Pe unde stau avem BYD de peste un an. Vând foooarte bine, Dolphin mini, Shark și Song Plus… restul cam marginal.
Un Dolphin Mini (BEV) costa aprox 18 KUSD fără nici o pomană.
Un Song Plus (PHEV) 40 KUSD.
Am încercat Sang Plus și-mi pare în zona Hyundai/Kia/VW… dar de exemplu noul Tiguan îmi pare peste (doar variante pe benzină în discuție).
Sunt agresivi și bine organizați, cel puțin pentru moment cred că oricine le este concurent ar trebuie să să uite atent și de ce nu să învețe câte ceva. BYD nu aduce chinezi în show room-uri, doar vând mașini chinezești cu “concetățenii” noștri care în unele cazuri au devenit mai amabili, mai serviabili etc.
BYD sunt în continuă expansiune și la un moment dat vor trebuie să stabilizeze și să facă bani, pe moment “ard” la greu.
Până la un punct seamănă cu Tesla. Așa cum spuneam în urmă cu 2-3 ani, Tesla o să aibă probleme din cauza portofoliului, ce a făcut Musk a fost doar un brânci suplimentar și aproape inevitabil.
Eu sunt plăcut surprins de ofensiva chinezilor și nu doar de partea auto. Vin cu o mulțime de echipamente eficiente și construite pe o arhitectură simplificată ușor de întreținut și cu interfață flexibilă.
În plus sunt foarte muncitori și orientați către clienți… stilul nostru European și American plin de normative și proceduri birocratizate este deja o problemă.
Suntem o pradă ușoară, asta cel puțin pentru moment.
Vânzările auto scad în general, doar vin Patrioții peste tot și este tot mai bine.
Volvo a scăzut YTD cu 7% per total și cu peste 30% pe electrice viitorului… vremurile “bune” sunt aici :(
Ca de obicei predau legătura focilor care ne vor explica cu Georgisme ca de fapt totul este ok.
Să sperăm DS ca logica ta este corecta… mie îmi pare ca vremurile grele au sosit… cine ar fi zis așa ceva??? Nu-i bai, vin patrioții și rezolvă țac-pac, ca așa vrea poporul!!!… în puii mei!!!
Ultimele comentarii
3366 in total