S-a dovedit și din studii teoretice și din experiența producătorilor o capacitate optimă raportată la cilindru pe la 0,5l.
Din acest motiv eficiența unui 1,2 e crescută scăzând de la 4 (0,3l / cilindru) la 3 cilindri (0,4l / cilindu).
Of Doamne, dacă e ceva greu de reglat scaunul mai sus, poate condusul e pentru alții.
Și-așa văd zeci de cercopiteci care dau scaunul șoferului cât mai jos, abia li se văd ochelarii fumurii în dosul volanului, zici c-au venit toți de la karting și parcă ar vrea să se ascundă nu să conducă.
”Morocco has distinguished itself from other outsourcing destinations by expanding its ports, free trade zones and highways.”
”The government offered subsidies of up to 35% for manufacturers to put factories in the rural hinterlands outside of Tangiers, where Renault now produces Clios as well as Dacia Sanderos, Europe’s most popular passenger vehicle, and soon will start manufacturing hybrid Dacia Joggers.”
https://www.africanews.com/2024/05/15/moroccos-automotive-industry-shifts-gears-to-prep-for-ev-era//
S-a construit o fabrică de la 0, marocanii între timp au creat cel mai mare port din Mediterană, au dus acolo autostrada și calea ferată, plus au dotat fabrica și cu un centru de școlarizare.
Vedeți ce subvenție au oferit, în plus din câte știu taxa de import în Franța pentru mașinile produse acolo e 0.
Noi am dat câteva subvenții pentru investiții mărunte punctuale și ne-am chinuit 20 de ani să modernizăm nenorocirea aia de drum Pitești - Mioveni. Plus i-am gonit când au vrut să cumpere ce mai rămăsese din ARO.
Văd că Automarket a menționat doar cele două firme din domeniul auto (Dacia și Draxlmaier) deși în articolul citat scrie ”Prima sesiune de depunere a cererilor [...are ...] buget alocat de 1,5 miliarde lei. [...] Până în prezent, au fost semnate 10 acorduri de finanțare, cu o valoare totală a investițiilor de 2,59 miliarde lei și un ajutor de stat aprobat de 1,146 miliarde lei.”
Deci statul încurajează investiții de 2,59 miliarde prin cofinanțare vizând avantajele dezvoltării: ”Contribuția companiei la dezvoltarea regională prin plata taxelor și impozitelor va fi de 18,7 milioane lei” în cazul Dacia și ”400 de noi locuri de muncă” în cazul Draxlmaier.
Ca de obicei experții chitiți să critice Renault România au găsit motiv de scăldat în noroi, deși dacă e ceva discutabil atunci acelea ar fi criteriile programului de stat, de care însă evident nu au habar.
”Modelul producătorilor din Tanger” e și mai eronat.
Renault (și Nissan) Sandero au apărut după proiectarea modelului la Paris, undeva prin 2008. Se fabrică în Brazilia, Columbia, Africa de Sud, Casablanca, Tanger și o vreme a fost și la Moscova.
Producătorul de la Mioveni deținut de producătorul francez nu mai fabrică local modelul internațional Sandero din motive de capacitate de producție, dar trimite piese sau subansambluri către nordul Africii la cele două uzine marocane.
În România sunt păstrate cele mai complexe modele Dacia care aduc venitul cel mai mare pe bucată: Bigster, Duster și cred că (încă) Jogger - MCV.
În loc să le pută asamblarea finală nord-africană a modelelor mai ieftine Dacia, dacii liberi amatori de premium (cu sau fără diesel) mai bine s-ar întreba dacă ce (nu) au votat a avut vreo influență asupra capacității limitate de producție din România și de ce platforma ARO face praf în loc de SUV-uri Renault.
Ce se-ntâmpla cu marca românească dacă nu ajungea la francezi, asta cred că știe și putinistul de Georgică spaima galeriei, mare vorbitor de franceză gesticulată.
Ultimele comentarii
856 in total