Este un trend care se întâmplă la mulți producători și la multe modele, dar nu se vorbește, ca nu dă bine. Un “bărcoi” cu 3.000 de mașini din care 800 electrice arde (din nou) și se va scufundă lângă Alaska. Potrivit companiei maritime incendiul a izbucnit din sectorul BEV-urilor. Practic cele 2200 de ICE-uri “au fost ucise” de mașinile viitorului… dar culmea totul este în prezent sau mai bine spus în trecut. Altfel spus mașina viitorului este bestială, sublimă, cu zero emisii… etc, dar are o singură mare problemă și anume bateria. Nu că ICE-urile nu ar avea probleme, unele costisitoare și poluante… dar în caz de incediu lucrurile sunt muuuult diferite, deci nu doar numărul problemelor este relevant ci impactul sau consecințele lor. In ciuda unora care cred că-s împotriva BEV-urilor, sunt doar observator al fenomenului, direct interesat și implicat, și încerc să înțeleg dacă aceste BEV-uri se pot impune si chiar sunt soluția universală… pentru moment (din punctul meu de vedere) sunt multe aspecte care nu susțin o acceptare universală și nu pot fi ignorate. Consider ca 80% din utilizatori (la nivel global), nu pot trece la un BEV în acest moment.
Sper ca nu am jignit pe nimeni, și ar fi drăguț ca orice opinie diferită să respecte aceeași abordare ;)
Dezvoltarea unui nou model durează minim un an jumate, deci am ști dacă un nou model ar fi pe țeavă, dar din păcate nu este, cel puțin nu în acest moment.
Banditos, se întâmplă asta și am dat multiple exemple de la Stellantis. Trebuia să producă anul aceste Jeep Recon în peste 100.000 de bucăți… nici măcar nu l-au lansat și noul planul este să producă sub 3.000 de bucăți. Avem spațiu, echipamente, costuri de dezvoltare etc. Stellantis plătește o factură de peste 5 milioane USD penalizări (inclusiv Wagoneer), și noi suntem doar un furnizor. Așa ca idee, compania la care lucrez au facturat penalizări de peste 50 milioane USD pentru diferite programe și proiecte (90% BEV-uri) și asta este doar acest an și doar primele 6 luni. Se adună mizeria și costurile, sunt convins că vor veni și veștile proaste în știri… nu se poate ține sub preș prea mult.
De chinezi, cam greu de înțeles și anticipat. Au acces la finanțare și subvenții. BYD a scăzut prețul modelelor în China pentru că nu-și mai ating volumele la vânzare. Și Tesla a făcut asta și știm unde s-a ajuns… vom vedea. Oricum cu China nu are cine și cum să “lupte”… singura mențiune ar fi că alegerea unei mașini este o chestie mai mult emoțională, plus ca unii suntem conservatori și fideli anumitor brand-uri. Să vedem cat mai ține.
Tot mai mulți cocalari care-și iau BMW, și vestea proastă este că se și înmulțesc, de aia își iau SW, mulți copii.
Lăsând la o parte răutățile, sunt circumspect referitor la designul new klasse. Chiar și noile modele sunt tot mai ciudate. Am renunțat la X3 pentru că arată îngrozitor atât la exterior și chiar mai nasol la interior. Vechiul model a fost foarte ok, am avut și mi-a plăcut totul la el (mai puțin faptul ca nu au un compartiment special pentru ochelarii de soare… o fi problema mea, dar nu vad de ce-a încăpățânați și nu rezolva acest neajuns)…
ACC… foarte frumos din partea lor, o dotare mai mult decât utilă și de bun simț mai ales pentru o mașină premium. Dacă includ și pilot assist… jos pălăria ;)
Ultimele comentarii
3414 in total