moarte şi senzori de parcare. Spre deosebire de mulţi rivali, Kuga nu are o cameră video pentru marşarier, dar vine cu un sistem de asistenţă la parcare, fiind capabil să se parcheze singur pe anumite spaţii ("ştie" parcarea paralelă şi gararea cu spatele într-un şir de maşini).

Vizibilitatea oferită de modelul american este corectă, parbrizul având o înclinaţie nu foarte pronunţată, iar montanţii A nu deranjează prea mult şoferul la virajele de stânga. Montanţii C au dimensiuni responsabile, nefiind nici ei prea deranjanţi.

Tehnologie

Ford spune că noul Kuga este un "Smart Utility Vehicle", această definiţie lovind doi iepuri dintr-un singur foc: Kuga nu este la fel de sportiv precum generaţia precedentă, iar dotările tehnologice au crescut odată cu noul model.

De la sistemul SYNC de conectare a telefonului mobil prin Bluetooth şi folosirea unor funcţii ale acestuia direct prin sistemul multimedia până la posibilitatea apelării automate a serviciilor de urgenţă în cazul unui impact, Kuga a devenit mai ”deştept” odată cu noua generaţie.

Ne aşteptam la un sistem de navigaţie standard pentru versiunea de top, adică Titanium, alături de o cameră video pentru marşarier şi mai multe elemente tehnologice. Însă, avem un sistem de deschidere automată a hayon-ului, care funcţionează prin amplasarea unui picior sub bara spate şi merge doar când persoana care face acest lucru are cheia în buzunar. Sistemul este gândit pentru momentele în care şoferul are mâinile ocupate şi are nevoie să deschidă portbagajul.

Design

Design-ul lui Ford Kuga s-a schimbat semnificativ odată cu noua generaţie. SUV-ul americanilor este mai mare şi mai lat, iar aspectul său aminteşte puternic de noua generaţie a lui Focus, "izvorul" platformei sale tehnice.

Noul aspect al lui Kuga este neobişnuit deoarece SUV-ul compact al americanilor a devenit un model global şi a înlocuit modelul Escape pe piaţa americană. Fiind nevoit să înlocuiască două modele cu unul singur, designerul a creat un mix între noul Focus şi vechiul Kuga.

Per total, nu-i nimic rău la noul Kuga, dar nu putem să spunem că este cel mai atrăgător model din segment.

Nu ne-a placut

  • Lipsă sistem Start-Stop
  • Design discutabil
  • Lipsă sistem navigaţie în standard pentru nivelul de echipare de top
  • Preţ situat în media segmentului, nu întotdeauna competitiv
Date tehnice - Ford Kuga (2013-2016) 2.0 TDCi 182CP 4x4 Man Titanium
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4524
Putere maxima CP (rpm)
182 (3500)
Latime mm
1838
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000)
Inaltime mm
1701
Viteza maxima km/h
202
Greutate kg
1692
Acceleratie 0-100 km/h s
9.2
Ampatament mm
2690
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
456
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Kuga (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (27)

  • NeaNelu
    50 62
  • Parca aceasta culoare il prinde mai bine pe acest Kuga. E o varianta de luat in seama cu conditia sa aiba tinuta de drum a predecesorului.
    Oricum arata mai bine dacat hidosenia de Focus!
    29 28
  • Botezatu Dumitruy: De ce functioneaza aleatoriu deschiderea centralizata la portbagaj? La... Raspunde
  • Absolut detestabila ! Politica Ford le va aduce esecul in Europa !
    66 47
  • 32 46
  • Vasilica
    33 54
  • ciudat model
    28 44
  • adrian
    ma asteptam sa gasesc in cuprinsul articolului mai multe informatii referitoare la sistemul de tractiune integrala, garda la sol, daca esp-ul este dezactivabil, nivelul de zgomot la diferite viteze de croaziera, ruliul etc
    21 4
  • O masina americana URATA !!!
    59 33
  • 33 46
  • just me
    20 51
  • koleos da...
    21 42
  • 24 35
  • Alin: Probleme cu pornirea la buton la ford focus. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • m-sport
    12 30
  • cu powershift nu faceti test ?
    14 17
  • Da sigur e naspa. Nu va luati fratilor Kuga, ca oricum marea majoritate nu aveti bani :))). Las' ca o sa-mi iau eu.
    29 26
  • 21 26
  • 16 21
  • Nissan 4x4 vs...Ford?
    http://www.automarket.ro/stiri/ford-isi-cere-scuze-pentru-reclamele-ofensatoare-difuzate-in-india-50349.html

    Koleos si Qashqai chiar arata mai bine decat Kuga.
    29 18
  • 24 28
  • 14 20
  • raducu
    14 18
  • 9 19
  • nichiteanu dorin: Se poate duster 4*2 sa fie transformat in 4*4? Raspunde
  • acesta este o masina echilibrata din toate punctele de vedere.
    Consider ca merita 4 stele jumatate la capitolele: motor/transmisie, tinuta de drum si tehnologie. Iar la pret sa fim rezonabili ca nu e o catastrofa...vi se pare exagerat versiunea titanium la 30,000 euro? inseamna ca voi daca vreti SUV va luati Duster SH sa fie ieftin
    21 15
  • O sa va suparati, dar adevarul e ca l-au stricat rau de tot.
    20 18
  • m-sport
    Dupa ce am spus mai sus de nota data pt pret au schimbat-o cu dublul ei din 2 stele au facut 4 si au scris alte lucruri despre preturi.TTTTTAAAARRRRREEEE.Ma scuzati da nu mai pot sa cred ce scrieti e aproape de realitate
    8 2
  • @sebastiantoma
    @ Automarket

    De ce i-ati schimbat nota din 4.0 in 4.1 ???


    Ce respect sa mai avem pentru testele voastre ??
    9 0
  • cei care aleg masina dupa cum e indoita tabla cumparati-va Tata Safati !! asta-i pt voi! Kuga are cel mai performant sistem 4x4 din cele noi, mult peste Mazda si Nissan!!!! Iar ambianta la volan este apoape dar nu egalata doar de CX5. se conduce ca orice masina, nu iti da impresia ca esti intr-un suv. este spatios si comod! modularitatea este super faina! niciodata nu o veti putea compara cu un Hyundai sau VW care e mai scump, mai slab echipat si dieselul face ca tractoru'! le-am condus pe toate cele enumerate iar parerea este obiectiva - Kuga este cel mai bun la ora actuala! aaa... Reanult nu e masina! Sorry!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru