Matei, când motoarele pe combustie sunt amendate și paleta de oferte afectată artificial, cum se mai verifică preferințele cumpărătorilor?
Ar fi o mare ipocrizie să ignorăm elefantul din cameră, este evident că opțiunile ICE scad pe zi ce trece din ofertă, începând cu diesel.
Nu știm cât de mult ”iubesc” cei ce iau hibride aceste variante, probabil pentru mulți este un compromis prudent în lipsa unui diesel.
Da lătrăule, ministra USR e de vină pentru catastrofa bugetară lăsată de mistrețul fără BAC din Buzău.
A zis doamna, cu fondurile limitate pe care le au vor încerca să termine proiecte începute și de impact mai mare. După mintea ta cu un buget cârpit e mai important să aibă sate întregi apă și canalizare sau sau să primească niște orășeni care-și permit mașini noi o subvenție de la 2000 euro în sus?
Într-o țară normală acciza la carburant ar fi folosită pentru ieftinirea surselor de energie curate (capacități de producție a energiei electrice regenerabile sau carburant sintetic din deșeuri, gen etanol).
Și dacă vor să susțină achiziționarea de vehicule cu emisii scăzute, pot reduce TVA pentru cele produse în România.
Astea mi se par măsuri de bun simț, însă greu de aplicat având la putere pentru a bloca reformele FIX partidul corupt care ne-a adus în situația grea actuală.
Pertinent, ”voi” n-ați lăudat niciodată vreo ”dacie”, și-am tot zis din auzite: primele erau ieftine dar stricăcioase, apoi n-au avut ce-aveau skodele și-acuma că au tot ce e pe Renault sunt prea scumpe. Sau nu-s făcute pe de-a-ntregul (că piese au și din România) aici la noi.
E drept, fiecare cu părerea lui, dar cei ce-și permit ceva mai bun nu cred că se-mpiedică mereu de cele mai ieftine mașini noi și nu le caută mereu nod în papură cu oftica asta, de parcă Dacia le concurează sh-urile preferate.
E adevărat că Renault Tanger a depășit ca număr de vehicule produse uzina Mioveni și că producția depind de CKD-urile din România.
DAR:
- producția Renault din Maroc se bazează pe două fabrici: RTM Tanger și Somaca din Casablanca;
- modelele produse în Maroc nu sunt exclusiv Dacia: se fac Renault Express, Express Van, Dacia Jogger, Dacia Sandero / Renault Kardian, plus Mobilize Duo, Bento, Dacia Logan;
- NU se compară cu subvenția României pentru hala Motor Mioveni avantajele uriașe pe care le au în Maroc cei de la Renault: taxe vamale 0 către UE, infrastructură dedicată pentru fabrica din Tanger (cale ferată care o leagă de cel mai mare port mediteraneean, construit special), plus o școală pentru instruirea viitorilor angajați în industria auto.
În plus, trebuie știut că fabricile din interiorul grupului concurează pentru producerea viitoarelor modele, și mult timp uzina Mioveni a fost cea mai competitivă. Așa că nu e anormal ca modele Dacia să fie produse în Maroc, deocamdată zic să fim bucuroși că acelea mai scumpe se fac în România, iar ceea ce depășește capacitatea de la Mioveni sunt lăsate marocanilor. La fel au fost produse Megane sau Fluence la Bursa în Turcia, iar acum Clio sau Duster. Sau cum se vor face la Novo Mesto Slovenia noile Twingo și Spring (sau cum i-or zice noului model de l-au tot anunțat).
Poate îți revizuiești epitetele după ce te documentezi un pic măcar despre Renault Sport și Alpine.
În plus, nu știu dac-ai remarcat ce scrie-n url, e echivalentul la ”piața auto”. ”Pentru tuning” de gioarse și opinii hauriste e ceva mai la vale, pentru ”îndrăgostiți” de nemțoaice premium cu prețuri de patru cifre.
Și nu, nu e valoros cel ce vrea să se asocieze cu (singurele) 3 mărci tari de care a auzit (în sat) că sunt ”top” sau face glume (auzite) disprețuitoare despre modelele mai ieftine, cel mai câștigat e cel ce învață ceva util de la orice model, de la Trabant la monopost F1.
Ultimele comentarii
881 in total