Așa-i boss “The Europe used cars market was valued at USD 725.3 billion in 2024 and is estimated to register a CAGR of 4.6% between 2025 and 2034.”
Toate importate în RO :)))
In toată Europa anul trecut s-au vândut 10,6 mil de masini noi… doar în Franța anul trecut s-au vândut 5,3 SH.
Hai să-ți văd caracterul… ;)… boss
Ești in eroare… am condus XC60 T6 inscription, încă mai am mașina până vine Nautilus-ul. Am comentat și am justificat experiența de-a lungul celor aproape 150.000 km și nu mai repet. Articolul este despre Volvo și cum am spus îmi pare rău ca și Volvo are probleme. Nu văd de ce jignești gratuit… dar treaba ta. Am rugat să rămânem la subiect că-s sătul de clișee și oftici de grădiniță. Cel mai probabil nu avem cocalari prin zonă… nu stau ei să citească genul acesta de mesaje. Îmi doresc un schimb de replici și opinii de mai bună calitate și cu respect, nu de’alta… dar, putem dacă vrem ;)
PS am și un BMW (235 M) și nu mă simt in categoria celor care sunt indisciplinați și mârlanii, pentru ca fac tot posibilul sa conduc preventiv și cu bun simț. Siguranța mea a familiei și celor din jur sunt în egală măsură importante atunci când sunt la volan. Am o vârstă și nu-mi bat joc de trecut ;) știu să-mi iau adrenalina și endorfine din sporturile pe care le practic.
Nici măcar de haz de necaz n-am chef… vremuri grele. Așa-i când “îți” faci de lucru și inventezi motive pentru te miri ce. Industrie pe butuci și încet, încet totul este afectat.
Cam știm ce costuri astronomice implică o oprire de producție, așadar nu-i bine de loc. Principala activitate într-o uzină și cea mai sensibilă este aprovizionarea cu componente. Restul sunt procese care se controlează intern au soluții de back up.. etc. Unele sunt componente mici, ieftine și ușor de gestionat, de exemplu o piuliță de la scaun. Cel mai probabil toate mașinile conțin aceeași piuliță, deci nimic special… dar de exemplu scaunele în sine, de multe ori sunt produse (asamblate) de un furnizor în vecinătatea uzinei și sunt produse în secvența. Aceste scaune au la rândul lor sute de componente unele foarte exotice (care sunt cerute în cantități foarte mici și foarte rar). Adică atunci când o mașină intră pe linia de asamblare, se primește comanda pentru acele scaune care sunt individualizate și trebuie să fie produse și livrate în secvența linii de asamblare. Scuze pentru povestea lunga… ce vreau să spun este ca în spatele acestor procese sunt niște sisteme foarte bine puse la punct care nu permit oprirea producției pentru perioade lungi de timp, adică se știe în orice moment ce componente și pentru câte ore sau zile este acoperită producția. Lucrez direct sau indirect cu peste 300 de furnizori, producătorii etc și niciodată nu a fost mai liniște, adică cam toți avem supracapacitate. Cu siguranță mai sunt mici excepții, de exemplu Tyco Electrinics a trimis 2 chartere ieri pentru a evita o oprire de producție luni…. dar știam de situație de cel puțin o săptămână și se ia in considerare planul B, C etc. Faptul ca Volvo oprește acuma producția nu poate fi fără voia lor, adică este o problema dar au permis sa se ajungă la aceata situație. Nu sunt singurii care au supra stoc și utilizează genul asta de explicație. Nu am avut intenția să dau nici o lecție nimănui, în consecință rog băgătorii de seamă să se abțină, pe cocalari n-am cum să-i rog ceva… ei au teme gen diesel forever, românii au inventat SH-ul din plictiseală, BMW-uri care se rup în parcare etc. și cum avem un articol despre Volvo, vor urma clasicele și plictisitoarele retorici neapărat însoțite de link-uri, fără ele nu-i credibil cocalarul.
Cătălin, un Ford este un nou membru în familie nu doar o mașină ;). Îmi pare rău și te înțeleg, cu un Ford trebuie să anticipezi, să-i cunoști slăbiciunile, să “fi acolo” înainte de a fi prea târziu :))) probabil era furtunul (mai bine zis conducta) de la intercooler, o schimbam la maxim 2 ani. Partea bună cu un Ford este că-ți dezvolți o relație cu mecanicul, care la rândul lui devine un apropiat al familiei și poate să ajute ca aranjamentul să meargă, pentru că nu-i așa odată implicat emoțional orice călătorie reușită este că un examen trecut. Orice putem spune despre Ford, dar plictiseala nu intră în discuție.
Ultimele comentarii
3414 in total