Fie că unii sunt direct implicați în industria auto sau indirect prin simplu fapt că tot ce se produce și se consumă inclusiv servicii au nevoie de transport și în consecință de câte ori consumăm ceva (orice) poluăm. Cel care consumă și faptul că alege în funcție de preț este poluatorul în majoritatea cazurilor. Dacă oricare ar găsi pe un raft pufuleți cu un preț X, iar lângă, aceeași pufuleți produși ECO dar cu 30% mai scumpi… ce ați alege? (nici în anonim nu scăpăm de ipocrizie). BEV-urile nu se pot utiliza de majoritatea utilizatorilor și asta este de ce nu se pot impune, cel puțin nu în momentul de față. În general ne “doare” doar de astăzi și poate mâine, faptul că o suferim din cauza poluării fără nici un dubiu este o frică și o preocupare secundară pentru mulți inexistentă. Nu este obezitatea, dependența de multe chestii nocive pe care le consumăm și le spunem hrană. Normele nu pot impune că nu mai sunt bani… nu mai avem “luxul” să ne îngrijorăm de consecințele poluării, trist dar adevărat. La ce creaturi se întrevăd la butoane… uuuuf, va fi “distractiv”.
PS hai să trecem peste înjuri și restul conversațiilor goale… nu știm deja de mult ;)
Avem mai toți perspective diferite, suntem în contexte diferite, deci absolut normal să avem păreri diferite, si dacă nu ar fi așa ce sens mai are să “comentăm”.
Pe unde stau avem BYD de peste un an. Vând foooarte bine, Dolphin mini, Shark și Song Plus… restul cam marginal.
Un Dolphin Mini (BEV) costa aprox 18 KUSD fără nici o pomană.
Un Song Plus (PHEV) 40 KUSD.
Am încercat Sang Plus și-mi pare în zona Hyundai/Kia/VW… dar de exemplu noul Tiguan îmi pare peste (doar variante pe benzină în discuție).
Sunt agresivi și bine organizați, cel puțin pentru moment cred că oricine le este concurent ar trebuie să să uite atent și de ce nu să învețe câte ceva. BYD nu aduce chinezi în show room-uri, doar vând mașini chinezești cu “concetățenii” noștri care în unele cazuri au devenit mai amabili, mai serviabili etc.
BYD sunt în continuă expansiune și la un moment dat vor trebuie să stabilizeze și să facă bani, pe moment “ard” la greu.
Până la un punct seamănă cu Tesla. Așa cum spuneam în urmă cu 2-3 ani, Tesla o să aibă probleme din cauza portofoliului, ce a făcut Musk a fost doar un brânci suplimentar și aproape inevitabil.
Eu sunt plăcut surprins de ofensiva chinezilor și nu doar de partea auto. Vin cu o mulțime de echipamente eficiente și construite pe o arhitectură simplificată ușor de întreținut și cu interfață flexibilă.
În plus sunt foarte muncitori și orientați către clienți… stilul nostru European și American plin de normative și proceduri birocratizate este deja o problemă.
Suntem o pradă ușoară, asta cel puțin pentru moment.
Vânzările auto scad în general, doar vin Patrioții peste tot și este tot mai bine.
Volvo a scăzut YTD cu 7% per total și cu peste 30% pe electrice viitorului… vremurile “bune” sunt aici :(
Ca de obicei predau legătura focilor care ne vor explica cu Georgisme ca de fapt totul este ok.
Să sperăm DS ca logica ta este corecta… mie îmi pare ca vremurile grele au sosit… cine ar fi zis așa ceva??? Nu-i bai, vin patrioții și rezolvă țac-pac, ca așa vrea poporul!!!… în puii mei!!!
Ultimele comentarii
3362 in total