Pertinent, ”voi” n-ați lăudat niciodată vreo ”dacie”, și-am tot zis din auzite: primele erau ieftine dar stricăcioase, apoi n-au avut ce-aveau skodele și-acuma că au tot ce e pe Renault sunt prea scumpe. Sau nu-s făcute pe de-a-ntregul (că piese au și din România) aici la noi.
E drept, fiecare cu părerea lui, dar cei ce-și permit ceva mai bun nu cred că se-mpiedică mereu de cele mai ieftine mașini noi și nu le caută mereu nod în papură cu oftica asta, de parcă Dacia le concurează sh-urile preferate.
E adevărat că Renault Tanger a depășit ca număr de vehicule produse uzina Mioveni și că producția depind de CKD-urile din România.
DAR:
- producția Renault din Maroc se bazează pe două fabrici: RTM Tanger și Somaca din Casablanca;
- modelele produse în Maroc nu sunt exclusiv Dacia: se fac Renault Express, Express Van, Dacia Jogger, Dacia Sandero / Renault Kardian, plus Mobilize Duo, Bento, Dacia Logan;
- NU se compară cu subvenția României pentru hala Motor Mioveni avantajele uriașe pe care le au în Maroc cei de la Renault: taxe vamale 0 către UE, infrastructură dedicată pentru fabrica din Tanger (cale ferată care o leagă de cel mai mare port mediteraneean, construit special), plus o școală pentru instruirea viitorilor angajați în industria auto.
În plus, trebuie știut că fabricile din interiorul grupului concurează pentru producerea viitoarelor modele, și mult timp uzina Mioveni a fost cea mai competitivă. Așa că nu e anormal ca modele Dacia să fie produse în Maroc, deocamdată zic să fim bucuroși că acelea mai scumpe se fac în România, iar ceea ce depășește capacitatea de la Mioveni sunt lăsate marocanilor. La fel au fost produse Megane sau Fluence la Bursa în Turcia, iar acum Clio sau Duster. Sau cum se vor face la Novo Mesto Slovenia noile Twingo și Spring (sau cum i-or zice noului model de l-au tot anunțat).
Poate îți revizuiești epitetele după ce te documentezi un pic măcar despre Renault Sport și Alpine.
În plus, nu știu dac-ai remarcat ce scrie-n url, e echivalentul la ”piața auto”. ”Pentru tuning” de gioarse și opinii hauriste e ceva mai la vale, pentru ”îndrăgostiți” de nemțoaice premium cu prețuri de patru cifre.
Și nu, nu e valoros cel ce vrea să se asocieze cu (singurele) 3 mărci tari de care a auzit (în sat) că sunt ”top” sau face glume (auzite) disprețuitoare despre modelele mai ieftine, cel mai câștigat e cel ce învață ceva util de la orice model, de la Trabant la monopost F1.
Cu ce să ”relansați acest brand iconic”?
Cu două SUV-uri și-o urâtanie storcită care-a fost în trend odată?
Micra, Tiida, Pulsar, Almera, Primera, Navara, Terano, Patrol, Pathfinder....ce să mai zic de GT-R sau 370Z...s-a ales praful de-o gamă care strălucea cândva, la fel ca a Mitsubishi.
Relansare cu 3 modele și două dubițe, te ia râsul nu alta.
Din poze și din ce am citit mașina asta nouă se vrea un fel de Skoda Scala, adică ceva cu portbagaj suficient, care meargă spre break, nicidecum hatch, înălțat cam cât Joggerul dar cu forme mai rotunjite și habitaclu mai spațios.
Dacă prețul nu-i va încurca planurile, va tinde să reprezinte ce căuta est-europeanul la Octavia, la care scorurile au cam decolat de ceva vreme: o mașină spațioasă într-o zonă de preț încă decentă în condițiile actuale, atrăgătoare pentru cine nu vrea SUV și se mulțumește cu o gardă pe la 20 cm cât are Jogger.
Să vedem dacă acest model ușor mai mare va afecta Jogger, al cărui segment oricum scade din cauza pandemiei SUV.
Ultimele comentarii
879 in total